آخرین اخبار

تجربه رانندگي با پژو 3008 که قرار است وارد بازار ايران شود علمي

تجربه رانندگي با پژو 3008 که قرار است وارد بازار ايران شود

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش پدال،در سال 2009 اين خودرو بيشتر از اينکه يک شاسي‌بلند باشد يک mpv پنج‌نفره بود. کراس اوورها هنوز هم در مراحل اوليه‌ي بلوغ خود هستند و مدل‌هايي چون سئات آتکا و رنو کجار به تازگي حيات خود را شروع کرده‌اند.

حدود 8 سال بعد 3008 در کل تغيير کرد؛ بنابراين پژو روي شاسي‌بلند بودن اين خودرو تأکيد داشته و تلاش دارد تا آن را از مدل اوليه جدا کند. ما در زماني مناسب اين خودرو را آزمايش کرده‌ايم و آنچه را که از اين خودرو فهميده‌ايم را با شما در ميان مي‌گذاريم.

پژو 3008 قطعاً ظاهر متفاوتي دارد. سرطراح پژو gilles vidal با تراش دادن خودروي جديد کار را شروع کرده و داخل کابين هم سعي شده تا شاهد طرحي با استفاده‌ي آسان و شيک باشيم.

اين خودرو معرفي کننده‌ي نسل دوم داشبورد i-cockpit پژو نيز هست. 3008 از غربيلک فرمان کوچک و آشنايي استفاده مي‌کند. نشان‌دهنده‌ها درست در ديد راننده قرار دارند و همين امر باعث شده تا ايمني خودرو نسبت به 308 بهبود يابد. صفحه ديجيتال استاندارد خودرو نيز قابل سفارشي‌سازي است و مي‌تواند همه‌چيز از سرعت گرفته تا سيستم ناوبري و مديا و اطلاعات سفر را نشان دهد.

سيستم اطلاعات سرگرمي 3008 کاملاً بازنگري شده و صفحه‌نمايش لمسي قرض گرفته شده از 308 با رديفي از دکمه‌هايي به سبک پيانو تکميل شده که اجازه‌ي دسترسي آسان‌تر به کنترل‌هاي تهويه و منوي تلفن را مي‌دهد. صفحه‌نمايش پاسخگوتر بوده و گرافيک باکيفيت‌تري دارد و در آن به‌صورت استاندارد سيستم اپل کارپلي و mirrorlink جاي داده شده است. کيفيت ديگر نقاط کابين عالي است. کابين 3008 بسيار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به ياد مي‌آورد. در مقام مقايسه با اين خودرو کابين قشقايي ارزان‌قيمت احساس مي‌شود. توزيع مواد تشکيل‌دهنده‌ي کابين نيز به خوبي صورت گرفته و پلاستيک‌هاي نرم در بالاي داشبورد بکار رفته و مواد سخت‌تر بخش پاييني را تشکيل داده‌اند.

فضاي زيادي در بخش عقبي براي نشستن افراد بالغ وجود دارد. اين خودرو طويل‌تر از قشقايي بوده و فضاي پاي زيادي دارد. محفظه بار 520 ليتري آن نيز در برابر فضاي 430 ليتري نيسان نشان از برتري مطلق پژو دارد.

اما اگرچه استايل و کاربردي بودن يک خودرو فاکتورهايي کليدي براي اکثر خريداران است اما سواري خودرو نيز به همان اندازه مهم جلوه مي‌کند. افرادي که آتکاي جديد را رانده‌اند ادعا مي‌کنند از نظر ديناميکي اين خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن 3008 نيز همين افراد پژو را خودروي هيجان‌انگيز و توانا خواهند يافت.

3008 در شهر فرز و چابک بوده و غربيلک فرمان شيک و کوچک آن به همراه شعاع گردش تنگ باعث مي‌شوند تا مانور دادن با اين کراس اوور راحت‌تر شود. شيشه‌ي عقب کوچک باعث مي‌شود تا ديد مختل شود اما تنها مدل پايه‌ي اکتيو فاقد دوربين پشتي است بنابراين خريداران کمتري با اين مشکل مواجه خواهند بود.

سواري خودرو نيز گيرا است. ناهمواري‌ها در سرعت‌هاي پايين به خوبي جذب مي‌شوند. در اتوبان‌ها و سرعت 110 کيلومتر در ساعت اين خودرو به خوبي به مسير خود ادامه مي‌دهد و پيشرانه‌ي قدرتمند بنزيني خودرو مشکلي با حرکت سريع ندارد. اين مدل گشتاور زيادي ندارد هرچند انتظار داريم که مدل ديزلي بهتر عمل کند.

خودروي حاضر در تست با دکمه‌ي اسپورت در کنسول مرکزي عرضه شده که باعث سفت‌تر شدن فرمان و تنظيم نسبت‌هاي دنده مي‌شود. اين حالت در حقيقت 3008 را جذاب‌تر مي‌کند. احساس خوبي از پشت فرمان وجود دارد و در پيچ‌ها نيز تکان‌هاي زيادي در بدنه مشاهده نمي‌شود. فکر مي‌کنيم که اين خودرو ترکيب مناسب‌تري از سواري و هندلينگ را نسبت به آتکا عرضه مي‌نمايد.

بزرگ‌ترين نقطه‌ضعف پژو بهاي آغازين خودرو است. با بهاي 21795 پوندي براي مدل پايه‌ي اکتيو با پيشرانه‌ي 1.2 ليتري،3008 تقريباً 4 هزار پوند گران‌تر از سئات 17995 پوندي است.

انتظار مي‌رود که ارزش باقي‌مانده‌ي 3008 خوب باشد و پيشنهادهايي چون just add fuel مي‌تواند هزينه‌هاي مالکيت را کاهش دهد. به دست آوردن 5 ستاره در تست‌هاي تصادف يورو انکاپ نيز باعث آرامش خاطر بيشتر مي‌شود.

در تبديل وضعيت از يک mpv به suv، مطلوبيت پژو 3008 دو برابر شده است اما از برخي از جنبه‌هاي کاربردي بودن و تطبيق‌پذيري آن کاسته شده است. اين خودروي به خوبي ساخته شده و طراحي شيک، خلاق و زيبايي چه در داخل و چه در بيرون دارد. تجربه‌ي سواري خودرو نيز مناسب و خواستني است. پيش‌بيني مي‌کنيم که با استفاده از پيشرانه‌ي ديزلي اين خودرو بتواند نظرات مثبت بيشتري را به خود جلب کند. پژو با اين شاسي‌بلند ميدسايز بسياري از رقباي خود را پشت سر مي‌گذارد.

منبع: پدال









ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد ايجاد شبکه امن و بومي به جاي اينستاگرام

اينستاگرام، صفحه سردار کمالي را مسدود کرد

اپل، دوباره اپليکيشن‌هاي ايراني را غيرفعال کرد

سامسونگ گلکسي اي 40معرفي شد

انجمن فيزيک آمريکا از دو محقق ايراني تقدير کرد

فيسبوک بيش از دو هزار حساب کاربري ايران و روسيه را مسدود کرد

اينستاگرام يتيم شد

جزئيات کلاهبرداري جديد از تماس‌هاي خارجي

هک داووس و انتشار اسامي قاتلان خاشقجي

انجمن فيزيک آمريکا از دو محقق ايراني تقدير کرد

پيشنهاد ايجاد شبکه امن و بومي به جاي اينستاگرام

اينستاگرام، صفحه سردار کمالي را مسدود کرد

سامسونگ گلکسي اي 40معرفي شد

اپل، دوباره اپليکيشن‌هاي ايراني را غيرفعال کرد

فيسبوک بيش از دو هزار حساب کاربري ايران و روسيه را مسدود کرد

خاطره وزير ارتباطات از قهرمان زندگي‌اش

خودروي برقي لوکس ارزان قيمت در راه است

پرتاب اولين ماهواره 5G براي دسترسي به اينترنت

جهرمي: 350 هزار «آيفون» خاموش شد

دست نگه داريد؛ گوشي‌هاي تاشو ارزان مي‌شوند!

فيسبوک و اينستاگرام از دسترس خارج شدند

شکوفايي شارژ سريع و بي‌سيم

اضافه شدن ايموجي به پلاک خودروهاي استراليا

اولين سيم‌کارت نسل پنجم جهان رسما عرضه شد

گوشي تاشوي سامسونگ، اپل را تهديد مي‌کند

آناليز آزمايش ادرار با گوشي هوشمند!

ايراني‌ها در موبايل؛ 30 برابر روزنامه، 9 برابر کتاب

همکاري هسته‌اي بيل گيتس با چيني‌ها به‌هم خورد

تندگويان: «موسسه فيلترينگ» باز کنيم

هوآوي بعد از اپل، محبوب‌ترين برند تلفن همراه

دوربين سه‌بعدي به آيفون‌هاي جديد مي‌آيد

گران‌ترين گوشي سامسونگ به 5G مجهز مي‌شود

فروش 100 هزار گوشي تنها در کمتر از 9 دقيقه

خودروي پليس 2020 فورد چشم‌ها را خيره کرد

قابليت جديد اينستاگرام در بخش دايرکت

تاثيرات آلودگي هوا بر دستگاه تنفسي

فيلترينگ تلگرام به دستور رييس جمهور تکذيب شد

خطرناک‌ترين نقطه تهران هنگام زلزله کجاست؟

واکنش وزير ارتباطات به قطع دائمي تلگرام و اينستاگرام

واکنش جهرمي به مشکلات ايجاد شده براي کسب و کارهاي اينترنتي

شرط ايران براي تلگرام جهت ادامه فعاليت

قطع ارتباط گوشي هاي رجيستر نشده از امروز

انتشار يک ويروس خطرناک به بهانه دور زدن فيلترينگ

شرط رفع فيلترينگ تلگرام

باکيفيت و بي‌کيفيت‌ترين خودروهاي توليد داخل

اخطار دادستاني بابت رفع‌ فيلتر غيرقانوني اينستاگرام

تلگرام رفع فيلتر شد

علت رفع فيلتر تلگرام انتقال سرور تلگرام به ايران است؟

آمارسازي براي توجيه رفع فيلتر غيرقانوني تلگرام و اينستاگرام

رفع مشکل باروري ابرها به کمک سپاه