آخرین اخبار

23 کشوري که شادترين کارمندان جهان را دارند چه خبر ... ؟

23 کشوري که شادترين کارمندان جهان را دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - شادترين کارمندان جهان در کدام کشور ها هستند؟

شرکت يونيورسام به تازگي شاخص سالانه شادي را منتشر کرده که به سنجش شادي و رضايت نيروي کار در کشورهاي سراسر جهان پرداخته است.
اين شرکت به نظرسنجي از بيش از 200 هزار کارمند جوان در 57 کشور پرداخته که تحقيقاتش را يکي از عميق‌ترين رتبه بندي‌هاي نوع خود ساخته است.
اين تحقيقات از يک سيستم امتيازدهي استفاده کرده است که سه عامل شامل رضايت کارمند، تمايل کارمند براي توصيه کردن کارفرماي جاري و احتمال تغيير شغل کارمند در آينده نزديک را مد نظر قرار داده است.

بر اساس گزارش پايگاه خبري "بيزنس اينسايدر"، 10 کشوري که در صدر فهرست شادترين کارمندان جهان قرار دارند، در اروپاي غربي و اتحاديه اروپا هستند و کشورهاي حوزه اسکانديناوي هم عملکرد خوبي دارند. کشورهاي آمريکا و انگليس به اين فهرست راه پيدا نکردند و به ترتيب در رتبه‌هاي 36 و 32 ايستادند. کشورهايي که شادترين و وفادارترين کارمندان جهان را دارند، عبارتند از:

1- دانمارک

اين کشور از رتبه چهارم در سال گذشته به رتبه برتر در سال 2016 ارتقا يافت. کارفرمايان دانمارکي شادي را يک اولويت قرار داده اند و براي تقسيم عادلانه قدرت، شرکتهايي که بيش از 35 کارمند دارند، صندلي‌هايي را در هيات مديره براي کارمندان معمولي اختصاص داده اند که آنها را از حقوق و قدرت مشابه ساير اعضاي مديريت ارشد برخوردار خواهند بود.

2- نروژ

يکي از کشورهاي اسکانديناوي است که در اين فهرست قرار دارد اما موفق نشد در رتبه برتر بايستاد. با اينهمه اين کشور در شاخص "زندگي بهتر" سازمان توسعه و همکاري اقتصادي، براي امنيت شغلي و درآمد از 10 امتياز، 9 امتياز کسب کرده است.

3- کاستاريکا

تنها کشور آمريکاي جنوبي است که در ميان 10 کشور برتر قرار گرفته است و صنايع گردشگري و کشاورزي کاستاريکا مشاغل فراوان، ثابت و رضايت بخشي ايجاد کرده اند.

4- سوئد

اين کشور اسکانديناوي نسبت به تعادل ميان کار و زندگي دغدغه خاطر زيادي دارد به اندازه اي که حتي طرح آزمايشي شش ساعت کار در روز را اجرا کرده است. تنها يک درصد از مردم سوئد بيش از 50 ساعت در هفته کار مي کنند و والدين مي توانند 480 روز مرخصي والدين را بين خود تقسيم کنند.

5- اتريش

از نقطه نظر يک کارگر در اتريش، چيزي براي شکايت وجود ندارد. حقوقهاي بالا با حداکثر پنج هفته تعطيلات و 13 تعطيلات رسمي کامل مي شوند. مرخصي بارداري سخاوتمندانه به اين معناست که کارمندان زن مي توانند براي هشت هفته پايان بارداري و هشت هفته پس از تولد کودکشان به مرخصي بروند.

6- هلند

به دليل اينکه هلندي‌ها کار را خسته کننده مي‌دانند، اين کشور دستورالعمل دقيقي پيرامون ميزان ساعتي که يک کارمند مي تواند کار کند، دارد. قانون ساعت کار، حداکثر مدت کار روزانه کارمندان را 9 ساعت و حداکثر مدت کار در هفته را 45 ساعت تعيين کرده است.

7- فنلاند

تنها تحقيقات يونيورسام نبوده که فنلاندي‌ها را در شغل‌شان شاد شناخته است. طبق يافته‌هاي گزارش کميسيون اروپا، تنها 4.7 درصد از جمعيت کاري فنلاند از کارشان ناراضي هستند که پايين‌ترين نرخ در اتحاديه اروپاست.

8- بلژيک

بلژيک از رتبه سال گذشته سقوط کرد با اينهمه امسال در رتبه قابل قبول هشتم قرار گرفت. نيروي کار بلژيک به ندرت درصدد تغيير شغل برمي آيند و بالاترين نرخ رضايت شغلي را در جهان دارند.

9- مجارستان

نيروي کار اين کشور کوچک، شادترين نيروي کار در اروپاي شرقي است.

10- جمهوري چک

وفاداري بالايي که مردم جمهوري چک نسبت به کارفرما دارند، برخاسته از ويژگي سنتي آرام و باثبات آنها است. تحقيقات يونيورسام نشان مي دهد مردم جمهوري چک آن چنان به دنبال چالش نيستند.

11- آلمان

آلمان اغلب موتور صنعتي اروپا به حساب مي آيد. کارکنان در يکي از قوي‌ترين اقتصادهاي اروپا، ساعات کمتري کار مي کنند اما به دليل اخلاق کاري "پرکار" بودن، کار بيشتري انجام مي‌دهند.

12- سوييس

اين کشور که همسايه فرانسه است، همواره در ميان کشورهاي جهان از نظر رضايت شغلي در بالاترين رتبه‌ها قرار دارد. شرکت مشاوره آلماني "انستيتو جوا" از فضاي محل کار و فرصت براي پيشرفت در اين کشور تمجيد کرده است.

13- مکزيک

ساعات کار در مکزيک ساماندهي نشده و دستمزدها اغلب نسبتا اندک هستند اما اين وضعيت مانع از اين نشده که مکزيکي‌ها از کارشان لذت نبرند. شاخص "زندگي بهتر" سازمان توسعه و همکاري اقتصادي نشان مي دهد مکزيکي‌ها به طور کلي نسبت به زندگي رضايت بيشتري در مقايسه با ساير کشورهاي جهان دارند.

14- روماني

امنيت شغلي براي مردم روماني اهميت بالايي دارد و حضور رو به رشد شرکتهاي بين المللي در اين کشور، ثبات فزاينده اي را براي کارکنان فراهم کرده است. اگر يک کارفرما شغل ثابت عرضه کند، کارمندان رومانيايي وفادر و خوشحال هستند و به دنبال فرصتهاي ديگري نخواهند بود.

15- بلغارستان

شرايط کار در بلغارستان به طور مستمر بهبود پيدا کرده که به مدد پيشرفت در مقررات حمايت کننده از حقوق کارمندان براي ساعات کاري مناسب و مرخصي با حقوق بوده است.

16- فرانسه

قوانين اشتغال در فرانسه دقيق هستند تا رفاه کارکنان را تضمين کنند. شرکتها بايد پنج هفته کاري تعطيلات با حقوق و همچنين مرخصي با حقوق براي عزا و عروسي براي کارکنان فراهم کنند. فرانسه همچنين يکي از ده‌ها کشور اروپايي است که قرارداد بدون مشخص کردن ساعت کار، در آنها ممنوع است.

17- سنگاپور

با وجود اينکه حداقل حقوق در سنگاپور وجود ندارد، کارکنان در اين کشور از يکي از بهترين شرايط کاري و حقوقهاي رقابتي برخوردارند.

18- اسپانيا

طبق گزارش موسسه سياستهاي خانواده اسپانيا، کارمندان اسپانيايي يکي از طولاني‌ترين ساعات کار را در اروپا دارند اما يافته‌هاي يونيورسام نشان مي دهد اين امر لزوم مانع شادي آنها نمي شود. پاداش و تعطيلات عمومي هم به آن افزوده مي شود.

19- کلمبيا

کلمبيا يکي از اقتصادهاي برخوردار از سريع‌ترين نرخ رشد در منطقه به خصوص در بخش فناوري و شرکتهاي نو پا است و اين امر به معناي فرصتهاي زيادي است که براي کارفرمايان و کارمندان ايجاد مي شود.

20- برزيل

قانون اساسي برزيل شرايط منصفانه براي کارکنان را تضمين کرده است. حداکثر ميزان ساعت کاري که کارمندان مي توانند داشته باشند، 44 ساعت در هفته بوده و اضافه کاري نمي تواند بيشتر از دو ساعت در روز باشد.

21- پاناما

به دليل دستمزدهاي پاييني که در پاناما وجود دارد، بعيد است با کار کردن در اين کشور ثروتمند شد اما از سوي ديگر کار بيش از حد هم وجود ندارد. کارمندان در اين کشور 30 روز مرخصي با حقوق و دو ساعت وقت ناهار دارند. مرز ميان زندگي کاري و شخصي هم کمرنگ است به طوريکه ديدار با خانواده همکاران غيرمعمول نيست.

22- شيلي

اين کشور آمريکاي جنوبي يکي از اقتصادهاي برخوردار از نرخ رشد سريع در اين قاره بوده و اين مسئله مسلما مايه رضايت نيروي کار شيلي است.

23- کانادا

تنها تحقيقات يونيورسام نبوده که نشان داده کانادايي‌ها در سرکار خوشحال هستند. طبق تحقيقات مشابهي که در سال 2012 انجام گرفت، 76 درصد از مردم کانادا اظهار کردند از شغل‌شان راضي يا بسيار راضي هستند. قوانين حقوق بشر جامع از افراد با مليتهاي مختلف در برابر تبعيض حمايت مي کند و همچنين قوانين اشتغال، حداقل حقوق، استانداردهاي سلامت و ايمني و ساعات کار را معين کرده است.




منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس