آخرین اخبار

برخي‌ از مديريت فوتبال فقط کت و شلوار پوشيدن ياد گرفتند! حاشيه هاي ورزشي

برخي‌ از مديريت فوتبال فقط کت و شلوار پوشيدن ياد گرفتند!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

تا به حال مهاجمي مثل طارمي نديدم

سيدجلال حسيني در خصوص شرايط تيم فوتبال پرسپوليس، استعفاي رسول خطيبي از سرمربيگري ماشين‌سازي، داوري‌هاي ليگ، عصباني‌ شدن‌هاي او و موارد مختلف صحبت‌هايي کرد که در زير مي‌خوانيد.

* با برد مقابل ماشين‌سازي باز هم به صدر جدول برگشتيد. در اين باره صحبت کن.

- خوشبختانه شرايط ما بد نيست و بعد از بازي با پيکان به دليل فاصله مناسب بازي‌ها توانستيم خوب تمرين کنيم و با آمادگي به مصاف ماشين‌سازي برويم. البته ما در هر بازي با نهايت تمرکز و آمادگي وارد مسابقه مي‌شويم. موضوع ديگر اين بود که هر تيمي که با ما بازي داشت قبلش با ماشين‌سازي بازي کرده بود و به همين دليل بيشترين بازي‌هايي که در جلسات آناليز ديده بوديم همين بازي‌هاي ماشين‌سازي بود. آنها در همه بازي‌هايشان نشان داده بودند مي‌توانستند برنده باشند. مثل همين بازي مقابل ما. آنها موقعيت‌هاي خوبي داشتند که خوشبختانه از دست دادند و ما هم با همه وجود بازي کرديم تا در نهايت با برد به صدر جدول برسيم. مطمئنا براي ادامه اين روند بايد تلاش خودمان را بيشتر کنيم تا بتوانيم با گرفتن 3 امتياز هوادارانمان را شاد کنيم.

* رسول خطيبي همبازي خودت در تيم ملي بوده و باخت به پرسپوليس باعث شد او از سرمربيگري ماشين‌سازي استعفا بدهد.

- رسول زماني که فوتبال بازي مي‌کرد نشان داد که فوتباليست بزرگي است و الان هم يک مربي کاربلد است اما متاسفانه در فوتبال ما شرايط به گونه‌اي است که مديران کم تحمل شده‌اند و اجازه مربي‌سازي نمي‌دهند. همانطور که بايد به بازيکنان جوان فرصت بازي داد بايد به مربيان جوان هم فرصت داد اما در اين مدت رسول را خيلي تحت فشار گذاشتند. ديديد که آنها مقابل استقلال چقدر خوب بازي کردند و حتي مقابل ما شانس برنده شدن داشتند اما با بدشانسي تا اينجا نتيجه نگرفتند. متاسفانه مديران ما به دنبال حمايت از مربيان جوان نيستند و واقعا استعفاي خطيبي مرا ناراحت کرد اما اين مسائل در فوتبال ما طبيعي است. رسول تيم جوان و خوبي ساخته بود.

* البته فرصت دادن به داور جوان در بازي با ماشين‌سازي نزديک بود کار دست شما بدهد.

- ديديد که من بعد از آن صحنه پنالتي هم هيچ اعتراضي نکردم چون دوست ندارم با اعتراض‌هايم داور بازي را تحت فشار بگذارم. به هر حال در برخي از صحنه‌ها با سوت‌هاي اشتباه تيم‌ها ضرر مي‌کنند و اگر آن پنالتي گل مي‌شد ما واقعا تحت فشار قرار مي‌گرفتيم. با اين همه دوست ندارم چيزي را گردن داور بيندازم. در آن صحنه من همه تلاشم را کردم تا بيرون از محوطه 18 قدم بازيکن حريف را متوقف کنم اما به هر حال فوتبال از اين دست اتفاقات زياد دارد. در آن شرايط حساس فکر مي‌کردم اگر اين توپ گل مي‌شد بايد چه مي‌کرديم؟ با اين همه من براي محمدرضا فغاني که داور جواني است و از فيزيک بدني خوبي بهره مي‌برد، آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم مثل عليرضا فغاني برادرش به موفقيت‌هاي زيادي برسد.

* چند وقتي است که گفته مي‌شود سيدجلال حسيني عصبي است و اين موضوع در زمين بازي و حتي مصاحبه‌هايش به وضوح ديده مي‌شود. خودت اين قضيه را قبول داري؟

- نمي‌دانم چرا اين حرف‌ها را درست کرده‌اند چون من نه مصاحبه تندي انجام داده‌ام و نه در بازي اعتراض‌هاي زيادي کرده‌ام. دوست دارم اگر اشتباهي انجام داده‌ام به من بگوييد. در بازي با پيکان داور محمد انصاري مدافع سرزن ما را به سمت خودش فرا خواند تا به دليل خطايي که وجود نداشت، به او کارت زرد بدهد و ما هم هيچ اعتراضي نکرديم. بازيکن ما هم به سمت داور رفت تا به او احترام بگذارد و کارت زردش را بگيرد. در اين شرايط قانوني وجود دارد که وقتي داور مشغول يادداشت اسم بازيکن است بازي بايد با سوت او آغاز شود اما بازيکنان پيکان بدون سوت داور بازي را آغاز کردند و اين در حالي است که مدافع سرزن ما پيش داور بود و من از اين موضوع ناراحت شدم و به داور گفتم چرا اين کار را مي‌کني؟ اين قانوني است که همه ما در فوتبال فرا گرفته‌ايم و کم مانده بود در آن صحنه دروازه ما بازي شود که اگر گل مي‌خورديم، مي‌باختيم. اين موضوع اعتراض ندارد؟ به خاطر همين اعتراض من کارت زرد گرفتم. اين مسئله‌اي نيست که من بخواهم درباره‌اش حرف بزنم چرا که کارشناسان بهتر مي‌توانند در اين باره صحبت کنند.

* يعني تمام اعتراض تو به اين صحنه بود؟

- بله دقيقا! خود ما بيشتر مواقع جلوي توپ مي‌ايستيم يا داور بايد جلوي توپ بايستد تا تيمي که خطا داده ديوار دفاعي بچيند اما در آن صحنه نزديک بود گل بخوريم و اميدوارم اين مسائل بررسي شود. در همان صحنه بوژيدار دروازه‌بان ما مشغول چيدن خط دفاعي بود و کنار تير دروازه قرار داشت که اين شرايط نزديک بود کار دست‌مان بدهد. از طرف ديگر متاسفانه برخي کارشناسان صحبت‌هايي مي‌کنند که تيم را تحت فشار مي‌گذارند. خيلي از مواقع داوران در بازي‌هاي ديگر اشتباهي مي‌کنند اما به چشم نمي‌آيد اما در بازي‌هاي پرسپوليس و حتي استقلال همين مسائل و نظرات کارشناسي باعث مي‌شود تا هواداران به جان هم بيفتند. بازيکن حريف با دست پيراهن و شورت ربيع‌خواه را گرفته بود و او را دور زد اما ما مدافعان تا بخواهيم چنين کاري بکنيم خيلي زود کارت زرد مي‌گيريم اما مهاجمان جديدا ياد گرفته‌اند لباس بازيکن مدافع را بکشند و او را دور بزنند.

* به عنوان کاپيتان پرسپوليس بگو چرا اين تيم در بازي‌هاي اخيرش اينقدر کم گل مي‌زند؟

- به هر حال شرايط بازي‌ها حساس است و نمي‌توان در هر بازي چندين گل زد. شما ببينيد اکثر تيم‌ها مقابل ما بسته بازي مي‌کنند. همين تيم ماشين‌سازي با سوت ابتدايي بازي دفاعي شد و چشم به ضدحملات دوخته بود. در بازي‌هاي بيرون از خانه هم شرايط براي ما همين گونه است. در بازي با پيکان ما چندين بار آفسايدگيري کرديم و اين نشان مي‌دهد اين ريسک را به جان مي‌خريم و جلو بازي مي‌کنيم چون تيم ما هجومي است و همين مسئله براي ما خطرناک است چرا که يک نيمه زمين را به حريف مي‌دهيم. اين موضوع باعث مي‌شود دوندگي بازيکنان ما بيشتر شود چون حريفان در فضايي کوچک پرس مي‌کنند و اين موضوع دوندگي تيم ما را بيشتر مي‌کند. خوشبختانه با اينکه کم گل مي‌زنيم اما بازي‌ها را با برد پشت سر مي‌گذاريم. شما ببينيد در بازي رئال و بارسا و حتي منچسترسيتي با وجود خلق موقعيت‌هاي زياد بازي‌ها کم گل مي‌شوند و اينطور نيست هر بازي تيم‌ها جشنواره گل به راه بيندازند.

* طارمي باز هم تحت فشار قرار گرفت و انتقادهاي زيادي به خاطر گل نزدن‌هاي او عليه اين بازيکن مطرح شده است. به عنوان کاپيتان تيم در اين خصوص چه نظري داري؟

- طارمي از نظر من بهترين بازيکن خط حمله است و واقعا به عنوان يک مهاجم خطرناک عمل مي‌کند. او در تمرينات و بازي‌ها تلاش بسيار زيادي انجام مي‌دهد و خودش را بارها در موقعيت گلزني قرار مي‌دهد. من تا به حال مهاجمي مثل طارمي نديدم که اين همه موقعيت بسازد و ميزان دوندگي‌اش اينقدر بالا باشد اما اين را هم در نظر بگيريد که مدافعان حريف واقعا فضا را مي‌بندند و موقعيتي به مهاجمي مثل طارمي نمي‌دهند. من خودم يک مدافع هستم و مي‌دانم که وقتي تيمي در فاز دفاعي بازي کند چقدر کار براي اين مهاجم به مشکل مي‌خورد اما طارمي شخصي است که براي موفقيت همه کار مي‌کند مثل ساير بازيکنان.

* اينکه تيم پرسپوليس و عملکرد فني آن در برخي برنامه‌هاي تلويزيوني مورد تحليل قرار مي‌گيرد، مورد اعتراض شما نيست؟

- ما به آناليزهايي که مي‌شود کاري نداريم چرا که فقط اصول ما تاکتيک‌هاي سرمربي است که در طول هفته آن را تمرين مي‌کنيم. از طرفي همه تيم‌ها پشرفت کرده‌اند و چندين آناليزور دارند که حتي اگر اين برنامه‌هاي تلويزيوني هم نباشد آنها کار خودشان را مي‌کنند. پرسپوليس در شرايط حساسي قرار دارد و ما تمرکز خودمان را حفظ مي‌کنيم و کاري به عملکرد ساير تيم‌ها نداريم. ما با تفکراتي وارد زمين مي‌شويم که سرمربي تيم به ما مي‌گويد.

* پرسپوليس چندين بازي است که گل نخورده است. فکر مي‌کني اين روند تا کي ادامه پيدا کند؟

- وجود عليرضا بيرانوند براي ما بسيار تاثيرگذار و مهم است اما در اين چند بازي که او نبوده ما روند گل نخوردنمان را حفظ کرديم همانطور که در بازي با ماشين‌سازي انصاري غايب بود و ما باز هم گل نخورديم. خوشبختانه همه بازيکنان تيم تلاش زيادي مي‌کنند تا گلي دريافت نکنيم و نبايد از تلاش‌هاي کمال کاميابي‌نيا چشم بپوشيم. چرا که او با دوندگي بسيار زيادش اجازه موقعيت به حريفان نمي‌دهد. من واقعا نمي‌دانم رکورد گل نخوردن ما چيست و اگر گل نخوريم چه اتفاقي مي‌افتد و به چه رکوردي مي‌رسيم اما همه تمرکز ما موفقيت پرسپوليس و خوشحالي هواداران است.

* اين هفته با پديده‌اي بازي داريد که معمولا مقابل تيم‌هاي بزرگ خوب نتيجه مي‌گيرد. فکر مي‌کني بازي مقابل اين تيم براي شما چطور خواهد بود؟

- من يک نيمه بازي پديده مقابل تراکتورسازي را ديدم و بايد بگويم آنها بازيکنان خوبي دارند و از يک سرمربي مثل رضا مهاجري سود مي‌برد که شناخت خوبي از ليگ برتري دارد و اين موضوع کار ما سخت مي‌کند. ما خودمان را آماده يک بازي سخت در مشهد کرده‌ايم. پديده بازيکنان باتجربه‌اي دارد و از طرفي شرايط ما هم حساس است. اميدوارم با حمايت هواداران در مشهد بازي خوبي انجام دهيم. ما چه يک هوادار داشته باشيم و هزاران هوادار براي خوشحالي آنها تلاش مي‌کنيم.

* پرسپوليس قادر خواهد بود روند صدرنشيني‌اش را حفظ کند؟

- واقعا کار سختي است. شما ديديد که ما هفته گذشته صدر جدول را به تراکتورسازي داديم و اين هفته آن را پس گرفتيم. ما رقباي سرسختي مثل ذوب‌آهن، فولاد، استقلال و حتي سپاهان داريم و نمي‌توانيم از الان خودمان را به صدرنشيني دلخوش کنيم. به نظرم اين هفته شرايط خاصي بر ليگ حاکم خواهد بود.

* صحبت از ترانسفر شدن محمد انصاري به گوش مي‌رسد. به عنوان بازيکني که تجربه بازي در خارج از کشور را داري اين انتقال احتمالي را چطور ارزيابي مي‌کني؟

- به نظرم بهترين تصميم در اين باره مسئولان باشگاه و سرمربي تيم هستند و آنها مي‌توانند به اين سؤال پاسخ دهند. انصاري جزو بازيکنان خوب ما است و نشان داده که شرايط خوبي براي پيشرفت کردن دارد. با اين همه اميدوارم او تمرکزش را از دست ندهد و در حال حاضر همه فکر و ذکرش به پرسپوليس باشد.

* موضوع طلبت از باشگاه نفت به کجا رسيد؟

- متاسفانه در فوتبال ما شرايط به گونه‌اي است که بازيکنان خارجي با يک شکايت به پولشان مي‌رسند اما بازيکنان ايراني نمي‌دانند به کجا پناه ببرند. من يک سال در نفت بازي کردم و سختي‌هاي زيادي به جان خريدم اما الان کسي پاسخگوي من نيست. مطمئن باشيد تا آخر کار پيگير موضوع هستم و به دنبال راه حلي هستيم تا شرايط براي بازيکنان بهتر شود. با برخي دوستان که کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ديگر هستند صحبت‌هايي کرديم تا اگر شرايط اينگونه ادامه پيدا کرد در ليگ بازي نکنيم. اين موضوعي است که در حال بررسي آن هستيم.

* به چه نتيجه‌اي هم رسيده‌ايد؟

- با برخي‌ها که صحبت کرده‌ام اما به هر حال برخي تيم‌ها شرايط حساسي دارند و شايد نتوانند اين کار را انجام دهند. ما بازيکنان مي‌دانيم که اتحاديه فوتبال هيچ کاري براي ما نمي‌تواند انجام دهد و بايد خودمان حق خودمان را بگيريم. يکسري بازيکن خارجي به فوتبال ما مي‌آيند و در حدي نيستند که چنين پول‌هايي بگيرند اما خيلي راحت شکايت کرده و تا دلار آخر را هم دريافت مي‌کنند آن هم در حالي که در اندازه گرفتن اين پول‌ها نيستند اما بازيکنان ايراني به حق‌شان نمي‌رسند. در اين ميان کسي هم جوابگوي ما نيست. اگر هم حرفي بزنيم يا اعتراضي بکنيم خيلي راحت محروم مي‌شويم. ما تصميم به انجام بازي نکرده گرفته‌ايم و تا وقتي اين کار را انجام ندهيم مشکلات ادامه پيدا خواهد کرد. برخي از مديران از مديريت فقط کت و شلوار پوشيدن ياد گرفته‌اند و وقتي تيم به مشکل مي‌خورد آنها هم غيب مي‌شوند. متاسفانه در حد و اندازه‌اي هم نيستند که بخواهيم جواب‌شان را بدهيم. هيچ جاي دنيا اينگونه تيم‌داري نمي‌کنند. اميدوارم هر چه زودتر اين مسئله حل شود.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت