آخرین اخبار

اعتماد به جوانان راه حل مقابله با نفوذ بيگانگان اقتصادي

اعتماد به جوانان راه حل مقابله با نفوذ بيگانگان

  بزرگنمايي:

چه خبر - از کارآفرينان جوان در مسير اقتصاد مقاومتي حمايت کنيم

عليرضا خادم حسيني : «اگر کسي عليه دوست جدّ و جهد کند، اين جهاد نيست؛ بلکه فتنه و اخلال است.» اين جمله فرموده مقام معظم رهبري است. اکنون نياز است در ميدان رزم اقتصادي از جوانان کارآفرين ايراني فعال در زمينه کسب و کارهاي نوپا هم که اقتصاد داخلي را رشد مي‌دهند، حمايت کنيم نه اينکه با آنها جهد کنيم. دشمن و نفوذي جاي ديگري است.

بستر و فضاي رشد و توسعه کسب‌وکارهاي نوپا در ايران سال‌هاي زيادي نيست که از تولدش مي‌گذرد و هنوز تا دوران بلوغ راه زيادي در پيش دارد. اما بدون شک اين نوع کسب و کارها به دليل ويژگي‌هايي که دارد از مهمترين عوامل اقتصاد مقاومتي به حساب مي‌آيند. واضح است، ايجاد اشتغال، ارتقاي فناوري و نوآوري بومي، ايجاد استقلال اقتصادي، جذب سرمايه‌ به همراه انتقال دانش فني و ... همه اينها محصول کسب و کارهاي نوپاست که جوانان با تکيه بر نيروي خلاقيت خود در ايران اسلامي راه‌اندازي کرده يا مي‌کنند.

در اين سال‌ها جوانان متعهد و پرتلاش دست به خلاقيت‌ها و سازندگي‌هايي زده‌اند که براي رشد و توسعه علمي و اقتصادي کشور کمک قابل توجهي بوده است؛ اين جوانان در فضايي که حمايت‌هايي اندک و ناچيز از آن‌ها شده است، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با نگاهي مثبت به فضاي اقتصادي، سياسي و بين‌المللي و با رويکردي سازنده براي ايران، کسب‌وکارهايي را شکل دهند که امروزه مي‌توان ثمره اين تلاش‌ها را به‌وضوح ديد.

اين جوانان پرشور و متعهد به کشور و مردم،‌ تمام همت و تلاششان را به کار گرفته‌اند تا با همراهي هم و با استفاده از خرد جمعي به محدوديت‌ها غلبه کنند و پابه‌پاي شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي و بزرگ و چندمليتي که به هر نحو و شکلي در منطقه و همسايگي ايران حضور پيدا کرده‌اند، به فعاليت بپردازند.

در اين مسير گاهي هم نگراني‌هايي مطرح مي‌شود. نگراني‌هايي درباره تمرکز کشورهاي غربي روي جوانان و زنان ايراني، تمرکز روي استارتاپ‌ها در ايران و مواردي ديگر که پاسخ دادن به اين سوالات و نگراني‌ها و تعامل درباره آنها براي رسيدن به راه‌حلي سازنده مي‌تواند بسيار مفيد هم باشد. اما آيا درست است به اين بهانه که دشمن روي جوانان و زنان ايراني تمرکز کرده است، با جوانان و زنان غيور خودمان جهد کنيم؟ به جاي جهد از آنها مراقبت دوستانه داشته باشيم.

بي شک در شرايط موجود حمايت همراه با اعتماد به جاي تشويش و ايجاد نگراني و مراقبت به جاي تخريب جوانان پاک داخلي و حمايت از کارآفريني و کسب و کارهاي نوپا مي‌تواند بهترين راه حل باشد.

طبيعي است تا زماني که دست به کاري جديد و تجربه‌اي ناب نزده باشيم و گام در مسيري نگذاشته باشيم که کسي آن را طي نکرده يا حداقل تعداد کمي گام در آن گذاشته‌اند، نمي‌توان انتظار داشت که مسير را بهينه و بدون مشکل طي کنيم.

بسياري از کارآفريناني که در ايران شروع به پيمودن اين مسيرکرده‌اند،‌ با آزمون‌وخطا، هوش و استعداد و تصحيح مسير خود و در شرايطي بازآفريني تجربه‌اي بين‌المللي به‌صورت بومي، در حال طي مسير هستند و براي رسيدن به موفقيت، نهايت تلاش خود را بکار گرفته‌اند.

اشتباهات هم بايد تصحيح شود، نه اينکه حسِ ناب جوانان در راه ارزش‌آفريني و تلاش براي تعالي کشور به ياس و ناميدي تبديل شود.

چقدر پيش‌آمده که در اين چند سال، اشکالات و نقدهايي را که وارد بوده، در يک فضاي باز و تعاملي با کارآفرينان جوان ايراني مطرح کنيم؟ چقدر پيش آمده که رودررو با آن‌ها بنشينيم و حرف‌هايشان را بشنويم و نقدهايمان را به آن‌ها بگوييم؟ چندبار شده آنها را از خطرات بين‌المللي با خبرشان کنيم و شفاف‌سازي کنيم؟ اگر خطري کسب‌وکارشان را تهديد کرد آيا بايد اين جوانان را از فعاليتشان بازداريم يا بهتر است با روشن کردن مسير، رسيدن به موفقيت را برايشان تسهيل کنيم؟ اين کارآفرينان نسل جوان که ارزش‌هاي والايي براي ايران و مردم ايجاد کرده‌اند، بيش از هر چيز به اميد و اعتماد به ما نياز دارند؛ نياز دارند تا در فضايي سازنده و مثبت مشکلات و خطرات را بفهمند و بتوانند با رفع ايرادها و آمادگي براي روبرو شدن با خطرات، بهترين نتيجه را براي ايران و مردمش رقم بزنند.

مقام معظم رهبري درباره جوانان و حرکت نسل جوان فرموده‌اند: «جوان در هر جامعه و کشوري، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابي و قيام سياسي باشد، جوانان جلوتر از ديگران در صحنه‌اند. اگر حرکت سازندگي يا حرکت فرهنگي باشد، باز جوانان جلوتر از ديگران‌اند و دست آن‌ها کارآمدتر از دست ديگران است. حتي در حرکت انبياي الهي هم – از جمله حرکت صدر اسلام– محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند.»

حال که ما با سرمايه‌اي چنين ارزشمند روبرو هستيم، حال که با جواناني روبرو هستيم که خود را موتور محرکي براي تعالي کشورشان مي‌دانند و آنچه رهبر معظم انقلاب هم از جوانان انتظار دارد موجود است،‌ وظيفه بزرگان، انديشمندان، نخبگان،‌ سياستمداران و دولتمردان، دلسوزان و همه ما است که از نسل جوان و نخبه که پا در راه پر فراز و نشيب توسعه و پيشرفت ايران اسلامي گذاشته‌اند حمايت کنيم و فضايي امن، همراه با بالندگي و رشد برايشان فراهم کنيم.

منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي