آخرین اخبار

چربي هايي که به چربي سوزي و جلوگيري از پرخوري کمک مي کنند! تغذيه

چربي هايي که به چربي سوزي و جلوگيري از پرخوري کمک مي کنند!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حالا ديگر عمر تبليغات ضد‌چربي به پايان رسيده و تقريبا همه فهميده‌اند که خوردن هر نوع چربي لزوما موجب چاقي نمي‌شود. در واقع خوردن مقدار کافي از چربي در رژيم غذايي روزانه کاملا ضروري است و باعث متعادل نگه داشتن هورمون‌ها، تحت کنترل گرفتن قند خون و جلوگيري از هوس‌ها مي‌شود.

7 نمونه از چربي ها را به شما معرفي مي‌کنيم که در حقيقت به شما کمک مي‌کنند که لاغر شويد:

1.شکلات تلخ

منظور از شکلات تلخ، شکلاتي است که حاوي حداقل 72 درصد کاکائو باشد. اگر شما از آن دسته افرادي هستيد که دائما در فکر خوردن شيريني و دسر هستيد مي‌توانيد شکلات تلخ را جايگزين کنيد، چرا که يک يا 2 تکه شکلات تلخ که حاوي تنها 40 تا 50 کالري است در اکثر مواقع مي‌تواند در افرادي که هميشه در فکر خوردن شيريني‌جات هستند، ارضاکننده باشد و آنها را از خوردن چند تکه کيک خامه‌اي که حاوي 500 کالري است دور نگه دارد. همچنين شرکت‌هاي زيادي هستند که در شکلات‌هاي سياهي که توليد مي‌کنند مقداري فيبر اضافه مي‌کنند (بعضي از شرکت‌ها به ازاي هر 15 گرم کربوهيدرات 5 گرم فيبر نيز قرار مي‌دهند) و در کنار مقداري چربي مفيد مقدار کمي هم شکر اضافه مي‌کنند.

البته هنگام خريد اين نوع شکلات‌ها به ميزان چربي و کربوهيدرات آنها توجه کنيد. نکته قابل توجه ديگر در مورد اين شکلات‌ها اين است که برخلاف ساير شيريني‌‌ها اثر ناگهاني و بالابرنده شديدي روي قند خون شما نخواهد گذاشت و در عوض حاوي مقدار زيادي آنتي‌اکسيدان است که در کاهش فشار خون نقش بسزايي دارد. چربي‌هاي مفيد شکلات تلخ مي‌توانند براي بدن بسيار سودمند باشند ولي آنها فقط در روغن کاکائو وجود دارند. بنابراين مي‌توان آنها را کم‌ياب دانست. دليل توصيه مصرف شکلات سياه اين است که وقتي اين شکلات‌ها حاوي 72 درصد کاکائو هستند بنابراين ديگر جاي زيادي براي افزودن شکر نخواهند داشت. پس با خيال راحت شکلات تلخ بخوريد و از مزاياي آنتي‌اکسيداني و فيبرهاي آنها بهره ببريد.

اما فراموش نکنيد که مصرف روزانه آن را تنها به 3 تا 5 تکه کوچک محدود کنيد چرا که از طرف ديگر حاوي کالري بالايي است.

2.شير نارگيل، پودر نارگيل و روغن نارگيل

شير نارگيل و روغن نارگيل منابع بسيار خوبي از چربي‌هاي غيراشباع هستند. مزيت ديگر چربي‌ نارگيل اين است که بدن به راحتي آن را براي سوخت و انرژي مورد استفاده قرار مي‌دهد و مانند ديگر چربي‌ها علاقه‌اي به ذخيره آن ندارد. پودر نارگيل نيز حاوي چربي‌هاي مفيد زيادي است و مي‌توان از آن در تهيه غذاها و دسرها استفاده کرد. همچنين پودر نارگيل داراي مقدار زيادي فيبر است مي‌توان گفت تمام کربوهيدرات پودر نارگيل فيبر است. اين پودر حاوي مقدار قابل توجهي پروتئين است که آنرا محبوب‌تر نيز جلوه مي‌دهد.

3.کره گياهي

بله، کره گياهي بسيار لذيذ و مناسب است، البته اگر سالم و طبيعي باشد. اين نوع کره‌ حاوي فاکتورهاي زيادي است که براي سلامت شما مفيد است و از طرفي جلوي عضلاني بودن بدن‌تان را نخواهد گرفت. يادتان باشد با خوردن 2 قطعه کوچک از اين کره هرگز ميزان چربي بدن‌تان افزايش پيدا نمي‌کند. البته هنوز خيلي‌ها معتقدند که کره از مواد چاق کننده است اما دلايل و شواهد کافي براي اطمينان از مفيد بودن کره گياهي و کمک آن به روند چربي‌سوزي وجود دارد. اول اينکه کره گياهي سرشار از چربي سالمي به نام cla است که خواص ضدسرطاني دارد و به آب کردن چربي‌هاي شکم کمک مي‌کند. همچنين حاوي ميزان متعادلي از اسيدهاي چرب امگا3 و امگا6 است که با التهاب درون بدن مبارزه مي‌کند و به تعادل هورمون‌ها کمک مي‌کند. در ضمن mct موجود در کره گياهي به بالا بردن سيسم ايمني بدن کمک مي‌کند، اشتهاي شما را کم کرده و قند خون را کنترل مي‌کند که همگي به لاغر شدن شما کمک مي‌کنند.

4.تخم مرغ (زرده و سفيده)

اکثر افراد مي‌دانند که تخم‌مرغ منبع عالي پروتئين است اما خيلي از آنها نمي‌دانند که زرده تخم‌مرغ جزء مهمي از تخم‌مرغ است، چرا که ويتامين‌ها، املاح و آنتي‌اکسيدان‌هاي زيادي در آن يافت مي‌شود. در حقيقت بيش از 90 درصد موادي نظير کلسيم، آهن، فسفر، روي، ويتامين ب6 و ب12 تخم مرغ در زرده آن قرار دارند. به‌علاوه تمام ويتامين‌هاي محلول در چربي تخم‌مرغ نظير ويتامين‌ آ، اي و دي و همچنين اسيدهاي چرب ضروري هم در همين زرده تخم‌مرغ است. همچنين زرده تخم‌مرغ به اندازه سفيده آن پروتئين در خود جا داده است و بالانس اين اسيدهاي آمينه نيز بسيار مناسب است.

با مصرف به اندازه زرده تخم‌مرغ مي‌توانيد اطمينان حاصل کنيد که بدنتان را از چربي‌هاي مفيد و لازم سيراب کرده‌ايد.

5.گوشت گاو

البته منظور از گوشت گاو، گوشت سالم وتازه گاو است. گاوهايي‌ که از خوراکي‌هاي استاندارد و متنوع و علوفه‌هاي سالم تغذيه مي‌کنند مسلما فرآورده‌هاي گوشتي بسيار مناسبي دارند و ميزان ويتامين و امگا3 آنها بيشتر است. به‌علاوه ميزان اسيدهاي چرب سالم يا اسيد لينولئيک (cla) در گوشت آنها بالا خواهد رفت و همانطور که مي‌دانيم cla به چربي‌سوزي کمک کرده و باعث ساخت عضلات خشک مي‌شود.

بنابراين هنگام خريد از کيفيت و تاييديه وزارت بهداشت اطمينان حاصل کنيد و از گوشت بدون چربي استفاده کنيد.

6.آووکادو

آووکادو سرشار از چربي است و بسياري به اشتباه آن را يک غذاي چرب مي‌دانند نه يک ميوه پرفايده اما تمام چربي‌هاي آووکادو اسيدهاي چرب مفيدي هستند که منافع زيادي براي بدن‌ ما دارند. اين ميوه حاوي مقدار زيادي چربي غيراشباع، ويتامين‌، مواد معدني، ريزمغذي‌ و مواد آنتي‌اکسيدان است. بنابراين آن را مي‌توان يک ميوه بسيار سالم دانست. شما مي‌توانيد تکه‌هاي آن را کنار همبرگر، تخم‌مرغ، سالاد و ماهي بخوريد و لذت ببريد. طيف مناسب و باکيفيت چربي‌هاي مفيد ريزمغذي‌ها و فيبرهاي آووکادو به بدن‌تان کمک مي‌کند تا ميزان هورمون‌هايي را که به رشد عضلات و چربي‌سوزي کمک مي‌کنند بالا ببريد.تحقيقات نشان مي‌دهند که خوردن آووکادو باعث مي‌شود تا چند ساعت بعد از خوردن غذا از اشتياق به خوردن هله‌‌هوله دور بمانيد.

7.آجيل

آجيل يکي ديگر از غذاهاي چرب است که مي‌تواند به کاهش چربي‌هاي بدن‌ کمک کند. هرچند که آجيل و مغزها حاوي مقدار زيادي چربي هستند اما اين چربي‌ها تماما اسيدهاي چرب مفيد هستند که در کنار ريزمغذي‌ها، ويتامين‌ها، مواد معدني، فيبرها و مواد آنتي‌اکسيدان، مي‌توانند نقش بسيار مهمي در کنترل قند خون ايفا کنند که اولين گام در راه چربي‌سوزي است. همچنين مغزها مي‌توانند کمک کنند تا سطوح هورمون‌هاي چربي‌سوز بدن بالا بماند چرا که چربي‌هاي مفيد باعث بالانس هورمون‌هاي بدن مي‌‌شوند. البته بايد به خاطر داشته باشيد که از آجيل خام استفاده کنيد و نه از نوع شور آن، تا بتوانيد از کيفيت چربي‌هاي سالم و ميزان زياد ريزمغذي‌هاي موجود در آن استفاده کنيد.

اگر 20 دقيقه قبل از ناهار يا شام يک مشت آجيل ميل کنيد، مي‌توانيد مطمئن باشيد که هنگام صرف غذاي اصلي کالري اضافي مصرف نخواهيد کرد و دچار پرخوري نخواهيد شد.




منبع:faradeed.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها