آخرین اخبار

چگونه صورت چاق داشته باشيم پوست، مو و زيبايي

چگونه صورت چاق داشته باشيم

  بزرگنمايي:

چه خبر -

هر زني روياي داشتن صورت و گونه‌هاي چاق و برجسته‌ي افراد مشهور موردعلاقه‌ي خود را دارد! اما به‌ خاطر اختلال‌هاي مربوط به خورد و خوراک يا مسائل ناشي از بافت پوستي‌، همه‌ي آنها آنقدر خوش‌شانس نيستند که چنين صورت‌هاي فوق‌العاده‌ جذابي داشته باشند.

شايد تعجب کنيد اگر بدانيد که بسياري از خانم‌ها تمام تلاش خود را مي‌کنند که خود را از دست چربي صورت خود خلاص کنند! بعضي از زنان هم آرزوي داشتن صورت چاق را دارند! اما صورت چاق چه ويژگي‌هاي خاصي دارد؟ چرا آنها آنقدر دغدغه‌ي صورت چاق دارند؟ البته آقايان کشيدن لپ صورت‌هاي چاق‌ را خيلي دوست دارند! اما اين تنها دليل نمي‌تواند باشد. دليل ديگر اين است که صورت چاق فرصت‌هاي بيش تري براي آرايش صورت در اختيار خانم‌ها مي‌گذارد.

صورت‌هاي چاق‌ به معني اضافه کردن چربي به صورت نيست. شما مي‌توانيد با پيروي از روش‌ها، تمرين‌ها و درمان‌هاي خانگي ساده‌ و طبيعي به آرزوي خود در داشتن صورت و گونه‌ي چاق دست پيدا کنيد. در اين مقاله، ما به صورت مفصل و با جزئيات، شما را با روش‌هاي طبيعي دستيابي به صورت‌ چاق آشنا خواهيم کرد. در آغاز، اجازه دهيد چند درمان خانگي موثر براي دستيابي به صورت چاق را معرفي کنيم.

گلاب و گليسيرين

گلاب و گليسيرين ترکيب فوق‌العاده‌اي است که در شکل‌گيري صورت چاق عملکرد خوبي را از خود نشان مي‌دهد. اين ترکيب فوايد شگفت‌انگيزي براي پوست دارد و همچنين داراي خواص مرطوب‌کننده است. گلاب و گليسيرين را با هم ترکيب کنيد و ترکيب آن را هر شب و ترجيحا قبل از خواب، به روي گونه‌هاي صورت خود بماليد. بگذاريد تا صبح روي صورت‌تان بماند و سپس صبح، صورت خود را با آب گرم بشوييد. اين ترکيب، پوست را تقويت کرده و آن را هيدراته نگه مي‌دارد. از اين روش به صورت مرتب استفاده کنيد تا صورت‌تان چاق و برجسته شود.

عسل

عسل به‌عنوان يکي از درمان‌هاي خانگي بسيار موثر شناخته مي‌شود. عسل قادر است که رطوبت پوست را حفظ کند و درنتيجه، پوست را باطراوت و سلامت نگه دارد. حضور آنتي‌اکسيدان‌ها در عسل مي‌تواند نقش بزرگي در پيشگيري از بروز مشکلات پوستي ناشي از راديکال‌هاي آزاد ايفا کند. به‌منظور تهيه‌‌ي خمير عسل، لازم است يک قاشق چاي‌خوري از آن را با ميوه‌ي پاپايا ترکيب کنيد. سپس اين خمير را به گونه‌هاي خود بماليد و بگذاريد حدود 10 تا 15 دقيقه روي صورت‌تان بماند. بعد، خمير را از روي صورت خود با آب گرم بشوييد. بهتر است که اين روش را در صبح‌ها انجام دهيد تا بتوانيد با استعمال روزانه‌ي آن نتيجه‌ي موردنظر خود را بگيريد.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا با خاصيت منقبض‌کننده و سفت‌کننده‌ي پوست طبيعي، از لاغري پوست‌تان جلوگيري مي‌کند و مانع از کشساني پوست مي‌شود. وفور آنتي‌اکسيدان‌ها در آلوئه‌ورا از هرگونه آسيب ناشي از راديکال آزاد جلوگيري مي‌کند. تحقيقات همچنين نشان مي‌دهد که آلوئه‌ورا با زياد شدن توليد کلاژن مي‌تواند چهره‌اي باطراوت به شما ببخشد. با ژل آلوئه‌ورا حدود 10 تا 15 دقيقه به‌آرامي پوست گونه‌هاي خود را ماساژ دهيد. مدتي به آن دست نزنيد و بعد آن را با آب گرم شست‌و‌شو دهيد. اين کار را دوبار در روز انجام دهيد تا بهترين نتيجه را از آن بگيريد. راه ديگر استعمال آلوئه‌ورا اين است که عصاره‌ي آن را آماده نماييد و حداقل يک‌بار در روز آن را به صورت خود بماليد.

کره

مطمئنم که تاکنون هيچ‌وقت قبلا به فکر استعمال کره روي صورت خود براي چاقي صورت‌تان نيفتاده بوديد، اما بله! اين امر حقيقت دارد! اين ماده يکي از بهترين روش‌هاي درماني خانگي است که مي‌توانيد از آن پيروي کنيد. با استفاده از کره و شکر مي‌توانيد ترکيبي عالي ايجاد کنيد و هرگاه که وقت داشتيد، آن را به صورت خود بماليد. غير از اينکه عصاره‌ي کره موجب نرمي صورت‌تان مي‌شود، بهترين نکته در مورد روش استعمال کره اين است که گوشت اضافي و آويزان پوست را با لايه‌اي اضافي مي‌پوشانند. بعد از استعمال آن به روي صورت خود، حتما با آب گرم صورت‌تان را شست‌و‌شو دهيد.

شنبليله

با شنبليله مي‌توانيد در زماني بسيار اندک گونه‌هاي خود را چاق و برجسته سازيد. شنبليله غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اکسيدان‌ها است که از راديکال‌هاي آزاد جلوگيري مي‌کند و لطافت و سلامت پوست را زياد شدن مي‌دهد. با ترکيب يک قاشق چاي‌خوري از پودر شنبليله و آب مي‌توانيد عصاره‌ي غليظي درست کنيد و آن را به صورت زده و به‌نرمي ماساژ دهيد. بگذاريد حدود 10 تا 15 دقيقه روي صورت‌تان بماند. وقتي عصاره کاملا به صورت‌تان چسبيد، مي‌توانيد با آب گرم آن را شست‌و‌شو دهيد. شما مي‌توانيد يک‌بار يا دوبار در روز آن را به صورت خود بماليد.

روغن زيتون

روغن زيتون يکي از روش‌هاي درماني است که از قديم‌الايام براي چاقي صورت استعمال مي‌شده است. روغن زيتون چربي تک‌غيراشباع سالمي دارد که به حفظ سلامت و برجستگي گونه‌هاي‌تان کمک مي‌کند. روغن زيتون به‌عنوان مرطوب‌کننده‌ي عالي براي پوست خشک بشمار مي‌رود و ضامن طراوت و نرمي پوست‌تان است. اطمينان کسب کنيد که روزانه حداقل يک قاشق چاي‌خوري از روغن زيتون خالص به صورت‌تان بماليد و به‌نرمي روي گونه‌هاي‌تان ماساژ دهيد و بگذاريد حدود 10 تا 15 دقيقه روي صورت‌تان بماند و بعد با آب گرم آن را شست‌و‌شو دهيد.

گوشت ميوه‌ي سيب

همه‌ي شما اين جمله‌ي مشهور را شنيده‌ايد که «با مصرف يک سيب در روز ديگر نيازي به دکتر نخواهيد داشت». از قديم‌الايام سيب ميوه‌اي با ترکيبات غني از مواد مغذي به‌شمار آورده‌ شده ‌است، اما از آنچه که فکرش را مي‌کنيد فوايد خيلي بيش ازي دارد، گوشت ميوه‌ي سيب به شما کمک مي‌کند که چهره‌اي چاق داشته باشيد. سيب را در آب بجوشانيد و آن را له نماييد. سيب لهيده را هر روز صبح به صورت خود بماليد و به‌نرمي آن را روي گونه‌هاي‌تان ماساژ دهيد. در عرض چند روز حتما تفاوت را احساس خواهيد کرد!

شير

البته شير بدون شک بهترين رژيم غذايي براي همه‌ي دسته‌هاي سني است. شير حاوي مواد مغذي بسياري چون ويتامين‌ها، املاح معدني و پروتئين‌هايي است که نيازهاي رژيمي روزانه‌مان را تامين مي‌کند. با مصرف روزانه‌ي دو ليوان شير در عرض سه ماه مي‌توانيد صورت چاق و گونه‌هاي برجسته‌اي را براي خود تضمين کنيد.

کربوهيدرات

اقلام غذايي خاصي وجود دارند که ميزان خوبي از کربوهيدرات‌ها را در خود دارند. نان، برنج، پاستا و غيره همه جزء مواد غذايي مغذي محسوب مي‌شوند. عجيب نيست که کربوهيدرات‌ها براي تامين انرژي روزانه بدن‌مان اهميت اساسي دارند. ميزان کمتر کربوهيدرات در رژيم غذايي‌تان به‌ معني سوزاندن چربي بيش از از زير لايه‌هاي پوست‌تان است. پس حتما ميزان کافي کربوهيدرات را در رژيم غذايي خود بگنجانيد تا مانع از سوزاندن چربي‌هايي شويد که مي‌توانند صورت‌تان را چاق کنند.

غذاهاي سالم

شما محصول غذاهايي هستيد که در طول روز صرف مي‌کنيد! اغلب اقلام غذايي ما حاوي ويتامين‌ها، املاح معدني و آنتي‌اکسيدان‌هايي است که براي بهبود بدن‌ و سلامت صورت‌مان لازم است. اگر به‌دنبال مواد غذايي هستيد که مواد مغذي بيش ازي را به صورت طبيعي جذب بدن‌تان کنيد، حتما ميزان مناسبي از مواد غذايي مانند جو، پنير، خشکبار و دانه‌ها را براي زياد شدن چربي صورت‌تان به صورت روزانه مصرف کنيد. شما مي‌توانيد همچنين اين گونه مواد غذايي را به‌عنوان ميان‌وعده يا اسنک سالم براي بهبود سلامت بدن و پوست خود استفاده کنيد.

مکمل‌هاي غذايي

صورت‌هاي چاق فوق‌العاده جذاب و زيبا را مي‌توان همچنين با مصرف مکمل‌هاي غذايي موجود در بازار بدست آورد. مکمل‌هاي غذايي حاوي ميزان کافي کالري‌هايي هستند که به زياد شدن وزن کمک مي‌کنند. پس اگر افراد زياد شدن وزن پيدا کنند، به صورت خودکار اين امر روي چهره‌شان نيز تاثير خواهد گذاشت. زناني که با مصرف مواد غذايي طبيعي به‌سختي مي‌توانند زياد شدن وزن پيدا کنند، مکمل‌هاي غذايي بهترين انتخاب است.

نوشيدن آب کافي

نوشيدن آب را مي‌توان به‌عنوان يکي از ساده‌ترين نکات براي دستيابي به صورت چاق بشمار آورد. اهميت آب در زندگي ما فراتر از واژه‌هاست و تاثيرات آن نيز براي بدن‌مان متعدد است. شما بايد حداقل 8 ليوان آب در روز بنوشيد تا بدن و صورت خود را هيدراته نگه داريد. غير از آب، شما مي‌توانيد مايعات را در غذاهاي خود نيز جذب بدن کنيد. خوردن ميوه‌ها و سبزيجات نيز روش هوشمندانه و ارزاني براي صورت‌هاي چاق است.

اين موارد تعدادي از درمان‌هاي خانگي پرکاربرد و رايجي بودند که مي‌توان براي دستيابي به صورت چاق از آنها پيروي کرد. غير از اين درمان‌هاي خانگي، چند ورزش صورت هم وجود دارد که مي‌توانيد براي دستيابي به صورت چاق بکار ببريد. در ادامه به معرفي اين ورزش‌هاي صورت مي‌پردازيم.

يوگاي صورت

يوگاي صورت يکي از بهترين ورزش‌هايي است که مي‌توانيد براي شکل‌گيري صورت چاق و خلاص شدن از شر صورت‌هاي لاغر مورد استفاده قرار دهيد. يوگاي صحيح پوست‌تان را وادار به توليد کلاژن و الاستين مي‌کند که هردوي آنها موجب سفتي پوست شده و به فرم‌دهي گونه‌ها و جلوگيري از لاغري پوست کمک مي‌کند.

هر دو انگشت سبابه‌ را درست روي برجستگي استخوان گونه‌هاي خود هم‌راستا با سوراخ بيني‌تان قرار دهيد و سپس با انگشتان خود در مدت 1 تا 2 دقيقه به صورت دايره‌هاي کوچک و به سمت خارج روي محل موردنظر حرکت ماساژگونه دهيد.

حالا هر دو انگشت سبابه‌ را در هر دو طرف سوراخ بيني و در نزديکي لب‌هاي خود قرار دهيد. ماساژهاي دايره‌اي کوچکي را با انگشتان خود به مدت 2 دقيقه انجام دهيد.

هر دو انگشت سبابه‌ را روي لبه‌هاي فک خود قرار دهيد. ماساژهاي دايره‌اي کوچک خود را با به مدت 2 دقيقه ادامه دهيد.

چندبار در روز اين يوگاي صورت موثر را انجام دهيد.

ماساژ گونه‌ها

بخشي از قسمت استخوان گونه‌ي خود را با گوشت انتخاب کنيد.

انگشتان مياني هر دو دست خود را بر بالاي استخوان گونه‌تان قرار دهيد و انگشت شست خود را در وسط گونه‌ي خود (جايي که چال و گودي دارد) بگذاريد.

گوشت گونه‌هاي خود را به سمت مخالف چشم خود فشار دهيد. زماني که گونه‌ي خود را به سمت پايين فشار مي‌دهيد، حتما کمي دهان‌تان را باز نگه داريد.

در همين حال تا عدد پنج بشماريد و اين کار را حداقل 10 بار تکرار کنيد.

اين ورزش را يک روز در ميان انجام دهيد تا صورت چاقي پيدا کنيد.

ورزش شناي گونه

کمي دهان‌تان را باز نگه داريد. لب‌هاي خود را به داخل دهان و زير دندان‌تان بچرخانيد.

هر دو انگشت سبابه‌ را درست روي برجستگي گونه‌هاي خود قرار دهيد.

با هر دو انگشت سبابه‌ي خود اندکي فشار بياوريد. ماهيچه‌هاي گونه‌هاي خود را به سمت پيشاني (بالا) بکشانيد.

حداقل سه بار در روز اين ورزش را انجام دهيد تا به نتيجه‌ي دلخواه خود دست يابيد.

ورزش بالاي گونه

بنشينيد و دهان‌تان را به شکل o دربياوريد. لب‌هاي بالا و پايين خود را تا حد امکان از هم فاصله دهيد. به لب‌هاي خود در جهت مخالف دندان‌هاي‌تان فشار دهيد.

هر دو انگشت سبابه‌ي را روي هر دو طرف صورت خود قرار دهيد و به‌آهستگي آنها را به سمت ميان صورت خود حرکت دهيد. سعي کنيد با فشار بيش ازي به سمت وسط صورت خود ماساژ دهيد.

هر دو انگشت سبابه‌ را به‌آرامي روي برجستگي استخوان گونه‌هاي خود قرار دهيد.

سعي کنيد لبخند صورت خود را حفظ کنيد تا جابجايي ماهيچه‌هاي گونه در زير انگشت سبابه‌تان تسهيل شود.

بين 10 تا 15 دقيقه در روز اين ورزش را انجام دهيد تا به نتيجه‌ي دلخواه خود دست يابيد.

مرطوب‌سازي گونه‌ها

اگر به‌دنبال گونه‌هاي پرتري هستيد، حتما بايد گونه‌ها يا پوست خود را مرطوب‌ نگه داريد. شما مي‌توانيد از کرم‌هاي ملايم يا لوسيون‌هاي صورت استفاده کنيد تا گونه‌هاي خود را بعد از شست‌و‌شوي آنها مرطوب و هيدراته نگه داريد. روغن‌هاي طبيعي مانند روغن زيتون، روغن نارگيل و روغن بادام مي‌تواند تا حد زيادي به مرطوب‌سازي پوست‌تان کمک کند.

درست است که ورزش‌هاي که ذکر کرديم به صورت مرتب مي‌تواند به شما در دستيابي به صورتي چاق در خانه کمک کند، اما چند الگوي رژيمي هم وجود دارد که اگر در نسبت‌هاي صحيح خود مصرف شوند، مي‌توانند به برجستگي گونه‌ها کمک شاياني کنند. در ادامه به بحث در مورد اقلام غذايي مي‌پردازيم که مي‌توانند نتايج فوق‌العاده شگفت‌انگيزي براي گونه‌هاي شما بدست دهند.

چگونه عادات مي‌توانند اندازه‌ي گونه‌ها را تعيين کنند؟

گاهي بعضي عادات بد مي‌توانند موجب گونه‌هاي شل و آويزان شوند. بعضي از سبک‌هاي زندگي مي‌توانند حسابي روي زيبايي گونه‌هاي‌تان تاثير بگذارند:

نوشيدن مشروبات الکلي و استعمال دخانيات نه تنها مي‌تواند براي سلامتي‌تان خطرناک باشد، بلکه روي پوست‌تان نيز تاثير منفي مي‌گذارند. اين عادات بد مي‌تواند به پوست‌تان آسيب بزند و گونه‌هاي‌تان را تيره‌تر کند. اين عادات نهايتا منجر به لاغري و زشتي پوست‌تان خواهند شد.

مصرف غذاهايي که مملو از زردچوبه هستند مي‌تواند موجب خشکي پوست‌تان شوند. با استفاده از کرم ضدآفتاب پوست خود را در برابر اشعه‌هاي مضر نور خورشيد مصون بداريد.

به منظور کسب اطمينان از عدم پيروي از عادات بد خود حتما عادات هميشگي خود را مورد بررسي و تحقيق قرار دهيد. بعضي از عادات مي‌تواند بدون اينکه خود بدانيد، آثار مخربي بر پوست‌تان بگذارند. به همين خاطر لازم است که از اقدامات احتياطي پيروي کنيد تا خود را از قبل آماده‌ي دستيابي به صورتي چاق کرده باشيد.

اقدامات احتياطي که بايد لحاظ کنيد:

از روغن زيتون در غذاهاي خود استفاده کنيد تا گونه‌هاي روشن‌تر و فعال‌تري داشته باشيد.

حتما از غذاهاي حاوي زردچوبه اجتناب کنيد.

از غذاهايي مانند پاستا، بادام و بادام هندي در رژيم غذايي روزانه‌ي خود استفاده کنيد.

روزانه به مقدار کافي آب بنوشيد تا بدن خود را هيدراته نگه داريد.

از کرم ضدآفتاب براي جلوگيري از آسيب‌هاي ناشي از اشعه‌هاي ماوراء بنفش خورشيد بهره ببريد.

علاوه بر اين ترفندها، بايد از عادات بدي چون استعمال دخانيات و نوشيدن مشروبات الکلي و ديگر مواردي که موجب خشکي پوست مي‌شوند اجتناب نماييد تا خود را از تاثيرات منفي آنها بر روي پوست‌تان مصون نگه داريد، نکات بالا همچنين شامل درمان‌هاي موثر و ايمکودکز مي‌شود که به شما در دستيابي طبيعي به صورتي چاق کمک مي‌نمايند.




منبع: zibajoo.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد