آخرین اخبار

رنگ کردن خانه تان را با اين نکات ساده تر کنيد خانه و دکوراسيون

رنگ کردن خانه تان را با اين نکات ساده تر کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - چند نکته مهم در رنگ کردن خانه

بطور کلي نقاشي کار ساده اي نيست چه در حال تغيير رنگ کل ديوار فضاي داخلي خانه خود باشيد، چه در حال بازسازي يک مبلمان! هر فرد حرفه اي در تخصص نقاشي روش هاي متفاوتي در زمينه کاري خود دارد، ولي ما ترفند و رازهايي که افراد ماهر در نقاشي ديوار به شما نمي گويند را افشا مي کنيم تا اشتباهات رايج نقاشي از اين لحظه کاهش يابد.

عيوب سطح مورد نظر را سنباده کشي کنيد

براي اينکه نقاشي ديوار يا وسيله مورد نظر به خوبي رنگ شود، بايد سطح صافي داشته باشد. براي اين منظور بايد سطح کار سنباده شود و اين کار با چرخ سنباده يا ورق سنباده انجام شود. در اين حالت است که هر خراش، خش، ترک و يا ضايعه اضافه اي از بين مي رود. براي نقاشي ديوار سمباده کشي را از سطح زمين تا سقف در جهت عمودي و افقي انجام دهيد. اين نکته را در نظر داشته باشيد که فشار زياد بر روي کاغذ سنباده يا ديوار باعث آسيب ديدن آن مي شود. براي وسايل چوبي از اسفنج هاي مخصوص يا سطح سنباده اي استفاده کنيد.

از پرايمر رنگي استفاده کنيد

متخصصين نقاشي قبل از رنگ زدن ديوار، سوراخ و ترک هاي ديوار را بتونه کاري مي کنند. ولي اگر بعد از ماله کشي مستقيما رنگ را به ديوار بزنيد، بتونه روي ديوار رطوبت موجود در رنگ را جذب مي کند و ظاهر نامناسبي به ديوار مي دهد. نقاطي که در اثر اين اتفاق بوجود مي آيد بطور قابل توجهي از باقي قسمت ها متفاوت است. براي جلوگيري از اين مشکل نقاشان حرفه اي از پرايمر رنگي قبل از رنگ اصلي ديوار استفاده مي کنند. به جاي استفاده از پرايمر سفيد حرفه اي ها اغلب از پرايمر خاکستري و يا رنگ ديگري که به پوشش نهايي نزديک است استفاده مي کنند. پرايمر رنگي براي پوشاندن پوشش موجود روي ديوار بهتر از پرايمر ساده و سفيد رنگ عمل مي کند و در نهايت پوشش ديوار ظاهر بهتري خواهد داشت و تعداد دفعاتي که رنگ بر روي ديوار زده مي شود، کاهش مي يابد. اين مرحله براي رنگ هايي مانند قرمز و نارنجي کاربرد خوبي دارد که بدون استفاده از پرايمر نيازمند سه سري يا بيشتر رنگ بر روي ديوار هستند.

نوار چسب را با کاردک فشار دهيد

هيچ چيزي بدتر از اين نيست که بعد از اتمام عمليات نقاشي ديوار به سراغ نوار چسبي که روي قرنيز زده ايد برويد و بعد از جدا کردن نوار ببينيد که قرنيز چوبي هم به رنگ آغشته شده است. براي اينکه اين اتفاق نيفتد بايد در زماني که مي خواهيد چسب را به سطح مورد نظر بزنيد به نکاتي توجه کنيد. بعد از اينکه نوار چسب را به چوب قرنيز چسبانديد، يک کاردک را به روي نوار بکشيد و فشار دهيد تا به خوبي بچسبد.

از چسب مخصوص رنگ به رنگ آبي استفاده کنيد تا چسب آن بر روي سطح قرنيز باقي نماند. چسب مخصوص نقاش ها به راحتي جدا مي شود ولي در عين حال از پس دادن رنگ به سطح زيرين خود نيز محافظت مي کند.

رد قلمو را با مايع مخصوص پوشاننده رنگ از بين ببريد

براي اينکه رد قلمو حاصل از عمليات رنگ آميزي ديوار را از بين ببريد از پوشاننده رنگ با نرم کننده رنگ استفاده کنيد و آن را (مايع فلوترول) با رنگ مخلوط کنيد. با اين کار اولا روند خشک شدن رنگ آهسته تر مي شود و در نتيجه اگر مي خواهيد در برخي از قسمتها رنگ را دوباره بر روي ديوار بزنيد به مشکل بر نمي خوريد. ثانيا پوشاننده رنگ باعث مي شو رنگ قلمو بر روي ديوار باقي نماند. افراد حرفه اي در زمينه نقاشي ديوار از نرم کننده رنگ براي سطوح چوبي، ديوار و درب ها استفاده مي کنند. ميزان مورد نياز را بر اساس دستور العمل کارخانه به رنگ اضافه کنيد.

در مرز ديوار و سقف بافت دار خراش ايجاد کنيد

يکي از مشکلاتي که در نقاشي ديوار زماني که سقف خانه داراي بافت است، ايجاد مي شود اين است که تقريبا غير ممکن است که خط صاف و بدون تماس با سقف بوجود بيايد. براي اين مشکل حرفه اي هاي رنگ از يک روش ساده استفاده مي کنند. آنها با به کار بردن يک پيچ گوشتي در محل تقاطع سقف و ديوار خراش ايجاد مي کنند. در اين صورت است که در حين رنگ زدن گوشه ديوار رنگ اضافي وارد خراش ايجاد شده مي شود و ديگر بافت سقف رنگي نمي شود.

از پارچه برزنت استفاده کنيد

افراد حرفه اي از پارچه يا ملحفه در سطح زمين استفاده نمي کنند. پارچه هاي نازک نمي توانند مانع عبور رنگ به کفپوش خانه شوند. آنها پلاستيک را هم به کار نمي برند به دليل اينکه با ريختن رنگ، پلاستيک آن را جذب نمي کند و سطح هميشه خيس باقي مي ماند. حرفه اي هاي رنگ از پارچه برزنت براي کف زمين استفاده مي کنند. البته اگر سقف خانه خود را رنگ نمي زنيد، نيازي نيست تمام سطح کف را بپوشانيد. تنها کافي است پارچه برزنت را به موازات ديوار و در تمام طول اتاق بر روي زمين قرار دهيد تا به خوبي از کفپوش خانه شما محافظت کند. همچنين به سادگي جمع آوري مي شود.

يک ديوار را تمام کنيد و بعد به سراغ بعدي برويد

ممکن است رنگ آميزي گوشه هاي ديوار به نظر ساده برسد و ترجيح بدهيد اول گوشه ها را نقاشي کرده و بعد به سراغ قسمت اصلي ديوار برويد. ولي اينطور نيست! نقاشان حرفه اي هر کدام از اضلاع اتاق را به يک سطح مجزا نگاه مي کنند. در اين صورت بعد از رنگ آميزي هر ديوار از رول بر روي آن استفاده مي کنند و سپس به سراغ ديوار بعدي مي روند. در اين صورت است که رد قلمو مي تواند با حرکات رول بهتر آميخته شود. بعد از استفاده از قلمو و رنگ روي آن را با يک سيني يا حوله مرطوب بپوشانيد تا هوا باعث خشک شدن قلمو و سطل رنگ نشود.

پنجره را تراش دهيد

اگر مي خواهيد چارچوب پنجره را رنگ کنيد خود را با چسب زدن به شيشه پنجره آزار ندهيد. در هر صورت شيشه رنگي مي شود! اجازه دهيد رنگ به شيشه پنجره برخورد کند و سطح آن را نيز رنگي کند. بعد از خشک شدن رنگ، مي توانيد با يک کاتر يا تيغ ساده رنگ هاي اضافي را از سطح روي شيشه بتراشيد.

رنگ را در يک ظرف نگهداري کنيد تا ثابت بماند

يک رنگ مشابه مي تواند در قوطي هاي مختلف به رنگ هاي مختلف ديده شود. اين تفاوت را به طرز آشکاري زماني که نيمي از گالن جديد رنگ را به ديوار زده ايد، متوجه مي شويد. براي اينکه متوجه شويد رنگ ها از يک کد رنگي مشابه هستيد از روش حرفه اي ها استفاده کنيد. آنها گالن هاي مختلف رنگ را در يک قوطي بزرگ با هم مخلوط مي کنند.

کاور غلطک رنگ را بشوييد

چه کاور غلطک رنگ شما ارزان باشد و يا گران قيمت، قبل از اينکه آن را براي اولين بار استفاده کنيد بشوييد تا از شر کرک و پرزهاي مزاحم که ناچار به سطح غلطک چسبيده اند خلاص شويد. کاور غلطک را با آب و مقدار کمي صابون مايع شستشو دهيد و با دست نيز آن را بماليد تا نخ و پرزهاي اضافي آن خارج شود. بعد از شستشو نيازي نيست براي استفاده آنها منتظر شويد تا خشک شود.

ديوار کثيف را با مايع از بين برنده چربي تميز کنيد

رنگ روي ديوار چرب و کثيف مانند ديوار کنار گاز در آشپزخانه نمي نشيند! براي اينکه سطح چرب و کثيف ديوار را از بين ببريد از مايع شوينده يا از برنده چربي استفاده کنيد. به گفته حرفه اي هاي رنگ، دستورالعمل نوشته بر روي قوطي را دنبال کنيد. دستکش و عينک را در زمان استفاده از آنها فراموش نکنيد.

با قلموي آغشته به رنگ شروع کنيد

افراد حرفه اي قلمو را کاملا آغشته به رنگ مي کنند و حتي زماني که رنگ در حال چکيدن از قلمو است آن را به روي ديوار مي زنند. آنها حدود 4 سانتيمتر انتهايي قلمو را داخل سطل رنگ فرو مي برند آن را به ديواره ظرف رنگ کوبيده و دوباره آن را به درون رنگ مي برند و در حالي که قطرات رنگ در حال ريختن از قلمو است، رنگ زدن ديوار را آغاز مي کنند. ولي بسياري از افراد غير حرفه اي اضافي رنگ قلمو را گرفته و بعد اقدام به رنگ آميزي ديوار مي کنند.

از ريزش قطرات رنگ بر روي ديوار جلوگيري کنيد

زماني که قلموي آغشته به رنگ فراوان را استفاده مي کنيد، احتمال راه افتادن و ريزش رنگ به سمت قسمت هاي پاييني و گوشه ديوار وجود دارد. براي جلوگيري از اين مسئله قلمو را در فاصله 2 سانتيمتري از سطح زمين بر روي ديوار بکشيد تا رنگ اضافي را جذب کند. در حالي که رنگ قلمو تمام مي شود، آن را بر روي گوشه ديوار و محل تماس با زمين بکشيد. براي اينکه پوششي يکدست داشته باشيد ممکن است مجبور شويد اين کار را چندبار تکرار کنيد ولي مراقب باشيد رنگ اضافي با قرنيز يا گوشه هاي ديوار برخورد نکند.



منبع : chidaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده