آخرین اخبار

در شبکه هاي اجتماعي مراقب اين اشتباهات باشيد!! شادکامي و موفقيت

در شبکه هاي اجتماعي مراقب اين اشتباهات باشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 9 اشتباه در شبکه هاي اجتماعي که مي توانند به روابط شما آسيب بزنندتصاوير افراد را بدون اجازه آنها به اشتراک نگذاريد

هنگامي که سخن از به اشتراک گذاري تصاوير در شبکه هاي اجتماعي سخن به ميان مي آيد، افراد بسيار سخت گير مي شوند. وقتي شما نمي خواهيد يک دوست يا يکي از اعضاي خانواده، بدون اجازه شما، عکسي از شما را به اشتراک بگذارد، پس چرا بايد اين کار را بکنيد؟ راشل ساسمن، يک درمانگر و متخصص در اين زمينه اينطور توضيح مي دهد که در حالي که شما ممکن است ارسال يک عکس را مسئله مهمي نپنداريد، اما براي ديگري ممکن است ناراحت کننده باشد. او مي گويد فقط کافي است قبل از به اشتراک گذاشتن از آنها، بپرسيد و سپس عکس را به اشتراک گذاشته و تگ کنيد.

هنگام عصبانيت از شبکه هاي اجتماعي استفاده نکنيد

شبکه هاي اجتماعي هرگز نبايد براي آزار و اذيت ديگران مورد استفاده قرار گيرند؛ و ارسال نظرات شرورانه و تند و تيز نه فقط به خاطر مضر بودن، مسئله است، بلکه باعث بدنامي و بي اعتبار شدن شما نيز خواهد شد. آيا واقعا مي خواهيد تمام دنيا بداند که شريک زندگي خود را فريب داده ايد؟ ساسمن توصيه مي کند که شبکه هاي اجتماعي را به عنوان ابزاري براي گسترش خوبي ها استفاده کنيد. او مي گويد «من واقعا از ديدن پست هاي مربوط به تولد و يا زماني که افراد جملات قصار پر مفهوم مي گويند، لذت مي برم». اگر ناراحت هستيد تلفن همراه، رايانه، و يا تبلت خود را خاموش کرده و عصبانيت خود را به شيوه ديگري خالي کنيد. با رعايت اين آداب معاشرت در هنگام ناخرسندي در شبکه هاي اجتماعي، ايمن خواهيد ماند.

از ارسال عجولانه بپرهيزيد

مطمئنا شما سرمست جشني که برگزار کرده ايد هستيد، اما به اشتراک گذاري يک سلفي سرخوشانه با مهمانانتان ممکن است بهترين ايده نباشد؛ زيرا مي تواند احساسات دوستاني که دعوت نشده بودند را جريحه دار کند. و در حالي که عکس شما در حال سرمستي ممکن است براي هم خوابگاهي هاي قديمي تان بامزه به نظر برسد، اما واکنش کارفرمايان آينده شما ممکن است دقيقا اينگونه نباشد. ساسمن مي گويد «هميشه، هميشه، هميشه به کاري که انجام مي دهيد فکر کنيد».
استن تتکين، نويسنده و پژوهشگر، روانشناس و مشاور خانواده، و بنيانگذار برنامه «رويکرد روانشناسانه به درمان زوج ها» ((pact)) مي گويد «چون در گذشته به مقصد رسيدن نامه هايي که مردم مي نوشتند هفته ها و ماه ها طول مي کشيد، افراد بايد مطمئن مي شدند که نوشته آنها واقعا هوشمندانه است، و براي همين، پيش از ارسال آن را بازخواني مي کردند». «اما اکنون مردم در هر حالتي مي نويسند و به اشتراک مي گذارند». پيام همچون تيري است که از کمان رها شده است. پس پيش از فشار دکمه «ارسال»، به تاثيرات منفي اين پيام بر زندگي خود و يا ديگران خوب بيانديشيد.

تماس در شبکه هاي اجتماعي را با تماس واقعي انساني اشتباه نگيريد

صحبت کردن با يک شخص از طريق شبکه هاي اجتماعي همانند صحبت چهره به چهره و يا تلفني نيست. به گفته کيت ميلر، درمانگر زوج ها و نويسنده عشق در دست تعمير: «چشمان ما براي نگاه کردن در چشمان ديگران سيم کشي شده اند». «نخستين چيزي که مغز کودک براي آن طراحي شده است، پيدا کردن چشمهاي کسي ديگر و برقراري ارتباط با آن است». به اعتقاد ميلر، برقراري ارتباط حضوري با يک نفر، بسيار سودمند تر از ارتباط از طريق اينستاگرام و يا توييتر است.
درست است که مي توانيد رابطه اي را از طريق شبکه هاي اجتماعي آغاز کنيد، اما باز هم زماني فراخواهد رسيد که خواهان و حتي نيازمند ارتباط فيزيکي انساني خواهيد بود. در پايان، شما نمي توانيد از راه رايانه دستان کسي را بگيريد يا او را در آغوش بکشيد. ميلر مي گويد «ما براي پي بردن به تاثيراتي که شبکه هاي اجتماعي بر روي ما دارند زمان بسيار دشواري خواهيم داشت». «اين يک ارتباط مجازي است که واقعي نيست». شبکه هاي اجتماعي از جهات بسياري جهان ما را به مکاني بهتر تبديل کرده اند، اما ما هنوز هم نيازمند لمس انساني هستيم.

به چگونگي تاثيري که شبکه هاي اجتماعي بر شما مي گذارند توجه کنيد

آيا مي دانيد شبکه هاي اجتماعي چگونه خلق و خوي شما را تحت تاثير قرار مي دهند؟ يا حتي چرا آن را استفاده مي کنيد؟ اينها سوالات مهمي هستند که بايد از خود بپرسيد، به ويژه هنگامي که بسيار آسان، زمان خود را در سايت هاي شبکه هاي اجتماعي هدر مي دهيد: 30 دقيقه خيلي زود به يک ساعت تبديل مي شود، و مورد ديگري که متوجه آن مي شويد اين است که تا قبل از رفتن به رختخواب، تمام وقت خود را به پرسه زدن در اينستاگرام گذرانده ايد. به گفته ميلر «معمولا بيشتر افراد هيچگاه از خود نمي پرسند که "آيا شور اين قضيه را درآورده ام؟"». او براي مشاهده تاثير مثبت يا مخرب شبکه هاي اجتماعي بر روي زندگي، خود-ارزيابي هاي مستمر را پيشنهاد مي کند.

شبکه هاي اجتماعي را امري کاملا منفي تلقي نکنيد

گذراندن مدت زمان طولاني در شبکه هاي اجتماعي مي تواند به اعتيادي ناسالم منجر شود؛ اما عهد بستن به پرهيز از شبکه هاي اجتماعي، هراس از آن، و تلقي آن به عنوان شر مطلق نيز به همان اندازه ناسالم خواهد بود. ميلر مي گويد «من فکر مي کنم يکي از مسائل مهم ارتباطي، هراس از شبکه هاي اجتماعي و پليسي عمل کردن در مورد آن است». «اينکه شبکه هاي اجتماعي را صرفا مخرب بدانيم، ديدگاهي افراطي است و خود يک يک مشکل واقعي محسوب مي شود». مانند تمام ابعاد زندگي، هر چيز بايد در حد اعتدال استفاده شود، و اين شامل شبکه هاي اجتماعي نيز مي شود.

از به اشتراک گذاري اطلاعات بيش از حد پرهيز کنيد

شبکه هاي اجتماعي جايي همگاني بوده و يک فضاي مخفي يا يک دفتر خاطرات محسوب نمي شوند. بنابراين اطلاعات خصوصي را نبايد در جهان مجازي به اشتراک گذاشت. تمام کارشناسان هم راي هستند که شما و شريک عاطفي زندگي، دوستان، و خانواده به طور جدي بايد مراقب نشر اطلاعات بيش از حد باشيد. دکتر تکتين به طور ويژه هشدار مي دهد اين امکان وجود دارد که با اشتراک بيش از حد اطلاعات، عزيزان خود را به طور تصادفي آزرده خاطر کنيد. برخي از نمونه هايي که او ارائه مي دهد عبارتند از «پست هاي توييتري و فيسبوکي از چيزهايي که امري خصوصي ميان زن و شوهر محسوب مي شوند و هيچ کس ديگري نبايد بداند؛ يا هرگونه نوشته يا پيام فيسبوکي با پدر و مادر در مورد شريک زندگي، بدون توجه به اينکه که طرف مقابل ممکن است آن را ببيند، و براي او تحريک کننده و آزار دهنده باشد».
هر رابطه اي ويژگي هاي خاص خود را دارد؛ بنابراين پيش از به اشتراک گذاري هر چيزي که گمان مي کنيد ممکن است ورود به حريم ديگران باشد، با کساني که آنها را دوست داريد صحبت کنيد. به اشتراک گذاشتن اطلاعات بيش از حد، يکي از عادت هاي گوناگوني است که مي تواند اعتماد در روابط شما را از بين ببرد.

دروغ نگوييد

دروغ گفتن به طور کلي مشکل ساز است، اما هنگامي که در شبکه هاي اجتماعي دروغ مي گوييد، به احتمال زياد برايتان گران تمام خواهد شد. براي مثال، به کسي نگوييد که در جاي خاصي هستيد، و سپس از طريق پست هاي خود خلاف آن را نشان دهيد. زيرا قطعا گير خواهيد افتاد. گاهي با يک دروغ ساده دچار مشکلاتي خواهيد شد که هرگز فکرش را هم نمي کرده ايد.

از فاش کردن زود هنگام اخبار دوري کنيد

شغل جديدي به دست آورده ايد؟ يک ماشين نو خريده ايد؟ باردار هستيد؟ دوباره ازدواج کرده ايد؟ يا تصميم به نقل مکان داريد؟ پيش از برداشتن گوشي خود براي توييت کردن و يا مخابره اخبار خود به جهان، ابتدا آن را با عزيزان خود در ميان بگذاريد. دکتر تکتين مي گويد «در اينجا جنبه اي خيانتکارانه وجود دارد که، اگر افراد حق برخورد با آن را نداشته باشند، مي تواند ادامه پيدا کند». «يک رابطه عاشقانه اساسا مبتني بر اطمينان و امنيت است»، و محرم کردن آنها به اسرار، بخش مهمي از آن به شمار مي رود. هنگامي که اتفاق مهمي در زندگي شما مي افتد، ابتدا بايد آن را با عزيزان خود در ميان بگذاريد. به علاوه، اگر مستقيما سراغ شبکه هاي اجتماعي برويد، پس چه چيزي رابطه شما با خانواده، شريک عاطفي، و دوستان نزديکتان را متمايز مي کند؟ اين نشانه ها استحکام روابط شما را تاييد مي کنند.



منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد