آخرین اخبار

برند بري بري چگونه برندي موفق و ماندگار شد؟ شادکامي و موفقيت

برند بري بري چگونه برندي موفق و ماندگار شد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

برند بري بري burberry سابقه درخشاني در گذشته داشته و به عنوان يکي از برندهاي لوکس و لاکچري در جهان شناخته مي‌شود. با ما همراه شويد تا رازهاي موفقيت اين برند را بدانيد.

رمز و رازهاي موفقيت برند بري بري burberry

در دنياي امروز که برندهاي مختلف جهان با نسل ديجيتال روبه‌رو هستند، طبعا بايد با زبان ديجيتال نيز با اين نسل سخن بگويند و اين همان راهي است که برند 160‌ساله بربري انتخاب کرد؛ اين برند که سابقه درخشاني در گذشته داشته و به عنوان يکي از برندهاي لوکس و لاکچري در جهان شناخته مي‌شود، به خوبي متوجه تغيير ابزارهاي تبليغاتي در دنياي امروز شده و بخش اعظمي از محتواي بازاريابي و تبليغاتي خود را از طريق فضاي مجازي به دست مخاطبان خود مي‌رساند، به طوري که مي‌توان آن را جزء اولين برندهاي لوکس جهان محسوب کرد که به صورتي جدي فرايند بازاريابي خود را در فضاي ديجيتال پي گرفته و فروشگاه‌هاي آنلاين را براي خود راه‌ انداخته است؛ فروشگاه‌هايي که به اندازه فروشگاه‌هاي فيزيکي درآمدزا هستند.

در سال 1856 هنگامي که توماس بربري، برند پوشاک خود را راه‌اندازي مي‌کرد، شايد اين تصور را نداشت که روزي اين برند چهارخانه، در بسياري از شبکه‌ها و رسانه‌هاي مجازي جهان، نامي آشنا و شناخته‌شده باشد و فعاليت‌هاي بازاريابي و تجاري زيادي را حول خود شکل دهد. پوشاک، کيف، کفش، ساعت، عطر و ... از جمله محصولات عمده اين برند محسوب مي‌شوند که در حال حاضر با محتواي تبليغاتي منحصربه‌فردي که دارند، در کنار ديگر برندهاي لاکچري جهان، جايگاه ويژه و مخصوص به خود را پيدا کرده‌اند. به همين منظور در اين گزارش تلاش مي‌شود تا راهکارهاي بازاريابي اين برند 160 ساله، خصوصا در زمينه تبليغات ديجيتال معرفي شوند.

ساختن يک فرهنگ ديجيتال

برند صد‌ و‌ چند‌ ساله بربري به‌ خوبي توانسته است خود را با تجارت آنلاين وفق دهد و يکي از موفق‌ترين برندهايي باشد که برخلاف سابقه چندين ساله خود، در فضاي ديجيتال نيز حضوري پررنگ دارد. به طوري‌ که استفاده از بازاريابي ديجيتال يکي از نقاط قوت اين برند به شمار مي‌رود که با استفاده از تکنيک‌هاي نوآورانه و خلاقانه بازاريابي در فضاي آنلاين، موفقيت چشمگيري را به دست آورده است، به طوري که اين برند توانسته مرز بين فروشگاه‌هاي فيزيکي و آنلاين خود را از بين ببرد. به همين منظور نيز اين شرکت عظيم در سال‌هاي اخير شروع به ساختن يک فرهنگ ديجيتال کرد که تأثير قابل توجهي بر مخاطبان آنلاين خود به جا گذاشت و فعاليت‌ها و راهکارهاي تبليغاتي زيادي را از طريق فرهنگ مذکور به مخاطبان جهاني خود انتقال داد. به اين معنا که مخاطب برند بربري در فضاي مجازي، کاملا اين برند لاکچري را شناخته و محتواي تبليغاتي آن براي اين دست از مخاطبان تأثيرگذار است.

اولين فعاليت‌هاي ديجيتال برندي لاکچري

بربري burberry صفحه اجتماعي فيس‌بوک خود را در سال 2009 راه‌اندازي کرده و جزء نخستين برندهاي لاکچري جهان محسوب مي‌شود که در يکي از عظيم‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي جهان حضور به هم رساند و بسياري از پيام‌هاي تبليغاتي خود را در قالب فيلم، معرفي محتواي محصولات، اطلاعيه‌ها و ... در اختيار مخاطبان مجازي خود قرار داد، به طوري که امروزه با داشتن بيش از 17ميليون فالوور در اين صفحه اجتماعي، فعاليت‌هاي بازاريابي و تبليغاتي خود را ادامه داده و بازخورد مثبتي نيز از سوي مخاطبان خود دريافت مي‌کند. همچنين ديگر شبکه‌هاي مجازي مانند يوتيوب، توئيتر، پينترست، اينستاگرام و ... نيز از ديگر رسانه‌هاي اجتماعي به شمار مي‌روند که با حضور پررنگ اين برند قديمي روبه‌رو هستند.

کمپين هنر ترنچ‌کت

مجموعه کت‌هاي منحصر‌ به‌ فرد برند بربري که به ترنچ‌کت (trench coat) معروف هستند، از جمله نخستين طرح‌هاي اين برند به شمار مي‌روند که در طول سال‌هاي متمادي مخاطبان خاص خود را داشته و مردم زيادي در سراسر جهان به اين طرح‌ها علاقه‌مند هستند، به طوري که امروزه بخش مهمي از کمپين‌هاي تبليغاتي اين برند در خصوص کت‌هاي مذکور صورت مي‌گيرد. بر همين اساس نيز کمپيني موسوم به «هنر ترنچ» در شبکه‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي راه‌اندازي شد که از مخاطبان مي‌خواست تا از کت‌هاي مذکور در موقعيت‌هاي مختلف عکس گرفته و در اين شبکه‌ها بارگذاري کنند.

نتيجه نيز تماشاي کت‌هاي زيادي بود که مخاطبان اين صفحات مي‌توانستند در فضاي مجازي ببينند و با انواع سليقه‌هاي مردم جهان به لحاظ طرح و رنگ اين کت‌ها آشنا شوند؛ ضمن اينکه برنامه مذکور اين قابليت را نيز براي بينندگان خود فراهم مي‌کرد که کت‌هاي مذکور را به لحاظ جنسيتي، رنگ و سبک طبقه‌بندي کرده و موردهاي دلخواه خود را مشاهده کنند. در واقع طرفداران برند بربري مي‌توانستند با حضور در اين کمپين، سليقه خود را نسبت به طرح‌هاي هنرمندانه و مورد علاقه خود ابراز کرده و آن را با ديگر مخاطبان اين برند نيز به اشتراک بگذارند.

طرح‌هاي کارتوني بربري burberry

خلاقيت‌هاي منحصر‌به‌فرد برند بربري در جلب توجه مخاطبان بسيار مؤثر بوده است. در همين راستا مي‌توان به يکي از خلاقيت‌هاي خاص اين برند در فعاليت‌هاي بازاريابي اشاره کرد که در زمينه طراحي تبليغات صورت گرفته است، به اين معنا که بسياري از طرح‌ها و نمونه‌هاي اين برند در قالب طرح‌هايي کارتوني ارائه مي‌شوند که در نوع خود اقدامي منحصر‌به‌فرد محسوب مي‌شود.
اين طرح‌ها که توسط هنرمنداني برجسته کشيده مي‌شوند، طبيعتا به دليل ماهيت متمايزي که دارند توجه بسياري از مخاطبان را به خود جلب خواهند کرد و از آنجايي که حجم زيادي از فعاليت‌هاي بازاريابي برند بربري در دنياي ديجيتال رقم مي‌خورد، اين طرح‌ها نيز در فضاي مجازي به نمايش درآمده و قطعا مخاطبان زيادي آنها را مي‌بينند. از آنجايي که نمونه‌هاي واقعي نيز از عکس اين تبليغات وجود دارد که اکثرا توسط چهره‌هاي معروف اجرا شده‌اند، طرح‌هاي کارتوني اين چهره‌ها در کنار محصولات برند بربري قطعا جالب توجه بوده و اقدامي منحصر‌به‌فرد و خلاقانه محسوب مي‌شود.

فروش در پينترست

محصولات متنوع برند بربري انواع مختلفي از پوشاک، لوازم آرايشي و بهداشتي و ... را شامل مي‌شوند که بسياري از کمپين‌هاي ديجيتال اين برند، رسانه‌هاي خاصي را براي انجام فعاليت‌هاي بازاريابي خود، بسته به نوع محصولات، انتخاب کرده‌اند. در همين راستا بايد از دو رسانه مجازي جديد و پرمخاطب يعني پينترست و اسنپ‌چت نام برد که بيشتر فعاليت‌هاي بازاريابي برند بربري در زمينه محصولات آرايشي و بهداشتي در اين صفحات مجازي رقم مي‌خورد.
به عنوان مثال، پينترست، به عنوان يکي از مهم‌ترين صفحات فروش اقلام آرايشي برند بربري شناخته مي‌شود، به گونه‌اي که مخاطبان اين برند مي‌توانند محصول مورد نظر خود را در اين صفحه سفارش داده و به صورت آنلاين آن را خريداري کنند. همچنين اسنپ‌چت نيز پذيراي ويدئوهاي تبليغاتي برند بربري در زمينه محصولات بهداشتي و آرايشي است که طبق روش خاص اين سيستم‌عامل، پس از 24ساعت نيز محو مي‌شوند. در اين فرصت 24ساعته نيز بسياري از ويدئوهاي تبليغاتي اين برند براي مخاطبان به نمايش درآمده و صفحه مذکور نيز يکي ديگر از ابزارهاي بازاريابي اين برند لاکچري به شمار مي‌رود.



منبع : shanbemag.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد