آخرین اخبار

واکنش به مصاحبه استثنايي روحاني سياسي

واکنش به مصاحبه استثنايي روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - اشرفي اصفهاني: روحاني اصلاح طلب نيست حجت الاسلام والمسلمين اشرفي اصفهاني با اشاره به مصاحبه اخير رئيس جمهوري اظهار کرد: همانطور که پيش بيني مي شد مصاحبه ايشان استثنايي بود و مطالب مختلفي را مطرح کردند که اهم آن مسائل نبود اشتغال بود. ايشان خودشان اذعان کردند و آمار و ارقامي هم که دادند گوياي اين مسئله بود. بارها آقاي روحاني مسئله بيکاري و عدم اشتغال جوانان تحصيلکرده را مطرح کردند. مسئولان از مقام معظم رهبري تا رئيس جمهوري همگي نگران اين موضوع هشتند.
نايب رئيس هيات تجديدنظر رسيدگي به تخلفات نهاد رياست جمهوري اضافه کرد: براي مسئله اشتغال نبايد همه توجهمان به دولت باشد که فقط از آن بخواهيم اشتغال ايجاد کند بلکه بايد زمينه اشتغال در خارج از سيستم دولتي فراهم شود. دولت در 3 سال و چند ماهي که از عمرش گذشته تلاش خود را تا جاي ممکن کرده است. بارها گفته ايم که دولت يازدهم وارث دولتي شد که خرابي و ويراني بي نهايتي را بر جاي گذاشته بود. نمي شود در آستانه هر انتخاباتي اين موضوعات را مطرح کرد و اينکه هر دولت بيايد بايد اين مشکل را حل کند. مگر ميتوان معجزه کرد؟ بايد مشکل بيکاري زيربنايي حل شود چراکه باعث به وجود آمدن فساد مالي و اخلاقي مي شود.

وي با اشاره به توضيحات رئيس جمهوري درباره برجام بيان کرد: بسيار جاي تاسف است که باجود تمام زحماتي که دولت و تيم مذاکره کننده و آقاي ظريف و همکارانشان کشيدند، اينطور مورد بي مهري قرار بگيرند و يک دفعه تمام خدمات و زحمات ايشان را زير سوال ببرند و بگويند برجام هيچ فايده اي نداشت.

اشرفي اصفهاني گفت: رئيس جمهور بايد حداقل هر دو ماه يک مرتبه به صورت شفاف با مردم صحبت کند. يکي از نقاط ضعف آقاي روحاني اين است که ايشان کمتر با مردم صحبت ميکنند به طوري که فاصله بين مصاحبه قبلي ايشان با مصاحبه اخير حدود 5 ماه طول کشيد. دولت هاي قبل اينگونه نبودند، شايد دليلش اين باشد که صدا و سيما خيلي به اين مسائل توجه ندارد و پيگير آن نيست و کارهاي کوچک را که به نفع خودشان و نه مردم است، بزرگ جلوه ميدهند و نواقص بزرگ را کوچک جلوه ميدهند به گونه اي که گويا اين دولت هيچ کار مفيدي انجام نداده است و حالت ياس و نا اميدي در مردم به وجود مي آورند.

اين مقام نهاد رياست جمهوري اضافه کرد: دکتر روحاني در مصاحبه اخير منافع و ثمرات برجام را برشمردند که البته بايد اين ها را بگويند اگر برجام و مذکرات هسته اي و پيگيري تيم هسته اي اين دولت نبود مشخص نبود که سرنوشت کشور به کجا مي انجاميد. البته بازهم من انتظار داشتم که ايشان صريح تر و محکم تر صحبت ميکردند ولي در هر حال نسبت به مصاحبه هاي قبلي بسيار جامع تر و کامل تر بود.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات آينده گفت: دکتر روحاني مطمئنا در انتخابات آينده کانديدا خواهند شد. از ابتداي شکل گيري نظام جمهوري اسلامي به جز موارد استثناي ابتداي نظام ، همگي دوره رياست جمهوريشان 8 سال به طول انجاميد چراکه تا انسان بخواهد راه و چاه را شناسايي کند و تيم همفکر و همسو به دست بياورد 4 سال اول تمام شده است.4سال دوم بايد به دنبال برنامه ها و اهداف برود و بايد به نتيجه نهايي برساند.ايشان قطعا در دوره بعد حضور خواهند داشت و ان شاء الله از حمايت فوق العاده اي مردم برخوردار خواهند شد.

اشرفي اصفهاني افزود: البته مردم انتظارات زيادي دارند و بعضا تبليغات منفي عليه ايشان بسيار زياد است و طيف مقابل در جهت تخريب ايشان در حال تلاش هستند اما بالاخره مطمئنا آقاي روحاني برنامه هايي دارد، اينکه بعضي بخواهند کارشکني کنند نهايت کم لطفي و بي انصافي است و آنچه ايشان طي 3 سال درباره حقوق شهروندي زحمت کشيده بود نتيجه داد و حتي حقوقدانان برجسته از آن حمايت کردند، أين حق مردم است که از حقوق شرعي و قانوني خود دفاع کنند. به نظرم، ايشان در انتخابات آينده با برنامه هاي جدي تر و قوي تر حضور خواهند يافت.

اشرفي اصفهان در ادامه تاکيد کرد: بعضي ها در مقوله تخريب نميتوانند آرام بنشينند. هميشه گروهي بودند که در مقابل رئيس جمهور قرار گرفتند و هرچه در توان دارند استفاده ميکنند تا چهره دولت را تخريب کنند و دست بردار هم نيستند.

اشرفي اصفهاني اضافه کرد: بدون استثنا تمام روساي جمهور از ابتداي انقلاب اسلامي با نوعي از کارشکني ها رو به رو بودند، اين يک امر طبيعي است،بعضي ها طبيعتشان اين است که بايد جبهه بگيرند چه اصول گرا باشند چه اصلاح طلب، فرقي نمي کند، عده اي طبعشان اين است که کارشکني کنند بنابراين ما خيلي اميد نداريم که سخنان و مصاحبه هاي دکتر روحاني جلوي اين قبيل کارشکني ها را بگيرد. اين گونه افراد منافع ملت را زير سوال ميبرند.

وي عنوان کرد: آرامشي که در اين دولت به وجود آمد يکي از نعمت هاي بزرگ الهي است، مردم دلهره ندارند و به آرامش رسيده اند و در مسير امام و رهبري حرکت مي کنند، اينکه بخواهند مردم را مضطرب و نگران بکنند هيچ توجيه عقلاني و شرعي ندارد.

اشرفي اصفهاني خاطرنشان کرد: آقاي روحاني از اين به بعد بايد مرتب با مردم صحبت کند که جاي شک و ترديدي در دل مردم به وجود نيايد. مردم بايد آقاي روحاني را بهتر بشناسند، آقاي روحاني آن طور که حق اوست درست شناخته نشد،تا قبل از انتخابات 92 آقاي روحاني خيلي اميد نداشت پيروز شود چراکه ايشان بين خواص شناخته شده بودند اما بين عامه مردم ناشناخته بودند. ايشان در نهايت با حمايت هاي مردم و جبهه هاي مختلف موفق شدند.

وي ادامه داد: اگر آقاي روحاني ميخواهد برنامه هايش براي دوره هاي آينده به نتيجه برسد بايد مرتب اين چند ماه باقي مانده به انتخابات با مردم صحبت کند و چيز هايي که در ذهن مردم هست را درک کند و به وعده هايش تا جايي که ميتواند و در اختيارات ايشان است عمل کند.

نائب رئيس هيات تجديدنظر رسيدگي به تخلفات اداري نهاد رياست جمهوري بيان کرد: يکي از وعده هاي ايشان اين بود که تحريم ها برداشته شود که به بخش بزرگي از آن عملياتي شد و مذاکرات به نتيج نهايي رسيد، دشمن هم هميشه در تلاش براي کار شکني است، آمريکا هم کارش نيرنگ و عهد شکني بوده و خواهد بود اما ما بايد به مسائل داخلي بيشتر توجه کنيم.بايد به خواسته هاي مردم رسيدگي کنيم و دغدغه ها را برطرف کنيم تا مردم با اطمينان خاطر در دوره بعد به ايشان راي بدهند.

وي افزود: در دوره بعد عملکرد ايشان موجب آراي ايشان خواهد بود و مردم به حمايت شخصيت هاي مختلف توجه نميکنند، برنامه ها و کار هايش را ميبينند و به او راي ميدهند، اگر اقاي روحاني به صورت مرتب ،ماهي يک مرتبه با مردم صحبت بکند و نقاط مبهم را برطرف کند مردم با خاطر اسوده راي خواهند داد.

اشرفي اصفهاني در پاسخ به اينکه آيا فکر ميکنيد اصول گرايان به اجماع مورد نظرشان دست پيدا و يک نفر را معرفي ميکنند؟ گفت: به نظر ميرسد که طيف اصول گرا کسي را بتوانند کانديد کنند که در مقابل آقاي روحاني بتواند قرار بگيرد. به هر حال جبهه اصول گرا در دوره هاي قبل هم حضور داشتند.

وي ادامه داد: کسي که موقعيت اجتماعي بالايي داشته باشد و بتواند در مقابل ايشان قرار بگيرد تا حالا نيامده است و مطمئنا بخش عظيمي از اصول گرايان نظرشان روي آقاي روحاني است چون ايشان اصلاح طلب نبودند،عضو جامعه روحانيت مبارز بودند، ايشان از اصول گرايان راستين نظام بودند و هستند و در مجلس هم موضع اصول گرايي داشتند. ايشان اصول گراي افراطي نبودند بلکه معتدل بودند و در تبليغات رياست جمهوري هم رويکرد اعتدالي داشت.

نائب رئيس هيات تجديدنظر رسيدگي به تخلفات اداري نهاد رياست جمهوري در پاسخ به اينکه آيا جامعه روحانيت و جامعه مدرسين ميتوانند اين اجماع را شکل بدهند؟ خاطرنشان کرد: خير،جامعه مدرسين روي کليات نظر ميدهند و روي فرد خاصي تاکيد نميکنند. چون در گذشته اين کار را کردند و شکست خورند و امام نيز بارها تذکر دادند که در مسائلي که به نفع جامعه مدرسين و حوزه نباشد نبايد ورود کنند.



منبع: انتخاب





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد