آخرین اخبار

خبرهاي عجيب و غريب از پرونده اختلاس صندوق فرهنگيان اقتصادي

خبرهاي عجيب و غريب از پرونده اختلاس صندوق فرهنگيان

  بزرگنمايي:

چه خبر - خبرهاي ناگوار از پرونده اختلاس صندوق فرهنگيان

خبرگزاري فارس: محمدرضا محدث خراساني قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان به ارائه جزئيات جديد از پرونده تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان پرداخت و اظهار داشت: 1300 ميليارد تومان به شخصي به نام «ر . ا» داده شد تا در جلسات دستورات شهاب‌الدين غندالي مديرعامل وقت صندوق ذخيره فرهنگيان را اجرا کند، فردي که 10 درصد از سهام را از شهرداري خريده است.

وي ادامه داد: محمد امامي تهيه‌کننده مجموعه شهرزاد بيش از هزار ميليارد تومان از بانک سرمايه گرفته که با دستور آقاي غندالي انجام شده است و همچنين رقم 5 هزار ميليارد تومان ديگر نيز مطرح است.

ساختمان 2 ميليارد توماني را 90 ميليارد تومان به بانک سرمايه فروختند

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، افزود: اين موضوعات را به مقام‌هاي امنيتي اعلام کردم که «آقاي غندالي به بانک سرمايه دستور داده است و قسمت ارزيابي آن به آقاي غندالي گفته است که اينکه گفته‌ايد 90 ميليارد تومان به اين آقا بدهيم، اين فرد که مستنداتي ندارد اما وي اعلام کرده است با دريافت يک چک به وي پرداخت شود».

محدث خراساني يادآور شد: در خيابان جمهوري اسلامي ساختمان خرابه‌اي به مبلغ 2 ميليارد تومان به بانک سرمايه داده شده و به جاي آن، 90 ميليارد تومان گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينکه 28 شرکت زيرمجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان است، گفت: اينها مورد غفلت هستند؛ سال 92 که آقاي غندالي صندوق ذخيره را تحويل گرفت، سود صندوق 1150 ميليارد تومان بود آن هم در بدترين شرايط اقتصادي؛ در آن زمان بنده قائم‌مقام صندوق بودم و آقاي «اميدعلي» مديرعامل بود که در جلسه هيأت مديره صندوق، آقاي غندالي را به عنوان مديرعامل انتخاب کردند.

سال 94 سود صندوق را به 400 ميليارد تومان رساندند

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، اضافه کرد: بنده به علي‌اصغر فاني وزير وقت آموزش و پرورش گفتم «اين کار را نکنيد، بنده معاون آقاي غندالي نيز بودم در زماني که وي مديرکل آموزش و پرورش کرمان بود» اما آقاي فاني گفت «غندالي بايد مديرعامل شود» و البته اعلام کرديم که حسابرسي مي‌گويد سود 1150 ميليارد تومان است.

محدث خراساني يادآور شد: آقاي اميدعلي در آن جلسه اعلام کرد «برنامه‌ريزي کردم که فقط شرکت پتروشيمي ما که در حال ساخت و ساز است سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و حداقل بالاي 600 ميليارد تومان سود مي‌دهد و اگر سال آينده در اينجا باشم بالاي 1500 تا 1600 ميليارد تومان سود اين صندوق است».

وي بيان داشت: غندالي سال بعد سود صندوق را به 900 ميليارد تومان رساند و سال 94 سود صندوق را به 400 ميليارد تومان رساند و اين کاهش سود، به خاطر سوءمديريت وي است.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، تأکيد کرد: اين خيانتي است که به معلمان شده است؛ اينکه صندوق ذخيره بيش از 2 تا 3 هزار ميليارد تومان افت سود داشته است در حالي که بايد بيش از 1500 ميليارد تومان سود مي‌داد. حال اين را چه کسي پيگيري مي‌کند؟

محدث خراساني عنوان کرد: شرکت سرمايه‌گذاري که بايد کار سرمايه‌گذاري مي‌کرد را به فردي که ورزشکار بوده و زماني در تيم ملي بود، دادند و چنين کارهايي در شرکت‌ها انجام شده است.

وي در خصوص واگذاري مجتمع کامپيوتر پايتخت و اينکه ‌آيا مجموعه سرمايه‌ها همين مبالغي که اعلام شده است، متذکر شد: زماني که ما صندوق ذخيره را تحويل داديم نزديک به 8 هزار ميليارد تومان ملک را به آقاي غندالي تحويل داديم و صورت‌جلسه آن وجود دارد و در حال حاضر نيز سرمايه ملکي صندوق ذخيره 8 هزار ميليارد تومان است و اين در حاليست که زماني که ما صندوق را تحويل گرفتيم اين مقدار 3 هزار ميليارد تومان بود ضمن اينکه 200 ميليارد تومان ساختمان مرحوم علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش نيز قيمت دارد که است براي فرهنگيان بوده اما دست آموزش و پرورش است.

زمان تسويه با صندوق، 4 وزير در جلسه بودند

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان با اشاره به اعطاي خودروهاي لوکس به مديران آموزش و پرورش، افزود: خود آنها اعلام کردند که 350 خودرو بوده است که افراد متعددي گرفتند.

محدث خراساني در پاسخ به اين پرسش که آيا اسناد متقني در اين خصوص وجود دارد، گفت: از نماينده‌هاي مجلس مي‌خواهيم به صندوق ذخيره بروند؛ بنده 6 سال قائم‌مقام صندوق ذخيره بودم و کارمندان اين مجموعه نيز مي‌گويند اين موضوعات وجود دارد اما اگر ما سندي بدهيم اخراجمان مي‌کنند.

وي با تأکيد بر اينکه بايد مجلس و سازمان بازرسي به اين موضوعات رسيدگي کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخي اين موضوع را سياسي مي‌کنند.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان در خصوص اينکه مي‌گويند تخلفات به زمان گذشته ارتباط دارد، اضافه کرد: قطعاً اين طور نيست؛ چرا که اگر تخلفي صورت گرفته بود الان بنده نبايد معلمي مي‌کردم. بنده قائم‌مقام صندوق ذخيره بودم.

محدث خراساني تأکيد کرد: زماني که کار ما در صندوق ذخيره فرهنگيان تسويه شد، 4 وزير در جلسه نشسته بودند که اين افراد رئيس هيأت امناي وقت صندوق بودند و صورت‌جلسه را امضا کردند. حال اگر ما تخلفي داشتيم چرا آن زمان اين طور نگفته‌اند.

ماجراي 1300 ميليارد تومان وام به تهيه کننده شهرزاد

وي در پاسخ به اين پرسش که نقش محمد امامي در تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان چه بوده است، تصريح کرد: آقاي امامي براي اينکه فيلمي تهيه کند با آقاي غندالي رابطه ايجاد کرد و از وي بين هزار تا 1300 ميليارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست اين مبلغ را برگرداند و الان در زندان به سر مي‌برد.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، خاطرنشان کرد: بانک‌ها چنين وامي را به کسي نمي‌دادند و اگر پرداخت مي‌کردند براي هر فرد معادل 150 درصد ملک مي‌خواستند؛ پس اين افراد به جاهايي مي‌روند که مي‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال آنها اعلام مي‌کنند که اگر اين فيلم در آينده توليد شد براي نمونه 20 درصد به شما سود مي‌دهيم و در قرارداد اين طور امضا مي‌کنند و وثيقه‌اي نيز ندارند که البته بايد بدانيم فيلم جزو وثيقه نيست.

محدث خراساني متذکر شد: آقاي غندالي با چک به آقاي امامي وام داده است و بعد آقاي امامي نتوانسته است مبلغ را به صندوق برگرداند؛ الان مشکل اين است که بانک‌ها وام نمي‌دهند و شرکت‌هاي ديگر نيز چنين وامي پرداخت نمي‌کنند اما پول 900 هزار معلم را به راحتي بذل و بخشش مي‌کنند و هيچ اتفاقي در اين خصوص نيفتاده است.

وي ادامه داد: اما اگر اين مبلغ براي صندوق «شستا» کارگران بود و با يک هشتم مبلغ ياد شده ، اين اقدام انجام مي‌شدف افراد جمع شده و اعتراض مي‌کردند.

خانوادگي عمل مي‌کردند تا موضوع به صورت سري بماند

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان در پاسخ به اين پرسش که آقاي خجسته نماينده مجلس گفته بود که غندالي با زد و بند به اقوام خود وام داده است حال آيا اين موضوع صحت دارد،‌ ابراز داشت: اگر صحت نداشت که همسر و پسر غندالي را دستگير نمي‌کردند.

محدث خراساني در واکنش به اين پرسش که نقش خانواده غندالي در تخلفات صندوق ذخيره چه بوده است، تصريح کرد: اينها به صورت خانوادگي کار مي‌کردند يعني غالباً خانوادگي عمل مي‌کردند براي اينکه موضوع به صورت سري باشد؛ البته منابع قضايي و نظارتي متوجه اين موضوع شدند.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان با بيان اينکه 63 درصد سهام بانک سرمايه به طور مستقيم و غيرمستقيم متعلق به معلمان است، گفت: 43 درصد مستقيم از اين طريق و حدود 20 درصد نيز بين معلمان چه از طريق فروش و يا خريد آن تقسيم شده است.

سانتافه براي 358 نفر

محدث خراساني با اشاره به اينکه بحث اصلي بنده اين است که به صندوق ذخيره فرهنگيان خيانت شده است، تصريح کرد: بايد شرکت‌هاي آن را بررسي کنند؛ بايد شرکت ليزينگ را بررسي کنند که در اين مدت چه کرده است و خودروهاي سانتافه را از کجا داده است.

وي در پاسخ به اينکه به چند نفر خودروي سانتافه داده شده است، افزود: آقايان خود قبول کردند که به 358 نفر سانتافه داده‌اند و اين خودروها بيش از 80 ميليون تومان وام داشته است؛ در حالي که اين وام 80 ميليوني براي تک تک معلمان است.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، يادآور شد: در دوره ما اين مبلغ را 8 ميليون تومان مي‌کرديم و به 10 نفر وام داده و به آنها پرايد مي‌داديم حالا اينها اشرافي‌گري کردند و اين مبلغ وام را به يک نفر دادند.

محدث خراساني تأکيد کرد: اين خودروها بيش از 170 تا 180 ميليون تومان قيمت داشته است و يک معلم هرگز نمي‌توانسته است آن را خود بخرد ضمن اينکه قسط آن 2.5 ميليون تومان بوده است و معلم که نمي‌تواند اين مبلغ قسط بدهد در نتيجه اين خودروها را به افراد خاص و مديران داده‌اند که حقوق‌هاي زياد و بالاي 5 يا 6 ميليون مي‌گرفتند تا بتوانند 2.5 ميليون تومان قسط بدهد.

وي گفت: الان هيچ کدام از اين موضوعات بررسي نمي‌شود؛ الان بحث‌هايي است که در معاملات شرکت‌هاي وابسته به صندوق کارهايي انجام مي‌شود و توقع ما اين است ببينند که چه کارهايي در اين شرکت‌ها صورت گرفته است.

حقوق نجومي در صندوق ذخيره فرهنگيان

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان با اشاره به حقوق‌هاي نجومي، افزود: در قانون خدمات کشوري اعلام مي‌شود که حداکثر حقوق 7 برابر حقوق حداقل باشد و رئيس سازمان مديريت نيز گفت بايد حداکثر حقوق 6 ميليون و 300 هزار تومان باشد. حال 20 ميليون تومان را از کجا آورده‌اند.

محدث ادامه داد: بنابراين اول بايد تعيين کنند حقوق بالاي 6 ميليون تومان را چه کساني گرفتند و ثانياً بحث اين است که آقاي غندالي در سال 94 حکم خود را اعلام کرد نه فيش حقوقي خود را که البته 13 ميليون تومان بود که سروصداها بلند شد؛ سوال اين است که اين مقدار براي کسي که در صندوق ذخيره ضرر داده، صحيح است؟ فردي که سود صندوق را از 1150 ميليارد تومان به 400 ميليارد تومان کاهش داده است.

وي گفت: قانون تجارت مي‌گويد بايد به کسي پاداش داد که سود داشته باشد؛ نه کسي که کاهش سود داشته است.

وي تأکيد کرد: معلمان از 4 وزير آقايان مظفر عضو هيأت مديره صندوق،‌ اکرمي حاجي و فاني که در جلسات حضور داشته و تماشا کردند، انتظار دارند که چرا از سال 93 به چنين فردي چيزي نگفتند و او را از هيأت مديره صندوق بيرون نکردند و چرا چيزي نگفتند که سود صندوق را پايين آورده است؟

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان يادآور شد: امناي صندوق يعني امين مردم؛ هر شرکتي مجمعي دارد و اعضاي مجمع صاحب آن سهام هستند و چون 900 هزار نفر عضو صندوق ذخيره فرهنگيان هستند به افراد انتخاب شده اجازه دادند تا از طرف اين تعداد عضو فعاليت کرده و کارها را انجام دهند اما آيا آنها امانتدار بودند؟

وي عنوان کرد: همين اداره کردن صندوق ذخيره و اينکه چرا سود کم بوده است و يا افرادي که در هيأت مديره‌ها قرار دارند و آنها بدون تخصص هستند، موضوع مهمي است.

قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان تصريح کرد: فردي را به عنوان مديرعامل شرکت بزرگ صنعتي در اراک به کار گماشتند که فارغ‌التحصيل هنرستان است. «از آقاي غندالي سؤال کردند که سابقه اين فرد چيست که پاسخ داد اين فرد معلم فني هنرستان بوده است»؛ آيا معلم هنرستان اقتصاد مي‌داند و بايد کارخانه عظيمي را دست چنين فردي بدهند.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي