آخرین اخبار

فوتباليست هاي ايراني و علاقه به حيوانات از کوالا تا شيرو عقاب بعد از نود

فوتباليست هاي ايراني و علاقه به حيوانات از کوالا تا شيرو عقاب

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوتباليست هاي ايراني و علاقه به حيوانات خانگي

تعداد زيادي از فوتباليست ها عاشق هيجان هستند و علاقه زيادي به انجام کارهاي عجيب و غريب دارند. بخشي از آن به خاطر پول زيادي است که از فوتبال به دست مي آورند و اين موضوع به آنها، فرصت انجام کارهاي دلخوه شان را مي دهد و بخشي ديگر به روحيه فوتباليست ها مرتبط است. در اين مطلب، وارد زندگي خصوصي و خارج از دنياي فوتبال برخي فوتباليست ها مي شويم تا بدانيم آنها به کدام دست از حيوانات خانگي علاقه دارند.

بازيکنان فوتبال به قدري پول از اين رشته ورزشي به دست مي آورند که هروقت اراده کنند، مي توانند آرزوهايشان را برآورده سازند و در اين شرايط، کافي است پيش از ديگران اهل سورپرايز کردن باشند تا حيوانات عجيبي را براي نگهداري به منزل ببرند. همين اتفاق هم رخ داده و گزارشي که پيش روي شماست، به اين مسئله مي پردازد.

سگ ها در صدر محبوب ترين ها

بيشتر فوتباليست ها، عاشق سگ هستند. آنها نژادهاي مختلفي را در خانه، ويلا، باغ و حتي آپارتمان خود نگهداري مي کنند. علي کريمي چند قلاده سگ با نژاد اصيل آلماني در ويلاي جديد خود در لواسان دارد. احمدرضا عابدزاده نيز چند قلاده سگ در اير ان و آمريکا دارد. چند فوتباليست جديد نيز به نژادهاي آپارتماني علاقه خاصي نشان داده اند. به هر حال بيشتر بازيکناني که علاقه به نگهداري حيوان خانگي دارند، به سمت خريد نژادهاي مختلف سگ رفته اند.


گربه و کري خواني هاي بامزه

تعدادي از فوتباليست هاي سرشناس نيز مشغول نگهداري از گربه هستند. يکي از مهم ترين نژادهاي گربه در دنيا، نژاد پرشين يا ايراني است که مشتريانش براي خريد اين نژاد اصيل بايد پول گزافي پرداخت کنند. بازيکناني که گربه پرشين خريداري مي کنند، کري خواني عجيبي با رفقاي خود به راه مي اندازند و وقتي خارج از مستطيل سبز قرار به صحبت در مورد حيوانات خانگي باشد، آنها فقط به حمايت از گربه هاي خود مي پردازند. يکي از بازيکنان بوشهري فوتبال ايران، در آپارتمانش 12 گربه دارد که از 12 نژاد مختلف هستند و براي نگهداري از اين گربه ها يک دامپزشک استخدام کرده است.

عماد و عقاب هايش

عماد رضا نام مهاجم عراقي و پيشين باشگاه سپاهان اصفهان است. بازيکني آرام و کم حاشيه که در زمان فوتبالش، چپ و راست به استقلال و پرسپوليس گل مي زد. او حتي در فوتبال ايران آقاي گل هم شده بود و محبوبيت بي نظيري بين هوادارن سپاهان داشت و دارد. عماد رضا خاطرات زيادي از خود در اصفهان ساخت. او متولد شهر کربلاست و دوستاني دارد که به شغل عجيب تربيت عقاب مشغول هستند. عماد هم بي علاقه به اين ماجر نبود و 14 عقاب دست آموز داشت. او علاقه خاصي به تربيت عقاب هايش نشان مي داد و اگر اين اجازه را داشت، به طور حتم عاقب ها را به ايران هم مي آورد! عکس هاي عماد رضا با عقاب هايش از ياد بازيکنان وقت سپاهان نمي رود.

پرنده بازها و ماجراي پايبندي

تا دل تان بخواهد، در جامعه فوتبال کشورمان، چهره هايي داريم که عاشق و شيفته نگهداري از انواع و اقسام پرنده ها هستند. حتي برخي از اين راه، درآمدزايي مي کنند که به اين رده از فوتباليست ها کاري نداريم اما کساني که عاشقانه به زندگي در کنار پرنده ها مشغول هستند، به طور حتم شما را متعجب خواهندکرد.

بهروز رهبري فرد يکي از آنهاست. بهروز در پشت بام خانه پدري و سپس منزل شخصي اش بيش از 70 کبوتر دارد. مهدي تارتار هم به اين شهرت داشت که قبل از آغاز دوران حرفه اي مربيگري، کبوتران زيادي را پرورش مي داد. محرم نويدکيا نيز در همين دسته افراد قرار مي گيرد. البته محرم فقط خودش را محدود به کبوتر نکرده و بيش از 15 گونه پرنده ديگر را در باغي که در اصفهان دارد، نگهداري مي کند.

عجيب ترين بازيکن در اين مورد، ستار زارع است؛ بازيکني که براي سال ها، خيال مربيان تيم ملي بابت حضور يک مدافع چپ پاي مقتدر را راحت کرده بود اما هرگز از شيراز خارج نشد و هميشه در اين شهر ماند و حتي به پيشنهاد اغواکننده باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس هم جواب رد دارد. دليل اين امر، پايبندي به خانه براي حفاظت و نگهداري از کبوترانش بود! حالا شايد درک اينکه چرا رهبري فرد و نويدکيا هرگز براي فوتبال شان از تهران و اصفهان خارج نشدند، راحت تر باشد.

رقصنده با گرگ

اين يکي را به خوبي مي شناسيد؛ «کرار جاسم» هافبک پيشين استقلال که حالا در تراکتورسازي تبريز توپ مي زند. کرار چندي قبل که در تهران حضور داشت در يک مصاحبه غيرورزشي گفته بود علاقه خاصي به گرگ و البته شکار گرگ دارد و در منطقه اي که با دوستانش براي شکار مي روند، گرگ هاي زيادي وجود دارند تا کرار آنها را شکار کند. در مورد کرار مي گويند او در يک جعبه کوچک، ده ها دندان گرگ را نگهداري مي کند و به قول خودش، اين کار به او لذت مي دهد.

آفتاب پرست براي خودنمايي

يکي از بازيکنان جنوبي کشورمان مدتي قبل يک آفتاب پرست به نسبت بزرگ و غول پيکر خريداري کرد. خودش به همه گفته بود از يک رفيق خارجي هديه گرفته اما واقعيت اين بود که اين آفتاب پرست را حدود 25 ميليون تومان خريده و به تهران آورده بود.

مهاجم اهوازي که در زدن ضربات کاشته، تبحر خاصي دارد و چند صباحي در يک تيم پرطرفدار توپ مي زد، وقتي متوجه ترس اعضاي خانواده اش از آفتاب پرست شد، اين حيوان به نسبت ترسناک را با خودروي شخصي به جنوب کشور برگرداند و تحويل يکي از دوستانش داد. البته آفتاب پرست مورد نظر، حدود يک ماه بعد از اين ماجرا، عمرش به پايان رسيد.

مهاجمي که يک ساعته عاشق شاه طوطي شد

يکي از مهاجمان حاضر در ليگ برتر که اين هفته ها خيلي خوب گل مي زند و حتي گفته مي شد قرار است به تيم ملي دعوت شود، در منزلش از يک شاه طوطي به نسبت بزرگ و غول پيکر اما بي نهايت زيبا و دلربا نگهداري مي کند. اين طوطي که هر رروز بايد بيش از 3 کيلوگرم انواع سبزيجات، شکر، قند و نان را به عنوان خوراک در سبد تغذيه خود داشته باشد، ماجراي جالبي دارد.

اين طوطي از کشور غنا و توسط يک تاجر فرش وارد ايران شد. مهاجم مورد اشاره، دو سال قبل با تاجري که گفته شد، قرار ملاقات گذاشت و وقتي طوطي صدرنگ را در دفتر کار آن تاجر ديد، يک دل نه، صد دل عاشقش شد و در نهايت با قيمت 150 ميليون تومان، اين طوطي را به دست آورد.

آرزوي عجيب يک فوتباليست

برخي از اهل فوتبال، آرزوهاي عجيب و غريبي در ذهن دارند. يکي از آنها، مديرعامل پيشين باشگاهي قديمي در پايتخت است که البته ديگر نشاني از آن باشگاه در تهران ديده نمي شود. اين آقاي مدير، هميشه به فکر راهي براي رسيدن به آرزوي عجيب خود يعني ساختن يک پارک آبي براي دلفين ها، شيرهاي دريايي و انواع موجودات بازيگوش دريايي است تا بتواند از اين راه، با حيوانات رابطه بگيرد و البته درآمدزايي کند.

اين فرد، تلاش زيادي داشت تا از طريق يک دوست مشترک، مديريت دلفيناريوم برج ميلاد را در اختيار بگيرد اما به يکباره پست بهتري به او پيشنهاد دادند و براي مدتي بي خيال رسيدن به آرزوهايش شد.

ماجراي کلاغ و مازيار

شايد اين موضوع را قبلا شنيده يا خوانده باشيد. مازيار زارع وقتي در پرسپوليس حضور داشت، روزي در محل تمرين تيم، متوجه پرواز کلاغ ها با فاصله اي اندک از سطح زمين شد. مازيار در آن روز حسابي سرحال بود و به همين خاطر کمي سر به سر کلاغ ها گذاشت. وقتي يکي از کلاغ ها در حال عبور از بالاي سر اين بازيکن بود، مازيار با جهشي سريع، اين کلاغ را روي هوا و در حال پرواز، شکار کرد! بله... در حالي که کلاغ داشت پرواز مي کرد، به دست مازيار زارع شکار شد! مازيار البته يکي از آن فوتباليست هايي است که سگ هاي زيادي داشته و دارد. او علاقه خاصي به نگهداري سگ هاي غول پيکر دارد و بابت همين موضوع در جمع فوتباليست هاي ايراني، حسابي براي خودش اسم و رسمي ساخته است.

بزرگ ترين آکواريوم تهران

مربي سابق يک تيم پرتماشاگر شهرستاني که علاقه خاصي دارد هميشه دستيار باشد تا سرمربي، يک آپارتمان شيک در کوي فراز تهران دارد. آپارتماني منحصر به فرد که کمتر در کشور نظير آن وجود دارد. دليل بي نظير بوده اين منزل، وجود يک آکواريوم 35 متري است.

اين آکواريوم، خانه اي براي بيش از 60 گونه ماهي هاي مختلف است و به شکل زيبايي طراحي شده تا ماهي هاي گوشتخوار از باقي ماهي ها جدا باشند. اين مربي کم نام و نشان در فوتبال ايران که مدتي از فوتبالش را در يک تيم نامدار توپ مي زد، به هر کشوري که سفر مي کند يک نوع ماهي خريده و با خود به ايران مي آورد.

پرداخت 35 ميليون تومان براي زندگي با پانداها

سال 1391 يکي از بازيکنان ليگ برتر که به تازگي ازدواج کرده بود، به خواست عجيب همسرش رضايت داد. اين بازيکن که چندان سرشناس نبود و اتفاقا خيلي زود فوتبال را کنار گذاشت، به همراه همسر خود راهي سفر 40 روزه به چين شد. سفري که در آن سال، براي بازيکن مورد اشاره بيش از 35 ميليون تومان هزينه در بر داشت.

دليل سفر، در نوع خود به راستي عجيب است، همسر اين بازيکن علاقه خاصي به خرس پاندا داشت و براي همين، از همسر فوتباليست و پولدارش خواست سفري به چين داشته باشند و خرس هاي پاندا در باغ وحش ملي پکن را از نزديک ببينند. سفري که قرار بود تنها 10 روز به طول بينجامد اما 40 روز، فوتباليست مورد اشاره را در چين گرفتار کرد. موضوع وقتي جالب مي شود که بدانيد اين بازيکن حالا ديگر از همسرش جدا شده است.

80 ميليون تومان کوالا خريدي؟

اين مورد هم تعجب برانگيز است. يک چهره سرشناس فوتبال کشورمان که به خاطر يکسري معذوريت ها نمي توانيم نامش را بياوريم، تابستان سال قبل اقدام به خريد يک خرس کوالا کرد! خرس هاي کوالا بيشتر در مناطق جغرافيايي با پوشش گياهي فراوان زندگي مي کنند. اما اين چهره فوتبالي تصميم گرفته از کوالاي خود در حياط منزلش در منطقه لواسان مراقبت کند.

کوالا يکي از تنبل ترين حيوانات است که اين چهره فوتبالي، سال قبل وقتي به استراليا سفر کرده بود، تصميم گرفت از کوالا به عنوان حيوان خانگي خود استفاده کند. خيلي هم شيک و بامزه.

تفاوت ماجرا اينجاست که کوالا برخلاف حيوانات خانگي، تطابق پذيري زيادي با زندگي انسان ها به خصوص در تهران ندارد. از سوي ديگر، کوالا بيش از 16 ساعت در شبانه روز مي خوابد و اگر کمتر از اين ميزان خواب را داشته باشد، از خستگي مي ميرد اما اين چهره فوتبالي کشورمان، بي خيال داستان زندگي کوالا، اين حيوان زبان بسته را در حياط منزلش نگهداري مي کند.

اين خانه «شير» دارد!

چند سال قبل، تراکتورسازي تبريز مدافع چپ پايي داشت به نام فرهاد علياري که دچار سانحه اي استثنايي شد. فرهاد به همراه يکي از دوستانش براي تفريح عصرگاهي به منزل يکي از فوتباليست هاي مهم آن زمان در تبريز مي روند. اين فوتباليست براي آن که دوستانش را سورپرايز کند، فرهاد و مهمان ديگر خانه را به گوشه اي از حياط خانه برد، جايي که يک قلاد شير در يک قفس بزرگ را نگهداري مي کرد. وقتي به قفس شيرها مي رسند، فرهاد علياري که از شدت تعجب، حسابي هيجاني شده بود، تصميم مي گيرد کمي با شير نر داخل قفس شوخي کند.

علياري پاي راست خود را داخل قفس مي برد تا واکنش شير را ببيند. در يک چشم برهم زدن، سلطان جنگل با يک حمله سريع و برق آسا، فرهاد را غافلگير مي کند و به پاي اين بازيکن مي رسد. فرهاد بي درنگ به فکر نجات خود مي افتد ولي ديگر خيلي دير شده، شير عصباني که از اين شوخي اصلا خوشش نمي آمد، پاي علياري را گاز مي گيرد اما فرهاد در کسري از ثانيه موفق مي شود جان خود را نجات دهد! هنوز جاي دندان هاي شيري روي پاي فرهاد باقي مانده است اما خيلي شانس آورد که فقط يک زخم بزرگ روي پايش شکل گرفت و شير، لطمه بيشتري به اين بازيکن نزد.

منبع: ماهنامه ديار



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون