آخرین اخبار

کفگير پرديس به ته ديگ خورد اقتصادي

کفگير پرديس به ته ديگ خورد

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين روزها ساخت و ساز در پرديس راکد استخبرگزاري ايسنا: در شرايطي که بسياري از واحدها در فازهاي 5، 8، 9 و 11 مسکن مهر پرديس تکميل شده يا مراحل نهايي را طي مي‌کند، پيمانکاران منتظرند وام 10 ميليون توماني به ازاي هر واحد تزريق شود اما اين روزها ساخت و ساز در پرديس راکد است. پس از آن‌که قيمت کليه‌ي فازهاي پرديس مشخص شد که عموما با افزايش قيمت همراه بود، بنا شد براي کمک به متقاضيان وام‌ها از 30 به 40 ميليون تومان افزايش پيدا کند؛ وامي که هنوز بانک مرکزي مجوز آن را نداده و به دست پيمانکاران نرسيده است. به همين دليل روند ساخت و ساز با کندي همراه شده و به گفته‌ي مديرعامل شرکت عمران پرديس هم‌اکنون به دليل تنگناي مالي، سازندگان با 25 درصد توان خود کار مي‌کنند.
اواخر تيرماه سال جاري طلسم افتتاح نشدن پرديس بعد از سه بار، نهايتا چهارمين مرتبه توسط مديرعامل شهرهاي جديد با افتتاح 4550 واحد در محله ايرانشهر فاز 11 شکسته شد. همان روز مديرعامل پرديس وعده افتتاح 33 هزار واحد در آينده نزديک را داد؛ وعده‌اي که به افتتاح يک هزار و 134 واحد در هفته‌ي دولت (شهريورماه) محدود شد. اما بعد از آن با اعلام افزايش قيمت‌هاي جديد که به نوعي متقاضيان را شوکه کرد شاهد افتتاحي در پرديس نبوديم. تا اين‌که طي روزهاي اخير همزمان با امضاي اولين قرارداد ضدجعل در فاز 8 خبر آمد که واحدهاي اين فاز در حال تحويل است.

چند روز پيش با حضور قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي، تحويل واحدهاي تکميل شده فاز 8 پرديس در پروژه‌هاي اميرساوالان کومه و پرديس سازان نويد با توجه به تکميل بودن خدمات و انشعابات آغاز شد و طبق وعده‌ها قرار است شرکت هايي مانند جهاد نصر زنجان، کيا دژ پرشين و ... در فاز 8 شهر جديد پرديس که داراي پيشرفت فيزيکي خوبي هستند، در صورت تامين به موقع منابع مالي در اولويت بعدي واگذاري به متقاضيان قرا گيرند اما ظاهرا خبري از پول براي تکميل واحدها نيست؛ اتفاقي که مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس را نگران کرد.

سعيد غفوري به ايسنا گفت: حال که قيمت واحدهاي مسکن مهر شهر جديد پرديس در کليه فازها مشخص شده است نگراني ما در سه بخش است؛ اولين بخش اين است که وعده‌هاي مسئولان درخصوص افزايش وام از 30 ميليون به 40 ميليون تومان به زودي محقق نشود و پروژه‌ها به کندي پيش بروند؛ چون هم‌اکنون متقضيان دو دسته‌اند: دسته اول پس از اعلام مسئولان درخصوص احتمال افزايش وام به ميزان 10 ميليون تومان کل مبلغ را با کسر اين عدد پرداخت مي‌کند و دسته ديگر که توان مالي کمتري دارند به صورت قطره‌چکاني و اندک سهم خود را تکميل مي کنند.

وي افزود: با اين روند سرعت پروژه‌ها که وابستگي شديدي به منابع مالي دارد به کندي پيش مي‌رود. سازندگان اين روزها جهت انجام عمليات اجرايي در تنگناي مالي هستند و ماه گذشته عملا با 25 درصد توان خود کار کرده‌اند که در صورت عدم تخصيص منابع مالي خصوصا از محل افزايش سقف تسهيلات بانکي، اين روند متاسفانه کندتر هم مي‌شود. اين در حالي است که طي ماه‌هاي قبلي با تزريق منابع محدود که از طريق منابع داخلي شرکت عمران شهرهاي جديد و هم‌چنين آورده متاقضيان صورت پذيرفته بود، پروژه‌ها با سرعت مناسبي پيش مي‌رفتند.

مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس با بيان اين‌که نگراني دوم مجموعه از عدم اختصاص يارانه‌ها و اوراق خزانه قول داده شده از طرف مسوولين خصوصا سازمان برنامه و بودجه براي تکميل زيرساخت‌ها و آماده‌سازي معابر است، ‌ گفت: عدم ورود جدي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان خصوصا وزارت نيرو جهت تکميل شبکه‌ها و انشعابات موضوع مهم ديگر است. از دستگاه‌هاي خدمات‌رسان خواهشمنديم همت مضاعف در تکميل زيرساخت هاي مسکن مهر پرديس انجام دهند.

غفوري تاکيد کرد: تصور من اين بود که با استفاده از افزايش تسهيلات بانکي از 30 به 40 ميليون تومان (ويژه مسکن مهر پرديس) و هم‌چنين تکميل آورده متقاضيان (پس از اعلام قيمت نهايي) بتوانيم واحدها و ساختمان‌أها را تکميل کنيم و موازي آن با استفاده از حمايت دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در تکميل شبکه‌هاي آب و فاضلاب، برق و گاز و انشعابات مربوطه و هم‌چنين کمک سازمان برنامه و بودجه در اختصاص يارانه‌هاي خاص از جمله 130 ميليارد تومان و 200 ميليارد تومان اوراق خزانه اسلامي بتوانيم زيرساخت‌ها شامل تکميل معابر اصلي و فرعي و آسفالت اين معابر را تکميل و واحدهاي متقاضيان را تحويل دهيم.

وي افزود: واقعيت اين است که اکنون 46 هزار واحد به مرحله‌ي نازک‌کاري رسيده و به شرط تامين موارد مذکور (با وجود زمان کم باقي‌مانده) امکان تحويل حداقل 26 هزار واحد تا پايان سال 1395 به متقاضيان فراهم است. منبع: ايسنا





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي