آخرین اخبار

14 هزار خانوار محروم صاحب مسکن مي‌شوند اقتصادي

14 هزار خانوار محروم صاحب مسکن مي‌شوند

  بزرگنمايي:

چه خبر - احداث 14 هزار واحد مسکن محرومينتفاهم‌نامه احداث 14 هزار واحد مسکن محرومين در مناطق کمتر توسعه يافته سراسر کشور با اعتباري بالغ بر 350 ميليارد تومان به امضاي روساي بنياد مسکن انقلاب اسلامي و ستاد اجراي فرمان امام خميني (ره) رسيد که طبق آن در 18 استان کشور تا سال 1397 به مرور 14 هزار مسکن تکميل و در اختيار واجدين شرايط قرار مي‌گيرد. هر يک از اين واحدهاي مسکوني حدود 25 تا 30 ميليون تومان هزينه در بر دارد که 18.5 ميليون تومان تسهيلات آن توسط بنياد مسکن پرداخت مي‌شود. حدود 3.5 ميليون تومان کمک بلاعوض از سوي ستاد اجراي فرمان امام خميني (ره) پرداخت مي‌شود و مابقي از طريق منابع مالي بنياد مسکن خواهد بود.

در جريان اين تفاهم‌نامه علي تابش – رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي – اظهار کرد: تفاهم‌نامه امروز براي 14 هزار روستاي کمتر توسعه يافته در 18 استان کشور امضاء مي‌شود. ما براي همه روستاييان تسهيلات قائل مي‌شويم، اما مساله اين است که در مناطق کمتر توسعه يافته افراد روستايي قادر نيستند سهم آورده خود را تامين کنند. لذا نمي‌توانند از وام استفاده کنند و به‌طور کلي از مسکن روستايي محروم مي‌مانند به همين دليل با مکانيزم‌هايي که امروز يکي از آنها را رونمايي مي‌کنيم به اين سمت مي‌رويم که آورده افراد محروم را تامين کنيم.

وي افزود: حتي خانوارهايي که خودشان قادر به ساخت مسکن نيستند براي آنها خانه مي‌سازيم. اين به افراد بسيار محرومي برمي‌گردد که اگر به آنها کمي نشود نمي‌توانند از هيچ يک از تسهيلات استفاده کنند. ما مبلغي را تسهيلات مي‌دهيم و مبلغي هم به صورت بلاعوض تامين مي‌کنيم.

رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي همچنين قول داد که اگر خانواده‌ها با ارقام فعلي نتوانستند خانه‌هاي خود را تامين کنند، در موارد بعدي مبالغ بلاعوض افزايش پيدا کند.

تابش با بيان اين‌که اميدواريم بتوانيم در مجموع 21 هزار مسکن براي روستاييان بسازيم، تصريح کرد: مسکن براي خانواده‌هاي کم درآمد دغدغه است به خصوص در روستاهاي دوردست و مناطق کمتر توسعه.

وي اظهار کرد: همچنين در نقاطي که بنياد مسکن يا ستاد اجراي فرمان امام (ره) داراي زمين هستند زمين را به صورت رايگان در اختيار محرومان قرار مي‌دهيم.

همچنين در اين برنامه محمد مخبر – رييس ستاد اجراي فرمان امام (ره) – گفت: در ستاد اجرايي، محور کار بحث اشتغال و معيشت مردم است. چيزي که دغدغه اصلي مقام معظم رهبري و جزو مشکلات اساسي کشور است. البته کشور در ابعاد ديگر همچون امنيت توفيق‌هايي داشته و حرف اول را در منطقه مي‌زنيم، اما در اقتصاد مشکل داريم و اين مشکل مستقيما به معيشت مردم بر مي‌گردد.

وي افزود: راه‌حل معيشت مردم اشتغال است که آباداني و سامان‌دادن مناطق محروم نيز به اشتغال مربوط مي‌شود. ما سه ابزار را براي اين منظور تعريف کرديم اولي پشتيباني از بنگاه‌هاي کوچک و متوسط است که بيش از 160 هزار شغل در مناطق محروم ساماندهي شده يا در حال ساماندهي است، البته نکته مهم اين است که در اين زمينه کمتر از 10 درصد با مشکل مواجه شده‌ايم.

مخبر ادامه داد: تشکيلات ديگري در اواخر امسال راه‌اندازي کرديم با عنوان موسسه دانش‌بنيان برکت و همين کاري که در تقويت بنگاه‌ها انجام مي‌دهيم در پشتيباني و ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان انجام مي‌شود که طي 8-9 ماه توانسته خود را به نقطه مطلوبي برساند.

رييس ستاد اجراي فرمان امام (ره) تصريح کرد: کاري ديگري که انجام داديم اين بود که تمام شرکت‌هاي بزرگ خود را به مناطق محروم منتقل کرديم بيش از 85 درصد از فعاليت‌هاي سنگين ستاد از مثلثي که يک ضلع آن مناطق محروم، ضلع دوم آن اشتغال و ضلع ديگر، اقتصاد مقاومتي است تشکيل مي‌شود به‌طور مثال در جاسک پالايشگاه مي‌زنيم يا در خاف نيروگاه مي‌سازيم در تايباد و چهارمحال و بختياري نيز کشت و صنعت ايجاد کرده‌ايم و مي‌توانند در پايان سال 1398 حدود 700 هزار شغل را ساماندهي کنند.

وي يادآور شد: کار ديگر ما واگذاري سهام شرکت‌هاي پربازده از طريق بورس است؛ آنهم به شکل خرد. در حالي که اگر سهام خود را از طريق کلان واگذار کنيم سود بيشتري مي‌بريم، اما آن را به صورت خرد واگذار مي‌کنيم تا مردم به وسيله شرکت‌هاي ما زندگي کنند. امروز بيش از 350 هزار نفر سهامدار شرکت‌هاي ما هستند و برنامه داريم که ساليانه 300 هزار نفر به اين سهامداران اضافه شوند.



منبع: خبرگزاري ايسنا





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي