آخرین اخبار

پولدارترين زن ايراني کيست؟ +عکس اقتصادي

پولدارترين زن ايراني کيست؟ +عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به نقل از برنا، او رئيس يک شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي و رئيس شوراي بانوان بازرگان، اتاق بازرگاني تهران است. سمت‌هاي ديگري هم دارد و چند سالي هم در انجمن زنان مدير کار آفرين فعال بوده است. اما بيش از همه اين سمت‌هايش خود را يک کار آفرين مي‌داند.او از تبعات اعلام ميلياردر اعلام شدنش سخن مي‌گويد و از تماس‌هايي که بعد از انتشار اين فهرست با او گرفته شده تا برخي از دوستانش که بعد از اعلام اين خبر براي هميشه ارتباط شان را با او قطع کرده‌اند:

خانم مقيمي بالا خره جزو 10 ميليونر ايراني بوديد يا 10 ميلياردر ايراني؟ خبرهاي ضد و نقيضي در اين باره منتشر شده است؟

من فکر مي‌کنم ميليون عدد پائيني است و ديگر بيشتر اقشار جامعه يک ميليون تومان را دارند و بنابراين همه ميليونرند. اما درباره ميلياردر بودن، با توجه به اينکه هر کدام مان بيست سي سال است کار مي‌کنيم و حداقل يک آپارتمان صد و پنجاه متري وسط شهر داريم که ارزش آن بر اساس محاسبات بازار حدود يک ميليارد هست. پس همه مان در اين رده ميلياردر هستيم.اما آن فهرستي که منتشر شد بحث ديگري بود که به ميان آورده شد.

چه بحثي؟

فکر مي‌کنم هدف از انتشار اين فهرست آن بود که مي‌خواستند قبح اينکه افراد ميلياردر بودن‌شان را پنهان مي‌کنند، بشکنند.

يعني شما ثروتمند بودن‌تان را پنهان نمي‌کنيد و براي همين است که در اين فهرست قرار گرفته‌ايد؟

خير- همه کساني که در اين فهرست قرار گرفته‌اند فارغ از هر چيزي اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني هستند. يعني هر 30 نفر عضو اتاق اند و حتي يک نفر هم خارج از اين اعضا در اين فهرست معرفي نشدند.

به هر حال ملاکي براي انتخاب شما وجود داشته است و گرنه عضويت شما در اتاق بازرگاني به تنهايي که نمي‌تواند ملاک انتخاب‌تان به عنوان ثروتمندترين زن ايران قرار گرفته باشد؟

اين موضوع و ارائه اين فهرست کلا دوجنبه داشت اينکه از يک طرف خواسته بودند با انتشار آن افراد را خراب کنند. در قسمت ابتداي اين فهرست از ثروتمندان بدگويي کرده بودند و بعد اضافه کرده بودند چون اين افراد ماليات پرداخت مي‌کنند و بر اساس ميزان مالياتي پرداختي‌شان طبقه بندي شده‌اند.

يعني پرداخت ماليات ملاک ميلياردر بودن افراد شمرده شده بود؟

نه من گفتم از پرداخت ماليات در اين فهرست به عنوان يک گزينه مثبت حرف زده و گفته‌اند آدم‌هايي به اين شرح ماليات هم مي‌پردازند يعني از دوبعد مثبت و منفي فهرستي را تنظيم و اعلام کرده‌اند.

آن طور که من اين فهرست را ديدم در کل نگاه منفي در آن وجود نداشت و فقط سي نفر از ميلياردرهاي ايراني را معرفي کرده بود. چرا فکر مي‌کنيد با انتشار آن خواسته بودند افرادي را خراب کنند ؟ شما از اينکه در اين فهرست به عنوان يکي از ثروتمندان ايران معرفي شده‌ايد حس خوبي نداريد؟

نه منفي نبود. آن فهرست نگاه جامعه را به نوعي انعکاس داده بود و اينکه جامعه به ثروتمندان ديد خوبي ندارد. اما من اصلا فکر نمي‌کنم پديده ثروتمند يا ميلياردر بودن منفي است. اما خيلي‌ها همان بخش ابتدايي اين فهرست و توضيحي که درباره منش ثروتمندان داده بود را گرفتند و برداشت منفي کردند.

مگر ثروتمندان چه منشي دارند؟ آيا آنطور که فيلم‌ها نشان مي‌دهند واقعا پولدارها آدم‌هاي بدجنس و فقرا آدم‌هاي مهرباني هستند؟

صرف ثروتمند يا فقير بودن افراد هيچ‌چيزي را درباره‌شان نشان نمي‌دهد. هيچ وقت نمي‌توان گفت که حتما فقرا آدم‌هاي مهربان و پولدارها انسان‌هاي خبيثي‌اند. اينها کليشه و کاملا اشتباهند. ثروت هم فقط يک فاکتور است، چه بسا که آن آدم ثروتمند آنقدر خوب بوده که خدا به کار و زندگي‌اش برکت داده است. من اصلا فکر نمي‌کنم که انسان‌ها بايد ثروتشان را پنهان کنند. نمي‌دانم چرا در جامعه ما اين پديده آنقدر رواج يافته که به هرکس که مي‌رسي از نداري مي‌نالد.مثلا وقتي از کسي پانصد تومان قرض مي‌خواهي محال است نگويد کاش زودتر گفته بودي تا چند ساعت قبل داشتم اما حالا ندارم.يعني همه انگار از واقعيت فرار مي‌کنيم. کسي که کار مي‌کند و مالياتش را مي‌پردازد و درآمد خوبي دارد چرا بايد درآمد و ثروتش را انکار کند. اصلا پولدار بودن در دين اسلام هم تقبيح نشده است مگر تعدادي از امامان ما پولدار نبودند و کار اقتصادي نمي‌کردند.

پس با توجه به اين صحبت‌هايي که مطرح کرديد اين فهرست را حقيقي مي‌دانيد؟چون ابتداي بحث نسبت به صحت آن ابراز ترديد کرديد و گفتيد دقيقا ملاک انتخاب افراد را نمي‌دانيد؟ پس با توجه به اين صحبتها و اينکه تنها زن اين فهرست سي نفره بوديد مي‌پذيريد که ثروتمندترين زن ايراني هستيد؟

نه من اين فهرست را واقعي نمي‌دانم.

پس هشتمين ميلياردر ايراني شما نيستيد؟و ثروتمندترين زن ايران؟

خير من هشتمين ميلياردر ايران نيستم و اساسا فهرست را هم واقعي نمي‌دانم بجز من هم خيلي از دوستاني که در اين فهرست هستند اصلا در رده ميلياردر به آن معنا مطرح نيستند. بيشتر اين افراد آدم‌هاي مدير، مدبر و زحمتکشي هستند اما به نظرم در حق‌شان کم لطفي شده است. آنها به غلط به عنوان ميلياردر معرفي شده‌اند و زندگي‌شان تحت تاثير اين فهرست غير واقعي قرار گرفته است.

شما هم همين طور بوديد يعني پس از اعلام اين فهرست زندگي‌تان تحت تاثير قرار گرفت؟

بله. همين الان اگر ايميلم را به شما نشان دهم پر است از در خواست وام و کمک مالي. تعدادي از ايميل‌هايي که برايم آمده است را نگه داشته‌ام، تلفن‌ها را که نتوانستم ضبط کنم.

چه کساني و از چه قشرهايي از شما درخواست کمک کردند؟

کساني که قصد ازدواج داشته تا افرادي که قصد راه‌اندازي کسب و کار داشتند در اين مدت با من تماس گرفتند. يعني هر کس که به هر دليلي به پول احتياج داشت در اين مدت با من تماس گرفت.

شما چه جوابي به آنها مي‌داديد؟

من تقريبا پاسخ همه را دادم يعني هيچ تماسي را نافرجام نگذاشتم حتي وقتي به دفترم زنگ زدند در اوج کار سعي کردم پاسخگويشان باشم.

به آنها کمک مالي هم کرديد؟

خير.

پس چه پاسخي به آنها داديد؟

به من مي‌گفتند چون خيلي ميلياردر هستيد به ما کمک کنيد و من جواب مي‌دادم من ميلياردر نيستم. ولي اگر فکر مي‌کنيد در جايگاهي که هستم مي‌توانم کمک کنم در خدمتم. بارها در اين مدت براي افراد مختلف توضيح دادم که اگر فکر مي‌کنيد من صدها ميليارد تومان پول دارم اشتباه مي‌کنيد من نمي‌توانم چک‌هايتان را پاس کنم.

يعني مردم براي پاس کردن چک‌هاي برگشتي‌شان هم با شما تماس مي‌گرفتند؟

بله و من پاسخ مي‌دادم چنين توانايي ندارم.ولي راهنمايي‌شان مي‌کردم مثلا به کسي که قصد راه انداختن کاري جديد را داشت گفتم حاضرم مشاوره بدهم و کمکت کنم و اين کار را هم کردم. حتي يک بار پزشکي برايم ايميل فرستاد و از من خواست که براي تحقيقات پزشکي که قصد دارد دور دنيا انجام دهد کمکش کنم.

کمکش نکرديد؟ چون همان‌طور که مي‌دانيد در همه جاي دنيا افراد ثروتمند در کارهاي عام‌المنفعه شرکت دارند و حتي در مواردي اين گونه که براي همه مردم منافع مشترک به دنبال دارد سرمايه‌گذاري مي‌کنند اما اين موضوع در ايران چندان عرف نيست؟

به هيچ عنوان با اين کمک‌ها مخالف نيستم و مطمئن باشيد اگر چنين ثروتي داشتم حتما کمک مي‌کردم و همين الان هم در سطح خودم چنين فعاليت‌هايي انجام مي‌دهم.

چه فعاليت‌هايي؟

من به عنوان يک ايراني مسلمان مثل خيلي‌هاي ديگر عادت کمک به ديگران را دارم و اگر توانايي مالي‌ام افرايش يابد قطعا اين کمک‌ها را نيز افزايش خواهم داد و هيچ بحثي در آن ندارم اما به همه کساني که تماس مي‌گرفتند هم مي‌گفتم که من آن سوپر ميلياردري که فکر مي‌کنيد نيستم.

مي دانيد اين فهرست سي نفره از سوي چه نهاد يا سازماني تنظيم و انتشار داده شد؟

نه اصلا هم پيگيرش نشدم. چون کلا نگاه مثبت به موضوعات دارم فکر کردم حتما نيت تنظيم‌کننده آن خير بوده است.شايد نتيجه‌اش هم همين بود که الان با شما صحبت مي‌کنم و اين موضوع را به همه مي‌گويم يا به چند نفر با حرف‌هايم توانستم کمک کنم.

درباره فهرست و چگونگي صحت و سقم آن هم براي کساني که زنگ مي‌زدند توضيح داديد؟

بله وقتي مي‌پرسيدند توضيح مي‌دادم. مثلا يکي از من مي‌خواست در معامله تجاري شريک مالي‌اش شوم.حتي يک نفر از من خواست شرايط تحصيل‌اش در کانادا را فراهم کنم يعني کارهاي اقامتش را انجام دهم تا او هم بعدا در ازاي اين کمک براي من کار کند يعني طيف متفاوتي از درخواست‌هاي کمک را دريافت کردم که مجبورمي شدم در قبال هر يک توضيحي بدهم.

اين تماس‌ها شما را ناراحت مي‌کرد؟

نه ! واقعا نه. چون احساس مي‌کردم خيلي‌ها اعتقادي زنگ مي‌زنند و قصد سواستفاده يا نيت بدي ندارند.يک نفر از حرم امام رضا زنگ زد و گفت خوابت را ديده‌ام و حتي پشت تلفن هق هق گريه مي‌کرد، هنوز هم وقتي يادش مي‌افتم واقعا متاثر مي‌شوم.اين آدم بعد از صحبت با من گفت آنقدر انرژي گرفته‌ام که انگار همه خواسته‌هايم را اجابت کرده‌اي و توانسته‌اي با ايده‌هايت راه را به من نشان دهي. خيي اوقات با اين کمک‌ها مي‌توان مشکلات افراد را حل کرد.

شما خودتان را يک آدم ثروتمند مي‌دانيد؟

من از محبت و عشق خيلي ثروتمندم.

از نظر مادي چطور؟ بالاخره شما صاحب يک شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي هستيد؟

اولا اينکه يک آدم مي‌تواند با هزار تومان احساس ثروتمندي کند و آدم ديگر با ميلياردها تومان چنين حسي نداشته باشد و احساس فقر کند. بنابر اين تو هرگز نمي‌تواني از من چنين سوالي بپرسي و پاسخت را بگيري. اما اگر از نظر صفرها بپرسي من يک زندگي عادي دارم. مثلا اگر امروز اراده کنم ماشينم را عوض کنم شايد نتوانم اين کار را کنم. ولي چيزهايي را که دارم درباره‌اش حرف مي‌زنم و از کسي هم چيزي را پنهان نمي‌کنم. بعد از 30 سال کار کردن اين طبيعي است که من و همسرم که وارث ميراث پدري‌مان هم بوده‌ايم ثروتي اندوخته باشيم. ولي اضافه بر همه اينها زماني مي‌تواني بگويي چه کسي از ديگري پولدارتر است که همه خود اظهاري درباره اموال‌شان کنند، در اين صورت امکان مقايسه فراهم مي‌شود.

در اين فهرست آقاي عسگر اولادي از نظر ثروت بالاتر از شما و محمد مهدي رئيس زاده پائين‌تر از شما قرار گرفته‌اند؟ با توجه به اين نکته‌اي که گفتيد مي‌دانيد تفاوت ثروت شما با نفر بالايي و پائيني‌تان چقدر است؟

نه من چه مي‌دانم. به دليل اينکه هيچ وقت تاکنون اظهاري در اين باره نکرده‌اند. البته آقاي عسگر اولادي از معدود آدم‌هايي است که خيلي صادقانه و راحت درباره ثروت‌شان سخن مي‌گويد، ولي در مورد همين آدم هم که درباره اين موضوع صحبت مي‌کند من دقيقا نمي‌دانم فاصله‌ام با ايشان در اين فهرست چگونه رده‌بندي شده است.

بعد از اعلام اين فهرست در رفتار اطرافيان تان هم تغييري احساس کرديد؟منظورم نزديکان و دوستان‌تان است؟

بله تغيير مشخص ديدم. حتي دو سه نفري که فکر مي‌کردم به من نزديکند رسما با من برخورد کردند.

چه برخوردي؟

مثلا به من گفتند تو فکر مي‌کردي ما احمق بوديم و نمي‌فهميديم. تو تمام اين مدت از ما ثروتت را پنهان مي‌کردي مردم که بيهوده از اين حرف‌ها نمي‌زنند و حتي حالت برخورد هم پيش آمد.

يعني با کسي دعوايتان هم شد؟

بله يک نفر اصلا با من قطع رابطه کرد.

پس اعلام اين فهرست برايتان دردسرساز هم شد؟

بله- فکر مي‌کنم در مجموع از اين قصه دوستانم خوشحال و دشمنانم ناراحت شدند. چون اگر کسي واقعا دوست من بود درست يا غلط بايد از شنيدن چنين خبري خوشحال مي‌شد، براي خودم هم دستاورد مثبتي داشت که توانستم دوستانم را الک کنم يعني دوستان واقعي‌ام را شناختم.

شنيده‌ام که قرار بوده معلم يا مترجم زبان شويد، ولي الان درست يا غلط به عنوان يک ميلياردر و البته رئيس شرکت حمل‌ونقل شناخته مي‌شويد چه احساسي در اين باره داريد؟

من قرار نبود معلم يا مترجم زبان شوم من مهندس عمرانم. من نمي‌دانم چرا اين نکته الکي درباره من بزرگ شده است. من در بيوگرافي‌ام هم گفته‌ام وقتي به ايران آمدم بعد از تحصيلاتم در يک شرکت به عنوان مترجم کارم را شروع کردم يعني در يک مقطع زماني از دانش زباني‌ام استفاده کردم و بر حسب اتفاق در آن شرکت که شرکت حمل‌ونقل بود به اين صنعت علاقه‌مند شدم و کارم را در اين رشته شروع کردم.

و بعد هم در اين کار پيشرفت کرديد و خودتان صاحب يک شرکت بزرگ شديد؟

من هم مثل خيلي‌ها کم‌کم و پله پله در کارم پيشرفت کردم.من هم صنعت حمل‌ونقل را در ابتداي کارم علمي نمي‌شناختم، در حالي که اين کار يک تخصص است و من هم به‌تدريج در اين صنعت متبحر شدم.

در اين فهرست سي نفره شما به عنوان تنها ثروتمند زن حضور داشتيد؟ اين موضوع چقدر سخت بود؟ آيا يک ميلياردر زن بودن از يک ميلياردر مرد بودن سخت‌تر است؟

شما يک طوري مي‌گوييد انگار اثبات شده من ثروتمندترين زن هستم و حالا بايد بيايم و خودم را با مردان مقايسه کنم؟

به هر حال شما يک زن موفق و مرفه محسوب مي‌شويد. اين طور نيست؟و چون گفتيد ثروت را يک ضد ارزش نمي‌دانيد من واژه ثروتمند را به کار بردم؟

نه من اصلا نمي‌گويم ثروتمند هستم، نمي‌گويم هم نيستم. ولي در جامعه ما که هر کس دارايي‌اش را از ديگري مخفي مي‌کند چطور مي‌تواني بگويي اين 30 نفر بين 74 ميليون نفر از همه پولدارترند.

شما گفتيد پولدار بودن را ضد ارزش نمي‌دانيد؟پس مي‌توان با همين فهرست‌ها و اعلام دارايي افراد نگاه جامعه را هم تغيير داد، اين طور نيست؟

در ايران به نوعي همه درباره ثروت شان پنهان‌کاري و مخفي‌کاري مي‌کنند، ما در خانه‌هايمان پنج پرده مي‌زنيم که کسي خانه‌مان را نبينيد و نفهمد که چه داريم و نداريم اينها بحث‌هاي فرهنگي ماست.

اما به هر حال شما در اين فهرست به عنوان تنها زن ميلياردر معرفي شديد، اين به خود شما چه احساسي داد؟

من خودم اين موضوع را سخت نگرفتم. نه نگران بودم که اداره ماليات به سراغم مي‌آيد نه نگران بودم چند جاي دولتي من را محک مي‌زند و مميزي‌ام مي‌کند چون زندگي‌ام واقعا شفاف است.

پس مشکلي برايتان پيش نيامد؟

خير- من به هر حال يک آدم شاخص اقتصادي هستم، به همين علت تا نوه و نتيجه‌ام هم که به دنيا بيايند زندگي شان مشخص است پس هيچ راهي براي پنهان کاري وجود ندارد. ولي من يکي دو روز اول چون درباره ماشين ام هم در خبرها آمده بود و چون ماشينم هم رنگ به خصوصي دارد شايد احساس مي‌کردم نگاه‌هاي خاصي وجود دارد.البته نمي‌دانم شايد اين تنها به دليل حساسيت خودم بود.

ماشين‌تان چيست؟

مزداي صورتي

چرا مزدا؟ چرا صورتي؟

چرا صورتي نباشد.هر کس به چيزي علاقه دارد، کسي به خانه مجلل و ديگري به جواهر و من هم به ماشينم علاقه‌مندم. ماشينم را بدون عدد و رقم دوست دارم شکل مزدا را دوست داشتم که خريدمش.اگر پيکان هم داشتم شايد پيکان زرد مي‌خريدم. به هر حال شغلم هم همين است من مدير يک شرکت حمل‌ونقلم و طبيعي است بيشترين توجه‌ام به ماشين باشد. همان‌طور که يک کفاش بيشتر از هر چيز به کفش توجه مي‌کند.

ماشين‌تان در ايران تک است يعني ماشين ديگري با اين مدل و رنگ در ايران وجود ندارد؟

چرا هست. از گروه بهمن سوال کنيد. اين ماشين در ايران خط توليد دارد و وارداتي هم نيست.دلم مي‌خواست تويوتاي صورتي بخرم که در بازار نبود و در نتيجه اين را خريدم.

هيچ وقت تصورش را هم مي‌کرديد که روزي چنين فهرستي منتشر شود و شما هم به عنوان ثروتمندترين زن ايراني معرفي شويد؟

نه اصلا و خيلي هم تعجب کردم.

چه کسي اولين بار اين خبر را به شما داد؟

روز جمعه‌اي بود و در ميهماني با اقوام شرکت داشتيم. اولين بار يک نفر به موبايلم زنگ زد. نفر اول و دوم را جدي نگرفتم بعد ديدم طي يک ساعت ده نفر به من زنگ زدند و برخي با ناراحتي زياد اين خبر را به من دادند. البته برخي هم با ناراحتي براي من مثلا خواهرم گفت نکند برايت دردسر درست شود.

چه جوابي مي‌داديد؟احساس ترس و خطر نمي‌کرديد از اين گفته‌ها؟

نه واقعا نمي‌ترسيدم مي‌گفتم چه کسي مي‌خواهد مشکل ايجاد کند، مهم اين است که يک مرجع قانوني براي بررسي اموال وجود دارد که آن مرجع هم به طور کامل زندگي من را مي‌داند.

در ثروت‌تان با همسرتان شريک‌ايد؟

ما هر چه داريم براي هردوي‌مان است و با يکديگر شريک هستيم.

همسرتان همکارتان است؟

ايشان هم شغل خصوصي خودشان را دارند.ولي نوع کارشان با من فرق مي‌کند و هرگز هم شغل دولتي نداشته‌ايم.

خودتان عنوان ميلياردر بودن را دوست داريد يا دوست داشتيد به عنوان يک زن دانشمند مطرح مي‌شديد؟

البته من نه با معيارهاي ميلياردر بودن ميلياردرم و نه با شاخص‌هاي دانشمند بودن دانشمند، ولي اعتقاد دارم که کار آفرين هستم و هر کسي دوست دارد با همان چيزي که واقعا هست معرفي شود.

پس ترجيح مي‌داديد که به عنوان يک زن کار آفرين معرفي مي‌شديد؟

بله چون چيزي هست که بوده و هستم و در آينده هم خواهم بود.

چند فزرند داريد؟

يک دختر و يک پسر

دوست داريد در آينده دختر و پسرتان با چه عنواني معرفي شوند: ثروتمندترين دختر يا پسر ايران يا دانشمندترين دختر و پسر کشور ؟

نه دوست ندارم فرزندانم با عنوان مسائل مادي مطرح شوند. هميشه هر چيز به حد کفايت خوب است، اما علم و خدمت است که بي‌نهايت است و حد ندارد. دوست دارم فرزندانم عاشق کشورشان باشند.

حرف آخرتان؟

فقط درباره آن ليست اميدوارم انتشارش موجب شود که کمي ذهنيت‌هاي کليشه‌اي جامعه وشکل ارزشگذاري‌ها تغيير کند و مردم فکر نکنند ثروتمند بودن ارزش است يا بي‌ارزشي.من مشکلي در اين هم نمي‌بينم که ثروتمندان جامعه به‌راحتي ثروت‌شان را اعلام کنند. ثروتمند بودن گناه نيست، همان‌طور که فقير بودن گناه نيست.

منبع: اقتصاد ايران آنلاين



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي