آخرین اخبار

صف باورنکردني وام ازدواج اقتصادي

صف باورنکردني وام ازدواج

  بزرگنمايي:

چه خبر - 636 هزار نفر در صف وام ازدواجخبرگزاري فارس: شصت و ششمين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان امروز با حضور مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان، محمدرضا رستمي معاون ساماندهي امور جوانان و ميرمحمد صادقي مديرکل اعتبارات بانک مرکزي در محل ساختمان وزارت ورزش و جوان برگزار شد. ميرمحمد صادقي مديرکل اعتبارات بانک مرکزي در اين نشست به تشريح عملکرد بانک‌ها در زمينه پرداخت وام ازدواج پرداخت و گفت:‌ سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال 88 به کل کشور توسعه يافت به‌گونه‌اي که در حال حاضر تقريباً تمام بانک‌ها و مؤسسات را تحت‌پوشش قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: سال 90 سالي بود که از نظر پرداخت تسهيلات ازدواج بهترين سال محسوب مي‌شد و در آن سال يک ميليون و 348 هزار نفر وام ازدواج دريافت کردند. در آن زمان مبلغ وام ازدواج 2.5 ميليون تومان بود که در سال 93 به 3 ميليون تومان رسيد.

صادقي اظهار داشت: پايان سال گذشته 450 هزار نفر در صف دريافت تسهيلات ازدواج بودند اما پس از آنکه قانون افزايش مبلغ وام ازدواج به 10 ميليون تومان اعلام شد، متقاضيان دريافت وام به 685 هزار نفر رسيد و بسياري از متقاضياني که درخواست وام 3 ميليون توماني را نداشتند، بعد از اين افزايش مبلغ در سامانه ثبت‌نام کردند.

مديرکل اعتبارات بانک مرکزي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌کرديم تا پايان سال جاري بتوانيم به 600 هزار نفر تسهيلات ازدواج پرداخت کنيم و تمام بانک‌ها را براي تحقق اين موضوع بسيج کرديم، حتي بانک‌هايي که در سامانه نبودند تکليف کرديم که حتماً همراهي کنند، حتي بانک مرکزي به خود اين اجازه را داد به بانک‌ها اعلام کند ساير تکاليف و قرض‌الحسنه‌ها را در اولويت دوم و سوم قرار دهند و تنها کميته امداد و بهزيستي جزو تکاليف اصلي قرار گيرد، به‌گونه‌اي که با تحقق تکاليف در حوزه‌هاي بهزيستي و کميته امداد سال گذشته 120 هزار نفر از شمول کميته امداد خارج شدند.

صادقي افزود: تا قبل از مردادماه حدود 120 هزار نفر تسهيلات ازدواج دريافت کردند و با تلاش‌هاي صورت‌گرفته در حوزه اعتبارات بانک‌ها و 4 ماهه اول امسال حدود 605 هزار نفر از تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کردند. در سال 94 به 805 هزار نفر تسهيلات ازدواج پرداخت شد که در مدت مشابه آن در سال جاري افزايش 2.5 برابري را داشتيم و اميدوار هستيم تا پايان سال جاري بتوانيم به يک ميليون نفر تسهيلات ازدواج را پرداخت کنيم که حدود 10 هزار ميليارد تومان مي‌شود و اين رقم معادل وام‌هاي پرداختي ازدواج طي سه سال گذشته است.

وي ادامه داد: هم‌اکنون 636 هزار نفر در صف دريافت وام ازدواج هستند که براي 341 نفر از آنها تعيين شعبه صورت گرفته است و هم‌اکنون در حال تکميل مدارک هستند. برخي از متقاضيان مشکل ضامن دارند و اين مشکل بيشتر در استان‌هاي محروم کشور صادق است که براي حل اين معضل به بسياري از استان‌ها گفته شده است که با داشتن يک ضامن نيز وام را پرداخت کنند.

مديرکل اعتبارات بانک مرکزي خاطرنشان کرد: 315 نفر در 5 ماهه ابتدايي امسال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اما هنوز تعيين شعبه نشده‌اند. در سال جاري تأکيد داريم کساني که از قبل از سال 94 در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز موفق به دريافت وام نشده‌اند، بانک‌ها را در اين زمينه مکلف کرديم که طي سه ماهه ابتدايي امسال انها را تعيين تکليف کنند و خوشبختانه هم‌اکنون در سامانه دريافت وام ازدواج تنها افرادي هستند که بعد از ابلاغ قانون افزايش مبلغ وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادي نيز در سال 94 براي دريافت وام 3 ميليون توماني ثبت‌نام کرده بودند که هم‌اکنون متقاضي وام 10 ميليون توماني هستند.

صادقي تصريح کرد: در تيرماه سال جاري بخش‌نامه شد تمامي افرادي که ثبت‌نام کرده‌اند حتي افرادي که قبل از ابلاغ قانون وام 10 ميليون توماني درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند تمام اين افراد مشمول وام 10 ميليون توماني شوند.

وي با اشاره به قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران گفت: از سال 93 سقف تسهيلات را دو برابر اعلام کردند به‌گونه‌اي که امسال به 17 هزار و 400 نفر به هر زوج 20 ميليون تومان تسهيلات قرض‌الحسنه داده شد.

مديرکل اعتبارات بانک مرکزي افزود: هم‌اکنون 31 بانک و موسسه اعتباري در کليه استان‌هاي کشور داريم که سامانه ازدواج در تمام آنها در حال فعاليت است. اما در برخي استان‌ها مردم به برخي از بانک‌ها بيشتر مراجعه مي‌کنند و ما براي تسهيل پرداخت وام ازدواج حتي بانک‌هاي توسعه صادرات و ايران ونزوئلا را هم وارد سامانه کرديم. بانک سرمايه و موسسه اعتباري کاسپين در زمينه وام ازدواج تاکنون فعال نبودند.

صادقي افزود: از مردادماه سال جاري پرداخت وام 10 ميليون توماني را آغاز کرديم و تصميمان اين بود که در 8 ماهه امسال بتوانيم يک ميليون و 200 هزار نفر را مديريت کنيم. در طول ماه‌هاي مرداد تا آبان‌ماه به‌طور ميانگين به 90 تا 100 هزار نفر تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است و برنامه‌ريزي ما براي اين کار 150 هزار نفر است، اما توانسته‌ايم 90 تا 100 هزار نفر را پوشش دهيم و اگر اين تعداد را به 25 روز کاري هر ماه تقسيم کنيم، در هر روز حدود 4 هزار نفر تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت مي‌شود.




منبع: فارس




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي