آخرین اخبار

جزئيات روند نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده اجتماعي

جزئيات روند نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده

  بزرگنمايي:

چه خبر - نوسازي 8800 تاکسي فرسوده در تهران مهدي ابراهيمي با بيان اينکه از ابتداي امسال، حدود 14 هزار متقاضي نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده ثبت‌نام کرده بودند، گفت: برابر آخرين آمار 8830 دستگاه تاکسي نوسازي شده‌اند و به عبارت ديگر بيش از 5000 تاکسي ديگر از فهرست ابتدايي امسال باقي مانده‌اند که بنا به دلايل متفاوت هنوز خودرو جديد تحويل نگرفته‌اند.

وي در مورد وضعيت نوسازي تاکسي پيکان‌هاي فرسوده با بيان اينکه حدود 3550 خودرو نوسازي شده است، گفت: صرف‌نظر از اين موضوع تعدادي از تاکسي‌هاي پيکان فرسوده نيز وجود دارند که در سايت ثبت‌نام نکرده‌ و از وضعيت فعاليت آنها اطلاعات دقيقي وجود ندارد.

ابراهيمي با بيان اينکه سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران در اين راستا ستادي را براي رصد اين موضوع تشکيل داد و از معاونان سازمان و همچنين روابط عمومي خواسته است که به روش‌هاي مختلف مالکان اين تاکسي‌هاي پيکان فرسوده را به نوسازي ترغيب کنند، گفت: حدس‌مان اين است که تعدادي پيکان تاکسي وجود دارد که فعاليت مشخصي ندارند. همچنين از طريق دوربين‌هاي سطح شهر و تطابق اطلاعات با نهادهايي چون پليس راهور متوجه شديم برخي تاکسي‌هاي پيکان هيچ ترددي در سطح شهر ندارند و غيرفعال هستند.

معاون فني و بهره‌برداري سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران در مورد عدم نوسازي تاکسي پيکان گفت: با توجه به وضعيت مبهم برخي تاکسي‌هاي پيکان سازما ن در مرحله بعدي سعي کرد به جاي حذف اين گروه از پروژه نوسازي از راه فراخوان مجدد و شناسايي آخرين وضعيت آنها تا حد ممکن راه نوسازي را فراهم کند و بر همين مبنا جلسات متعددي با مديران مناطق و شرکت‌هاي خصوصي برگزار شد و اطلاعات لازم در اين زمينه ارائه شد و آخرين وضعيت اين خودروها بررسي و صورت جلسه‌اي در اين زمينه تنظيم شد. سپس به دارندگان اين تاکسي‌هاي پيکان فرسوده مهلت دو هفته‌اي داده شد تا شرايط خود را نسبت به نوسازي روشن‌تر کنند. اين فراخوان به روش‌هاي مختلف به دارندگان تاکسي‌هاي پيکان ابلاغ شد و سازمان در همه موارد به صاحبان اين خودروها گوشزد کرد که بلاتکليف بودن اين خودروها ممکن است با مخاطراتي مثل لغو پروانه فعاليت همراه شود.

معاون فني و بهره‌برداري سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران، تصريح کرد: سازمان تاکسيراني با همراهي مديران مناطق و شرکت‌ها حتي با صاحبان اين خودروهاي فرسوده نيز به صورت رودررو مذاکره کرد و در عين حال بروشورهايي نيز منتشر شد که تمام مسير نوسازي و خودروهايي که قابليت جايگزيني دارند در آن به تفصيل شرح داده شد و حتي مشخصات فني خودروهاي جديد و شرايط خريد آنها توضيح داده شد.

معاون فني و بهره‌برداري سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران با بيان اينکه در پنج ماه فعاليت ستاد نوسازي، حدود 8830 دستگاه خودرو جديد به تاکسيرانان داراي خودرو فرسوده تحويل داده شده است، گفت: پيش‌بيني سازمان اين بود که امسال رکورد 10 هزار تاکسي نوسازي شده را ثبت کند و حالا هم به اين رکورد نزديک شده و به زعم مديران سازمان بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به اين مرز صورت گيرد.

ابراهيمي ادامه داد: با وجود برخي موانع و مشکلات بايد روند نوسازي سرعت مناسب و کافي در اجرا داشته باشد چون اين امکان وجود دارد که سال آينده اين طرح متوقف شود. بنابراين همه تاکسيراناني که خودرو فرسوده دارند و تاکنون اقدام جدي براي نوسازي نداشته‌اند بايد در اين جهت قدم بردارند. برخي تاکسيرانان در حوزه دريافت وام بانکي دچار مشکل ضامن بودند که خوشبختانه با امکان ضامن شدن ديگر تاکسيرانان، اين مشکل تا حد بسياري حل شده است.

معاون فني و بهره‌برداري سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران افزود: پيگيري‌هاي سازمان نشان مي‌دهد که برخي تاکسيرانان حتي در فراهم کردن پنج ميليون تومان وجه اوليه نيز دچار مضيقه و تنگنا هستند و براي اين افراد نيز تمهيداتي انديشيده شد که از طريق وزارت کشور وام سه ميليون توماني با کارمزد اندک فراهم شود و اقساط اين وام به صورت دو ساله مسترد مي‌شوند و مي‌تواند گام موثري براي رفع مشکل مالي تاکسيران‌ها باشد.

ابراهيمي افزود: موضوع نوسازي ناوگان از نظر سازمان بسيار مهم و حياتي است و به هيچ عنوان قابل چشم‌پوشي نيست. علاوه بر اين ديگر نهادها نيز در مورد خودروهاي فرسوده پيگير هستند و در واقع خودروهايي که فاقد معاينه فني هستند به محض ورود به سطح شهر و قرار گرفتن در برابر دوربين‌ها اعمال قانون خواهند شد و جريمه براي آنها صادر مي‌شود.



منبع: ايسنا





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد