آخرین اخبار

يک‌ احمدي‌ نژادي: روحاني 24 ميليون راي دارد سياسي

يک‌ احمدي‌ نژادي: روحاني 24 ميليون راي دارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني با آرايي بيشتر از سال 92 رييس جمهور خواهد شد عبدالرضا داوري مشاور وزير کشور دولت احمدي نژاد که اين روزها از نزديکان رسانه اي احمدي نژاد نيز محسوب مي شود، در خصوص موضع گيري اخير قاليباف در خصوص برجام بعد از تمديد ماده تحريم هاي ايران در مجلس سناي آمريکا علي رغم حمايت هاي قبلي او از توافق هسته اي گفت اين اظهارات اخير قاليباف را به مثابه بيانيه رسمي اعلام کانديداتوري ايشان در انتخابات رياست جمهوري 96 مي فهمم. "سياست خارجي"، مهم ترين مزيت و مهارت حسن روحاني او با بيان اينکه شهردار تهران با اين موضع گيري نشان داد که افق بالاتري را از شهرداري تهران در نظر گرفته ، گفت: به نظرم مجموعه جريان اصولگرا به اين جمع بندي رسيده است که تمديد تحريم ها توسط آمريکا پاشنه آشيل دستاوردهاي ديپلماتيک روحاني است و اين فرصت را غنيمت شمرده اند که مانع تکرار دولت روحاني در دوره بعد شوند.

داوري با بيان اينکه حسن روحاني؛ تنها برنده "تمديد تحريمهاست گفت تمديد تحريم ها اتفاقا در فضاي داخلي به نفع روحاني خواهد شد چرا که "سياست خارجي"، مهم ترين مزيت و مهارت حسن روحاني است. تشديد تنش عليه ايران از سوي امريکا اولا موجب خواهد شد تا همچنان سياست خارجي به عنوان مساله اصلي کشور مطرح باشد که خود مولد مزيت براي روحاني خواهد بود، ثانيا باعث خواهد شد تا ناکارآمديهاي دولت يازدهم ذيل پوشش تنشهاي بيروني، از منظر افکار عمومي بيرون بماند.

او خاطر نشان کرد: استفاده از اهرم تمديد تحريم ها در رقابتهاي پيش رو نه تنها به ضرر حسن روحاني نيست بلکه فضايي را براي او ايجاد خواهد کرد که بتواند رقبا را در حوزه سياست خارجي به بحران زايي متهم کند و خود را منجي سياست خارجي و تنش زدايي معرفي نمايد.

مردم به کمک روحاني مي آيند

او با اشاره به نوع جهت گيري افکارعمومي کشور خاطر نشان کرد: مردم هم در چنين صحنه اي به کمک روحاني آمده و با توجه به تمايل غالب در جامعه به پرهيز از تنش در سپهر ديپلماسي و اقتصاد، در صورت تند شدن فضاي ديپلماسي، ميدان و فضاي تحرک براي حسن روحاني بازتر و امکان نشاندن رقبا بر صندلي تنش زايي و تحريم خواهي و جنگ طلبي برايش ميسر خواهد شد.

روحاني با آرايي بيشتر از سال 92 رييس جمهور خواهد شد

اين مشاور دولت احمدي نژاد تاکيد کرد راهي که امروز رقباي روحاني در تند کردن فضاي سياست خارجي در پيش گرفته اند جز به انتخاب مجدد او با آرايي افزونتر از سال 92 نمي انجامد.

داوري با بيان اينکه پيروزي روحاني در زمين سياست خارجي قطعي است گفت در نتيجه حسن روحاني تنها برنده تمديد تحريم هاست.

او در خصوص احتمال کانديداتوري قاليباف اجماع جريان هاي اصولگرايي پيرامون کانديداتوري او نيز خاطر نشان کرد: به نظر ميرسد موضع گيري اخير ايشان در جامه يک مدير محلي در افق ملي تنها نشان دهنده هدف گذاري هاي او براي مناسب بالاتر است.

اصولگرايان دچار اشتباهند

او در خصوص استراتژي اصولگرايان در انتخابات پيش رو نيز گفت: به نظر ميرسد اصولگرايان دچار اشتباه اند و تصور ميکنند با تند کردن فضا در حوزه ديپلماسي و برجام ميشود بر روحاني غلبه کرد.

داوري تاکيد کرد : اين ادامه خطايي است که سال 92 اتفاق افتاد. رقابت با روحاني در سياست خارجي و برجام و تحريم ها همان زميني است که روحاني انتظار رقبايش را ميکشد.

مشاور وزير کشور احمدي نژاد در خصوص احتمال اجماع اصولگرايان بعد از منع احمدي نژاد از ورود به انتخابات نيز تاکيد کرد: رقابت با روحاني بدون احمدي نژاد بلا موضوع است. من هيچ کس را در غياب احمدي نژاد در اندازه اي نميدانم که روحاني را شکست دهند.

روحاني 24 ميليون راي دارد

او با بيان اينکه ممکن است اصولگرايان استراتژي هايي طراحي کنند که از اين طريق راي روحاني را پايين بياورند گفت: اما نظر سنجي ها نشان ميدهد روحاني در غياب احمدي نزاد 60 تا 65 درصد راي دارد که در چهل ميليون واجدين راي در دوره بعد اين تعداد چيزي حدود بيست و چهار ميليون راي براي روحاني است.

داوري با اشاره به نظر سنجي هاي اخير خاطر نشان کرد: رشد محبوبيت و آراي جليلي در بدنه نيروهايي اصولگرايي و حزب اللهي بيشتر از رشد راي قاليباف است .

سکوت جليلي در اين مقطع هوشمندانه تر از موضع گيري قاليباف است

او با بيان اينکه جليلي هم در اين مقطع به اين نتيجه رسيده که روحاني در زمين ديپلماسي مزيت هايي دارد که رقابت با ايشان در اين زمين مخاطره آميز است، اظهار داشت: در نتيجه سکوت جليلي در اين مقطع هوشمندانه تر از موضع گيري قاليباف است در نتيجه به نظر ميرسد، با توجه به اتفاقاتي که مي افتد رشد راي جليلي بيشتر است و قاليباف از او عقب ميماند.

روحاني 24 ميليون راي دارد/ اصولگرايان دچار اشتباهند و تصور ميکنند با تند کردن فضا در حوزه برجام ميشود بر روحاني غلبه کرد/ اين ادامه خطايي است که سال 92 اتفاق افتاد/ مردم به کمک روحاني مي آيند/ اظهارات اخير قاليباف، بيانيه رسمي اعلام کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري 96 است/ سکوت جليلي در اين مقطع هوشمندانه تر از موضع گيري قاليباف است

داوري در خصوص موضع گيري هاي مکرر جليلي در مقابل سياست خارجي روحاني و اينکه او خود را مدعي فهم دقيق از سياست خارجي ميداند، اضافه کرد: من سکوت اخير جليلي در مورد تمديد تحريم ها را اين هوشمندانه ارزيابي ميکنم و شايد مشاورين قاليباف مشاوره هاي خوبي براي موضع گيري هاي ايشان به او نمي دهند.

تنها کسي که ميتوانست انتخابات را به انتخاباتي چالشي براي روحاني تبديل کند احمدي نژاد بود

اوري ادامه داد: جليلي هم در تحليل کلان امکان پيروزي بر روحاني را ندارد؛ چون امروز روحاني رييس جمهور مستقر است. تمام شبکه اقتصادي و ديپلماتيکي و سياسي کشور در اختيار روحاني است؛ تنها کسي ميتواند او را شکست دهد که قبلا توده هاي مردم در دوره هاي رياست جمهوري برنامه هاي او را تجريه کرده باشند و در واقع توده هاي مردم در دوره برنامه هاي او رضايت مندي شان بالا رفته باشد.

او ادامه داد: اين ويژگي تنها در شخص احمدي نژاد جمع است. تنها کسي که ميتوانست انتخابات بعدي را به انتخاباتي چالشي براي روحاني تبديل کند احمدي نژاد بود که اعلام انصراف کرد.

اين فعال سياسي نزديک به احمدي نژاد خاطر نشان کرد: اگر احمدي نژاد در انتخابات بعدي کانديدا شود بدون دغدغه و ريسک انتخاب خواهد شد.




منبع: انتخاب




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد