آخرین اخبار

مهمانداري که در سانحه قطار سمنان مفقود شد اجتماعي

مهمانداري که در سانحه قطار سمنان مفقود شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - روزنامه اعتماد: «محمد اسكندري» مهماندار ٣٠ ساله‌اي است كه در حادثه قطار محور سمنان - دامغان مفقود شد و تا امروز كه ١٧ روز از حادثه مي‌گذرد هيچ خبري از او نيست. حالا همسرش از او سخن مي‌گويد.

«اون شب خيلي ناراحت بود. اصلا حرف نمي‌زد. نشسته بود رو مبل و زل زده بود به ديوارهاي خونه. معمولا آن ساعت‌ها (٨، ٩ شب) تلويزيون را روشن مي‌كرد و با هم سريال تماشا مي‌كرديم يا اخبار مي‌ديديم. اما اون شب همين‌طور نشسته بود روي مبل و رفته بود تو فكر. دستش را گذاشت رو سينه‌اش و گفت: «قلبم درد مي‌كنه. حالم خوب نيست.» سابقه مريضي يا نفس‌تنگي نداشت. خيال كردم همين‌جوري اين حرف‌ها را مي‌زند، بهش گفتم: «محمد اين حرف‌ها چيه مي‌زني؟ ما را هم ناراحت مي‌كني» گفت: «پريسا دلم يه جوري شده. پاشو بريم خونه آقاجون اينا». زنگ زديم خانه پدرم، خانه نبودند، ديگه خوابيديم. نصف شب از خواب بيدار شدم تا به سلوا (دختر سه ساله‌مان) شير بدهم ديدم بيداره. خلاصه ساعت ٦:٣٠ صبح از خواب بيدار شد و رفت كه رفت...»

پريسا تك تك كلمات اين حرف‌ها را ميان هق هق‌هايي مي‌گويد كه راه نفسش را بسته‌اند. «محمد اسكندري» شوهرش است. مهماندار ٣٠ ساله‌اي كه در حادثه قطار محور سمنان - دامغان مفقود شد و تا امروز كه ١٧ روز از حادثه مي‌گذرد هيچ خبري از او نيست. پشت تلفن كلمات بريده، بريده پريسا به اشك مي‌رسد. تصوير چهره محمد در لحظه‌هاي خداحافظي جلوي چشم‌هايش است. از آخرين تماس تلفني‌شان مي‌گويد: «ساعت يازده و نيم شب تلفني با هم صحبت كرديم گفت قرار بود بروي خانه مادرت اينا، رفتي؟ گفتم آره رفتم. بعد حال سلوا را پرسيد و تلفني با هم صحبت كردند. به سلوا گفت كه زود مي‌آيد.»

ديگر با هم صحبت نكرديم تا اينكه ساعت ٩ صبح يكي از دوست‌هايم كه شوهرش در راه آهن كار مي‌كند زنگ زد و گفت كه شماره محمد را مي‌خواهد تا به شوهرش بدهد. نگران شدم. شماره را دادم و با موبايلش تماس گرفتم. اما در دسترس نبود. چند ساعت بعد آقاجانم تماس گرفت و گفت كه قطار محمد اينها در راه تصادف كرده. هرچه با راه آهن تماس گرفتيم خبري نشد.»

صداي سلوا دختربچه سه ساله محمد و پريسا پشت تلفن مي‌آيد. به زور مي‌خواهد گوشي را از مادرش بگيرد و صحبت كند. پريسا مي‌گويد: «سلوا خيلي بهانه پدرش را مي‌گيرد. محمد دقيقا روز تولد سه سالگي سلوا رفت و مفقود شد. گفته بود با كيك تولد سلوا به خانه مي‌آيد. گفت ماه صفر هم تمام مي‌شود و مي‌توانيم با هم تولد دخترمان را جشن بگيريم. قرار بود براي تولد سلوا يك كلاه قشنگ بياورد. اما حالا سلوا پشت سر هم مي‌پرسد: «مامان! بابا چرا از قطار نمياد؟»

گفتند از روي عكس‌هاي تار شناسايي‌اش كنيم

پريسا مي‌گويد هر روز با پدر و برادرهايش راه مراغه تا تبريز را مي‌روند و از پزشكي قانوني سراغ شوهرش را مي‌گيرند. اما هيچ خبري نيست كه نيست. شب‌ها كه خواب ندارد و چشم مي‌زند تا صبح از راه برسد و شال و كلاه كند و راه پزشكي قانوني را پيش بگيرد. مي‌گويد: «خانه ما از آن روز تا حالا عزاست. فرداي روزي كه خبر مفقودي محمد را اعلام كردند به ما گفتند براي تشخيص هويت محمد به پزشكي قانوني برويم. جسدها را در كاور‌هاي مشكي گذاشته بودند و خانواده‌ها از روي صورت فوت‌شده‌ها آنها را شناسايي مي‌كردند. اما براي شناسايي محمد به ما عكس نشان دادند. عكس‌ها تار بود و واضح نبود. دو روز بعد دوباره به پزشكي قانوني رفتيم و به ما يك حلقه نشان دادند و گفتند كه اگر مال محمد است شناسايي كنيم. حلقه سوخته بود. چند روز بعد هم دوباره تماس گرفتند و گفتند كه حلقه را شناسايي كرده‌اند و مال كس ديگري بوده. دو هفته است كه بي‌خبريم. نه مي‌دانيم هست، نه مي‌دانيم نيست. اگر هست كجاست؟ چرا پيدايش نمي‌شود؟ چرا در خانه را باز نمي‌كند تا بگويد اين همه وقت كجا بوده؟»
صداي گريه‌هاي پريسا با بالارفتن ضربان قلبش كه از پشت تلفن مي‌آيد، قطع مي‌شود. برادرش گوشي تلفن را مي‌گيرد تا بقيه اعضاي خانواده او را آرام كنند. برادر پريسا مي‌گويد: «فقط يك نفر با يك بي‌دقتي اين همه آدم را عزادار كرد، اگر اين اتفاق براي خودش پيش مي‌آمد چه كار مي‌كرد؟»

يك روز بعد از مفقودي محمد، خانه پدري‌مان آتش گرفت

«قاسم» برادر محمد اسكندري هم داغدار برادرش است. خانواده اسكندري همگي اهل روستاي هشترود نزديك مراغه هستند و كار اصلي‌شان كشاورزي است. قاسم مي‌گويد: «فرداي روزي كه محمد در تصادف قطار مفقود شد خانه پدري‌مان هم در هشترود سوخت. بخاري نفتي آتش گرفته بود. خوشبختانه پدر و مادرم در خانه نبودند اما همه‌چيزمان در آن خانه سوخت.»

صداي قاسم هم پر از اضطراب است. تند تند حرف مي‌زند و گاهي ميان حرف‌هايش مكث‌هاي نسبتا طولاني مي‌كند تا نفسش جا بيايد. مي‌گويد: «برادرم محمد تازه رفته بود مراغه و آنجا خانه‌اي براي زن و بچه‌اش اجاره كرده بود.»

چند ساعت بعد از اين اتفاق يكي از دوستانم به من زنگ زد و گفت: «قطاري كه برادرت در آن بوده تصادف كرده. من خنديدم و گفتم مگر قطار هم تصادف مي‌كند؟ ديدم جدي حرف مي‌زند. بعد بقيه خانواده تماس گرفتند و گفتند كه توي اينترنت ديده‌اند كه قطار محمد تصادف كرده.» حالا پدر و مادر محمد به خانه پسرشان قاسم رفته‌اند و آنجا زندگي مي‌كنند. همسر محمد مي‌گويد در اين ١٧ روز خانه آنها هر روزش «عاشورا شده» در حالي كه در دل «آرزو مي‌كنند كه ‌اي كاش در خانه باز شود و او تمام‌قد در آستانه آن ظاهر شود.»

٦ مفقودي در حادثه قطار محور دامغان - سمنان

رئيس پزشكي قانوني كشور به مهر گزارش داده كه 6 خانواده از قربانيان اين حادثه نمونه داده‌اند كه با نمونه‌هاي جنازه‌ها انطباق ندارد. احمد شجاعي گفت: از حادثه قطار سمنان 43 نفر شناسايي شدند.

رئيس سازمان پزشكي قانوني با اشاره به اعلام اوليه راه‌آهن در خصوص مفقودي‌هاي حادثه قطار سمنان گفت: راه آهن اعلام كرده بود 49 مورد مفقودي اعلام شده كه مربوط به راه آهن است و بايد بررسي انجام شود ما فقط 43 مورد را شناسايي كرده‌ايم. 6 خانواده نمونه داده‌اند كه با نمونه‌ها انطباق ندارد.









ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد