آخرین اخبار

دکوراسيون آشپزخانه را چگونه مطابق مد سال 2017 بچينيم؟ خانه و دکوراسيون

دکوراسيون آشپزخانه را چگونه مطابق مد سال 2017 بچينيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکته هايي مهم براي دکوراسيون آشپزخانه مطابق مد

شايد شما هم به دنبال دکوراسيون آشپزخانه اي هستيد که از جديد بودن آن مطمئن باشيد و بدانيد که از زمان هاي قديم به جاي نمانده است. پس بهتر است با اين مطلب از ما همراه باشيد، در اين مطلب مي خواهيم در طراحي آشپزخانه شما را راهنمايي کنيم پس با ما همراه باشيد.

دکوراسيون آشپزخانه با شيرآلات طلايي رنگدکوراسيون آشپزخانه با شيرآلات طلايي رنگ

دکوراسيون آشپزخانه با شيرآلات طلايي رنگ

با وجود اينکه پوشش براق و صيقلي فلز کروم طرفداران زيادي دارد، خوب است که در مد جديد دکوراسيون آشپزخانه رنگ طلايي نيز ديده شود و در اين بين رنگ طلايي صورتي نيز وجود دارد. بسياري از کارخانجات و توليدکننده ها شيرآلات طلايي و صورتي طلايي يا رزگلد مات و براق توليد مي کنند. رنگ طلايي در محيط طراحي شده به خوبي هماهنگ است و اغلب سطحي ايجاد مي کند که از نظر ديداري ملايمتر و چشم نواز تر از فلز کروم است. بنا براين نتيجه اي متفاوت و پايدارتر در دکوراسيون آشپزخانه خلق مي کند.

نيمکت ساده و باريک در طراحي آشپزخانهنيمکت ساده و باريک در طراحي آشپزخانه

نيمکت ساده و باريک در طراحي آشپزخانه

در سبک جديد نيمکت هرچه باريک تر باشد بهتر است! خصوصا زماني که بتوان نيمکت هايي با نشيمن نرم و راحت را در فضاي بخصوصي قرار داد، تاثير مثبتي بر فضاي آشپزخانه مي گذارد. در اين تصوير مشاهده مي کنيد نيمکت راحتي براي نشستن کاربرد خوبي دارد و همچنين فضاي بدون استفاده زيرين کابينت جزيره نيز مورد استفاده قرار گرفته است. رنگ سياه و سفيد دکوراسيون آشپزخانه در ترکيب با رنگ گرم چوب فضايي مدرن را به وجود آورده است.

استفاده از کاشي هاي ديواري برجستهاستفاده از کاشي هاي ديواري برجسته

استفاده از کاشي هاي ديواري برجسته

در سال هاي اخير همکاري طراحان به نام دکوراسيون را با شرکت هايي ديده ايم که محصولات ويژه و جديدي را توليد مي کنند که برجسته و جذاب هستند. اين نکته طراحان آشپزخانه را قادر مي سازد تا ديوارپوش را به شکل کاشي به کار ببرند که داراي طراحي هايي خاص و ويژگي هاي متنوعي در خصوص بافت، شکل و ظاهر هستند. اگر کاشي کاري ديوار آشپزخانه مانند تصوير بالا در تمام قسمت ها استفاده شود و يا در قسمت خاصي نصب شده باشد، طراحان مي توانند مد جديد را در قالب حس جديد و متفاوت به فضاي آشپزخانه وارد کنند.
تعجبي ندارد که با پيشرفت هاي جديد در زمينه کاشي ديواري، بسياري از صاحب خانه ها به دنبال استفاده از کاشي در تمام سطح ديوار آشپزخانه خود به جاي استفاده بين کابينت ها هستند تا فضايي خلق کنند که زيبايي بيشتري داشته باشد. کاشي ديواري رويدادي جديد در دکوراسيون نيست بلکه از سنت هاي قديمي است که پيش از گزينه هاي ديگر به کار برده مي شد. آنچه باعث جديد بودن و جذابيت بيشتر کاشي ديواري مي شود اين است که آن را در تمام سطح ديوار آشپزخانه مورد استفاده قرار دهيد. هر چند بسياري از طراحان اگر کارفرما پيشنهادهاي ديگري را بپذيرد، ترجيح مي دهند از کاشي استفاده نکنند ولي ما آن را پيشنهاد مي کنيم.

انتخاب کاشي هاي شش وجهي براي آشپزخانه انتخاب کاشي هاي شش وجهي براي آشپزخانه

انتخاب کاشي هاي شش وجهي براي آشپزخانه

در اين تصوير نيز روش جديد از استفاده کاشي ديواري در طراحي آشپزخانه را مي بينيد. کاشي هاي شش ضلعي را در ديوارپوش سرويس بهداشتي ديده ايد و حالا راه خود را به دکوراسيون آشپزخانه باز کرده اند. اشکال هندسي مانند آنچه مشاهده مي کنيد حتي اگر داراي الگوهاي نامنظمي باشند که تکرار شده اند نيز ظاهر زيبايي دارند.
کاشي هاي هندسي در محيط آشپزخانه به دليل اينکه مشابه الگوهاي خطي عمل مي کنند، هماهنگي به وجود مي آورند. با اين روش مي توانيد رنگ هاي متفاوتي را نيز بدون اينکه با هم تداخل داشته باشند، به دکوراسيون آشپزخانه وارد کنيد. خطوط ايجاد شده از ملات بين کاشي ها، طبيعت اشکال هندسي را برجسته تر نشان مي دهند و تضاد ايجاد شده باعث مي شود رنگ خود را بهتر نشان دهد.

کاشي کاري کف به شکل گرافيکيکاشي کاري کف به شکل گرافيکي

کاشي کاري کف به شکل گرافيکي

زماني که صحبت از اشکال گرافيکي مي شود، اگر فضاي مناسب در ديوار نداريد مي توانيد کف فضاي آشپزخانه را با کاشي هاي طرح دار گرافيکي بپوشانيد. الگوي اطراف کاشي ها را به رنگ روشن يا خنثي انتخاب کنيد تا کاشي هاي کف آشپزخانه در مرکز فضا قرار بگيرد. همچنين مي توانيد از رنگ هايي در کاشي کفپوش استفاده کنيد که با رنگ کابينت آشپزخانه هم خواني داشته باشد.

حذف کابينت بالايي در دکوراسيون آشپزخانهحذف کابينت بالايي در دکوراسيون آشپزخانه

حذف کابينت بالايي در دکوراسيون آشپزخانه

کابينت هاي بالايي آشپزخانه را فراموش کنيد! در طراحي آشپزخانه به جاي آنها مي توانيد از قفسه هاي روباز با دسترسي آسان و شلف استفاده کنيد. يکي از مزيت هايي که با حذف کابينت بالايي به دست مي آوريد، اين است که حجم هاي بزرگ در معرض ديد شما قرار نمي گيرد. از اين طريق مي توان آشپزخانه هاي کوچک را بزرگتر نشان داد. با وجود اينکه مقداري از فضاي نگهداري را از دست داده ايد، بايد از روش هاي هوشمندانه ديگري براي نگهداري وسايل بر روي ديوار استفاده کنيد.

فضاي نگهداري ديواري در آشپزخانهفضاي نگهداري ديواري در آشپزخانه

فضاي نگهداري ديواري در آشپزخانه

طراحان در صدد هستند تا نياز روز افزون به ابزار و وسايل آشپزخانه را به گونه اي تعديل کنند که فضاي آشپزخانه کارايي و زنده بودن خود را از دست ندهد. به همين دليل استفاده مناسب از فضا باعث شده است که توليدکننده هاي تجاري وسايل آشپزي به دنبال روش هاي خلاقانه اي براي نگهداري وسايل در آشپزخانه هاي مسکوني باشند.
يکي از مثال هاي اين نکته استفاده از ديواري است که روي آن وسايل آشپزخانه در مکان مشخصي قرار گيرند و در نتيجه باقي ديوارهاي آشپزخانه امکان اين را خواهند داشت که همانند آنچه در موارد قبل گفته شد، کاشي ديواري به کار برده شود.

استفاده از عناصر صنعتي در طراحي آشپزخانهاستفاده از عناصر صنعتي در طراحي آشپزخانه

استفاده از عناصر صنعتي در طراحي آشپزخانه

يکي ديگر از مدهاي جديد دکوراسيون آشپزخانه به نوعي بر علاقه جهاني به آشپزي و برنامه هاي آشپزي تاثير گذار است و آن هم معرفي نحوه خلق طراحي آشپزخانه حرفه اي در آشپزخانه مسکوني است. مانند آنچه در تصوير مشاهده مي کنيد استفاده از استيل ضد زنگ در ديوارپوش، فضاي نشستن يا لوازم خانگي آشپزخانه مانند اجاق گاز، صفحه کابينت يا نظم دهنده ها در دکوراسيون جديد آشپرخانه ديده مي شود.

طراحي نورپردازي اصلي آشپزخانهطراحي نورپردازي اصلي آشپزخانه

طراحي نورپردازي اصلي آشپزخانه

توسعه تکنولوژي در نوارهاي لامپ ال اي دي فرصت هايي را به وجود آورده است تا نورپردازي با کابينت هاي موجود در آشپزخانه ترکيب شود، در گوشه ها خم شده و درون کابينت مخفي شود و يا حتي از ديوار بالا رود. انعطاف پذيري بوجود آمده اجازه مي دهد طراحان نورپردازي را در آشپزخانه دخيل کنند، چيزي که قبل از آن هرگز اتفاق نيفتاده بود. برخلاف گذشته نورپردازي در آشپزخانه هم اکنون هنصر مهمي است که هم تاثير زيبايي شناسي بر دکوراسيون مي گذارد و هم کارکرد آن را عملي تر مي کند. در اين آشپزخانه نورپردازي باعث برجسته شدن عناصر اصلي فضا شده و همچنين چراغ هاي کلي و کاربردي را شامل مي شود که مستقيما بر فضاي کار در محلي که مورد نياز است، اثر مي گذارد. سنگ کابينت که در مرکز فضاي آشپرخانه مي بينيد، شکرگذار استفاده هوشمندانه نورپردازي در زير قسمت جلو آمده است.

استفاده از بافت هاي جذاب در دکوراسيون آشپزخانهاستفاده از بافت هاي جذاب در دکوراسيون آشپزخانه

استفاده از بافت هاي جذاب در دکوراسيون آشپزخانه

با تکنولوژي پيشرفته و انتخاب هاي متعدد از متريال هاي گوناگون خوب است که تجربه طراحان در زمينه استفاده از بافت هاي مختلف را ببينيد. بافت هايي مانند الوار چوب مصنوعي يا طبيعي،رگه هاي خاص سنگ طبيعي يا سطح بتني پرداخت نشده، سطوح مات يا چاپ شده در دکوراسيون آشپزخانه ديده خواهند شد. تنوع در بافت مي تواند از نظر ظاهري و بصري باشد و يا با حس لامسه ايجاد شود.

ترکيب بافت ها در طراحي آشپزخانهترکيب بافت ها در طراحي آشپزخانه

ترکيب بافت ها در طراحي آشپزخانه

با افزايش دانش افراد و انتشار ايده هاي طراحي در دنيا، حرکت خوبي به سمت استفاده از ترکيب طرح، شکل و رنگ ديده مي شود. اين نکته به اين معني است که محدوده وسيعتري براي ترکيب طرح و بافت هايي وجود دارد که پيش از اين مورد استفاده قرار نمي گرفت. براي مثال در اين تصوير الگوي هندسي در قسمت جلوي کابينت جزيره وجود دارد که با کاشي هاي کوچک ديواري ترکيب شده است.

لوازم خانگي در معرض ديدلوازم خانگي در معرض ديد

لوازم خانگي در معرض ديد

در گذشته طراحان تمام توان خود را به کار مي بردند تا لوازم برقي خانگي را از ديد پنهان کنند. ولي اکنون قدمي فراتر گذاشته شده است و در آن لوازم برقي خانگي عنصر مهمي در دکوراسيون آشپزخانه هستند. به عنوان مثال هودي که در بالاي کابينت جزيره وجود دارد هماهنگ با متريالي است که در صفحه کابينت جزيره به کار برده شده است. رگه هايي که در سنگ استفاده شده وجود دارد، به سرعت توجه را به خود جلب مي کند ولي حضور آن باعث شده زيبايي هود آشپزخانه را ببينيد و عملکردش مخفي بماند.

ديوارپوش منحصر به فرد در دکوراسيون آشپزخانهديوارپوش منحصر به فرد در دکوراسيون آشپزخانه

ديوارپوش منحصر به فرد در دکوراسيون آشپزخانه

دوباره با پيشرفت تکنولوژي گزينه هاي نامحدودي از طراحي آشپزخانه در دسترس وجود دارد. ديوارپوش آشپزخانه مي تواند چاپي از طرح خاصي باشد و يا خصوصيات شخصيتي يا علايق افراد خانه را به تصوير بکشد. اين روش روز به روز محبوبيت بيشتري بين صاحبان خانه پيدا مي کند چون با اين روش مي تولنند دکوراسيون خانه را به سبک خودشان طراحي کنند و تنها به مقياس ممکن توجه نمي کنند.
طراحي ديوارپوش آشپزخانه مي تواند شامل عکس يا نقاشي هاي آبستره نيز باشد و يا طرح رنگي منحصر به فردي را به تصوير بکشد که هم با طراحي آشپزخانه و هم با ويژگي هاي شخصيتي صاحب خانه هماهنگ است. اين تکنيک براي شيشه هاي رنگي و چاپ شده هم در دسترس قرار دارد که بسيار مقرون به صرفه است. در اين تکنيک يک عکس يا الگوي خاص بر روي صفحه نازک آلومينيومي چاپ شده و بعد از آن روي آن پوشش داده مي شود. اين صفحه که بسيار سبک است با نوار چسب دو طرفه بر وي ديوار نصب مي شود. به دليل اينکه مي توانيد هر تصويري راکه دوست داريد را به سطح بياوريد، مي توانيد براي مثال طرحي از ديوار آجري با اين روش را به جاي ديوار آجري واقعي به کار ببريد.

عدم تقارن در طراحي آشپزخانهعدم تقارن در طراحي آشپزخانه

عدم تقارن در طراحي آشپزخانه

در اين سبک نشاني از اجبار وجود ندارد. به طور کلي دکوراسيون آشپزخانه تمايل دارد به شکل فضاي جعبه مانند ديده شود. به همين دليل مهم است که طراحي فضا به گونه اي باشد که از نظر بصري حجم کابينت ها با هم در تعادل قرار گيرند. يکي از موثرترين روش ها براي اين قضيه عدم تقارن در طراحي است. با خلق قطعات متقاطع و با ارتفاع هاي مختلف، طراحي آشپزخانه از نظر بصري فضاي غير متقارن بوجود مي آورد که نتيجه نهايي فضايي منسجم است.

استفاده از رنگ سبز در دکوراسيون آشپزخانه استفاده از رنگ سبز در دکوراسيون آشپزخانه

استفاده از رنگ سبز در دکوراسيون آشپزخانه

با موج هوشياري محيط زيست و زندگي سبز، گياهان بسياري اين سال ها راه خود را به فضاي داخلي يا بيروني خانه ها باز کرده اند. با توجه به اينکه رنگ سال 2017 به گفته شرکت پنتون رنگ سبز اعلام شده، فرصت خوبي براي شروعي جديد و تازه است. انتظار مي رود رنگ سبز در دکوراسيون آشپزخانه در ترکيب با رنگ گرم چوب مورد استفاده قرار گيرد.
همينطور که در مورد سبز صحبت مي کنيم، بايد گفت موج جديدي از متريال ساختماني مانند وجود دارد که مي تواند در آشپزخانه استفاده شود. از جمله اين متريال مي توان الوار چوب را نام برد که از چوب هاي پايدار جنگلي تهيه شده و در زنجيره چوب بازيافتي به دست آمده است. انتظار مي رود در سال هاي آينده نوآوري هاي بسياري در زمينه ذخيره آب و انرژي انجام شود و در اولويت هاي طراحي قرار گيرد.



منبع : chidaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده