آخرین اخبار

رابطه جنسي در همسران با اختلاف سني بالا چگونه لذت بخش مي شود؟ روابط عاطفي

رابطه جنسي در همسران با اختلاف سني بالا چگونه لذت بخش مي شود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - رابطه جنسي در همسران با اختلاف سني زياد

روابط جنسي بخش مهم زندگي هر زوج است و هر گونه عاملي که به اين رابطه آسيب برساند، مي تواند کانون خانواده را تا به مرز فروپاشي نيز پيش ببرد. اختلاف سني زياد چه از طرف مرد و چه از طرف زن، يکي از همين مولفه هاست. تفاوت سني زياد ميان زن و شوهر، مسبب بروز برخي از مشکلات جدي در روابط جنسي و ارضاي زوجين است. عدم باروري، خيانت، روابط فرازناشويي، طلاق عاطفي، ناهماهنگي والدين در اصول تربيتي فرزندان، دلسردي و نااميدي، احساس افسردگي و ... از مهمترين پيامدهاي منفي اين واقعه است. اختلاف سني در برخي مواقع حالت" شکاف نسلي" به خود مي گيرد و براي زوجين که بيش از يک دهه با يکديگر فاصله سني دارند، مخاطرات زيادي به همراه دارد. ثبات و پختگي عاطفي، ويژگي هاي شخصيتي، اخلاقي و جسمي و حرکت بر روي خط ثابتي از مديريت هيجاني يکي از طرفين در مقابل ناپختگي و بي تجربگي هاي طرف مقابل، مهمترين عاملي است که کفه ترازوي ارتباط را در بيشتر ابعاد زندگي زناشويي تحت الشعاع قرار داده و نامتوازن مي سازد.

کهولت سن و زوال جسمي، احساس برتري و کامل بودن، موظف دانستن خود، زير سوال بردن رفتارها و احساس مسئوليت نسبت به کنترل رفتارهاي فرد کوچکتر و... از جمله نگراني هايي است که معمولا گريبانگير همسر " مسن تر" مي شود و ترس از دست دادن همسر، دلزدگي و سرد شدن نسبت به روابط زناشويي، بي حوصلگي، تمايل به انزوا، احساس پشيماني و خجالت از حضور در جمع و معرفي همسر به دوستان و آشنايان و ... مسائلي است که فرد کوچکتر مدام با آنها دست و پنجه نرم مي کند.

اختلاف سني بالاي ميان زوجين در بسياري از مسائل خانوادگي بخصوص مسائل زناشويي و روابط جنسي زوج تاثيرگذار است، مثلا يکي از مشکلات، يائسگي زنانه و يائسگي مردانه است. معمولا هورمونهاي زنانه در حدود40 تا 50 سالگي و هورمون‌هاي مردانه بعد از 50 سالگي به حداقل مي رسد و فرد را با پديده اي به نام يائسگي مواجه مي کند، حال اگر زني بيش از ده سال با همسر خود تفاوت سني داشته باشد، مواجهه با پيامدهاي اين امر، اجتناب ناپذير خواهد بود، چه بسا زن هنوز جوان و در اوج هيجان جنسي خويش است، در حالي که همسرش توانايي برقراري رابطه جنسي نداشته و يا قادر نيست روابط جنسي متعددي با همسر خود داشته باشد، اگر چه عکس اين موضوع هم صادق است، اختلاف سني معکوس و بزرگتر بودن زن از مرد نيز، برقراري رابطه زناشويي زوج را به دليل تغييرات فيزيولوژيکي رخ داده در بدن زن، دچار مشکل مي کند. تفاوت انتظارات، عدم پذيرش و ناتواني در اجابت نيازها باعث بروز مصائبي در خصوصي ترين رابطه بين زن و مرد مي شود.

روشهايي براي بالا بردن سطح رابطه جنسي

رابطه جنسي يکي از ارکان مهم زندگي است و بايد به صورت متقابل و مشارکتي صورت گيرد، معمولا افراد طي انجام رابطه جنسي همواره مي کوشند تا با کسب بيشترين لذت براي خود، شريک جنسي شان را هم با انجام کارهايي مختلف به اوج لذت جنسي برسانند تا هر دو طرف از رابطه جنسي انجام شده نهايت رضايت را داشته باشند. اگر چه شايد ممکن است شما و همسرتان به دليل اختلاف سني زياد، تفاوتها و مشکلاتي در شروع و خاتمه رابطه جنسي داشته باشيد، اما بايد بدانيد اين مساله، مشکل لاينحلي نيست، چه بسا شما و همسرتان مي توانيد با توسل به برخي از تدابير درماني پزشکي و روانشناختي بر اين مهم فايق آييد.

پيش از هر چيز، مراجعه به پزشک و در صورت لزوم دريافت درمانهاي زيستي الزامي است اگر چه همزمان روان درماني نيز مفيد است. در ادامه به بررسي روش هاي افزايش کيفيت رابطه جنسي مي پردازيم .

به دنبال برقراري رابطه جنسي باشيد

متاسفانه برخي از زوجين درگير با مشکلات جنسي، به جاي حل مساله، صورت مساله را پاک مي کنند و براي هميشه قيد رابطه جنسي را مي زنند و يا آن را محدود به فاصله زماني طولاني مي کنند، اين درحالي است که برقراري رابطه جنسي بيشتر باعث افزايش حس اعتماد به نفس و سبب نزديکي عاطفي بيشتر بين همسران مي شود. براي ارتقاء کيفيت زندگي جنسي، بر همسران واجب است حداقل هفته اي يک بار به هواي صميمت جنسي هم شده درکنار يکديگر قرار بگيرند و به طريقي مناسب ولوغير از برقراري از رابطه جنسي، از بودن در کنار يکديگر، کسب لذت و آرامش کنند.

تصوير بدني مثبت بر اعتماد به نفس جنسي تاثيرگذار است

تحقيقات نشان مي دهند که اعتماد به نفس جنسي و احساس زن و مرد نسبت به اندام جنسي خود، بر کيفيت لذت جنسي تاثيرگذار است، هر چقدر فرد احساس مثبتي نسبت به تصوير بدني خود داشته باشد، اعتماد به نفسش افزايش يافته و به همان ميزان نيز از رابطه جنسي، احساس رضايت و خشنودي بيشتري خواهد داشت. بنابراين با افزايش اعتماد به نفس خويش، احتمال رسيدن به اوج لذت جنسي را افزايش دهيد. بسيار مهم است که خودتان را بسيار دوست داشته باشيد و طوري با خود رفتار کنيد که دوست داريد، شريک جنسي تان با شما رفتار کند، در مورد خود و بدن خود، مثبت فکر کنيد. يکي از طرق افزايش اعتماد به نفس، اطمينان از سلامت جنسي است، اگر چه شايد به خاطر کمي يا کهولت سن تفاوتهاي مشهودي در کيفيت و کميت رابطه جنسي تان قابل مشاهده کنيد، اما يادتان باشد وقتي به لحاظ جنسي سالم هستيد، بي ترديد مي توانيد فعاليت هاي جنسي پوياي متناسب با سن تان را هم بروز دهيد.

به خودتان متکي باشيد

عليرغم مهر و علاقه اي که همسرتان نسبت به شما دارد و يا تمامي تلاشي که براي ارضاي شما مي کند، بايد بپذيريد که تحريکات و شور جنسي شما و همسرتان به هيچ وجه شبيه به هم نيست، به همين دليل نيزکاملا غيرمنطقي است که انتظار داشته باشيد هر زمان تحريک شديد، ايشان در اختيارتان باشد. لازم است ياد بگيريد که چطور گهگاه نيازهايتان را کنترل کنيد، بايد بتوانيد با کمال اطمينان خاطراز خود و همسرتان، پذيراي اين حقيقت در زمانهايي باشيد که شما آمادگي رابطه جنسي داريد اما همسرتان ازاين وضعيت امتناع مي کند، اين مساله کاملا طبيعي است و شما چاره اي جز پذيرش نداريد. همانقدر که تلاش همسرتان براي درک شما و نيازهايتان بيشتر مي شود، شما نيز بايد بتوانيد ميزان درک خود از اين تفاوتها را افزايش دهيد. بخش اعظمي از اين درک و پذيرش، وابستگي تام به اتکاي گاه و بيگاه شما به خودتان و ارضاي ميل جنسي تان دارد، اگر اطمينان داشته باشيد همسرتان واقعا دوست تان دارد و به شما توجه مي کند، بطور حتم انجام اين کار به سهولت و با کمترين تنش صورت خواهد گرفت.

گفتگو کنيد

بي علاقگي و نارضايتي يکي از زوجين از رابطه جنسي، باعث بروز مشکلاتي در زندگي جنسي زوج و يا ديگر ابعاد زندگي مشترک شان مي شود و متاسفانه بسياري از همسران، فرار را بر قرار و پيدا کردن راه حلي و يا برطرف کردن مشکل ترجيح مي دهند! اما توصيه مي کنيم پيش از هر اقدام نامطلوبي، از خود بپرسيد ناهماهنگي و ناسازگاري جنسي، تا چه حد کيفيت زندگي تان را تحت الشعاع قرار داده و براي بهبود و اصلاح آن چه بايد انجام دهيد؟ بهتر است در اين باره با همسرتان گفتگو کنيد تا ببينيد که آيا ايشان اطلاع دارد که شما از رابطه جنسي تان با او ناراضي هستيد؟ پيشنهاد مي دهيم صحبت را به دعوا و مشاجره نکشانيد و يا تمامي تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نکنيد، با کنايه حرف نزنيد و هرگز به صورت يک تهديد طرح مساله کنيد، فقط خيلي آرام به همسرتان بگوييد بخاطر اختلافاتي که در روحيات جنسي تان وجود دارد، احساس رضايت نمي کنيد؛ به طور کاملا صريح افکار خود وميزان نااميدي تان را با همسرتان در ميان بگذاريد، سپس فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن به او بدهيد و منتظر نتيجه آن بمانيد.

به دنبال تنوع باشيد

مهيج ترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه زناشويي برايش تکرار مکررات شود، دچار دلزدگي خواهد شد، براي جلوگيري از يکنواختي جنسي، بايد کمي خلاق باشيد و تنوع را وارد اين رابطه کنيد. بسياري از همسران مستاصل، تماشاي تصاوير و فيلم هاي پورنو را تنها راه فرار از حقيقت تلخ زندگي جنسي سرد و ايجاد تنوع در رابطه شان مي دانند، در صورتي که فيلم هاي غيراخلاقي پورنو، تکنيک هاي غير واقعي رابطه جنسي را که عمدتا بر مقاربت استوار است، به نمايش مي گذارند که به واقع انجام هر يک از آن پوزيشن ها از توان يک فرد عادي خارج است و چيزي فراتر از واقعيت و موهوم است.

براي ايجاد شعف و تنوع در رابطه مي توانيد روشهاي جديد نوازش ، پوزيشن ها و حرکات جديد را بياموزيد. توصيه مي کنيم درمورد روش‌هاي تماسي مختلف تحقيق و مطالعه کنيد، آنها را امتحان و تجربه کنيد تا ياد بگيريد که چطور مي توانيد به همسرتان لذت بدهيد و کسب لذت کنيد. از سوي ديگر، بيان تخيلات جنسي سبب بالا بردن سطح رابطه جنسي مي شود. درباره افکاري که قبل از شروع رابطه جنسي به آنها فکر کرده ايد و يا انجام کارهايي که هر دو طرف متمايل به انجامشان هستيد، صحبت کنيد و در صورت رضايت دوجانبه، آنها را انجام دهيد. اگر فانتري هاي زيادي براي جالب تر و داغ کردن رابطه جنسي در ذهن تان داريد که ممکن است از جانب همسرتان مورد استقبال قرار نگيرد، توصيه مي کنيم در نيمه راه تحريک، روشها، سبکها و خيالپردازي هاي جديد را امتحان کنيد، چه بسا بهترين زمان براي صحبت کردن در اين مورد و استقبال از پيشنهادتان، همان لحظه اي است که شريک جنسي تحريک شده و نمي تواند جلو ابراز احساسات خود را بگيرد. يادتان باشد هرگز به هنگام تحريک، پايتان را فراتر نگذاريد و بي توجه به محدوديت ها و احترام به همسر، عمل نکنيد زيرا همه اعتماد او را از دست خواهيد داد. اطمينان دهي در مورد مرزبندي ها و عدم انحراف شما از اصول لازم و ضروري است، بايد اين نکته را هميشه به همسرتان يادآور شويد حرف زدن در مورد تخيلات جنسي به معناي انجام شان نيست و آنها هميشه در حد همان تخيل باقي خواهند ماند.

آرام باشيد

تحقيقات نشان داده است بيش از 70 درصد استرس هاي کاري، شغلي، شخصي و اجتماعي بر زندگي جنسي افراد تاثيرگذار است و کم بودن ميل جنسي نيز، احتمال رسيدن به ارگاسم را به حداقل مي رساند، بنابراين براي بهبود رابطه جنسي و پويايي آن توصيه مي کنيم مشکلات زندگي را پشت در اتاق خوابتان جا بگذاريد و با اطمينان جنسي از يکديگر به رختخواب وارد شويد.

رژيم غذايي تان را اصلاح کنيد

مصرف مواد غذايي دريايي باعث بهبود عملکرد جنسي در هر دو جنس مي شود، پيروي از رژيم هاي غذايي سرشار از ميوه ها، سبزيجات، روغن زيتون و ماهي نيز بسيار مفيد است. از سوي ديگر، مصرف الکل، سيگار، کافئين و بي تحرکي موجب بروز اختلال در عملکرد جنسي مي شود و بايد ميزان مصرف موارد فوق را به حداقل رساند.

ورزش کنيد

ورزش در بالا بردن سطح کيفيت رابطه هاي جنسي زوجين بسيار موثر است. انجام ورزشهايي مانند شنا، پياده روي، دوچرخه سواري، دويدن،ورزش هاي شکم و... باعث تقويت قواي جنسي افراد مي شود. تحقيقات نشان مي دهند افرادي که در سنين بالاي 55 سال، دايما در حال ورزش هستند و فعاليت جنسي مرتبي دارند، از افراد جوانتر، خوش اندامتر و سالمترند و توانايي جنسي يک فرد 40 ساله را نيز دارند. آنچه بايد در پايان تاکيد کرد اين نکته مهم است که ارتباط زناشويي خود را در هر سني با توجه به ويژگي هاي اين دوران حفط کنيد. بسياري از طلاق هاي عاطفي و واقعي ريشه در عملکرد نادرست سلامت جنسي زوج ها دارد.



منبع : salamatonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟