آخرین اخبار

با سوپ چربي شکمي تان را آب مي کنيد, اگر از اين مواد در پختش استفاده نکنيد! تغذيه

با سوپ چربي شکمي تان را آب مي کنيد, اگر از اين مواد در پختش استفاده نکنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

سوپ از جمله محبوب ترين پيش غذا هايي است که در همه جا يافت مي شود. سوپ ها انواع بسيار زيادي دارند که بسته به نوع آب و هوا و شرايط اقليمي آن منطقه نوع سوپ مشخص مي شود. سوپ فوايد بسياري هم براي سلامتي و درمان بيماري ها دارد.وقتي به يک ظرف سوپ خانگي فکر مي‌کنيد، کلماتي مانند گرم، آرام‌بخش و خوشمزه به ذهن‌تان مي‌آيد. با اين‌که بسياري از افراد چنين مي‌پندارند که درست کردن آب گوشت يا سوپ در خانه براي سلامتي و اهداف مرتبط با کاهشوزن شما به مراتب بهتر از با عجله خوردن غذاهاي کنسروي است، اما هميشه هم اين‌طور نيست. در واقع به رغم ترکيبات جالب و خوشمزه‌اي که در سوپ يا آب گوشت وجود دارد، ممکن است تأثيري در لاغري به همراه نداشته و اصلا براي سلامت شما مضر هم باشند.

براي درست کردن سريع يک سوپ خوشمزه و در عين حال آب‌کننده چربي شکمي، بهتر است ليستي از بدترين ترکيباتي را که مي‌توانيد به سوپ بيافزاييد در اينجا مطالعه کنيد و ترجيحا از ريختن آنها در سوپ‌تان خودداري کنيد.

بدترين مواد در پخت يک سوپ سالم و لاغرکننده:

مايعات1. خامه

از خوردن سوپ‌ هايي که سرشار از خامه هستند پرهيز کنيد و به‌ جاي آن ترکيباتي را مورد استفاده قرار دهيد که حالت پوره دارند. همچنين مي‌توانيد از سبزيجات يا آب مرغ در قالب ترکيبات اصلي استفاده کنيد که به کاهش ميزان مصرف کالري و چربي شما کمک خواهند کرد.

2. آب گوشت سرشار از سديم

يک فنجان آب گوشت حدودا 10 کالري دارد و تنها ضرر آن اين است که حدودا 860 ميلي‌گرم نمک در خود دارد. بايد گفت که اين ميزان سديم تا حدودي برابر 3 پرس سيب‌زميني سرخ‌کرده رستوران‌هاي فست‌فودي است. آب گوشت‌هاي با سديم کم و بدون نمک گزينه‌ي مناسبي براي پيشگيري از تجمع آب در بدن و نيز جلوگيري از افزايش حجم شکمي است.

3. عصاره‌ي آماده گوشت و مرغ

گلوتامات تک‌ سديمي (عصاره آماده گوشت و مرغ ) باعث تحريک اشتها شده و اثرات مضري بر فعاليت و ميزان دقت و توجه کودکان دارند.

4. آب گوشت گوشت گاو

به نظر شما شباهت کولا و آب گوشت گوشتِ گاو در چيست؟ هردوي آنها حاوي رنگدانه‌هاي کاراملي خوراکي هستند.

5. آب ميوه‌

شايد اين مسئله عجيب به نظر برسد اما کاملا صحت دارد: تقريبا نيمي از دستورالعمل‌هاي درست کردن سوپ‌ها حاوي عصاره‌هاي قندي است تا بتوانند عطر و طعم آنها را افزايش دهند. توصيه مي‌شود از افزودن قند اضافي و نيز کالري به آن پرهيز کنيد.

گوشت‌ها و پروتئين‌ها6. گوشت چرخ‌کرده پرچرب گوساله

تحقيقات نشان مي‌دهد خوردن مقدار مناسبي استيک به شما کمک خواهد کرد بتوانيد شکم‌تان را آب کنيد. اما تکه‌هاي پُرچربي آن تأثير معکوس به همراه خواهند داشت. در واقع آنها ارتباط مستقيم و مثبتي با چربي شکمي و افزايش ميزان دور شکم دارند. با مصرف 80 درصد گوشت کم‌چرب مي‌توانيد هم سلامت قلب‌تان را تضمين نموده و هم به افزايش کارکرد متابوليسم‌تان کمک کنيد.

7. بيکن بوقلمون(turkey bacon)

شکي نيست که بيکن مي‌تواند طعم و مزه هر سوپي را ده برابر بهتر کند. اما اگر فکر مي‌کنيد با انتخاب بوقلمون انتخاب سالمي کرده‌ايد، بايد بگوييم که سخت در اشتباهيد. با آنکه بيکن بوقلمون به ازاي هر تکه تقريبا 13 کالري کمتر دارد، اما ميزان سديم آن به مراتب بيشتر است، که البته اگر فشار خون‌تان بالاست، اين خبر، خبر جديدي برايتان نخواهد بود.

8. پنير

فرقي نمي‌کند که پنير را رنده کرده يا يک لايه از آن را بخواهيد روي سوپ‌تان بريزيد، چون ممکن است فکر کنيد عامل مضري براي رژيم غذايي‌تان محسوب نمي‌شود، اما به خاطر داشته باشيد اين ماده افزودني سرشار از چربي و نمک است، چيزي که به وفور در بسياري از سوپ‌ها ديده مي‌شود. هر کاري که مي‌کنيد، بهتر است از خوردن سوپ‌هايي که بيشتر محتوايشان پنير است خودداري کنيد. در واقع يک ظرف کوچک از اين سوپ‌ها بيش از 350 کالري و 20 گرم چربي دارد.

9. کره بادام زميني

اگر سوپ بادام‌زميني تايلندي سوپ مورد علاقه شماست، پس بهتر است از اين مسئله مطمئن شويد که در آن از کره طبيعي آجيل‌ها استفاده شده است. کره بادام‌زميني عادي سرشار از شکر زياد و چربي‌هاي دوگانه‌اي است که براي قلبتان مضر بوده و مي‌تواند دور کمرتان را افزايش دهد.

نشاسته‌ها10. آرد سفيد

آرد سفيد گزينه نامطلوب و مضري براي غذا محسوب مي‌شود. در واقع اين آرد باعث افزايش ضخامت غذا شده و اگر از ديد ميزان ترکيبات مغذي آن هم بخواهيم بررسي کنيم، چيزي جز کالري برايتان به همراه نخواهد داشت.

11. پاستاي مغذي نشده

با پوزش از طرفداران نودل مرغ، بايد گفت که بخش زيادي از اين غذا سرشار از گندم تصفيه‌شده است که فاقد فيبر و پروتئين است؛ همانطور که مي‌دانيد فيبر و پروتئين دو ترکيب مغذي اصلي براي کاهش وزن محسوب مي‌شوند. خوشبختانه گزينه‌هاي سالم ديگري هم در اين ميان وجود دارد که مسبب سردرد شما نخواهد شد. نودل‌هايي با رشته‌هاي مغذي، پاستاي غلات کامل و نودل زوچيني گزينه‌هايي به مراتب سالم‌تر هستند که سرشار از موادي مانند فيبر، پروتئين و غلات گندم هستند که بدن براي حفظ انرژي خود مي‌تواند از آنها استفاده کند.

12. برنج سفيد

ممکن است به نظر برسد که سوپ مرغ و برنج به مراتب از سوپ‌هاي نودلي کلاسيک مرغ سالم‌تر هستند اما کربوهيدرات‌هاي سفيد، همه از يک نوع‌اند. بهتر است از خوردن انواع آنها از جمله برنج سفيد پرهيز کنيد، البته اگر هدف شما آب کردن چربي شکمي است. جو، کوينولا و برنج قهوه‌اي براي کاهش دور کمر گزينه‌‌هايي به مراتب بهتر و در عين حال سالم‌تر بوده و مي‌توانند به راحتي جايگزين بسياري از ترکيبات مورد نظر ديگر شوند.

13. خوردن نان ذرت همراه با سوپ

تنها خوردن يک برش از اين نان تبعات بدي به همراه خواهد داشت. يک پرس از آن بيش از يک‌چهارمِ چربي مورد نياز روز شما را در خود داشته و تقريبا 300 کالري دارد.

سبزيجات14. سبزيجات کنسروي

چه چيزي باعث تفکيک لوبياهاي سبز سالم از لوبياهاي ناسالم مي‌شود؟

سبزيجات کنسروي معمولا سرشار از نمک و طعم‌دهنده‌هاي اضافي مانند msg هستند که حتي دوزهاي پايين آنها هم مي‌تواند منجر به معده‌درد و سوء‌هاضمه شود. تنها نصف فنجان از لوبياهاي سبز کنسروي حاوي 380 تا 390 ميلي‌گرم سديم‌اند. بهتر است از لوبياهاي منجمد يا تازه که گزينه‌هايي به مراتب سالم‌تر هستند استفاده کنيد.

15. سس گوجه‌فرنگي

برخي سوپ‌هاي گوج‌فرنگي خانگي حاوي سس گوجه‌فرنگي زيادي هستند تا بتواند طعم و بافت آن را حفظ کند. متأسفانه اين سس‌ها سرشار از قند و نمک هستند که باعث افزايش دور شکم‌تان خواهد شد. بهتر است به دنبال ترکيباتي باشيد که حاوي گوجه‌ فرنگي تازه بوده يا لاقل از سس‌هايي بدون قند اضافي يا مواد افزودني در سوپ استفاده کنيد.

ادويه‌ها

16. شکر

اين مسئله را باور داشته باشيد يا نه، در دستورالعمل‌هايي که براي طبخ سوپ پياز و سير فرانسوي وجود دارد، شکر به آن افزوده مي‌شود که در واقع بايد گفت آخرين چيزي است که بدن‌تان نيازمند آن است. تحقيقات نشان مي‌دهد آمريکايي‌ها 82 گرم شکر اضافي در روز مي‌خورند که 37 گرم بيشتر از دوز توصيه‌شده در روز است. بنابراين بهتر است از خوردن شکر اضافي در روز پرهيز کنيد و به ‌جاي آن از شکلات تلخ يا کلوچه‌هاي رژيمي خانگي در کنار سوچ تان استفاده کنيد.




منبع:hidoctor.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها