آخرین اخبار

رسايي:مهدي هاشمي ديگري در کشور در راه است؟ سياسي

رسايي:مهدي هاشمي ديگري در کشور در راه است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - رسايي: آيا قرار است مهدي هاشمي ديگري در کشور درست شود؟حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي يادداشتي که در هفته‌نامه 9 دي نوشت، مطلبي درباره لزوم برخورد قضايي با «حسين فريدون» برادر رئيس‌جمهور منتشر کرد که در ادامه مي‌آيد:

برادرِ حسن روحاني که تا چندي قبل به عنوان آقاي دوربيني شناخته مي‌شد و هر جا دوربين بود، چهره حسين فريدون هم مشاهده مي شد، مدت هاست که از انظار عمومي غايب شده. حالا هر چند خودش پيدا نيست اما نامش همه جا هست. سخنان هفته قبل رئيس قوه قضائيه و بعد از او معاون اول قوه قضائيه، بخش زيادي از ابهامات مطرح درباره عملکرد اقتصادي اطرافيان رئيس جمهور را بر طرف کرد.

دو سال قبل بود که هفته نامه 9دي براي اولين بار، از کمک انتخاباتي بابک زنجاني به يک ستاد انتخاباتي پرده برداشت. زبان سرخ 9 دي اما خيلي زود سر سبزش را بر باد داد و اين رسانه براي سومين بار در دولت روحاني توقيف شد. به فاصله چند ماه بعد، 9 دي تبرئه و از توقيف درآمد اما موضوع کمک بابک زنجاني به ستاد انتخاباتي بنفش، همچنان در اذهان افکار عمومي باقي مانده بود که هفته گذشته آيت الله آملي لاريجاني در اين باره گفت: «آقاي بابک زنجاني خيلي مطالب گفته است که ما براي آبروي عده‌اي تحفظ کرده ايم چون تهمت هايي هم زده شده است. بابک زنجاني گفته است که ميلياردها تومان به انتخابات رئيس‌جمهور کمک کرده است؛ ما سخنان او را عين واقع نمي دانيم و ايشان حرف زياد مي‌زند و ادعا زياد مي‌کند والا اگر مي‌خواستيم رسيدگي کنيم بايد همه کساني که مرتبط بودند احضار مي‌کرديم... حالا مي‌فرماييد پشت پرده‌ها را دنبال کنيم؛ حرفي نداريم؛ تمام کساني که ايشان در همين رابطه گفته است احضار مي‌کنيم و اگر لازم شد بازداشت مي‌کنيم تا معلوم شود قضيه چه بوده است.»

چند روز بعد، محسني اژه اي ابعاد جديدي از موضوع ورود پول کثيف در انتخابات رياست جمهوري را مطرح کرد، وي در همايش مربوط به پليس آگاهي خطاب به حسن روحاني گفت: «شما گفته‌ايد حاضريد يک سامانه براي دخل و خرج‌ها رياست جمهوري راه‌اندازي کنيد؛ خوب بکنيد؛ يا ديگري (ترکان، معاون رئيس جمهور) اعلام کرده که حاضريم منابع انتخاباتي‌مان را شفاف کنيم به ‌شرط اينکه ديگر کانديداها هم شفاف کنند؛ خوب، اگر راست مي‌گوييد چرا شرط مي‌گذاريد؟ اعلام کنيد، آن ‌وقت معلوم مي‌شود پولها از کجا آمده است. الآن از شما مي‌پرسم: براي ستاد انتخاباتي رياست جمهوري يک نفر چقدر پول لازم است؟ قطعاً بالاتر از 20 ميليارد؛ خوب، شما بگوييد؛ اين پول از کجا آمده است؟»

هفته گذشته اما مدير مسئول 9 دي نيز ابعاد ديگري از اين موضوع را مطرح کرد. رسايي در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: «پيگيري‌ها نشان مي‌دهد که هر چند بابک زنجاني پنج ميليارد به ستاد انتخاباتي بنفش کمک مالي کرده است اما فرد واسطه ستاد بنفش، فقط دو ميليارد از اين پنج ميليارد را در ايام انتخابات به حساب ستاد انتخاباتي بنفش واريز کرده بود!»

نماينده سابق تهران همچنين گفت: «فقط بابک زنجاني چنين کمکي را به يک ستاد انتخاباتي نکرده بلکه برخي مجرمين ديگر، از جمله روحاني نمايي که به دليل مفاسد اخلاقي و اعتقادي در حال حاضر در زندان است و حکم شديدي براي وي صادر شده نيز به ستاد انتخاباتي روحاني کمک مالي داشته است.»

داستان فريدون اما ادامه دار است، در همين ايام تعدادي از نمايندگان مجلس، طي نامه‌اي خطاب به حسن روحاني درباره عملکرد برادرش، خبر از يک دريافت نجومي دادند. مطابق نامه نمايندگان، حسين فريدون با استفاده از نفوذ خود، به تاريخ 25 خرداد 93 ملکي را به قيمت 140ميليارد ريال واقع در تجريش (از طريق همسر) از يک ابَر بدهکار بانکي به نام (ر- د) با بيش از 40هزار ميليارد ريال بدهي بانکي، دريافت کرده است.

اعمال نفوذ در انتصاب برخي مديران بانکي که توسط متهمان به فساد اقتصادي، به شخص حسين فريدون معرفي شده‌اند و اصرار وي به نصب يکي ديگر از مديران بانکي که حقوق‌ نجومي ويژه اي در کارنامه دارد، از جمله موضوعاتي است که افکار عمومي در پرونده برادر رئيس جمهور مي بيند. در همين رابطه رئيس سازمان بازرسي در حاشيه اجلاس مربوط به هفته قوه قضائيه در گفتگو با رسانه ها درباره رابطه يکي از نجومي بگيران بانکي با حسين فريدون گفت: «مديرعامل بانک رفاه ادعا مي‌کند که حقوقي دريافت نکرده، اما مگر مي‌شود، پول‌ها به حسابش رفته و فيش‌هاي حقوقي‌اش موجود است. همان زمان (يعني خرداد سال گذشته) حسين فريدون اصرار کرد که ايشان بيايد و رئيس بانک رفاه شود، حتي من مخالفت کردم و گفتم که او پرونده سنگيني دارد اما متأسفانه با اصرار و لابي آن مسئول، اين فرد رئيس بانک رفاه شد.» رابطه اين مديرعامل بانکي و حسين فريدون البته به اين بانک خلاصه نمي شد. علي صدقي و برادر رئيس‌جمهور در اسفندماه 1390 و در بحران ارزي آن زمان، «صرافي صدقي و شرکا» را تاسيس کردند. يک سال و چهار ماه از تاسيس صرافي «صدقي و شرکا» گذشت که دولت يازدهم روي کار آمد؛ بخت با صرافي «صدقي و شرکا» يار بود و يکي از آن «شرکا» برادر رئيس‌جمهور شد و ديگري هم به مدير عاملي بانک رفاه کارگران رسيد!

اما مسأله به همين جا ختم نمي شد و اوراق پرونده حسين فريدون ابعاد ديگري هم داشت. تقليد صداي رئيس جمهور براي ارتباط گيري با وزرا از جمله نکات عجيبي بود که يکي از نمايندگان مجلس درباره آن اطلاع رساني کرد. کريمي قدوسي با بيان اينکه دستيار رئيس جمهور تاکنون بارها به دادگاه احضار شده، گفت: «يکي از پرونده‌هاي حسين فريدون "تقليد صداي رئيس‌جمهور" است؛ در يک مورد وي با تقليد صداي روحاني طي تماس‌هايي با مراکز اقتصادي در راستاي ترخيص کالاهاي غير مجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوي واردات اين کالاها را نگيرند.»

همان ايام الياس نادران در مجلس از پيوند يک بدهکار بانکي با فريدون سخن گفت. نادران اعلام کرد: «برادر رئيس‌جمهور ستاد انتخاباتي فهرست حاميان دولت را در ساختمان يکي از بزرگ‌ترين بدهکاران بانکي دولت يعني آقاي شب‌دوست قرار مي‌دهد؛ آيا اينها مي‌خواهند اشتغال ايجاد و با فساد مبارزه کنند؟ چه کسي از اين بدهکار بانکي حمايت کرده است که به زندان نيفتد؟ اگر آقاي حسين فريدون اين حمايت را نکرده پس چه کسي کرده است؟»

حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي، رييس دادگاه انقلاب تهران هم به پيوند حسين فريدون و برخي از عوامل شبکه فساد بانکي اشاره داشت و گفت: «اخباري وجود دارد که حاکي از ارتباط حسين فريدون با اين شبکه فساد بانکي است... وقتي مردم مشاهده کنند که برادر و دستيار ارشد رئيس جمهور از اين جايگاه خود در زمينه‎هاي علمي، مالي و مديريتي سوءاستفاده مي‎کند و کسي نيست جلوي اين تخلفات او را بگيرد، حقيقتا نمي‎توانند اين موضوعات را تحمل کنند و مايوس مي‎شوند.»

اما تخلفات برادر حسن روحاني به مسائل مالي خلاصه نمي شود. وي در کارنامه خود علاوه بر بهره مندي از رانت اقتصادي، از مواهب رانت علمي نيز بي نصيب نمانده! به طوري که بسيج اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي، طي بيانيه‌اي از مراجع نظارتي درخواست کرد به دليل تخلفات صورت گرفته، ضمن برخورد با رانت تحصيلي برادرِ رئيس‌جمهور، مانع ادامه تحصيل غيرقانوني وي شوند.

اما در کنار رانت اقتصادي و رانت علمي که درباره حسين فريدون مطرح شده، بايد ديد آيا ردّ پاي حسين فريدون در مسائل امنيتي از جمله آنچه آملي لاريجاني هفته گذشته سربسته به آن اشاره کرد، يافت مي شود؟ رييس قوه قضائيه درباره ورود تجهيزات امنيتي به داخل نهاد رياست جمهوري گفت: «پول هاي نهاد رياست جمهوري کجا خرج مي شود؟ ما حرفي نداريم که هم در قوه قضائيه و هم در نهاد رياست جمهوري معلوم شود که اين تجهيزات بسيار فني مربوط به امنيتي را بدون اطلاع نيروهاي امنيتي به داخل رياست جمهوري بردند، با اجازه که بوده است؟ به چه وجهي بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟»

همه اين امور سبب شده تا افکار عمومي از قوه قضائيه مطالبه برخورد با حسين فريدون را داشته باشد. مردم وقتي مي‌بينند که حسن روحاني در 14 دي ماه 1393 درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي مي گويد: «اينجا پسرخاله و پسرعمه نداريم.» توقع دارند تا قوه قضائيه وارد عمل شود و تعلل نکند. هر چند در همين چند هفته به دليل برخورد با عوامل فساد، متاسفانه قوه قضائيه تحت فشار و تخريب رسانه اي دولتي‌ها قرار گرفته است تا جايي که هفته گذشته معاون اول قوه قضاييه گفت: «من تحليلم اين است يک فشار مضاعفي را بر قوه قضاييه و برخي نهادها وارد مي کنند و تا زمان انتخابات ادامه مي دهند. علت اين است قوه دارد با دانه درشت ها، آقازاده هاي متخلف و صاحبان قدرت برخورد مي کند. شما نگاه کنيد طي هفته هاي گذشته چه کساني بازداشت شدند، بسياري از تخلفات از سيستم بانکي است به جاي اينکه آن را درست کنند اين حرف ها را مي‌زنند. برخي از همين آقايان که اخيرا بازداشت شدند ٦٠٠ تا هزار ميليارد بدهي دارند، يک نفر که الان پرونده‌اش باز است در چند ماه بيش ٦٠٠ چک برگشتي داشته است.»

با اين همه مشخص نيست علي‌رغم مواضعي که توسط رئيس دستگاه قضا و معاون وي اعلام مي شود، چرا در برخورد با اين فرد تعلل مي شود. در محافل خصوصي خواص، به نقل از مقامات قضايي گفته مي‌شود که بر اساس روال عادي، حسين فريدون بايد بازداشت شود، اما به‌ دليل مقاومت‌هايي که مي‌شود، اقدامي صورت نگرفته است. آيا قرار است مهدي هاشمي رفسنجاني ديگري در کشور درست شود؟ چرا با «دست دست کردن» و کش دادن موضوع، اجازه داده مي‌شود تا هر روز حرف و حديث جديدي مطرح شود؟ تعلل در اين موضوع باعث مي شود به دليل نزديک شدن به ايام انتخابات رياست جمهوري، هر نوع برخورد با اطرافيان روحاني، سبب مظلوم نمايي شده و برخورد با فساد را سياسي جلوه خواهند داد.

انتظار از قوه قضائيه اين است که به جاي برخورد رسانه اي با موضوع، اقدام عملي صورت دهد و به جاي اينکه مردم شاهد دعواي لفظي و پينگ پنگي بين رئيس دو قوه در رسانه ها باشند، برخورد قاطعانه با مجرمين و روشن شدن تکليف متهمين پرونده هاي فساد را ببينند،حتي اگر اين افراد از نزديکان مسئولان باشند؛ بنابراين بهتر است قوه محترم قضائيه هر چه زودتر حسين فريدون را احضار و به اتهامات او رسيدگي کند.

از سوي ديگر مردم منتظرند ببينند آيا حسن روحاني مانند رئيس‌جمهور کره جنوبي که به خاطر رسوايي مربوط به فساد و اعمال نفوذ دستيارش قصد استعفا دارد، او هم به خاطر عملکرد حسين فريدون، استعفا خواهد داد؟



منبع: فارس





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد