آخرین اخبار

منتظر بهترين بازي ام در برابر استقلال باشيد ليگ هاي ايران

منتظر بهترين بازي ام در برابر استقلال باشيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - از چين و قطر پيشنهاد با مبالغ بسيار بالا دارم

يکي از موفق‌ترين لژيونرهاي فوتبال ايران در سال جاري، مرتضي پورعلي گنجي است که در اين فصل هم در باشگاه السد قطر و در کنار ژاوي، کاپيتان سابق تيم ملي اسپانيا و بارسلونا، به ميدان مي‌رود، پورعلي گنجي که در جام ملت‌هاي آسيا توانست براي خود نام و اعتباري را کسب کند، پس از بازگشت از چين، توانست جايگاه ثابتي را در السد و تيم ملي دست و پا کند و درخشش او خيال هواداران و مربيان تيم ملي فوتبال ايران را هم راحت کرده است.

در حالي که اکثر فوتبال دوستان در انتظار اضافه شدن اين بازيکن به فوتبال اروپا هستند، پورعلي‌گنجي مي‌گويد تمرکزش بر روي موفقيت در السد است و در سال منتهي به جام جهاني قصد تجربه اندوزي و بازي کردن را دارد تا بعد از جام جهاني شرايط براي او و همبازيانش بهتر شود. وجود بازيکني مانند ژاوي هرناندز نيز السد را در مرکز توجهات رسانه‌ها و مردم قرار داده و از طرفي هم بازي بودن با چنين بازيکن بزرگي يک کلاس درس ارزشمند براي هر کسي محسوب مي‌شود.

عملکرد خوب پورعلي‌گنجي در ماه‌هاي گذشته باز هم تيم‌هاي چيني را مجاب به جذب اين بازيکن کرده و رسانه‌ها خبر از وجود يک پيشنهاد مالي بسيار خوب براي پورعلي‌گنجي داده‌اند. وي اين روزها خودش را براي بازي روز سه شنبه با الريان، مدافع عنوان قهرماني ليگ ستارگان قطر آماده مي‌کند.

پورعلي گنجي درباره وضعيت خود و السد، تيم ملي فوتبال ايران، پيشنهادش از ليگ‌ چين، ديدار السد و استقلال و حضور در کنار بازيکن بزرگي مانند ژاوي هرناندز به اظهارنظر پرداخت که آن را در ادامه مي‌خوانيد:

* روز جمعه موفق شديد با شکست الخور به رتبه دوم جدول صعود کنيد و تاکنون نتايج خوبي را کسب کرده‌ايد.

- خدا را شکر بازي با الخور را با پيروزي پشت سر گذاشتيم و به رده دوم جدول صعود کرديم. بازي‌ها در ليگ قطر سخت است. 4، 5 تيم بسيار خوب هستند و براي قهرماني تلاش مي‌کنند. بقيه تيم‌ها هم خوب هستند ولي در حد قهرماني نيستند.

* به نظر تيم‌تان با مشکل خاصي روبه‌رو نيست و مي‌تواند براي قهرماني تلاش کند.

- ما موقعيت‌هاي زيادي ايجاد مي‌کنيم ولي نمي‌توانيم گل بزنيم اميدوارم اين مشکل برطرف شود. ان‌شاءالله بتوانيم شانس قهرماني داشته باشيم.

* سه‌شنبه با الريان ديدار مي‌کنيد که در رتبه چهارم جدول رده‌بندي قرار دارد.

- الريان تيم خوبي است. آن‌ها مدافع عنوان قهرماني ليگ ستارگان قطر هستند. اميدوارم بتوانيم تلاش کنيم، زحمت بکشيم و بازي را با پيروزي پشت سر بگذاريم.

* در بازي‌هاي اخير السد به عنوان بازيکن ثابت به ميدان رفته‌اي و به نظر مي‌رسد اعتقاد زيادي به تو وجود دارد.

- در 9 بازي گذشته هم خودم و هم ساير بازيکنان‌ تلاش کردند و خوب کار کرديم. يکي دو فرصت را استفاده نکرديم. يکي دو تا مساوي داشتيم که مي‌توانستيم پيروز شويم و 4 امتياز را از دست داديم. الحمدلله همه چيز خوب است و ان‌شاءالله در آينده هم همين طور پيش برويم.

* السد با داشتن بازيکناني مانند ژاوي، مورد توجه بسياري از رسانه‌هاست. ارتباطت با اين بازيکن چطور است؟

- السد هميشه بازيکنان بزرگي داشته است. ژاوي بازيکن بسيار بزرگي است. همه دنيا او را مي‌شناسند و همه جام‌هاي دنيا را کسب کرده است. او جدا از اينکه فوتباليست بزرگي است، واقعا شخصيت بزرگي دارد. خيلي چيزها از او ياد مي‌گيرم. براي من باارزش و دوست داشتني است که در تيمي بازي کنم که ژاوي را دارد و قبلا هم رائول را داشته است. السد تيم بزرگي با افتخارات زياد است. بازي در اين تيم براي من افتخار است.

* طبق قرعه‌کشي، السد و استقلال براي حضور در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 19 بهمن به مصاف هم مي‌روند، چه نظري در مورد اين ديدار داريد و فکر مي‌کنيد بتوانيد استقلال را شکست دهيد؟

- حرف خاصي درباره بازي با استقلال ندارم. اين هم يک بازي مانند ساير بازي‌هاست. پارسال با الجزيره بازي داشتيم و با بدشانسي مقابل اين تيم در ضربات پنالتي شکست خورديم. استقلال تيم کشور من است اما با تمام ارزش و احترامي که براي آن‌ها قائل هستم، من در السد بازي مي‌کنم و درآمد من از اين تيم است. مطمئن باشيد در بازي با استقلال يا هر تيم ديگري با وجود احترام کامل براي اين تيم سعي مي‌کنم بهترين بازي خودم را انجام دهم. براي من فرقي ندارد با چه تيمي بازي مي‌کنم و فقط به دنبال بهترين عملکرد براي السد هستم. نتيجه گرفتن، بردن و باختن دست خدا و تلاش بازيکنان است.

* يکي از رسانه‌ها از داشتن پيشنهاد شش ميلياردي براي شما از يکي از تيم‌هاي چيني خبر داده آيا اين خبر صحت دارد؟

- خدا را شکر من در چين بد بازي نکردم و عملکردم خوب بود. وقتي از چين برمي‌گشتم پيشنهاد با مبلغ خيلي بالايي داشتم و الان هم پيشنهاداتي با مبالغ بسيار بالاتر از قطر دارم. مبالغ اين پيشنهادات بالاتر از هر جاي ديگري است. مبالغ آن بالاتر از هر جاي ديگري است. در کل تلاش خودم را مي‌کنم قبل از جام جهاني در هر تيمي که هستم بازي کنم و عملکرد خوبي داشته باشم و کسب تجربه کنم چرا که من يک مدافع هستم.

* فوتبال دوستان ايراني انتظار دارند تو هم به جمع ديگر ستاره هاي ايران در فوتبال اروپا بپيوندي؟

- اگر راهي به اروپا داشته باشم، اين کار را مي‌کنم وگرنه در آسيا به فوتبالم ادامه مي‌دهم و بهترين عملکرد را از خودم به جا مي‌گذارم و براي کشورم افتخارآفريني مي‌کنم.

* قطعا سطح فوتبال اروپا بسيار بالاتر از چين و قطر است و احتمال نيمکت‌نشيني وجود دارد.

- اگر بدانم در اروپا نيمکت‌نشين مي‌شوم و نمي‌توانم بازي کنم، به اين قاره نمي‌روم چرا که راه پيشرفت من گرفته مي‌شود. سعي مي‌کنم به بهترين شکل ممکن زندگي خودم را جلو ببرم.

* چهار بازي اخير تيم ملي فوتبال ايران به عنوان مدافع ثابت به ميدان رفتي و با عملکرد بدون نقص تو خيال مربيان تيم ملي راحت شده است، از طرفي تيم ملي در حال حاضر صدرنشين گروه خود است.

- خدا را شکر در 5 بازي گذشته که در 4 بازي آن فيکس بودم خيلي خوب بوده‌ايم. کل تيم خوب کار کرده‌اند. همه بازيکنان خوب بودند. همه همدل شده بودند و عملکرد ما نشان دهنده اين موضوع است. ما يک تيم هستيم. خيلي از تيم‌ها به معناي واقعي کلمه تيم نيستند. تيم بودن يعني رفاقت، همدلي، پشت هم بودن و... که خدا را شکر تيم ملي ما به اين شکل است. همه بازيکنان تيم ما براي هم جان مي‌دهند و زحمت مي‌کشند تا تيم ملي موفق شود.

* تيم ملي از شانس بالايي براي صعود به جام جهاني بهره مي‌برد. مسير صعود به جام جهاني را در دور برگشت چطور مي بيني؟

- ان‌شاءالله در دور برگشت هم موفق مي‌شويم و با اقتدار به جام جهاني مي‌رويم تا خيلي از بازيکنان جوان ما لژيونر شوند.

* بازي‌هاي دور برگشت را چطور مي‌بيني؟

- بازي‌هاي سختي را پيش رو داريم. اگر قطر را ببريم 80 درصد راه صعود را طي کرده‌ايم و در صورتي که چين را هم با شکست بدرقه کنيم به طور صددرصد به جام جهاني مي‌رويم و به اميد خدا هيچ نگراني تا پايان بازي‌ها نخواهيم داشت اما نبايد فراموش کنيم که فوتبال غير قابل پيش‌بيني است و نبايد هيچ تيمي را دست کم بگيريم.

* تيم ملي ماه آينده ديداري دوستانه با ساحل عاج برگزار مي‌کند. اين ديدار تا چه مي‌تواند در راه آماده سازي تيم ملي موثر واقع شود؟

- به نظرم بازيکنان ما از خود من تا مهدي ترابي، ميلاد محمدي و... جوان هستند. همه بايد از تيم ملي حمايت کنند تا بازي‌هاي تدارکاتي بيشتري داشته باشيم. اين ديدار مي‌تواند به تيم ملي کمک کند و ما مي‌توانيم به حد آمادگي بسيار خوبي دست پيدا کنيم. بازي با ساحل عاج مي‌تواند رفتن به جام جهاني را هم آسان‌تر کند. ما حرف‌هاي زيادي براي گفتن در جام جهاني خواهيم داشت.

* تيم ملي نخستين بازي از مرحله برگشت انتخابي جام جهاني در قطر مقابل اين تيم به ميدان مي‌رود و حضور بازيکني مانند تو در ترکيب تيم ملي مي‌تواند به ايران کمک کند. شانس پيروزي ايران مقابل قطر تا چه حد است؟

- قطر بازيکنان خارجي زيادي دارد. نمي‌توانيم هيچ تيمي را دست کم بگيريم. هر کسي که مقابل اين تيم بازي مي‌کند، چه مرتضي، وحيد، مهدي و يا هر کس ديگري باشد از جان براي اين تيم مايه مي‌گذارند و براي موفقيت تلاش مي‌کنند. همه به حرف‌هاي کي‌روش گوش مي‌دهند تا بهترين عملکرد را داشته باشند.

* يکي از دغدغه هاي تيم ملي در دوره هدايت کارلوس کي روش کمبود امکانات بوده است.

- کي‌روش تا به حال نشان داده مربي قابل احترام و بزرگي است و همه کارهاي او با دليل و منطق است. هر حرفي که به زبان مي‌آورد و انجام مي‌دهد، به خاطر راحتي بازيکنان و مملکت ماست. او براي کشور ما تلاش مي‌کند تا بهترين عملکرد را داشته باشيم تا در آينده موفق شويم. او چيز زيادي نمي‌خواهد، زمين تمرين، لباس مناسب، بازي تدارکاتي خوب و... خواسته‌هاي زيادي نيست.

* براي بازيکني مانند شما که در قطر و چين بازي کرده، امکانات تيم ملي در مقايسه با اين کشورها چطور است؟

- اصلا نمي‌توانيم اين دو را مقايسه کنيم. امکانات ما قابل مقايسه نيست. اگر بخواهيم هزينه‌هايمان را با کشورهاي ديگر مقايسه کنيم مي‌بينيم در عمل و با کمترين هزينه ما بهترين نتايج را گرفته‌ايم. بايد از اين تيم حمايت شود و مطمئنا شادي دل مردم بزرگتر از هر چيز ديگري است. بايد کاري کنيم که با رفتن به جام جهاني دل مردم شاد شود.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد