آخرین اخبار

بيدار شدن از خواب با سردرد, علت و درمان بيماري ها و پيشگيري

بيدار شدن از خواب با سردرد, علت و درمان

  بزرگنمايي:

چه خبر -

يکي از دلايلي که چرا بيرون آمدن از رختخواب در صبح مي تواند دشوار باشد، به علت آن است که حالتان خوب نيست. هنگامي که با سر درد از خواب بيدار مي شويد، حتما کاري انجام داده ايد که باعث شده اين را تجربه کنيد. هر زماني که دچار سردرد مي شويد، نمي دانيد چه کاري مي توانيد انجام دهيد تا احساس راحتي کنيد. همچنين انواع مختلفي از سر درد وجود دارد که شما ممکن است تجربه کنيد. بخشي از سر شما که درد مي کند، ممکن است بسته به سردردي که تجربه مي کنيد، تغيير کند.

اگر دوست داريد از شر سردردتان خلاص شويد، بايد بدانيد که چه چيزي باعث آن مي شود. زماني که شما علت ريشه اي سردردتان را کشف کنيد، مي توانيد احتمال بيدار شدن از خواب با سردرد را به صفر برسانيد. براي خلاص شدن از شر سردرد، برخي درمان هاي خانگي وجود دارند که مي توانيد به کار بگيريد، اما اگر درمان هاي خانگي موثر نبودند، نشانه آن است که سردرد شما مزمن بوده و بايد بلافاصله با پزشکتان تماس بگيريد.

علل بيدار شدن از خواب با سردرد

دلايل مختلفي وجود دارد که چرا شما ممکن است از سردرد رنج ببريد. در اينجا برخي از اين دلايل را بيان مي کنيم.

1- ميگرن

اين، يکي از شايع ترين دلايلي است که چرا شما دچار سردرد شده ايد. دو نوع مختلف از ميگرن وجود دارد. نوع اول ميگرن ممکن است بدون تجربه ساير علائم باشد. اين نوع ميگرن معمولا در صبح آغاز مي شود اما درد در درازمدت افزايش خواهد يافت. اگر سر درد شما از يک طرف شروع شده و سپس در تمام سر پخش خواهد شد، شما دچار اين نوع ميگرن هستيد. برخي ممکن است حتي در صورتشان نيز احساس درد کنند.

نوع دوم از ميگرن، ميگرني است که با علائم همراه است. در حالي که اين نوع ميگرن نيز ممکن است در صبح احساس شود، اما گاهي اوقات مي تواند در قسمت هاي مختلف روز ظاهر شود. اين نوع ميگرن مي تواند تا يک ساعت طول بکشد و مردم معمولا در وهله اول تصور نمي کنند که ميگرن داشتند.

2- سينوزيت (ورم سينوس ها)

برخي از مردم به علت دردي که بر روي پيشاني شان احساس مي کنند، نمي توانند بخوابند و اگر هم به خواب بروند، ممکن است تا صبح چندين بار از خواب بيدار شوند. اين توضيح مي دهد که چرا در صبح، سر درد هنوز هم وجود دارد. دليل اصلي که چرا سينوزيت اتفاق مي افتد، به علت التهاب سينوس فکي(آرواره اي) است. علائم مختلفي وجود دارند که ممکن است همراه با اين وضعيت احساس شوند، بنابراين اگر دچار سينوزيت باشيد، قطعا متوجه خواهيد شد.

3- آپنه خواب

اين يک وضعيت مربوط به خواب است که در آن ممکن است تنفس فرد، چندين بار در طول شب قطع شود. اين، يک وضعيت خطرناک است زيرا بدون اکسيژن، بدن از کار مي افتد. اين مسئله توضيح مي دهد که چرا لازم است برخي از مردم در حين خواب، ماسک هاي اکسيژن بپوشند تا مطمئن شوند که هميشه نفس مي کشند. يکي از علائمي که ممکن است مربوط به اين وضعيت باشد، خروپف است. اگر شک داريد که دچار اين وضعيت هستيد، فورا به پزشک مراجعه کنيد تا مشکل تان تشخيص داده شود.

4- کم شدن آب بدن

آيا مي دانيد يکي از دلايل اينکه چرا ممکن است در خوابيدن مشکل داشته باشيد که مي تواند در نهايت منجر به سردرد شود، کم شدن آب بدن است؟ شما بايد مطمئن شويد که در طول روز، آب کافي مي نوشيد. هر زمان که احساس تشنگي کرديد، کافي است آب بنوشيد. هر چند اگر قبل از خواب، بيش از حد آب بنوشيد، ممکن است مجبور شويد در وسط شب براي دستشويي رفتن از خواب بيدار شويد. اگر مي خواهيد پس از بيدار شدن در طول روز احساس بهتري داشته باشيد، آب سرد بنوشيد چون باعث مي شود بيشتر احساس هوشياري کنيد.

5- دندان قروچه

بعضي اوقات شما در خواب، دندان هايتان را بهم مي ساييد. اين باعث مشکلاتي در فک شما خواهد شد که در نهايت به سرتان گسترش مي يابد و مي تواند باعث شود با سردرد از خواب بيدار شويد. اگر گمان مي کنيد که اين وضعيت باعث سر درد شما مي شود، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنيد. يادتان باشد شما هرگز متوجه دندان قروچه تان نخواهيد شد، تا وقتي که شخص ديگري در مورد آن به شما بگويد.

6- آلرژي ها

احتمال زيادي دارد که شما به علت آلرژي تان دچار مشکلات خواب باشيد. اگر قبل از خوابيدن در شب، در معرض گرد و غبار قرار بگيريد، خواب خوبي نخواهيد داشت. به منظور بهبود وضعيت تان ممکن است لازم باشد روتختي و همچنين رو بالشي هايتان را مرتبا عوض کنيد. اگر تخت تان نزديک پرده قرار دارد، بايد پرده هايتان را نيز عوض کنيد.

7- سردرد استرسي

همانطور که از نام آن پيداست، اين سردرد از استرس نشات مي گيرد. زنان، بيشتر از مردان دچار سردرد استرسي مي شوند. اين سردرد ممکن است توسط استرس ناشي از چيزهاي مختلف به وجود بيايد. گاهي اوقات هم ممکن است سرشت طبيعت باشد. اگر درد به قسمت پايين سر و چشم هاي شما مربوط باشد، يعني سردردتان استرسي است. اگر سردردتان ناشي از افسردگي باشد، درد ممکن است از دو طرف سر شروع شود.

8- سردرد سيستماتيک

برخي از مردان به علت آنکه سيگاري هستند، از اين نوع سر درد رنج مي برند. اين نوع سردرد، علت عروقي دارد. مرداني که از اين نوع سردرد رنج مي برند، ممکن است براي چند ساعت بخوابند و سپس با يک سردرد شديد از خواب بيدار شوند. گاهي اوقات اين سردرد ممکن است براي چند روز عود کند. در برخي موارد، ممکن است درد برطرف شود و سپس به طور ناگهاني برگردد. اين وضعيت معمولا مي تواند بر فعاليت هايي که افراد بايد در طول روز انجام دهند، تاثير بگذارد.

گذشته از دلايل ممکن براي سردرد که در بالا به آنها اشاره شد، بايد به ياد داشته باشيد که هنوز هم علل مختلفي براي سردرد شما وجود دارد. اگر سردرد معمولا در صبح اتفاق مي افتد، بايد پزشکتان را از آن آگاه کنيد. در علائم مختلفي که همراه با سردرد احساس مي کنيد، دقيق شويد.

درمان هاي خانگي براي بيدار شدن از خواب با سردرد

کارهاي مختلفي وجود دارند که مي توانيد براي خلاص شدن از شر سردردتان انجام دهيد. البته اولين قدم، آگاهي از علت اصلي سردردتان است. هنگامي که علت آن را کشف کرديد، مي توانيد از روش هاي ملايم زير براي خلاص شدن از شر سردردتان استفاده کنيد:

1- سرتان را ماساژ دهيد

اين کار، موثر است به خصوص اگر درد بتازگي شروع شده باشد. ماساژ دادن سرتان به مغزتان کمک مي کند که راحت تر از شر درد خلاص شود. لازم است که شما نقاط فشاري مختلف را بشناسيد تا بتوانيد دردتان را تا حد زيادي کاهش دهيد. مي توانيد براي ماساژ از افراد حرفه اي کمک بگيريد.

به دقت در مورد نوع دردي که احساس مي کنيد، توضيح دهيد تا آنها متوجه شوند که بايد روي چه نقاطي تمرکز کنند. اگر درد مربوط به چشم هاي شماست، ناحيه اي که ماساژ داده خواهد شد، ناحيه بين دو ابرويتان است. اثر ماساژ، فوري خواهد بود و شما ممکن است از تسکيني که در اين فرايند دريافت خواهيد کرد، شگفت زده شويد.

2- آب بنوشيد

اگر مي دانيد که سردردتان به خاطر کم آبي بدن است، مي توانيد با نوشيدن آب اين مشکل را براحتي حل کنيد. برخي اوقات ممکن است شما به علت سمومي که در بخش هاي مختلف بدنتان وجود دارند، احساس سردرد کنيد. همچنين براي آنکه هيچ گونه سردردي را تجربه نکنيد، لازم است از برخي محصولات غذايي اجتناب نماييد.

3- دوش بگيريد

بعضي اوقات ممکن است شما به دلايل مختلفي، يک سردرد بد بگيريد. براي خلاص شدن از شر درد، بهتر است يک دوش آب سرد بگيريد. اين به رقيق کردن عروق خوني کمک خواهد کرد و مي تواند در نهايت به خلاص شدن از شر درد کمک کند. پس از دوش آب سرد، مي توانيد به سراغ آب گرم برويد. انجام اين کار به طور متناوب، در نهايت به خلاص شدن از شر درد کمک خواهد کرد.

4- سعي کنيد کمتر در معرض چيزهاي استرس زا قرار بگيريد

به چه دلايلي احساس استرس مي کنيد؟ به علت کارتان است؟ شايد بهتر باشد در مورد راه حل هايي که مي توانند به برطرف کردن مشکل کاري تان کمک کنند، فکر کنيد. اگر به خاطر زندگي شخصي تان تحت فشار هستيد، کارهاي مختلفي وجود دارند که مي توانيد براي متوقف کردن تنش تان انجام دهيد. همچنين بايد به خودتان ياداوري کنيد که مشکلاتي که با آنها سر و کار داريد، در صورتي که تمام تلاش تان را به کار بگيريد، در نهايت برطرف خواهند شد.

بايد به ياد داشته باشيد که سردردتان نبايد شما را از پاي در آورد. شما بايد علت اصلي سردردتان را شناسايي کنيد و در نهايت کشف کنيد که چگونه مي توانيد براي هميشه از شر سردردتان خلاص شويد. اگر به کمک يک پزشک نياز داريد، براي کمک گرفتن درنگ نکنيد. اگر مي دانيد که سردردتان توسط واکنش هاي شما به چيزهايي که در اطرافتان اتفاق مي افتند (مانند خشم فرو خورده) به وجود مي آيد، مي توانيد راه هاي براي خلاص شدن از شر درد پيدا کنيد.




منبع: fitnessmagazine.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

علايم سوء هاضمه و روش هاي پيشگيري از سوء هاضمه

دچار تنگي دريچه قلب هستم براي درمان چه کاري انجام دهم؟

روش خانگي براي تشخيص کبد چرب

درد پهلو نشانه چيست

فشار خون پايين چيست؟ + دلايل فشار خون پايين

تکنيک هاي طلايي براي درمان سريع سردرد ساده

فيبروز کبدي چيست؟ آيا فيبروز درمان مي شود؟

تدابير طب سنتي براي درمان آلرژي بهاره

مراقب مصرف مکمل ويتامين D باشيد

فشار خون در هر سني چند است و براي درمان فشار خون چه کنيم؟

چه عواملي خطر بروز سرطان روده بزرگ را افزايش مي دهند؟

درمان آمبولي ريه با چه روش هايي امکان پذير است؟

سکته مغزي و آنوريسم مغزي چه تفاوتي با هم دارند؟

کلسترول چيست و براي درمان کلسترول خون چه بايد کرد؟

درمان گلودرد با غرغره هاي طبيعي

عواملي که خطر ابتلا به سندرم روده تحريک پذير را افزايش مي دهند

بيماري قلبي که باعث سکته مغزي مي شود

روشهاي پيشگيري از ماشين گرفتگي

علت وجود خون در ادرار

تضمين سلامت قلب با رعايت اين نکات

روش هاي پيشيگيري و درمان عرق سوز شدن

تاثير سير و پياز بر پيشگيري از سرطان روده بزرگ

نکات بهداشتي براي پيشگيري از ابتلا هاري

علت و درمان رماتيسم مفصلي از ديدگاه طب سنتي

آشنايي با دلايل اصلي سکته قلبي

هشدارهاي بدن براي مراحل اوليه ابتلا به سرطان

کاهش علايم آلرژي با اين خوراکي ها

با مصرف اين خوراکي ها کبد چرب را از خود دور کنيد

کاهش علايم آلرژي در بهار با توصيه هاي طب سنتي

کلسترول را با اين ورزش ها مغلوب کنيد

دلايل سرفه و سرفه هاي خطرناک را تشخيص دهيد

فتق ديسک چرا ايجاد مي شود و چطور از فتق ديسک پيشگيري کنيم

آترواسکلروز atherosclerosis يا تصلب شرايين چيست؟

ورم معده يا گاستريت Gastritis چيست و چطور درمان مي شود؟

تشخيص سرطان مقعد و روش هاي درمان سرطان مقعد

9 راه حل طبيعي براي کنترل فشار خون

هر آنچه بايد درباره انحراف شصت پا بدانيد

چرا ديدتان تار شده ؟

چرا سرم درد مي کند؟

علت تکان هاي شديد پا در خواب يا سندروم پاي بيقرار چيست؟

با زير بغلي که زياد عرق مي کند و هميشه خيس است چکار کنم؟

چند روش خانگي براي درمان درد سياتيک

پيشگيري از شايع ترين سرطان دنيا با مصرف سير و پيار

عواملي که خطر لخته شدن خون را افزايش مي دهند

کمر درد : حقايق و باورهاي غلطي که بايد بدانيد

نشانه هاي عجيب بيماري قلبي

اين بيماري ها باعث چاقي تان مي شوند

علائم کم کاري تيروئيد و هرآنچه بايد در مورد ان بدانيد

درمان سر درد با ماساژ نقاط فشاري در سر

درمان عفونت سينوس با روش هاي خانگي