آخرین اخبار

انسداد 8 محور به دليل شرايط جوي اجتماعي

انسداد 8 محور به دليل شرايط جوي

  بزرگنمايي:

چه خبر - تردد تريلرها ‌در محور هراز ‌ممنوع است بر اساس‌ اطلاعات دوربين‌هاي نظارت تصويري و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غير از محورهاي مسدود و ممنوع ذکر شده در اين گزارش، بقيه محورهاي مواصلاتي کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادي ‌جريان دارد. با توجه به بارش برف در استان‌هاي سردسير، به رانندگان توصيه مي‌شود، حتماً به زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني مجهز باشند.

در شبانه ‌روز گذشته‌ کل تردد ثبت ‌شده براساس‌ اطلاعات دريافتي‌‌‌ از 1797 تردد شمار فعال در محورهاي برون‌ شهري، نسبت به روز قبل 0.03 درصد کاهش را نشان مي‌دهد، در همين مدت همچنين سهم وسايل نقليه سنگين در ترافيک راه‌ها 17 درصد‌، اوج تردد بين ساعات 16 الي 17 و کمترين تردد بين ساعات 3 الي 4 صبح صورت گرفته که هموطنان با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب ‌تري را براي سفر انتخاب کنند‌.

پرترددترين جاده‌هاي کشور

آزادراه کرج-تهران، آزادراه ‌قزوين‌-کرج، آزادراه تهران-کرج‌، آزادراه ‌‌کرج‌-قزوين، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، ‌مسير پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت،‌ محور تهران-شهريار و شهريار-تهران‌‌‌‌ و محور ساوه-تهران و تهران-ساوه و و کرج-ماهدشت ‌در 24 ساعت گذشته بيشترين ترافيک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌

محدوديت‌ ترافيکي جاده‌هاي منتهي به شمال تا روز شنبه 4 دي‌ماه 95

‌تردد موتور‌سيکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه مورخ 95/10/01 الي ساعت 06:00 روز شنبه مورخ 95/10/04 از محورهاي کرج - چالوس‌، هراز، فيروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ تردد موتور‌سيکلت‌هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت‌هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک بلامانع خواهد بود.

در محور کندوان‌ تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15:00 الي 23:00 روز جمعه مورخ 95/10/03 ‌از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛‌ با اعلام مأموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 18:00 الي 23:00 روز جمعه مورخ 95/10/03 از مرزن آباد به سمت کرج به‌صورت يک‌طرفه خواهد بود.

‌تردد انواع تريلر‌، کاميون و کاميونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

در محور هراز ‌تردد تريلرها ‌ممنوع است، همچنين ‌تردد‌ کاميون‌ها و کاميونت‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 08:00 الي 22:00 روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاري ممنوع است.

در محور فيروزکوه ‌تردد تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد‌شدني از ساعت 08:00 الي 22:00 روز‌هاي چهارشنبه و جمعه هفته جاري ‌‌از تهران به قائم‌شهر و بالعکس‌ ممنوع است.

ممنوعيت تردد به دليل مداخلات جوي و شرايط نامناسب فيزيکي راه

محور پونل- خلخال (‌حدفاصل زنديان تا الماس‌)‌ واقع در استان‌هاي گيلان‌ و اردبيل، از مورخ 1 آذر 95 تا اطلاع بعدي به دليل بارش شديد برف‌، کولاک و نبود ايمني کافي مسدود‌ است.

محور شمشک-ديزين و بالعکس ‌واقع در استان‌هاي تهران و البرز‌ از مورخ 5 آبان 95 تا اطلاع بعدي به دليل بارش برف و نبود ايمني کافي‌ مسدود ‌است.

کمربندي دهلران-انديمشک‌ واقع در استان ايلام‌، به دليل نبود ايمني کافي فعلاً مسدود است و تردد از مسير جايگزين داخل شهر دهلران انجام مي‌شود.

محور راميان - اولنگ - شاهرود ‌واقع در استان‌هاي گلستان و سمنان‌ به دليل نبود ايمني کافي، فعلاً مسدود ‌است.

محور سروآباد – پاوه‌ محدوده گردنه تته‌ واقع در استان کردستان‌ از مورخ 11 آذر 95 تا اطلاع بعدي به دليل بارش شديد برف‌، کولاک و نبود ايمني کافي مسدود است.

‌محور گنجنامه - تويسرکان‌، واقع دراستان همدان‌، از مورخ 25 آذر 95 تا اطلاع بعدي به دليل نبود ايمني کافي مسدود است.

‌محور سي‌سخت- پادنا واقع در استان کهگيلويه و بوير‌احمد، از مورخ 26 آذر 95 تا اطلاع بعدي به دليل بارش شديد برف‌، کولاک و ريزش کوه مسدود است.

‌محور گرمه - ميامي‌، واقع در استان خراسان شمالي، از مورخ 30 آذر 95 تا اطلاع بعدي به دليل بارش شديد برف‌، کولاک و نبود ايمني کافي مسدود ‌است.

ممنوعيت تردد به‌ تفکيک يا اولويت وسايل نقليه‌

محور قديم قزوين – رشت (‌تونل منجيل‌)‌ از مورخ 2 آبان لغايت 20 اسفند 95، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:40 الي 11 و از ساعت 15 الي 16:30 و روز جمعه از ساعت 6 الي 8 غير از ‌روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه‌ به‌دليل اجراي عمليات خاکبرداري آزاد راه قزوين – رشت محدوده خروجي تونل منجيل‌، مسدود بوده و محور فوق در ساعات انسداد فاقد مسير جايگزين است؛ ‌در زمان انسداد محور در روز جمعه ترجيحا لاين رفت در اولويت بازگشايي قرار دارد‌.

‌محور سنندج- ديواندره (‌گردنه ماموخ‌) ‌واقع در استان کردستان‌، امروز 1 دي 95 از ساعت 14:30 الي 17:30 به‌دليل اجراي عمليات انفجار و ترانشه‌برداري ، حدفاصل کيلومتر 24 تا 26 ‌مسدود بوده و تردد از مسير جايگزين دهگلان - حسين‌آباد انجام مي‌شود.

‌در محور چيتگر - شهريار، واقع در استان تهران ، از مورخ 17 آذر لغايت 8 بهمن 95 از ساعت 8 الي 15 به غير از روزهاي جمعه و ايام تعطيلات رسمي، به دليل اجراي روکش آسفالت، حدفاصل کيلومتر صفر (بعدازپل راه آهن) تا کيلومتر 9 (زيرگذرميدان سپاه)، تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.

مسافران مي‌توانند براي دريافت اطلاعات تفصيلي راه‌ها و خلاصه آخرين وضعيت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پيامک کنند و يا با شماره‌هاي 141 و 88925252 تماس بگيرند.

پيام‌هاي آموزشي و توصيه‌‌هاي ايمني در رانندگي

ايمني رفت و آمد در جاده و خيابان‌ها يک نياز ملي است.

رانندگي‌ کاري دقيق و آگاهانه است، اگر تعداد سرنشينان اتومبيل زياد باشد، نه تنها به سيستم فني وسيله نقليه آسيب مي‌رساند، بلکه گاهي اوقات مانع ديد راننده شده و از واکنش‌هاي سريع و به‌ موقع جلوگيري مي‌کند.

سنگ بناي مهارت و آموزش‌ ترافيکي را بايد از مهد کودک گذاشت‌، مربيان‌ مهد کودک مي‌توانند شخصيت ترافيکي بچه ها را شکل داده و خطراتي که در کمين کودکان است، را کاهش دهند.

تلاش کنيم، با آموزش صحيح فرزندان‌مان را به آگاهي و مهارت در زمينه ترافيک برسانيم و اگر از اين آموزش‌ها يک آسيب‌ديده هم کمتر شود، کار بزرگي انجام شده است.

آرامش در رانندگي موقعيت‌هاي خطرناک را بر طرف مي‌سازد.

تابلوهاي راهنمايي و رانندگي پيام آوران نظم و قانون هستند؛ رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ‌نشانگر شخصيت و فرهنگ اجتماعي ما است.

به فرامين و توصيه‌هاي علائم و چراغ‌هاي راهنمايي توجه و از آنها پيروي کنيد توجه به اين تابلوها که نشانه‌هاي نمادين قوانين و مقررات عبور و مرور هستند، الزامي است، اين علائم‌ دستورالعمل رانندگي صحيح را نشان مي‌دهند، مطمئن شويد، مفهوم همه علائم را مي‌دانيد.

آرامش در حين رانندگي موقعيت‌هاي خطرناک سانحه‌ساز را برطرف مي‌سازد.

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي بسيار خطرناک است، در صـورت ضرورت پاسخ گويي، خودرو را به منتهي‌اليه سمـت راست خيابان هدايت کرده و سپس به گفت‌‌وگو بپردازيد‌؛ طبق آخرين بررسي‌ها‌ تلفن همراه عامل بسياري از تصادفات رانندگي است.

شما بايد بتوانيد شماره خودروها را از فاصله 20 متري بخوانيد، اگر در ديد خود مشکل داريد، حتما بايد در مواقع رانندگي از عينک استفاده کنيد.

توصيه مي‌شود‌، رانندگان هميشه در داخل خودرو يک دستگاه کپسول آتش‌نشاني استاندارد به منظور خاموش کردن آتش و مـهار ابعاد آن به همراه داشته باشند.

داشتن حس مسئوليت و عدم توجه به منافع شخصي، مهمترين عامل برقراري ايمني و جلوگيري از بروز سوانح دلخراش رانندگي است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌اي ايمن و صحيح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نيز از قوانين تبعيت کنند، مشکلي در رانندگي به وجود نخواهد آمد.

‌گذشت در رانندگي اولين قدم در نظم دادن به ترافيک است

سرعت زياد در رانندگي‌، شتاب براي رسيدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زياد‌ جبران نکنند.

‌رانندگان با رعايت اصول ايمني، سفري‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسيدن به مقصد هم بخشي از سفر است، بهتر است مسافران از اين زمان هم براي بهره‌مندي سفر خود استفاده کنند و فقط به رسيدن به مقصد نينديشند.

طبق آمار بسياري از تصادفات رانندگي ‌در فاصله 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد؛ راکبان موتورسيکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشيه راه‌‌ها، همه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت کرده و احتياط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

مقررات ترافيکي فقط مخصوص رانندگان نيست، رهگذران پياده هم بايد به آن توجه کنند.

از عابران پياده‌ در حاشيه شهرها تقاضا مي‌شود، تا حد امکان در حاشيه جاده تردد نکنند و عبور عرضي از جاده نداشته باشند‌.

بيشترين تصادفات رانندگي که در 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد، مربوط به راکبان موتورسيکلت و عابران پياده است؛ از رانندگان وسايل نقليه خودرويي تقاضا مي‌شود، احتياط را بسيار بيشتر در اين مسير‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

رانندگان عدم تخطي از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را هميشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بيش از 50 درصد تصادفات رانندگي به دليل تخطي از سرعت مطمئنه و سبقت غيرمجاز رخ مي‌دهد.

‌در بسياري از تصادفات رانندگي که در سرعت بالاي 50 کيلومتر در ساعت رخ مي‌دهد، بر اثر برخورد سـر راننده به شيشه جلو و قفسه سينه با فرمان اتومبيل ضربات مرگ‌آوري بر سرنشينان جلو وسيله نقليه وارد مي‌‌شود.

ضربات وارده به ناحيه سر و گردن علت اصلي بيش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت است؛ به همين دليل بستن کمربند ايمني براي راننده و سرنشينان رديف اول وسايل نقليه در حال حرکت در بزرگراه‌هاي درون شهري، کمربندي‌ها و جاده‌هاي بين شهري الزامي است؛ طبق مطالعات انجام شده تـوسط سازمان بهداشت جهاني استفاده صحيح از کمربند ايمني احتمال مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي را تا 60 درصد کاهش مي‌دهد.

هنگام رانندگي در بزرگراه‌ها همواره از سمت راست حرکت کنيد، مگر آنکه قصد سبقت داشته باشيد‌، تغيير خط عبوري بايد با احتياط و با استفاده از چراغ راهنما انجام پذيرد.

مسافران‌ و رانندگان طول مسير مبدأ تا مقصد را هم بخشي از سفر بدانند و عجله‌اي براي رسيدن به مقصد نداشته باشند؛ در طول مسير استراحتي هر چند کوتاه داشته باشند، تا خواب‌آلودگي رفع شود، بسياري از تصادفات رانندگي در فواصل 30 کيلومتري مانده به مقصد رخ داده است.


منبع: فارس






ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد