آخرین اخبار

با سياسي‌کاري جلوي مبارزه با فساد را نگيريد!! سياسي

با سياسي‌کاري جلوي مبارزه با فساد را نگيريد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - عده‌اي مي‌خواهند با سياسي‌کاري جلوي مبارزه با فساد را بگيرند

محمد دهقان نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي در برنامه نگاه يک شبکه اول سيما درباره موضوع شفافيت و مبارزه با فساد، گفت: من قبل از آن که وارد مجلس بشوم به اين نتيجه رسيده بودم که اگر با فساد مقابله نشود، خطر جدي نظام و کشور را تهديد مي‌کند.وي افزود: بر همين اساس از همان آغازين روزهاي حضور در مجلس جلساتي را با سازمان بازرسي کل کشور و دستگاه اطلاعاتي برگزار کرديم که نتيجه‌اش تهيه طرح رسيدگي به اموال مسئولين در مجلس هفتم بود.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که طرح رسيدگي به اموال مسئولين پس از تهيه در مجلس هفتم به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت، تصريح کرد: اين طرح پس از 10 سال پيگيري مداوم نهايتاً در سال 94 به تصويب مجمع تشخيص و مجلس رسيد، اما طرحي اوليه‌اي را که ما داده بوديم با طرحي که مجمع تشخيص به تصويب رساند تفاوت‌هاي زيادي داشت، ولي باز هم يک گام رو به جلو بود.

دهقان با بيان اين که خيلي‌ها از طرح موضوع شفافيت نگران مي‌شوند، تصريح کرد: از طرف برخي مسئولين و مقامات کشور در اين باره مقاومت‌هايي وجود دارد.

وي با بيان اين که چندين کار شفافيت‌زا در مجلس شوراي اسلامي انجام شده است، گفت: زماني مي‌گفتند چرا اسم مفسدان اقتصادي را اعلام نمي‌کنيد، در آن موقع طرحي را در مجلس گذرانديم که براساس آن پس از قطعيت حکم هر مفسد اقتصادي اعلام رسمي نام آن فرد مجاز مي‌بود. پس از آن طرح علني کردن محاکم مفسدان اقتصادي را داديم که متاسفانه فوريتش در مجلس راي نياورد.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: علاوه بر اين‌ها قانون خوبي را در مجلس هفتم تصويب کرديم که به موجب آن ارتقاي سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد محقق مي‌شد.

دهقان با بيان اين که به نظر من مشکل کشور اين است که يک تعداد آدم فاسد در بدنه حکومت به فساد عادت کرده‌اند اظهار کرد: اگر غير از اين باشد به هيچ وجه کسي که فساد ستيز باشد نمي‌تواند فساد را تحمل کند.

وي با بيان اين که عده‌اي قصد دارند با سياسي‌کاري مبارزه با فساد را بگيرند، تصريح کرد: عده‌اي مي‌خواهند به بهانه سياسي شدن موضوعات جلو مبارزه با فساد را بگيرند و همين که مي‌گوييم برادر فلان مقام فساد کرده، مي‌گويند سياسي‌کاري نکنيد.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضوع حقوق‌هاي نجومي خاطر نشان کرد: عملکرد دولت در اين زمينه خوب نبوده است و رئيس جمهور محترم در ابتدا گفتند اتفاق خاصي نيفتاده است در حالي که اين موضوع باعث ضربه خوردن به اعتماد مردم و آبروي کشور شده است.

دهقان با اشاره به موضوع فساد بابک زنجاني تصريح کرد: حکم اعدام اين فرد صادر شده اما متاسفانه هنوز عده‌اي هستند که در تلويزيون هم مي‌آيند، اما مفسد اقتصادي هستند.

وي در ادامه با بيان اين که نبايد با کلمه جناحي شدن جلوي فساد را گرفت تصريح کرد: مشکل کشور ما اين است که ما فقط به راحتي از کلمات استفاده مي‌کنيم ولي نمي‌خواهيم با فساد مبارزه شود.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که از آبان سال 94 قانون رسيدگي به اموال مسئولين هنوز اجرايي نشده، گفت: متاسفانه هنوز آئين‌نامه‌هاي اين قانون در قوه قضائيه تهيه نشده و اين قوه بايد در اين موضوع سريع‌تر عمل کند.

دهقان با بيان اين که ما در کشور 2 قانون مادر براي تعيين سطح حقوق و دستمزد داريم، گفت: يکي از اين قانون‌ها، قانون مديريت خدمات کشوري است که حداکثر سقف حقوق را 7 برابر تعيين کرده و مورد ديگر قانون تنظيم مقررات مالي دولت است که حداکثر حقوق را 10 برابر حقوق کارگري تعيين کرده است.

وي افزود: در اين موضوع دولت‌هاي مختلف تخلف کرده‌اند و دولت فعلي هم به وظيفه‌اش عمل نکرده و من خودم هم‌اکنون ليست 980 نفر از نجومي بگيران را دارم.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که ما نيامده‌ايم راجع به انتخابات رياست جمهوري صحبت کنيم، گفت: در مجلس عده‌اي هستند که با ليست دولت آمده‌اند و هرچه دولت مي‌گويد به همان عمل مي‌کنند. در همين رابطه بعضي مي‌خواستند در ماده 35 برنامه ششم موضوع در دسترس عموم مردم بودن اطلاعات سامانه حقوق مديران را حذف کنند.

دهقان در ادامه با بيان اين که ما موضوع شفافيت را در مجلس تا اندازه‌اي به نتيجه رسانده‌ايم اما 2 موضوع همچنان باقي است، اظهار کرد: يکي از اين موضوعات بحث تسهيلات نجومي مانند آنچه در صندوق ذخيره فرهنگيان رخ داد و ما امروز در کشور صد هزار ميليارد تومان تسهيلات معوق داريم.

وي افزود: موضوع دوم آن است که ما بايد در کشور يک مرکز براي مبارزه با فساد داشته باشيم، البته ما اين بحث را از مجلس هشتم شروع کرديم و با جديت دنبال مي‌کنيم.

نماينده مردم طرقبه در مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اين که فضاي عمومي کشور به گونه‌اي است که مردم مي‌گويد بجاي آنکه وام‌هاي نجومي بدهيد مشکلات ما را حل کنيد، خاطر نشان کرد: يکي از کساني که از صندوق ذخيره فرهنگيان وام گرفته 1200 ميليارد تومان با 30 ميليارد وثيقه دريافت کرده و وقتي مردم اين موضوع را مي‌فهمند مي‌گويند چگونه است که ما 10 ميليون وام براي ازدواج فرزندمان مي‌خواهيم اما بايد براي تهيه آن کلي سختي بکشيم.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد