آخرین اخبار

چرا رئيس جمهور مقابله با با فساد را از برادر خود آغاز نمي‌کند سياسي

چرا رئيس جمهور مقابله با با فساد را از برادر خود آغاز نمي‌کند

  بزرگنمايي:

چه خبر -

اخبار دانشگاهي را از «کانال اخبار دانشگاهي snn.ir» دنبال کنيد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري دانشجو، عليرضا زاکاني پيش از ظهر امروز در همايش جوانان انقلابي که در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان برگزار شد، با اشاره به لزوم گسترش عدالت و تحقق آن در کشور اظهار داشت: اينکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اساس وجودي ما عدل است يعني تلاش‌هايي که شما انجام مي‌دهيد در سرفصل و ارزش بالايي قرار دارد که در پرتو آن هم به خود و هم به کشور و بندگان خدا کمک مي‌کنيد تا چهره و شرايط کشور به سمت مطلوب شدن پيش برود.

وي افزود: پس از انقلاب اسلامي و در دهه 60 نگاهي سوسياليستي را برخي مسئولان در جهت دولتي کردن کارها دنبال مي‌کردند و با وجود فرمايش صريح رهبر معظم انقلاب، فهم غلط آن‌ها از عدالت راه را به سوي ديگر برد.

نماينده سابق تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: زماني که صحبت از مردم سالاري ديني مي‌شود يکي از شاخصه‌ها فراهم سازي حضور مردم براي تعيين سرنوشت خود و حضور پاي صندوق رأي است.

وي با بيان اينکه دولت نبايد رقيب مردم در اقتصاد باشد، خاطرنشان کرد: دولت ما امروز رقيب مردم در اقتصاد است، قرار بر اين شد تا پس از جنگ تحميلي رويه غلط دهه 60 اصلاح شود اما در دهه 70 با الگويي که "هاشمي رفسنجاني" رئيس جمهور وقت از رويه غربي گرفت به سمت بي عدالتي در کشور پيش رفتيم.

زاکاني تصريح کرد: در آن زمان "هاشمي رفسنجاني" ناظر بر عدالت اجتماعي صحبت مي‌کرد، اما در عين حال با ثروت بسيار ثروتمندان در جامعه مواجه بوديم، همانطور که غربي‌ها گفته‌اند ثروت را به فقرا ندهيد تا شورش نکنند، امروز اين ما هستيم و گمشده ما عدالت است.

وي با بيان اينکه جريان عدالت‌خواه در کشور نيازمند گام‌هاي بلندي است، گفت: اين جريان بايد در ابتدا اين عدالت خواهي را همراه با عقلانيت کند و دچار احساسي بودن صرف نشود، در همين راستا بايد در کنار اين سرچشمه عقلانيت منطق درستي پيدا کند و در راستاي اين منطق به صورت صحيح حرکت خود را در کنار يک اولويت سنجي شکل دهد.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد در اين مسير تلاش کرد تا با الگويي درست، عدالتخواهي ساماندهي شود، بايد اين عنصر شفاف و قابل تعريف و پيش بيني شود، چون عنصر عدالتخواهي تهديد بردار نيست و به اولويت‌ها مي‌پردازد.

وي ادامه داد: اگر اين منطق را در جريان عدالت خواهي کشور دنبال کنيم بي شک مي‌توانيم با يک حرکت جهادي و دقيق آنچه شايسته است را در موضع خود بنشانيم، تعريف عدالت، قرارگيري هر چيز در جايگاه خودش است، عنصر عدالتخواه همراه با يک عقلانيت جهاد مي‌کند تا بتواند حرکتي را آغاز کند که منجر به تحقق اين کلام نوراني شود.

زاکاني تصريح کرد: عدالت خير مطلق است و هر چقدر محقق شود صدمات و عيوبي که با فلسفه و اساس نظام اسلامي در تعارض است را برطرف مي‌کند، بنابراين زماني که ناظر به عدالت صحبت مي‌کنيم در حقيقت ناظر به فرصت‌ها سخن مي‌گوييم، تا همه افراد توانمندي بالاتر خود را نشان دهد، اگر اين ميدان را ايجاد نکنيم در حق افراد ظلم کرده‌ايم.

مردم در سياست و اقتصاد وارد نمي‌شود چون براي عده‌اي مخل است

وي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب به صورت مستمر به عدالت تاکيد کرده و وجوه آن را باز مي‌کنند اما گوش شنوا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امروز با قانون اساسي مواجه هستيم که اين قانون اساسي مسير عدالت را بيان کرده و در ارتباط با وظيفه دولت، مردم، مسئولان، مردم و مسئولان، مسئولان و مردم صحبت مي‌کند، اين قانون اساسي همه مظاهر عدالت را آورده، پس چرا اين مسائل مورد غفلت واقع شده است.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: امروز کشور مبتلا به شبکه‌هاي فساد است و اگر ما عدالت خواهي را پيشه مي‌کرديم اين شرايط ايجاد نمي‌شد. سرفصل‌هاي اصلي که ما بايد آنها را حفظ باشيم در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده، بايد بتوانيم مسيري را دنبال کنيم که در آن براي احقاق حقوق ملت براي تحقق مردم سالاري ديني در کنار مشارکت براي انتخابات تلاش شده و براي تعيين سرنوشت، ديگر کارها نيز به مردم سپرده شود.

وي با طرح اين سئوال که چرا مردم نبايد در حوزه سياست و اقتصاد وارد شوند، گفت: به اين دليل که اين موضوع براي عده‌اي مخل است، بني صدر در ابتداي جنگ قصد خيانت به کشور را داشت و در ابتداي جنگ از حضور مردم در جبهه جلوگيري مي‌کرد اما زماني که مردم در جنگ حضور پيدا کردند سبب پيروزي ما شد.

دولت با نگاه به غرب نمي‌تواند عدالت را در برنامه داشته باشد

زاکاني با بيان اينکه تن دادن به عدالت سخت است، افزود: براي همين مسئولان کشور امور را به مردم واگذار نمي‌کنند، براي همين دولت خسته و تکرار کننده است، دولت با نگاه به غرب نمي‌تواند عدالت را در برنامه داشته باشد، دولت راه بدي را انتخاب کرده است، نمي‌توان گفت آزادي بيان وجود داشته باشد اما تنها کساني حق ‌صحبت داشته باشند که همه خطوط قانوني و عقلاني جامعه را به تاراج داده و پاسخگو نباشند.

وي افزود: وزارت کشور بيانيه داده است که مانعي ايجاد نکرده‌ايم و تحقيق کنيد، اين همان جنبه زشتي است که طرف‌هاي مذاکره کننده مي‌گويند ما هيچ مانعي بر روي کاغذ نياورده‌ايم اما سيستم را آمريکا به گونه‌اي ترسانده که طرف‌هاي اروپايي جرات رفع کمترين رفع تحريم را نداشته‌اند.

نماينده سابق مجلس گفت: سال گذشته در دانشگاه فرهنگيان مشهد سخنراني داشتم، زماني که وارد مشهد شدم اين خبر به من رسيد که مسئولان دانشگاه به دانشجويان گفته‌اند اگر قصد برکناري ما را داريد سخراني فلاني را برگزار کنيد که مسئولان دانشگاه مجبور شدند دانشجويان را به خارج از دانشگاه بياورند تا در مسجدي براي آنها سخنراني کنم.

زاکاني افزود: زماني که اصل‌هاي قانون اساسي را مرور مي‌کنيد مي‌بينيد که براي مسئولان انجام اين کارها سخت است، براي همين براي جلوگيري از آن فضا را سياسي مي‌کنند آن هم مسئولاني که مملو از دوگانگي‌ها هستند.

حالا که دچار مشکل شده‌اند مي‌گويند با رهبر معظم انقلاب هماهنگ بوده‌ايم

وي تصريح کرد: مگر قرار نبود برجام تحريم را بردارد، شما کم بودن زمان را مشکلي در از دست فرصت‌ها مي‌دانستيد، اکنون چه شده که امروز با چرخشي دقيق مي‌گويند مي‌خواستيم مشخص کنيم که آمريکايي‌ها بدعهد هستند.

نماينده سابق تهران در مجلس گفت: در هيچ يک از سطوح کليدي و اساسي، به شروط مقام معظم رهبري و شروط نه‌‌گانه نامه ايشان که در آن ناظر به مجلس و شوراي عالي امنيت ملي بود عمل نشد، حالا که دچار مشکل شده‌اند مي‌گويند با رهبر معظم انقلاب هماهنگ بوده‌ايم، بعدا تصريح کردند که اين کار صورت گرفته شده و تنها خطوط اصلي را تبيين کرده‌اند.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب خطوطي را ترسيم مي‌کنند و مسئولان بايد در آن راستا حرکت کنند، برخي مسئولان به مردم آدرسي غلط از برجام دادند، بر اين اساس در ذهن مردم اين سئوال ايجاد شده چرا ما بايد تاوان 5+1 را بدهيم و زماني که اين افراد در ميدان عمل وارد مي‌شود مدعيان مسيري را مي‌روند که وادادگي را در مقابل دشمن دارند.

چرا رئيس جمهور مقابله با با فساد را از برادر خود آغاز نمي‌کند

زاکاني گفت: امروز با جامعه‌اي مواجهيم که در آن بستر توسعه فساد را برخي از آقايان ايجاد مي‌کنند، چرا رئيس جمهور مقابله با فساد را از برادر خود آغاز نمي‌کند، امروز روز قيام است اما قيام همگام و منطقي در جهت تقويت حاکميت و نقد اجزاي حکومت، همان کاري که 13 آبان 58 کردند و لانه جاسوسي را گرفتند.

وي اضافه کرد: ما نيازمند مجمع و اتحاد دانشجويي هستيم که وظيفه خود را مبارزه با فساد، فقر و تبعيض بداند و فارغ از نگرش‌ها و سلايق بر اساس فطرت در مبارزه با فساد به ويژه با فوريت در بخش اقتصاد عمل کند تا علف‌هاي هرز و فساد ايجاد کن جامعه را از ريشه بيرون بکشند و رفاه حداقلي را براي مردم و نيازمند خلق کنند.

نماينده سابق مجلس گفت: ما در جهت احياي قانون اساسي بايد گام برداريم، اگر اين کار صورت گيرد در جهت تقويت نظامي اقدام کرده‌ايم که به تعبير امام راحل اگر معصوم هم بود خود را براي نظام اسلامي فدا مي‌کرد، عده‌اي تلاش مي‌کنند که حکومت علوي را منتقل به تابعي از نظام شيطاني غرب کنند، اميدواريم بتوانيم در خدمت انقلاب اسلامي قرار گيريم.

وي خاطرنشان کرد: هر ساله در روز دانشجو گرد هم مي آييم و به اهم امور کشور مي‌پردازيم، امکانات و ظرفيت در کشور بالاست اما موش‌هاي در انبار نمي‌گذارند که اين امکانات در جامعه قرار گيرد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد