آخرین اخبار

سرنوشت مبهم يک استقلالي در فصل نقل و انتقالات حاشيه هاي ورزشي

سرنوشت مبهم يک استقلالي در فصل نقل و انتقالات

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين بازيکن را به پرسپوليس نمي‌دهيم

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، محمود شيعي مديرعامل باشگاه پيکان در گفتگو با سايت اين باشگاه از اهم برنامه هاي خود در ورزش قهرماني و نيز کارگري سخن گفت که باهم مي خوانيم.

*با فوتبال شروع کنيم شاگردان مجيد جلالي در پايان نيم فصل نخست با تفاضل گل در سکوي چهارم ايستادند آيا از نتيجه گيري تيم راضي بوديد؟

مسلما از نتايج با اين شرايط که دوباره از ليگ يک به ليگ برتر برگشتيم و در اولين سال برگشت در نيمه بالاي جدول قرار داريم ، راضي هستم. ما در سالهاي قبل هرگاه به ليگ برتر برمي گشتيم نتايج خوبي نمي گرفتيم ولي امسال از ثبات ويژه اي برخورداريم و يک روند رو به رشد داشتيم.

*آيا از ابتدا هم حضور در اين مکان برنامه ريزي شده و هدفمند بود؟

قاعدتا هر باشگاهي کارش را هدفمند شروع مي کند و برنامه هاي خاصي براي موفقيت دارد ماهم مستثني از اين قضيه نبوديم. هدف ما ابتدا ماندن در ليگ برتر و حضور در ميانه جدول بود تا در اين فصل به يک ثبات رسيده باشيم تا سپس در سالهاي بعد به دنبال حضور در جايگاه بالاترباشيم که خوشبختانه امروز جلوتر از برنامه هاي خود هستيم.

*با اين اوصاف برنامه هاي باشگاه براي موفقيت در نيم فصل دوم چيست و آيا به رتبه هاي بالاتر فکر هم مي کنيد؟

حضور در جمع چهار تيم بسيار راضي کننده است ولي مسلما به ماندن در اين جايگاه بسنده نمي کنيم، توقع من و هيات مديره بالاتر رفته چرا که وقتي عملکرد و ظرفيت تيم را مي بينم متوجه مي شوم مي توانيم از اين هم بهتر باشيم پس بايد تلاش مضاعفي به خرج دهيم تا بتوانيم جايگاه پيکان در ليگ فوتبال ايران را اثبات کنيم.

*برنامه باشگاه براي موفقيت در نيم فصل دوم چيست؟

کادرفني نقاط ضعف و قوت تيم را شناسايي و بررسي کرده و قرار است بر اساس برنامه ريزي آنها، تيم را با توجه به بنيه مالي باشگاه و در حد معقول مثل ابتداي فصل در يک چارچوب مشخص که همگن با وضع فعلي باشد ،تيم را تقويت کنيم. چرا که همدلي و آرامش هدف اصلي باشگاه و تيم است.

*چه بازيکناني جذب مي شوند و چه کساني از تيم مي روند؟

تيم در اردوي کيش حضور دارد کادرفني و سرمربي قرار است بعد از اين اردو و بررسي هايي که دارند ليست نهايي ورود و خروج خود را به باشگاه بدهند تا در خصوص جذب بازيکنان جديد اقدام کنيم. در خصوص ليست خروجي ها هم بايد بگويم همين گونه عمل مي کنيم و منتظر ليست کادرفني خواهيم ماند البته بايد بگويم مدافع برزيلي از تيم ما جدا شد و در مقابل يک مدافع از ليگ يک به نام مهران موسوي را جذب کرديم که جاي اور را پر خواهد کرد. اما در خصوص نفرات بعدي بايد منتظر ليست کادر فني باشيم.

*اين روزها صحبت از جدايي آرش برهاني است،گويا در ليست مازاد است؟

آرش بازيکن بزرگي بوده که امسال با مصدوميت هاي بسياري مواجه شده و انطور که بايد و شايد نتوانست به تيم کمک کند. خود او هم از اين موضوع ناراحت است اما در خصوص وضعيت نهايي او کادر فني و آقاي جلالي نظر نهايي را خواهند داد، که با او ادامه دهيم يا از جمع ما جدا شود در هر حال بايد شان بازيکني مثل او حفظ شود.

*پرسپوليسي‌ها سخت خواهان گادوين منشا هستند آيا او در پيکان مي ماند يا اينکه رضايت نامه اش را براي پرسپوليس صادر مي کنيد؟

منشا بازيکن پيکان است، مطمن باشيد هرگز او را ازدست نمي دهيم چونکه ما خودمان با توجه به فشردگي و سخت شدن رقابتها در نيم فصل دوم به او احتياج مبرم داريم. با منشا صحبت کرديم و قرار است قرارداد او را در نيم فصل دوم تمديد کنيم او از حضور در پيکان راضي است و نمي خواهد جدا شود. به لحاظ مالي هم با او مشکلي نداريم و شرايط خوبي بين باشگاه و او حاکم است. خلاصه براي شما بگويم او گادوين پيکان است.

*مجيد جلالي چقدر در موفقيتها تاثير گذار بوده و رضايت باشگاه را جلب کرده است؟

مجيد جلالي مربي بزرگي است و استخوان خرد کرده فوتبال است. من و اعضاي هيات مديره باشگاه از او راضي هستيم البته نه تنها ازاو بلکه از کل کادر فني راضي هستيم چرا که آنها يک کار گروهي انجام مي دهند و بايد بگويم يک مجموعه موفق هستند. باشگاه به اندازه توانش بهترين امکانات را براي او فراهم کرده و متعاقبا اوهم با استفاده بهينه از امکانات و محيط آرامي که باشگاه براي او فراهم کرده توانسته تاثير گذار باشد.

*از فوتبال جدا شويم، واليبال صدرنشين ليگ برتر است، عملکرد اين تيم را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

واليبال امسال همچون سالهاي گذشته شرايط خوبي دارد، اما درعين حال رقابتهاي ليگ برتر نسبت به سالهاي قبل سخت تر شده و از کيفيت بالاتري برخوردار است وبايد بگويم رقابت تيم ها نزديک و دشواراست. تيم هاي شهرستاني هم سرمايه گذاري خوبي کرده اند خصوصا اينکه بازي در شهرستانها با حضور انبوه تماشاگران آنها سخت تر مي شود حالا در اين کارزار وقتي شما در صدر جدول قرار مي گيريد کار بزرگي انجام داديد.

*آيا در ادامه راه و نيم فصل دوم مانند فوتبال برنامه اي براي تقويت تيم داريد؟

نيم فصل دوم شروع شده و در زمان نقل و انتقالات هستيم طبق ليست کادرفني يک سرعتي زن مجرب که در جام باشگاه هاي آسيا به عنوان يار کمکي کنار ما بود وعنوان بهترين بازيکن آسيا را کسب کرد، را از تيم صالح ورامين جذب کرديم و او کسي جز سعيد مصطفي وند نيست. در کنار او نيز قراراست يک دريافت کننده خارجي را با نظر کادر فني جذب کنيم البته اين بازيکن قراراست به تهران بيايد و بعد از قبول شدن درتست هاي پزشکي و فني جذب شود.

*واليبال سال گذشته در آستانه فينال به خاطر آن حادثه ناگوار فوت مرحوم رضا ابراهيمي نتوانست دربازي فينال حاضر شود و ناچارا به نايب قهرماني بسنده کرد آيا امسال قهرمان خواهيد شد ؟

جا دارد بازهم اين ضايعه را به خانواده رضا ابراهيمي و جامعه واليبال تسليت بگويم ما يک عضو موثر خود را از دست داديم. مطمن باشيد ما امسال به جز قهرماني به چيز ديگري فکر نمي کنيم و مي خواهيم با توجه به ظرفيتي که داريم و نيز سرمايه گذاري که در حد معقول و منطقي با واست خدا انجام داديم قهرمان شويم و اين جام را به رضا ابراهيمي و کارکنان و کارگران ايرانخودرو تقديم کنيم.

*پيمان اکبري چقدر در اين موفقيتها نقش دارد؟

پيمان اکبري شاخصه يک مربي و يک مدير کامل و ورزشي است. او نه تنها در پيکان بازيکن و مربي بزرگي بوده بلکه در تيم ملي هم يک بازيکن و مربي بزرگ و تاثير گذار بوده است. پيمان خارج از زمين هم يک فرد مودب و جنتلمن است او تحصيلات عاليه دارد و به زبان انگليسي هم تسلط دارد. مطمئن باشيد او سهم به سزايي در موفقيت هاي تيم واليبال پيکان دارد و خواهد داشت.

* عملکرد سعيد معروف بعنوان کاپيتان تيم ملي و تيم پيکان را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

وقتي از نزديک با سعيد برخورد و کار مي کنيد، شخصيت، توانايي و حرفه اي بودن او چيزي نيست که از آن بگذريد . او که در دامن مردمي غيور و مهد واليبال ايران پرورش يافته و بزرگ شده اکنون در پيکان متعهدانه اصالت خود را نشان مي دهد و الگوي مناسبي براي دوستداران مکتب واليبال است.

*از ورزش قهرماني که بگذريم بايد اشاره اي هم به ورزش کارگري داشته باشيم برنامه ها و فعاليت هاي باشگاه در اين خصوص چه بوده و چه هست؟

در کنار ورزش قهرماني هيچگاه از رسالت اصلي خود ورزش کارگري غافل نبوده ايم. به طور مثال از سال گذشته مسابقات سراسري کارگري را با نام جام ((هايما)) برگزار کرديم که امسال هم با کمک ايرانخودرو خراسان مرحله مقدماتي را در تهران و سپس مسابقات نهايي را با بيش از 100 ورزشکار در رشته هاي مختلف ورزشي در مشهد مقدس با همکاري و مساعدت شرکت ايران خودرو خراسان و شخص آقاي مهندس زاهدي فر مدير عامل محترم آن شرکت برگزار کرديم.در همين راستا قصد داريم اين مسابقات را هرساله با نام المپياد کارگري در ايران خودرو نهادينه کنيم واينکه هرسال گسترده تر از سال گذشته برگزار شود. آقايان در 25 رشته ورزشي و بانوان در 10 رشته فعاليت دارند و سعي داريم که اين را گسترش دهيم و اينکه چه برنامه جديدي داريم بايد بگويم به مناسبت 22 بهمن سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي مسابقات ورزشي را ميان کارکنان و کارگران در چند رشته ورشي دردو بخش خانم ها و آقايان برگزار کنيم. البته اين مسابقات محدود به کارمندان و کارگران نمي شود چراکه جشنواره فرزندان آنها هم در دو بخش پسران دختران را اجرايي خواهيم کرد. ورزش کارمندان و کارگران هميشه در اولويت بوده وهست چراکه ما براي سلامت و نشاط آنها و خانواده هايشان اهميت خاصي قائل هستيم.

*برنامه هاي باشگاه براي تيم هاي پايه چيست ؟

هماطور که تيم هاي بزرگسال فوتبال و واليبال براي باشگاه اهميت دارند تيم هاي پايه به مراتب مهم ترو از حساسيت ويژهاي برخوردارند. آنها سرمايه هاي باشگاه هستند و در آينده شالوده و اساس تيم هاي بزرگسالان را تشکيل مي دهند.در واليبال در رده نوجوانان، جوانان قهرمان هستيم و براي رشد و توسعه اين ورزش به صورت اکادميک سرمايه گذاري کرديم و هر ساله از داشته هاي خودمان در تيم هاي بزرگسال استفاده مي کنيم.در فوتبال هم همينگونه عمل مي کنيم از مدرسه فوتبال گرفته تا تيم هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان و اميدها همه به صورت آکادميک کار مي کنند و همواره جزو سه تيم اول مسابقات بوده و هستيم.

*آيا از اين سرمايه گذاري هم تا کنون استفاده کرده ايد؟

بله بازيکناني مثل شهريار مقانلو يا فراز امام علي که از تيم هاي پايه خودمان به بزرگسالان اضافه شده است و چند نمونه ديگر که سال به سال با توجه به شرايط موجود به تيم اضافه مي شوند. الان هم آقاي جلالي با برنامه ريزي که کرده اند و از جايي که تمرينات تيم هاي پايه را زير نظر دارند و مسابقات آنها را از نزديک تماشا مي کنند بايد بگويم قرار است در نيم فصل دوم 3 بازيکن از تيم اميد به ترکيب بزرگها اضافه شوند و در کنار انها تمرين کنند تا باعث ايجاد انگيزه در نزد همه بازيکنان تيم هاي پايه شود.البته لازم به ذکر است،آقاي جلالي سرمربي تيم اميد را در کنار خود در تيم بزرگسالان به کار گرفته تا با اين ارتباط تنگاتنگ انگيزه مضاعفي در بازيکنان جوان ايجاد شود و بدانند چقدر به آنها بها مي دهيم.

*قرار دادهاي مالي در اين سطح چگونه است؟

يکي از کارهاي خوبي که در اين زمينه انجام شده اين است که ما کل قراردارد بازيکن پايه را تقسيم بر زمان فعاليت او کرده ايم، به همين جهت آنها حقوق ماهانه مي گيرند و زماني که قراردادشان تمام مي شود تمام پولشلن را گرفته اند و خود به خود با آنها تسويه حساب شده و باشگاه ديگر تعهد مالي عقب افتاده نخواهد داشت.

*از حضور در هيات ريسه فدراسيون فوتبال بگوييد؟

خوشبختانه حضور در فدراسيون به کارهاي اجرايي در باشگاه لطمه نمي زند چون جلسات هيات ريسه هر چند وقت يکبار برگزار مي شود و از سوي ديگر برنامه هاي کاري ما در فدراسيون اجرايي نيست چون کارها در آنجا در حد کلان و تصميم گيريهاي بزگ براي فوتبال است. من هم با توجه به تجاربي که دارم تجربياتم را در حوزه مديريت فوتبالي، باشگاهداري و....و بحثها و تصميم گيري هاي کلان در اختيار فدراسيون مي گذارم حالا در اين خصوص آيا تا کنون موثر بودم يا نه بايد ديگر دوستان در هيات ريسه و رييس فدراسيون اظهار نظر کنند.

منبع: جام نيوز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت