آخرین اخبار

افشاگري هاي پولاد کيميايي از اختلاف پدرش و تهيه کننده قاتل اهلي اخبار فرهنگي و هنري

افشاگري هاي پولاد کيميايي از اختلاف پدرش و تهيه کننده قاتل اهلي

  بزرگنمايي:

چه خبر - ماجراي اختلاف مسعود کيميايي و تهيه کننده فيلم قاتل اهلي

«قاتل اهلي» آخرين ساخته مسعود کيميايي اين روزها حواشي بسيار زيادي را به خود ديده است. که يکي از مهم‌ترين آنها به اختلاف‌هايي باز مي‌گردد که بين منصور لشگر قوچاني و مسعود کيميايي به وجود آمده است. مسعود کيميايي معتقد است به دليل عدم فيلمبرداري سکانس‌هاي مورد نظر خود، «قاتل اهلي» فيلم او به حساب نمي‌آيد و حتي خواستار عدم نمايش اين فيلم در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر شده است.

در همين حال پولاد کيميايي فرزند مسعود کيميايي و بازيگر «قاتل اهلي» درباره حواشي پشت صحنه فيلم «قاتل اهلي» مي‌گويد.
پولاد کيميايي درباره حاشيه‌هايي که از اوايل پيش توليد «قاتل اهلي» به وجود آمد، توضيح مي‌دهد: «در ابتدا بايد بگويم فيلمنامه‌اي به نام «قاتل اهلي» توسط مسعود کيميايي به نگارش درآمد که بعد از چند نوبت بازنويسي، قرار شد به تهيه کنندگي آقاي منصور لشگري قوچاني ساخته شود. بازنويسي‌هايي که در اين فيلمنامه به وجود آمد باعث شد سکانس‌هايي به فيلمنامه اوليه اضافه و يا کم شود.»

او در ادامه ادعا مي کند که تهيه کننده اين فيلم به سليقه خود فيلمبرداري فيلم مسعود کيميايي را متوقف کرد: «بعد از کليد خوردن «قاتل اهلي»، سکانس‌هايي از آن جلوي دوربين رفت، اما در حالي که هنوز 10 الي 12 سکانس حساس از اين فيلم باقي مانده بود، آقاي لشگري قوچاني تهيه کننده «قاتل اهلي»، بدون اطلاع کارگردان، کار را متوقف کرد و بنا بر سليقه خودشان اعلام کردند که ديگر به فيلمبرداري سکانس‌هاي باقيمانده نيازي نيست.»

بازيگر «جرم» در ادامه اين موضوع اضافه مي‌کند: «بخش‌هاي ضبط نشده از فيلم، جزو سکانس‌هاي بسيار مهم و تاثيرگذار «قاتل اهلي» به حساب مي‌آيد که مي‌توانم به سکانس پاياني، رابطه پدر و مادر شخصيتي اصلي، رابطه نقش من با خانم پگاه آهنگراني و امير جديدي اشاره کنم. اين‌ قسمت‌هاي ضبط نشده، متعلق به سکانس‌هايي از فيلمنامه‌اي است که ما براي بازي در آن قرارداد امضا کرديم و ما بعد از خواندن فيلمنامه نهايي حاضر شديم که در «قاتل اهلي» به ايفاي نقش بپردازيم. در زمان فيلمبرداري قرار شد بعد از سکانس کنسرت، سکانس‌هاي باقي مانده از جمله سکانس پاياني فيلم به شکل جداگانه گرفته شود، اما بعد از فيلمبرداري در برج آزادي، آقاي قوچاني سفر رفتند و فيلم بلاتکليف ماند.»

دستکاري کردن فيلمنامه و واکنش مسعود کيميايي

پولاد کيميايي در ادامه مي‌گويد منصور لشگري قوچاني در زمان پيش توليد «قاتل اهلي»، نسخه‌اي از اين فيلمنامه را به مسعود کيميايي ارائه داد که خود در آن دخل و تصرف کرده بود: «دقيقا به خاطرم دارم زماني که ما در مشهد بوديم، آقاي قوچاني نسخه‌اي از فيلمنامه «قاتل اهلي» را مقابل مسعود کيميايي قرار داد که بخش‌هايي از آن به صورت نقطه چين پر شده بود و از مسعود کيميايي درخواست کرد که برخي از اين نقطه چين‌ها را با ديالوگ‌هاي مخصوص به خود پر کند، اما وقتي آقاي کيميايي کمي از فيلمنامه را ورق زد، متوجه شد که تهيه کننده فيلم به دلخواه خود، ديالوگ‌هايي به فيلمنامه اضافه کرده است که اين موضوع باعث ناراحتي بسيار زياد آقاي کيميايي شد و ايشان مجبور شد جايگاه آقاي قوچاني در سينما را به او يادآوري کند. حتي اين اتفاقات باعث شد که مسعود کيميايي در مقاطعي اعلام کند که از ساخت اين فيلم انصراف خواهد داد و کار به جدايي هم کشيد. در نهايت با ميانجي گري وزارت ارشاد اين فيلم هر طور که بود، جلو رفت. آقاي قوچاني در زمان ساخت فيلم مي‌خواست اطراف آقاي کيميايي را خلوت کند و در ابتدا دستيار مسعود کيميايي را تغيير داد و سپس صدابردار کار را عوض کرد تا آدم‌هاي خود را سر پروژه بياورد.»

بازيگر «مرگ تدريجي يک رويا» که ابتدا از حضور در فيلم «قاتل اهلي» انصراف داده بود، درباره جدايي خود از اين فيلم مي‌گويد:« زماني که قرار شد فيلم جديد مسعود کيمايي کليد بخورد و وارد پيش توليد شود من از بازي در اين فيلم به دليل قراردادي که با سعيد سهيلي براي بازي در فيلم «گشت ارشاد 2» داشتم، انصراف دادم و حتي اين موضوع را رسانه‌اي هم کردم. بعد از اين تصميم، با آقاي قوچاني جلسه‌اي داشتيم، که ايشان از من پرسيد براي جايگزيني نقش خودت چه بازيگري را پيشنهاد مي‌کني؟ که من هم دوست و همکار عزيزم امير جديدي را براي بازي در اين فيلم معرفي کردم و خودم هم سر پروژه «گشت ارشاد 2» رفتم. حالا اخيرا من مي بينم که ايشان در برخي محافل مي‌گويند که پولاد کيميايي مي‌خواست در «قاتل اهلي» قهرمان داستان باشد، آخر اگر من چنين قصدي داشتم که همان ابتدا از پروژه انصراف نمي‌دادم و براي نقش خودم جايگزين معرفي نمي‌کردم!»

اما کيميايي درباره اتفاقاتي که باعث شد او به پروژه «قاتل اهلي» بازگردد، توضيح مي‌دهد:« وقتي من از پروژه «قاتل اهلي» جدا شدم،‌ آقاي کيميايي به من گفتند بيا و نقش خواننده را بازي کن. من ترجيح مي‌دادم که در فيلم «قاتل اهلي» بازي نکنم، زيرا اصلا الزامي وجود ندارد که بنده در تمامي فيلم‌هاي پدرم حضور داشته باشم. اما وقتي که آقاي قوچاني اصرار کرد که من اين نقش را قبول کنم، با اين‌که مشغله‌هاي بسياري داشتم، بالاخره پيشنهاد بازي در اين فيلم را پذيرفتم. حتي پس از پذيرفتن شفاهي اين پيشنهاد، دو دل بودم که در «قاتل اهلي» بازي کنم، اما وقتي که آقاي پرويز پرستويي شخصا با من تماس گرفتند تا سر پروژه حاضر شوم، ديگر نتوانستم بازي در اين فيلم را رد کنم، زيرا پرويز پرستويي بزرگ ما و پيشکسوت بازيگري سينماي ايران است و به احترام ايشان و اصرار شخص تهيه کننده بازي در «قاتل اهلي» را پذيرفتم.»

از ابتدا مخالف کار کردن با قوچاني بودم

بازيگر «زندگي با چشمان بسته» همچنين مي‌گويد از ابتدا مخالف حضور قوچاني به عنوان تهيه کننده فيلم «قاتل اهلي» بوده است : «راستش را بخواهيد من از همان ابتدا هم مخالف حضور آقاي قوچاني به عنوان تهيه کننده فيلم «قاتل اهلي» بودم، اما چون ديدم پدرم مي‌خواهد بعد از گذشت نزديک به چهار سال فيلمي را جلوي دوربين ببرد، ديگر نخواستم در اين زمينه مانعي ايجاد کنم. حتي من با توجه به اختلافاتي هم که با آقاي لشگري قوچاني داشتم، برگشتم و نقش خواننده فيلم را با تمام سختي‌هايي که داشت بازي کردم زيرا مي‌بايست بر سر دو پروژه حاضر مي‌شدم و نقش خواننده هم تمرينات بسيار زياد و سختي‌ داشت.»
اما يکي از بحث برانگيز ترين مسائلي که پيرامون فيلم «قاتل اهلي» به وجود آمده به سکانس‌هايي باز مي‌گردد که در فيلمنامه وجود دارد، اما همچنان فيلمبرداري نشده است. پولاد کيميايي در رابطه با اين سکانس‌ها مي‌گويد :« بعد از اين‌که ما سکانس‌هاي کنسرت را گرفتيم، آقاي قوچاني به سليقه خودش تصميم گرفت فيلمبرداري را متوقف کند و حتي تجهيزات فيلمبرداري را پس دادند. درحالي که سکانس‌هايي از بازي من، خانم آهنگراني و امير جديدي در اين فيلم همچنان ضبط نشده بود و آقاي قوچاني چون به فکر اکران خوب اين فيلم بود، اصرار داشت حتما بخش‌هاي کنسرت در فيلم وجود داشته باشد.»

در شکل فعلي، مخاطب فيلم را نمي‌فهمد

کيميايي در ادامه توضيحات بيشتري در مورد اين سکانس‌هاي ضبط نشده ارائه مي‌دهد: «پانزده دقيقه از بازي من در فيلم بيرون حذف شده و برخي از مهم‌ترين سکانس‌ها از جمله پايان‌بندي فيلمبرداري نشده‌اند و اين باعث شده داستان فيلم با پراکندگي زيادي مواجه شود. اگر مخاطب فيلم را ببيند در برخي موارد متوجه خط اصلي داستان نمي‌شود و با خود مي‌گويد که چگونه شخصيتي که من در آن بازي کردم، متوجه برخي اتفاقات شده است که پيش از اين تصويري از آن نديده است. الان در اين نسخه از فيلم، شخصيت‌هاي من و امير جديدي و پگاه آهنگراني به قول معروف روي هوا هستند و اين موضوع فقط مشکل من نيست، چون الان سه بازيگر ديگر مشکل ضعف در شخصيت پردازي دارند. اتفاقا اخيرا من از برخي دوستان شنيده‌ام که آقاي قوچاني گفته‌اند که پولاد کيميايي از نقش‌اش راضي نبوده و مي‌خواسته بيشتر جلوي دوربين باشد و قهرمان بازي درآورد. اولا اين که نقش خواننده «قاتل اهلي» بسيار کوتاه، کم حرف و کم حرکت است و نقشي نيست که مثلا من بخواهم با آن سيمرغ بگيرم! مشکل ما ‌تکه پاره شدن خط اصلي داستان فيلم است و اين موضوع تنها مشکل من نيست! ايشان حتي به نقش آقاي پرويز پرستويي هم رحم نکرده و سکانس‌هايي از بازي ايشان در «قاتل اهلي» را حذف کرده که باعث شده نقش قهرمان اصلي داستان کمرنگ شود.»

پولاد کيميايي در رابطه با شکايت کارگردان و ساير عوامل «قاتل اهلي» از تهيه کننده فيلم مي‌گويد: «شکايت ما از آقاي قوچاني دو بخش دارد، بخش اول اعتراض ما، به اين موضوع باز مي‌گردد که ما براي فيلمي قرار داد بستيم که در فيلمنامه آن شخصيت پردازي‌هاي مشخصي داشت،اما حالا سکانس‌هاي زيادي از نقش‌هاي ما حذف شده و برخي سکانس‌ها گرفته نشده است، به طوري که کارگردان، فيلمبرداري و... همه متفق القول، معتقدند سکانس‌هاي اصلي فيلمنامه هنوز فيلمبرداري نشده است.»

او در مورد بخش دوم شکايت عوامل فيلم «قاتل اهلي» از منصور لشگري قوچاني گفت: «بخش دوم شکايت ما به اين باز مي‌گردد که قرارداد ما به عنوان بازيگر دراين فيلم به اتمام رسيده است، اما هنوز با ما هيچگونه تسويه‌اي انجام نشده و حتي لباس‌هاي من هم همچنان در گرو اين پروژه مانده است. به هر حال کارگردان و نويسنده يک فيلم، حق و حقوقي معنوي نسبت به داستان و قصه فيلم دارد و يک تهيه کننده نمي‌تواند به واسطه توليد سه چهار فيلم، در فيلمنامه‌اي که مسعود کيميايي آن را نوشته است دخل و تصرف کند.»

پولاد کيميايي که از اتفاقات پشت صحنه «قاتل اهلي» به شدت دلخور است، ادامه مي‌دهد: «من اين را مي‌توانم بگويم که واقعا خستگي ماه‌ها تمرين و کار کردن با توجه به اتفاقاتي که امروز براي فيلم افتاده بر تنمان مانده است. آقاي قوچاني حتي در روزهاي اخير در برخي محافل گفته‌اند که بازيگران حاضر نشده‌اند جلوي دوربين مسعود کيميايي بروند، در حالي که تمام اشخاصي که تا به امروز با مسعود کيمايي کار کرده‌اند، مي‌توانند شهادت بدهند، که آقاي کيميايي اصلا اجازه نمي‌دهند در فيلمي که خودش کارگرداني آن را به عهده دارد، چنين اتفاقاتي رخ دهد که مثلا يک بازيگر نخواهد جلوي دوربين او حاضر شود. برخي‌ها بايد تا به امروز متوجه شده باشند که نمي‌توانند در مورد نحوه کار مسعود کيمايي حرف دربياورند!»

تبليغات «کارگاه آزاد فيلم» در ماهواره

بازيگر «سربازهاي جمعه» همچنين به بحث ارائه تبليغات موسسه «کارگاه آزاد فيلم» در شبکه‌هاي ماهواره‌اي از سوي منصور لشگري قوچاني اشاره مي‌کند و در اين باره مي‌گويد: «آقاي لشگري قوچاني به واسطه فعاليت‌هاي تلويزيوني‌شان در زمينه تبليغ محصولات در استان‌ها، از نظر مالي به جايگاهي رسيده‌اند که امروز به عنوان تهيه کننده فيلم‌هاي سينمايي هم شناخته مي‌شوند و مي‌خواهد با قرار گرفتن کنار نام مسعود کيميايي، آوازه‌اي براي خود دست و پا کند، که البته اتفاقا امروز توانسته با توجه به اين اتفاقات، شکل منفي اسم و رسمي براي خود به وجود آورد. اما يکي از مهم‌ترين لطمه‌هايي که در چند سال اخير به ما وارد شد، ارائه تبليغات کارگاه آزاد فيلم به شبکه gem بود که اين موضوع از طريق آقاي لشگري قوچاني انجام شد و باعث شد که دو ماه تلفن‌هاي موسسه «کارگاه آزاد فيلم» قطع شود و اين موسسه با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم کند، زيرا زماني ايشان مي‌خواست در «کارگاه آزاد فيلم» شريک شود.»

کيميايي در رابطه با شراکت منصور لشکري قوچاني با مسعود کيميايي در «کارگاه آزاد فيلم» ادامه مي‌دهد: «آقاي قوچاني چندي پيش به ما پيشنهاد داد که در «کارگاه آزاد فيلم» شريک شود و ما هم در ابتدا قبول کرديم، اما ايشان برگه‌اي جلوي مسعود کيميايي قرار داد که مي‌گفت 40 درصد از مالکيت اين موسسه در اختيار آقاي قوچاني قرار گيرد و 40 درصد آن براي آقاي کيميايي و 20 درصد باقي مانده به فرزند آقاي قوچاني که اين روزها در انگلستان مشغول تحصيل برسد. اين قرارداد در واقع ورق کاغذي بود، که اگر پدر من آن را امضا مي‌کرد، تمامي حق و حقوق موسسه «کارگاه آزاد فيلم» بدون آورده مالي در اختيار آقاي قوچاني قرار مي‌گرفت و مديريت اين آموزشگاه، از مسعود کيميايي سلب مي‌شد. حال من شنيد‌ه‌ام که ايشان در برخي از محافل از واژه «آقازاده» براي من استفاده کرده است. اما همان‌طور که گفتمة مشخص است آقازاده‌ها چه کساني هستند.»
فرزند مسعود کيميايي در پايان مي‌گويد: «ما شکايت خود را با مدارکي که در اختيار داريم، از طريق خانه سينما و مجامع قضايي پيگيري خواهيم کرد، چون اين‌گونه نيست که يک تهيه کننده با توليد چهار فيلم، در مولف بودن کارگرداني با نام مسعود کيميايي تشکيک ايجاد کند و خداي ناکرده بخواهد با آبروي پدر بنده بازي کند.»


گروه فرهنگ و هنر

منبع : icinema.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فرزاد حسني، نيما شاهرخ شاهي، متين ستوده در اکران رالي ايراني 2

انتقاد صريح رضا کيانيان از زيرآب زني ها در جشنواره جهاني فجر 98

فيلمي که داريوش فرهنگ به همسر اولش، سوسن تسليمي تقديم کرد

پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي نيا، شبنم قليخاني در جشنواره فجر

چهره خاص هديه تهراني روي پوستر بين المللي فيلم + عکس

فروش آلبوم شجريان به نفع سيل زدگان + عکس و آدرس مراسم امضا

روز چهارم جشنواره و استقبال پرشور مردم از نيکي کريمي! + عکس

شوخي پيمان قاسم خاني با ليگ 2 در جشنواره فيلم فجر

ژست خودماني مهران مديري و پيمان قاسم خاني + عکس

تصوير پارسا پيروزفر و باران کوثري در پوستر بي حسي موضعي + عکس

زيبا کرمعلي، الميرا دهقاني، فرشته حسيني و... در جشنواره فجر

منير فرمانفرماييان درگذشت

چهره جديد و متفاوت پارسا پيروزفر در جشنواره جهاني فجر

علي مصفا روي پوستر انگليسي فيلم سروش صحت + عکس

اميليا کلارک، دواين جانسون/ هنرمندان در بين 100 چهره تاثيرگذار 2019 + عکس

ريحانه پارسا، نويد محمدزاده، رضا داودنژاد و همسرش در جشنواره فجر

ماجراي شهاب حسيني و فيلم اولي هاي مهجور در جشنواره جهاني فجر

ديدگاه عباس کيارستمي درباره فيلمسازي درباره زندانيان

مهتاب کرامتي، فاطمه معتمد آريا و مريم معصومي در روز سوم جشنواره

رونمايي از پوستر «مصائب شيرين 2» فيلم خانوادگي داوودنژاد

عکس ترسناک شهاب حسيني روي پوستر يک فيلم

سوء استفاده دوباره ترامپ از سريال «بازي تاج و تخت»! + عکس

فيلم هاي جشنواره کن 2019 اعلام شد

مهناز افشار بر روي پوستر فيلم کارگردان ژاپني + عکس

ترلان پروانه، نگار جواهريان و بازيگران ديگر در جشنواره جهاني فجر

نويد محمدزاده پاي چوبه دار روي پوستر خارجي فيلم + عکس

اکران 2.5 ميليارد توماني «غلامرضا تختي» ويژه سيل زدگان + عکس

افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با کنايه به حاتمي کيا + عکس

تگزاس 2 با چه شرطي جايگزين فيلم توقيفي رحمان 1400 شد؟

نامگذاري خياباني به نام محمدرضا شجريان در تهران + عکس

نويد محمدزاده پس از يک سال نظرش را عوض کرد!

مريم اميرجلالي: عطاران تلفنم را جواب نمي دهد! + عکس

تصوير جالب از ستاره درگذشته بر روي پوستر جشنواره کن 2019 + عکس

هزينه جشنواره فجر 6.3 ميليارد تومان! +عکس

معرفي 6 نفر از مهمانان ويژه جشنواره جهاني فجر

داوران جشنواره جهاني فيلم فجر معرفي شدند + عکس

نارضايتي خالق بازي تاج و تخت Game of Thrones از پايان سريال

احمد اقتداري درگذشت + عکس وصيت نامه

براي سينماي ايران که فقط 15 بازيگر آقا و خانم دارد، متاسفم!

تاثير قيمت دلار بر زندگي سوپراستارهاي سينماي ايران!!

ستاره فيلم‌هاي «اينگمار برگمن» در 83 سالگي درگذشت

سازندگان GOT همزمان با پخش قسمت آخر به مکان نامعلوم مي روند!!

توقف اکران فيلم «رحمان 1400» به دليل تخلف در نمايش

امين حيايي، مهتاب کرامتي و ... در حال جمع آوري کمک هاي مردمي به سيل زدگان + عکس

جزئيات کنسرت خيريه شهرام ناظري براي سيل زدگان

معرفي چهار فيلم بخش جام جهان نما جشنواره‌ جهاني فجر

اين نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

نقاشي اي که 30 سال پيش جمشيد مشايخي با عشق از چهره همسرش کشيد + عکس

جديدترين عکس ها از «ترميناتور» منتشر شد + عکس

مرگ بازيگر بريتانيايي حين اجرا روي صحنه!