آخرین اخبار

آيت الله هاشمي : هشدار ! ترامپ در راه است سياسي

آيت الله هاشمي : هشدار ! ترامپ در راه است

  بزرگنمايي:

چه خبر - هشدار آيت الله هاشمي درباره خطرات آمدن ترامپ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز(دوشنبه 22 آذر) در ديدار رمضان عبدالله دبيرکل جنبش جهاد اسلامي، مردم فلسطين را مظلوم‌ترين مردم دنيا دانست و گفت: ريشه بسياري از حرکت‌هاي مردمي کشورهاي منطقه و حتي جهان به ظلم عليه فلسطينيان و بيداري مردم اين منطقه بر مي‌گردد.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تضعيف موضوع حمايت از فلسطيني‌ها در جهان اسلام را براي مسلمانان ناپسند توصيف کرد و گفت: غفلت از جنايت‌هاي رژيم نامشروع اسرائيل و انحراف حمايت از آرمان‌هاي مردم فلسطين، يکي از عوامل ايجاد گروه‌هاي تروريستي چون طالبان، القاعده، داعش، جبهه النصره، بوکوحرام و ده‌ها گروه ديگر است.
هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي از نگراني بسياري از کشورهاي غرب به خاطر وجود هواداران گروه‌هاي تروريسم در اقصي نقاط جهان، به ديدارهاي برخي مسئولين آسيايي، اروپايي، آفريقايي و آمريکايي با خويش اشاره کرد و گفت: در پاسخ به اظهار نگراني‌هاي مسؤولين کشورها براي افزايش هواداران گروه‌هاي تروريست، به مسأله اشغال فلسطين اشاره مي‌کنم و مي‌گويم که تا زماني که جنايات صهيونيست‌ها و آوارگي فلسطيني‌ها ادامه داشته باشد، اين نگراني‌ها زمينه دارد.

وي با يادآوري خبري که اخيراً براي تشکيل يک کشور مستقل به کمک اردن پخش شد، گفت: نيت کساني که چنين خبري را ساختند و منتشر کرده‌اند، بسيار خطرناک است، چون هدفشان حذف نام کشور فلسطين در نقشه جغرافيايي منطقه بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح جزييات اين طرح، گفت: در يک آن 60 درصد کرانه باختري را با همه شهرک‌ها به اسرائيل مي‌دهند.

هاشمي رفسنجاني، با بيان اين جمله که «اين طرح هيچ کمکي به حل مشکلات و مسايل منطقه نمي‌کند»، به حمايت آمريکا از اين طرح اشاره کرد و خطاب به دبيرکل جهاد اسلامي گفت: بايد هوشيار باشيد که اين طرح مخصوصاً با آمدن ترامپ در آمريکا، خطرناک‌تر خواهد بود.

وي تکريم و حفظ فلسطيني‌ها را مهمترين وظيفه همه کشورهاي اسلامي خواند و گفت: دلبستگي فلسطيني‌ها به وطن مادري خود، يک ظرفيت و سرمايه ذاتي براي تقويت مبارزه است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت فلسطيني را از ضرورت‌هاي تداوم مبارزه دانست و گفت: هيچ يک از گروه‌هاي فلسطيني به تنهايي نمي‌توانند در مبارزه با دشمني موفق شوند که از همه جهت حمايت مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأکيد بر اين نکته که «فلسطين در تاريخ و جغرافياي جهان ماندني است»، گفت: حتي اگر مردم فلسطين را با حيله‌هاي مکرر در اردوگاه‌ها و ديگر مناطق جهان پخش کنند، باز هم، نام فلسطين و قدس شريف، ظرفيت اين را دارد که محور مبارزه با اشغالگران شود.

هاشمي رفسنجاني، با تحسين آثار مهم مبارزات گروه‌ها و مردم فلسطين در طول تاريخ، گفت: جهان هم به اين نکته رسيده که مسايل منطقه، بدون توجه به مسأله فلسطين حل نخواهد شد.

آقاي رمضان عبدالله هم در اين ديدار، با تبريک ميلاد پيامبر اکرم(ص)، نسبت به اتفاقات سياسي و نا امني‌هاي منطقه، ابراز نگراني کرد و گفت: ملت فلسطين، بيشترين صدمات را در اين اتفاقات ناگوار مي‌بيند که مسلمانان به جاي توجه به دشمن مشترک، با همديگر درگير شده و مسأله فلسطين را فراموش کرده‌اند.

دبيرکل جهاد اسلامي با ارائه گزارشي از آخرين تحولات فلسطين، به تاريخ توافقات گذشته با صهيونيست‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه الان 60 درصد کرانه باختري در اختيار صهيونيست‌هاست و در بيت المقدس هم شديداً به دنبال يهودي‌سازي هستند، در حالي که جهان عرب هم به کلي از مسأله فلسطين غفلت کرده و دست کشيده است.

وي کودکان فلسطيني زمان توافق‌نامه اسلو را که زماني با سنگ، انتفاضه‌ها را به راه انداخته بودند، سربازان امروز مبارزه با صهيونيست‌ها دانست و گفت: 70 درصد ملت فلسطين، جوانان زير 30 سال هستند که ظرفيت مبارزه را در زماني که طرح‌هاي صلح به بن‌بست رسيده‌اند، به خوبي دارند.

رمضان عبدالله با اشاره به مراسم سالگرد شهيد فتحي شقاقي، گفت: در آن مراسم، ابتکار عملي مطرح شد که اکثر گروه‌هاي فلسطيني قبول کرده‌اند و ماده اول آن توافق‌نامه اسلو را کان لم يکن تلقي مي‌کند.

دبير کل جهاد اسلامي با ارائه گزارشي از گفت‌وگوهاي گروه‌هاي فلسطيني با مسؤولين دولت خودگردان سرزمين‌هاي اشغالي در خصوص ابتکار عمل براي اقدامات آينده گفت: شايد تمام 10 ماده اين ابتکار عمل ظرفيت اجرا نداشته باشد، اما مي‌توان ظرفيت‌ها را براي اجراي آن بالا برد.

وي لغو توافق‌نامه اسلو، پس گرفتن رسميت بخشيدن به اسرائيل، تقويت مرحله آزادسازي و مبارزه، بازسازي جنبش آزادي‌بخش، پايان جدايي‌هاي حماس و فتح در غزه و رام‌الله، لغو عادي‌سازي روابط با اسرائيل، تقويت مقاومت و انتفاضه، دعوت از همه گروه‌هاي فلسطيني براي گفت‌وگو و تفاهم را از ديگر بندهاي ابتکار عمل دانست و گفت: همه فرهيختگان و فعالان سياسي فلسطيني از اين ابتکار عمل حمايت کرده‌اند و تأکيد مي‌کنند که مذاکره با صهيونيست‌ها، هيچ نتيجه‌اي ندارد و تنها راه ممکن، مبارزه است.

رمضان عبدالله فلسطين را قلب امت اسلامي توصيف کرد و گفت: بارها به حاکمان کشورهاي عربي گفتيم در شرايطي که شما به مردم فلسطين پشت کرديد، اين ايران بود که براساس اعتقادات خود از آرمان مردم فلسطين حمايت مي‌کرد.

وي تجزيه سوريه را توطئه‌اي براي تضعيف جبهه مقاومت دانست و گفت: متأسفانه بعضي از کشورهاي مسلمان، مسؤول اجراي اين توطئه براي کمک به رژيم اشغالگر قدس شده‌اند.



منبع: تسنيم





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد