آخرین اخبار

7 دليل براي انار خوردن در شب يلدا تغذيه

7 دليل براي انار خوردن در شب يلدا

  بزرگنمايي:

چه خبر -

امروزه انار در سرتاسر خاورميانه و منطقه قفقاز، شمال آفريقا و مناطق استوايي قاره آفريقا، آسياي مرکزي، بخش‌هايي از مديترانه و حتي در بخش‌هايي از ايالت‌هاي کاليفرنيا و آريزوناي آمريکا کشت مي‌شود. انار در نيمکره شمالي زمين معمولا در فاصله شهريور تا بهمن رشد مي‌کند و در نيمکره جنوبي زمين در فاصله اسفند تا ارديبهشت. در چند سال اخير مصرف انار در اروپا و نيمکره غربي رواج بيشتري نسبت به قبل پيدا کرده است. .

مصرف انار براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي

انار سرشار از پلي‌فنول‌هايي است که به عنوان آنتي‌اکسيداني قوي شناخته مي‌شوند. اين نوع از آنتي‌اکسيدان‌ها مانع تاثير مخرب راديکال‌هاي آزاد بر ديواره عروق مي‌شوند و در نتيجه، شانس ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را کاهش مي‌دهند. به علاوه، پلي‌فنول‌هاي موجود در انار مي‌توانند با پيشگيري از اکسيد شدن کلسترل در خون، احتمال ايجاد پلاک در عروق خوني را کاهش دهند و در اين صورت هم شانس ابتلا به بيماري عروق کرونر را کم کنند. ضمن اينکه مصرف انار و آب انار طبيعي با کاهش چشمگير سطح کلسترول بد خون (ldl)، بازهم احتمال ابتلا به بيماري‌ها و حمله‌هاي قلبي را پايين مي‌آورد.

مصرف انار براي پيشگيري از ابتلا به فشار خون بالا

ترکيبات موجود در انار مي‌توانند با جلوگيري از فعاليت آنزيم بازدارنده آنژيوتانسين، به کاهش فشار خون کمک کنند. انار، حاوي ترکيبي به نام «اسيد پانيسيک» است که مي‌تواند علاوه بر کمک به کاهش کلسترول و تري‌گليسريد خون، تاحد قابل قبولي باعث پيشگيري از ابتلا به فشار خون بالا شود. از طرف ديگر، همين ترکيب مي‌تواند باعث کاهش فشار خون يا تنظيم فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا هم بشود. تحقيقات ثابت کرده‌اند که همين خاصيت کاهندگي فشار و کلسترول خون توسط انار، باعث مي‌شود که مصرف منظم اين ميوه يا آب طبيعي آن شانس ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را در مبتلايان به ديابت کاهش دهد.

مصرف انار براي پيشگيري از ابتلا به سرطان

يکي از مزيت‌هاي ميوه‌هاي قرمز و سياه بر ساير ميوه‌ها، غني‌تر بودن آنها از انواع آنتي‌اکسيدان‌ها نسبت به ساير ميوه‌ها و قوي‌تر بودن اين آنتي‌اکسيدان‌ها است. تحقيقات نشان داده‌اند که آنتي اکسيدان‌هاي بسيار فراوان و قوي موجود در انار و آب طبيعي آن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان‌هاي پروستات، پستان، ريه و پوست در افرادي مي‌شود که مصرف حداقل 5 وعده در هفته از اين ميوه را در برنامه غذايي خود دارند. ترکيبات ضد التهابي موجود در انار هم راه ديگري براي پيشگيري از ابتلا به سرطان در بدن باز مي‌کنند. محققان بر اين باورند که مصرف منظم آب انار در بيماران مبتلا به سرطان، شانس رشد و تکثير سلول‌هاي سرطاني در بدن آنها را کم مي‌کند.

مصرف انار براي کمک به هضم بهتر

يکي از راه‌هاي حفظ سلامت سيستم گوارش و داشتن هضمي بهتر، مصرف مواد غذايي سرشار از فيبر است. در ميان خوراکي‌هاي مختلف، آب طبيعي انار به دليل طعم جذابي که دارد، مي‌تواند به عنوان يک نوشيدني سالم و سرشار از فيبر در سفره غذايي روزانه ما جاي بگيرد. مصرف هر يک عدد انار، مي‌تواند چيزي حدود 20 تا 35 گرم فيبر به بدن برساند و نزديک به 45 درصد از فيبر مورد نياز روزانه ما را تامين کند. از اين رو، افرادي که با مشکل هضم مواجه هستند يا بعد از وعده‌هاي اصلي غذايي احساس پري و سنگيني شديد مي‌کنند، مي‌توانند انار يا آب انار را در برنامه غذايي روزانه خود بگنجانند.

مصرف انار براي افزايش قدرت سيستم ايمني بدن

انار، سرشار از ترکيبات ضدالتهابي است و از اين رو، مصرف اين ميوه يا آب طبيعي آن مي‌تواند براي افرادي که مبتلا به بيماري‌هاي مرتبط با ضعف سيستم ايمني مانند آرتريت روماتوئيد يا پوکي استخوان هستند، بسيار مفيد باشد. از طرف ديگر، اين ميوه آبدار و قرمز، حجم فراواني از ويتامين c را در خود جاي داده است و به همين دليل، بازهم مي‌تواند تاثير چشمگيري بر افزايش قدرت سيستم دفاعي بدن داشته باشد. ويتامين c موجود در انار با مبارزه با راديکال‌هاي آزاد و تقويت سيستم ايمني بدن، شانس ابتلا به بيماري‌هاي عفوني و ويروسي را هم کم مي‌کند. به همين دليل هم مصرف انار و آب انار در فصل‌هاي سرد سال که احتمال ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي مسري زياد مي‌شود، بسيار مفيد خواهد بود.

مصرف انار براي افزايش ميل جنسي

آيا مي‌دانيد که انار از ديرباز به عنوان نماد باروري شناخته مي‌شده است؟ آيا دليل اين موضوع را مي‌دانيد؟ محققان آمريکايي با بررسي تاثير مصرف آب انار طبيعي بر زوج‌هاي جوان و ميانسال به اين نتيجه رسيده‌اند که مصرف يک ليوان آب انار مي‌تواند باعث افزايش ترشح هورمون جنسي تستوسترون، هم در مردان و هم در زنان شود. اين مساله، به خودي خود ميل جنسي را افزايش مي‌دهد. اين محققان مي‌گويند که ترکيبات موجود در انار، شبيه هورمون‌هاي جنسي در بدن انسان‌ها هستند و به همين دليل هم مصرف انار و آب انار طبيعي مي تواند باعث افزايش ميل و اشتياق جنسي شود.

مصرف انار براي کاهش استرس

پلي‌فنول‌هاي موجود در انار علاوه بر مبارزه با استرس اکسيداتيو داخلي، تاثير به سزايي در مقابله با انواع استرس‌هاي رواني در زندگي فردي و اجتماعي هم دارند. تحقيقات انگليسي ثابت کرده‌اند که نوشيدن آب طبيعي انار در موقعيت‌هاي استرس‌زا، باعث کاهش سطح کورتيزول خون و پايين آمدن ميزان استرس فرد مي‌شود.

يک نکته!

کساني که از داروهاي خاص براي درمان کلسترول خون بالا يا فشار خون بالا استفاده مي‌کنند، بهتر است درباره مصرف آب انار با پزشک مشورت کنند چون امکان تداخل دارويي براي آنان وجود دارد. علاوه بر اين‌ها، آب انار غلظت بالايي از نظر قندها دارد و مصرف بي‌رويه اين نوشيدني مي‌تواند قند خون را افزايش دهد که براي افراد مبتلا به ديابت خوب نيست. افراد مبتلا به فشار يا غلظت خون مي‌توانند آب انار را بلافاصله پس از صرف غذا مصرف کنند اما کم‌خون‌ها بايد بين صرف غذا و مصرف آب انار، حداقل يکي دو ساعت فاصله بيندازند.




منبع: slamatism.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها