آخرین اخبار

گلاره عباسي آشپزي بلد نيست اما يک شکموي تمام عيار است! سينما

گلاره عباسي آشپزي بلد نيست اما يک شکموي تمام عيار است!

  بزرگنمايي:

مصاحبه جالب گلاره عباسي را که بخوانيد متوجه مي شويد که آشپزي بلد نيست و يک شکموي تمام عيار است.

گفتگو با گلاره عباسي

آشنايي ام با گلاره به سال ها قبل بر مي گردد و هميشه مي دانستم که در اوج خستگي هم مي خنده رو و خوشرو است. بايد اعتراف کنم اصلا نمي دانستم گلاره تا اين حد به غذا و رستوران اهميت مي دهد و (بين خودمان باشد) خيلي شکمو است و با هيچ گونه رژيم غذايي ميانه اي ندارد. مصاحبه جالب گلاره را که بخوانيد متوجه مي شويد که آشپزي بلد نيست و يک شکموي تمام عيار است.


گلاره عباسيگلاره عباسي

خواهرم بهار متخصص تغذيه است

غذاي مکزيکي يکي از غذاهاي مورد علاقه من است اما در هر رستوراني آن را به يک شکل سرو مي کنند. حالا نکته اصلي در مورد رستوران هاي فرنگي در ايران اين است که سرآشپزها ناچارند غذاها را به سليقه ايراني نزديک کنند وگرنه مشتري ها کم مي شوند. غذاهاي اروپايي اصلا مورد پسند ذائقه ما نيست. غذاهاي اروپايي اکثرا اورجينال است. مثلا گوشت بوي گوشت مي دهد، ماهي همان بو را مي دهد و مثل ما غذا نمي پزند. در فرانسه وقتي چاقو را به پياز مي زنند ديگر آن را به گوشت نمي زنند تا گوشت بوي پياز نگيرد. اما بوي زحم گوشت و مرغ و ماهي را به هر وسيله اي از بين مي بريم. با ادويه، پياز، سير يا هر چيز ديگري.

خواهر من بهار متخصص تغذيه است. او با خانواده اش در کانادا زندگي مي کرد و در حال حاضر دوبي زندگي مي کنند. بهار به سالم خوردن و کالري و سلامتي غذايي اهميت بالايي مي دهد اما من هيچ رژيمي را رعايت نمي کنم.

عکس گلاره عباسي و خواهر و خواهرزاده اش

عکس گلاره عباسي و خواهر و خواهرزاده اش

خودم قبلا بهتر آشپزي مي کردم، اما به دليل اين که مادرم بسيار کدبانو هستند و آشپزي بسيار خوبي دارند، سطح آشپزي من پايين آمده. دليلش اين است که ايشان معتقدند تا وقتي در خانه من هستي بايد استراحت کني و من برايت غذا درست کنم. حالا که بيشتر سر فيلم برداري هستم ديگر اصلا اجازه رفتن به آشپزخانه به من نمي دهد و مي گويد تو استراحت کن و در زمان کمي که در منزل هستي من از تو پذيرايي مي کنم.

مادرم دلش نمي خواهد در خانه اش دست به سياه و سفيد بزنم. حتي اگر تايم زيادي در خانه باشم، مي گويد به جاي آمدن در آشپزخانه هرکار ديگري که دوست داري انجام بده.مطالعه کن، کلاس برو و يا هر فعاليت ديگري به جز خانه داري و آشپزي.

اما تازگي ها تصميم گرفتم کمي آشپزي کنم. در گذشته خورش بادمجان را خيلي حرفه اي درست مي کردم. به اين ترتيب که مرغ را جدا با سير و پياز مي پزم و در يک ظرف ديگر بادمجان را سرخ مي کنم و روي آن گوجه فرنگي مي ريزم و آب مرغ را روي بادمجان و گوجه مي ريزم و ادويه پياز داغ حاضر را به آن اضافه مي کنم. روش خورش بادمجان درست کردنم هم متفاوت است، اما هميشه خيلي خوشمزه مي شود. غوره هم به آن اضافه مي کنم. بسيار خوش خوراکم و اهل رستوران رفتن آن هم متنوع و غيرتکراري.

يعني طعم ها و غذاهاي نو را تجربه مي کنم. کلا سليقه ام غذاهاي دريايي است. البته ماهي هايي که در خانه درست مي شود را زياد دوست ندارم. ماهي رستوراني و صدف و هشت پا و انواع جانورهاي دريايي باب ميل و سليقه من است.


گلاره عباسيعکس گلاره عباسي

يکي ديگر از علايق من خوردن غذاهاي محلي شهرهاي مختلف کشور خودمان است. عاشق غذاهاي شمالي هستم.

ادويه ها و غذاهاي کشورهاي ديگر را دوست دارم. شايد يکي از دلايل اين که آشپزيم خوب نيست و در آن مهارت پيدا نمي کنم همين است که غذاهاي روتين را دوست ندارم و دلم مي خواهد هر روز يک تجربه جديد داشته باشم. خورش هاي تکراري برايم جذاب نيستند.

غذاهاي محلي را هم در همان محل دوست دارم. مثلا غذاهاي شمال در همان منطقه توسط رستوران و آشپز شمالي يا آش دوغ در همان سرعين و اردبيل مزه مي دهد.

بهترين تجربه غذايي من در شمال ايران است

ماهي ها و سير و غذاهاي آنجا خيلي مورد پسند من است. پدرم اهل چهارمحل بختياري است و مادرم اهل کرمانشاه که آنها هم غذاهاي خودشان را دارند.

بروجن شهر پدري من است و نامم گلاره کردي است، اما درواقع به واسطه شغلم به همه شهرها علاقمندم. نکته جالب منزل ما اين است که پدرم ذائقه محلي دارد و ما در خانه روغن حيواني و پنير محلي و ماست و دوغ محلي مي خوريم. اين از امتيازات منزل ماست.


گلاره عباسي در حال غذا خوردنگلاره عباسي در حال غذا خوردن

بهار، خواهرم هميشه معتقد است غذاهاي سفيد ضرر دارد. شکر، نان سفيد، برنج همه ضرر دارند. به جاي برنج، بلغور و به جاي نان سفيد، نان جو و نان سبوسدار استفاده مي کنند. روغن اصلا نمي خورند و اگر هم بخورند روغن هسته انگور و زيتون، آبميوه طبيعي. کنسرو که مواد نگه دارنده دارد اصلا نمي خورد. بنابراين با پدرم بسيار هم سليقه و هم فکر هستند و با هم خوب کنار مي آيند. غذاها را گريل مي کند و يا درون فر مي گذارد. به نظر من غذاهاي سالم، خوشمزه نيستند.

البته بهار دست پخت خيلي خوبي دارد، اما بدي ما اين است که تغذيه بد داريم. فست فود و غذاهاي سرخ شده زياد مصرف مي کنيم. اما در خانه ما هر روز پدرم يک ساعت ورزش مي کند و يک بشقاب ميوه و شير مي خورد. حالا هر اتفاقي که در دنيا بيفتد اين صبحانه پدرم تغيير نمي کند. فکر نکنيد که فقط مادرم مجبور به آماده کردن اين ظرف است، نه، پدرم خودش گردو صبحانه را آماده مي کند. پدرم اصلا زحمتش را به گردن ديگران نمي اندازد.

درون شير، کيوي، سيب و گردو و ميوه هاي فصل را مي ريزد و اين کار برايش خيلي مهم است. اصلا سوسيس و کالباس نمي خورد. مادرم بيشتر از اين که اهل خوردن غذاهاي خوشمزه باشد، اهل تدارک ديدن اين خوراکي ها براي ماست. پس همه ما در خانه همفکريم و از اين بابت مشکل خاصي به وجود نمي آيد.

حواس پدرم هميشه به غذاخوردن هست و غذاي خانه مي خورد. وقتي پدرم کنار مادرم باشد که هر دو لذت مي برند و غذاي سالم مي خورند. البته اين ويژگي خانواده پدري من است و در کنار آنها به همه خوش مي گذرد.


تصوير گلاره عباسيتصوير گلاره عباسي

راستي من عاشق پاپکورن و فيلم هستم. دلم مي خواهد به سينما بروم و پاپکورن بخورم، اما همه مرا مي شناسند و مي گويند خودتان هم در سينما خوراکي مي خوريد؟ پس ناچارم در خانه فيلم ببينم و خوراکي مورد علاقه ام را بخورم.اما واقعا چه اشکالي دارد که در سينما هم مردم پاپکورن بخورند؟ کار بدي نيست که.

ما ماکروويو نداريم

يکي ديگر از نکات خانه ما اين است که ماکروويو نداريم. آبميوه پاکتي و نوشابه اصلا نمي خريم. مادرم هميشه خانه دار بودند و حواس شان هميشه به ما بوده و خيلي مامان است و به ما سرويس مي دهد.

واقعا دوست دارم مثل مادرم باشم، اما توانش را ندارم. خيلي دوست دارم خانواده داشته باشم و مادربودن هيچ مغايرتي با شغل ما ندارد و از آن دست خانم ها نيستم که خيلي سريع ديدگاه مدرن پيشه مي کنند و فرم زندگي سنتي را کنار مي گذارند.

ماجراي خانه دار بودن هميشه مورد علاقه من است. البته زن و مرد بايد اين روزها هواي هم را در کار خانه و بيرون داشته باشند. اصلا از اين مدل زن ها نيستم که بگويم کار خانه نمي کنم، آشپزي نمي کنم. دوست دارم که بتوانم غذاب خوب بپزم. حال هم که آقاي سلگي و شيرخدايي قول دادند که به من چند غذا آموزش بدهند تا ديگر ناچار نباشم غذا از رستوران بخرم و به مهمان هايم بگويم خودم درست کردم.

يکي ديگر از خاطرات فراموش نشدني ام در يک سفر خارج از ايران بود. يک ظرف دريايي در پاريس خريدم که پشت ويترين بود. دور ظرف يخ بود و اين عجيب ترين غذايي بود که خوردم و تصويرش از ذهنم پاک نمي شود.

ميگو و هشت پا و صدف و انوا خوراکي هاي دريايي و يک سيني دريايي در بُدروم خريدم که فراموش نشدني بود. حالا مي گوييد من شکمو هستم؟ خب مرا به رستوران آورديد و ديگر ذهنم اصلا نمي تواند به چيزي جز غذا فکر کند که در موردش حرف بزنم.


گلاهر عباسيگلاره عباسي

کرمانشاهي ها سيب پلو دارند که خيلي خوشمزه است. سيب زميني نگيني سرخ شده با برنج، خورش خلال بادم با برنج هم از غذاهاي خاص ماست. همه اين غذاها را مادرم خيلي خوب درست مي کند و به زودي مي خواهم طرز تهيه آن را ياد بگيرم که در زندگي مشترک لااقل مجبور به سوار کردن آن حقه هميشگي نباشم. وقتي به رستوران مي ورم سوال نمي کنم اين چطور آماده شده، ولي دلم مي خواهد ديگر آنها را ياد بگيرم. چون به درد زندگي مشترک آينده ام مي خورد.

شاه ميگو در بندر

يکي از بهترين تجربه هاي غذايي من در بندرعباس بود. با يکي از خواننده هاي پاپ براي برنامه دعوت شده بوديم. متوجه شدم که شب همه اعضاي شرکت کننده در برنامه مي خواهند براي خوردن به رستوران بروند و گفتند خانم عباسي را نياوريد. سوال کردم چرا؟ گفتند: مي خواهيم جايي برويم که خيلي تميز نيست و قطعا شما تمايل به خوردن غذا در آنجا نداريد. رفتيم در بازار ماهي فروش ها که بوي تند ماهي همه را خفه مي کرد.

يک ميگوي عجيب غريب مثل قليه ميگو خورديم. آن قدر خوشمزه بود هنوز هم نتوانستم طعم آن را فراموش کنم. همه متوجه شدند من برخلاف ديگر خانم ها برايم خوشمزگي و کيفيت غذا مهم است نه فضا و ديزاين داخلي رستوران. آن قدر شکمو هستم که هنوز به آن غذاي خوشمزه فکر مي کنم و اگر روزي به بندرعباس سفري دوباره داشته باشم به آن بازار مي روم و دوباره همان غذا را مي خورم و آن رستوران را پيدا مي کنم.

يک دوره سرعين سر کار بودم، آن قدر آش دوغ خوردم که باز هم فراموشش نمي کنم. همه خاطراتم به نوعي خاطرات خوراکي است.

همان طور که مي دانيد من به خاطر حرفه ام سفر زيادي مي روم، اما در زندگي غيرکاري هم اهل مسافرت و تجربه هاي جديدم. وقتي سفر مي روم فقط به غذا فکر مي کنم. يکي از جذابيت هاي سفر تجربه غذاي آن منطقه است. هر کشوري که مي روم يک خاطره جديد برايم ثبت مي شود. رستوران ها را دوست دارم و اصلا رژيم غذايي را رعايت نمي کنم. با پرخوري مخالفم اما رژيم غذايي نمي گيرم. چون با به اندازه خوردن قطعا مشکلي برايم پيش نمي آيد.




منبع : مجله ديده بان




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)