آخرین اخبار

اگر با فلاني ازدواج کرده بودم ... روابط عاطفي

اگر با فلاني ازدواج کرده بودم ...

  بزرگنمايي:

چه خبر - فايل رابطه هاي قبل از ازدواج تان را ببنديد

شايد شما هم کساني را در دور و برتان ديده باشيد که با اينکه سالياني از ازدواجشان مي گذرد و صاحب فرزند هم هستند، اما هنوز هم وقتي پاي درد دلشان مي نشيني، از حسرتي کهنه حرف مي زنند. حسرتي که نه فقط روان خودشان را آزار مي دهد، بلکه رابطه شان با همسر و حتي فرزندان را هم تحت تأثيري منفي قرار مي دهد.

همين دو سه ماه پيش بود که از يکي از خانم هاي فاميل که فرزندان دانشجو و بزرگتر هم دارد شنيدم که لابلاي حرف هايش گفت: «اگر زنِ فلان خواستگارم شده بودم الان وضعم بهتر از اين بود». اين جمله را به خصوص کساني مثل شما که در آستانه ازدواج هستيد و به سبک و سياق امروزي، سبک- سنگين هاي مدرن تري را در مورد ازدواجتان به خرج مي دهيد بيشتر مي شنويد. فکر مي کنيد چرا خانمي که بيست و اندي سال از ازدواجش مي گذرد، هنوز با حسرت گذشته زندگي مي کند؟

فايل هاي باز قبل از ازدواج تان را ببنديد

فرض کنيد که رايانه شما به ويروسي گرفتار شده است که نمي گذارد يکي از فايل هاي اطلاعاتي تان بسته بشود. در اين موقعيت، وقتي که رايانه تان را روشن مي کنيد اولين چيزي که مي بينيد چيست؟ وقتي که مي خواهيد آن را خاموش کنيد چطور؟ بله، درست است، همان فايلي که بسته نمي شود. ذهن شما هم همينطور است. اگر به دلايلي مثل ناآگاهي، کم توجهي به خود، بازي هاي احساس، وسواس و هزار و يک علت ديگر، فايل يکي از اتفاقات زندگي تان به خصوص در مورد مسائل ارتباطي مهمي مثل ازدواج، به موقع در ذهن شما بسته نشود و باز بماند، تا وقتي که هستيد و نفس مي کشيد شما را رها نخواهد کرد. يعني همان اتفاقي که براي خانم فاميل ما افتاد.

آيا اين فايل، فقط خود شما را درگير خواهد کرد؟

يک نظريه روانشناسي مي گويد که خانواده مثل يک سيستم است. يعني اگر تغييري چه در جهت مثبت و چه در جهت منفي براي يکي از اعضاي خانواده به وجود بيايد، روي بقيه اثر مي گذارد. حالا حسابش را بکنيد که اگر زن يا شوهر (که احتمالاً مادر و پدر هم هستند) به دليل يک فايل باز از دوران قبل از ازدواج، حال و احوال مساعدي نداشته باشند، تکليف حال خانواده چه خواهد شد؟

در زير به چند مورد از پيامدهاي بازماندن فايل هاي قبل از ازدواج براي زندگي مشترک بعدي اشاره مي کنيم

1 - نارضايتي

شايد بگوييد که اصولاً کساني که از زندگي مشترکشان ناراضي هستند، از حسرت از دست دادن فرصت ازدواج با موارد قبلي شان دم مي زنند. البته حرف شما تا حدي درست است اما نه کاملاً . چون همان طور که نارضايتي مي تواند روي مرور حسرت آميز گذشته تأثير بگذارد، مرور موردهاي قبلي ازدواج هم مي تواند آن چنان رفتار شما را تحت تأثير قرار بدهد که سبب عمل و عکس العمل هاي تنش آميز بين شما و همسرتان بشود و در نتيجه موجب شکل گرفتن و يا تقويت نارضايتي تان بشود.

2 - مقايسه بيروني

وقتي فايل يکي از گزينه هاي ازدواج در دوران مجردي هنوز در ذهن تان باز باشد، حتي اگر دلتان هم نخواهد، ذهن تان وارد بازي مقايسه همسر فعلي با آن گزينه خواهد شد. آن وقت است که همسر بيچاره تان هر کاري هم که بکند باز هم به چشم به شما نخواهد آمد و زندگي مشترکتان در سراشيبي تندتري قرار خواهد گرفت.

3- سرخوردگي

فرض کنيد که ده سال از زندگي مشترک شما گذشته است و شما با بالا و پايين هايي که در اين مدت تجربه کرده ايد، اين احساس را پيدا کرده ايد که انتخابتان آن طور که مي خواستيد نشده و آه حسرت مي کشيد که «کاش با فلاني ازدواج کرده بودم». در اين شرايط اولين و بديهي ترين حسي که در مورد خودتان به سراغتان مي آيد حس سرخوردگي است، سرخوردگي از يک انتخاب غلط بزرگ.

4 - مسموم شدن جو خانواده

فايلي که از گذشته باز مانده به اين نحو جو خانواده تان را مسموم مي کند که اول شما را به انتقاد مداوم از همسرتان مي کشاند، چرا که شما ته دلتان از زندگي با او خشنود نيستيد. سپس اين احساسِ مورد قبول شما نبودن را به همسرتان منتقل مي کند، بعد باعث انتقادات متقابل مي شود و سرانجام آنقدر شما را درگير کشمکش مي کند که ديگر جايي براي کشيدن يک نفس راحت باقي نمي گذارد.

5 - بدبيني

هيچ بعيد نيست که اين فايل باز، يک جايي در زندگي از ذهن شما بيرون بزند و همسرتان متوجه موردي که هنوز بر او ترجيح مي دهيد بشود. يک احتمال قوي که در اين موقعيت وجود دارد اين است که او نسبت به شما بدبين بشود و اين بدبيني هم بر مشکلات قبلي تان اضافه بشود.

فايل هاي ذهنتان را ببنديد

شما شايسته يک ازدواج خوب و موفق هستيد. پس براي اينکه به اين شايستگي دست پيدا کنيد لطفاً همين حالا دست به کار بشويد و فايل همه آدم هايي را که تا به حال و تا زمان ازدواج - براي ازدواج ملاقات کرده ايد براي هميشه در ذهنتان ببنديد. براي تسهيل اين کار ما هم براي شما چند توصيه داريم:

عاشق نشويد!

نمي شود گفت در همه موارد، اما در اکثر مواردي که فايل يکي از گزينه هاي قبل از ازدواج در ذهن باز مي ماند، يک جور غليان هيجاني در کار بوده است. به همين دليل بهتر است مراقب رفت و آمدها و گفتگوهايتان با کسي که به قصد ازدواج و شناخت با او معاشرت مي کنيد باشيد تا مبادا قبل از اينکه به يک جمع بندي عقلايي برسيد، عشق کار دلتان را بسازد! با اين کارمي توانيد از باز شدن يک فايل احساسي که نسبت به بسته شدن هم مقاومت خاصي دارد پيشگيري کنيد.

نصفه نيمه کار نباشيد

تا وقتي که رابطه تان را با کسي که مدتي به عنوان گزينه اي براي ازدواج با او معاشرت کرده ايد تمام نکرده ايد، به سراغ رابطه بعدي نرويد. فکر نکنيد که همين که او را نبينيد کافي است. براي تمام کردن يک رابطه لازم است تمام رشته هاي ارتباطي فکري و هيجاني را با او بگسليد.

به خودتان احترام بگذاريد

سعي کنيد در هر موقعيتي که هستيد بهترين تصميم را براي زندگي تان بگيريد. قبل از تصميم گيري، خوب همه چيز را بررسي کنيد و وقتي هم که تصميم گرفتيد تمام قد پاي انتخابتان بمانيد. ازدواجي که خواهيد کرد، انتخاب شما است. پس با باز نگه داشتن فايل هاي تاريخ مصرف گذشته در ذهن تان به قوه درک و انتخاب خودتان بي احترامي نکنيد.



منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟