آخرین اخبار

برخورد با حقوق بگيران متخلف شروع شد اقتصادي

برخورد با حقوق بگيران متخلف شروع شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - برخورد با 16 حقوق بگير متخلف به نقل از شبکه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، پيرو انتشار خبري از وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد حقوق هاي نامتعارف که برخي از رسانه ها، با تقطيع گفت‌وگوي وي با خبرگزاري صدا و سيما، آن را به صورت ناقص و نارسا انعکاس داده بودند، مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت اقتصاد، ضمن توصيه رسانه ها به رعايت اصول حرفه اي و پرهيز از تحريف ناخواسته سخنان وزير اقتصاد به سبب انتخاب گزينشي برخي از اظهارات وي، به منظور تنوير افکار عمومي، مشروح گفت‌وگوي علي طيب نيا با خبرگزاري ياد شده را بدون دخل و تصرف به شرح زير منتشر مي نمايد:
علي طيب نيا در حاشيه بيست و سومين همايش ملي بيمه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما گفت: درباره فيش هاي نامتعارف، تخلف کمتري داشته‌ايم و اکثر مواردي که دريافتي نامتعارف داشتند مستند به آئين نامه ها، دستورالعمل ها و مقررات بوده است که ميزان دريافتي را براي آنها مقرر کرده بود.

وي بابيان اينکه تاکنون بيست و چند ميليارد تومان از پول هاي نامتعارف مديران به بيت المال بازگردانده شد، تصريح کرد: اگر کسي در اين باره تخلف کرده باشد پرونده اش به مرجع ذيربط ارجاع شده که در حال رسيدگي است و با آنها برخورد خواهد شد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه پس از انتشار موضوع فيش هاي حقوقي بيشتر کار خود را بر اصلاح روش ها و دستورالعمل ها قرار داديم گفت: در حوزه وزارت اقتصاد اين اقدامات از پارسال آغاز شد.

وي افزود: به همين علت تسهيلاتي که به شرکت ها و بانک ها اعطا مي شد کاملا ساماندهي شد. طيب نيا گفت: درباره پرداخت هاي رفاهي که يکي از منابع اصلي نابساماني پرداخت ها بود، شيوه نامه اي در دولت تصويب و اين موضوع کنترل شد. وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: در باره منابع ويژه موضوع ماده 217 قانون ماليات‌هاي مستقيم نيز براساس دستورالعمل تنظيمي ساماندهي به وجود آمد.

وي با بيان اينکه سقف دريافتي مديران نيز مشخص شد گفت: اطمينان داريم که بعد از اين سقف دريافتي مديران بيشتر از اين عدد نخواهد بود و اگر باشد تخلف محسوب مي شود. طيب نيا در ادامه تصريح کرد: در مورد حضور مديران و دريافتي در هيئت مديره شرکت‌هاي مختلف محدوديت‌هايي ايجاد شد.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: با کساني که از نظر دريافتي تخلف داشتند، برخورد قانوني صورت گرفت و در مجموع 16 مورد جابجايي در مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي داشتيم. طيب نيا افزود: در نهايت کساني که دريافتي آنها از سقف مقرر بيشتر بود، ولو اينکه تخلف نکرده بودند، تمام مبالغ دريافتي را بازپرداخت کردند. وزير امور اقتصادي و دارايي به جلسات مشترک با ديوان محاسبات اشاره کرد و گفت: قرار شد، اين دريافتي‌ها مسترد شود و يا ترتيب استرداد با ديوان محاسبات داده شود.

وي افزود: قرار است در اين باره ديوان محاسبات گزارش کار را اعلام کند و البته طبق قولي که دوستان دادند، مجموعه اقدامات صورت گرفته مورد تقدير ديوان قرار خواهد گرفت.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: دولت جايگزين بازار نيست، بلکه مکمل آن است و رفع کمبودهاي نظام بازار را بر عهده دارد. علي طيب نيا افزود: بازار در مواردي همچون توليد و عرضه کالاهاي عمومي با کاستي و نقصان مواجه است که نقش دولت اصلاح کمبودها در نظام بازار است. وي گفت: دولتي موفق است که جايگاه بازار و دولت را به نحو مناسب تنظيم کند و با حکمراني شايسته به ارتقاي نقش بازار کمک کند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه اقتصاد ايران با دو بيماري نفتي بودن و دولتي بودن مواجه است گفت: تزريق درآمد سهل الوصول نفت به اقتصاد دولتي انجاميده که عمده فعاليت ها در تصدي دولت است. وي با اشاره به سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي مبني بر مردمي کردن اقتصاد گفت: دولت يازدهم به اهميت اين موضوع در کاهش آسيب پذيري اقتصاد کشور توجه کرده ويکي از برنامه هاي دوازده گانه ملي تدوين شده براي اجراي اقتصاد مقاومتي، برنامه ملي مردمي کردن اقتصاد است.

طيب نيا گفت: اجراي اين برنامه برعهده وزارت امور اقتصادي و دارايي است که با همکاري همه دستگاه هاي ذيربط در حال اجراست. وي افزود: هدف اين برنامه در بخش بيمه اي توانمند سازي صنعت بيمه و ارتقاي نقش آن در اقتصاد کشور و تاکيد بر بخش خصوصي است. طيب نيا گفت: تاکيد دولت اين است که شرکت بيمه ايران که شرکت دولتي محسوب مي شود، در پذيرش ريسک‌هاي جديد بيمه پذير پيش قدم شود و راه را براي بخش خصوصي فراهم کند.

وي افزود: گزارش بيمه مرکزي نشان مي‌دهد شاخص ميزان تمرکز و انحصار صنعت بيمه از 2 هزار و 157 در سال 92 به هزار و 964 در سال 94 کاهش يافته است.

طيب نيا افزود: سهم بخش غيردولتي از حق بيمه بازار از 56.5 درصد سال 92 به 59.3 درصد سال 94 رسيده است. وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: يکي از اولويتهاي اساسي دولت، کاهش ريسکهاي کلان و مديريت ريسک هاي عام کشور است. علي طيب نيا افزود: در اين چارچوب ، تعيين تکليف طرح هسته اي کشور براي کاهش تکانه هاي خارجي وارده بر اقتصاد کشور در دستور کار قرار گرفت. وي افزود: دولت موفق شد در عرصه مذاکرات از حقوق حقه ملت ايران دفاع کند و طرفهاي مذاکره حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را براي ايران به رسميت شناختند.

وي افزود: بعد از آن بود که تحريم هاي ظالمانه براساس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد لغو و دولت موفق شد، نوسانات شديد نرخ ارز و تورم بالا را مهار کند. وي گفت: هر وقت که تکانه هاي بازار ارز افزايش مي يابد پيش بيني فعاليت اقتصادي سلب مي شود و اگر سرمايه گذار نتواند عواقب سرمايه گذاري را پيش بيني کند، سرمايه گذاري به اندازه کافي صورت نمي گيرد.

طيب نيا گفت: تمرکز بر کاهش مستمر نرخ سود بانکي در تناسب با کاهش تورم را اين دولت دنبال کرد که هزينه ريسک در فعاليتهاي اقتصادي را کاهش دهد.

وي افزود: دولت تمام توان خود را براي مديريت ريسکهاي عام بر عهده گرفته و آنچه مي ماند ريسکهاي خاصي است که بيمه پذيرند و کنترل آنها به صنعت بيمه کشور برمي گردد.

وي گفت: صنعت بيمه کشور بايد از فرصت پسابرجام نهايت استفاده را ببرد و از فرصت جذب سرمايه گذاري خارجي در اين صنعت استفاده کند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به وضع عوارض بر بيمه هاي شخص ثالث که در اختيار برخي از دستگاهها براي کاهش مرگ و مير جاده اي قرار مي گيرد، گفت: هزينه کرد اين وجوه بايد به دولت گزارش شود.

علي طيب نيا گفت: وضع عوارض با اين هدف صورت گرفته که خسارات در صنعت بيمه کشور کاهش يابد. وي افزود: قرار بود نقاط حادثه خيز با اين عوارض حذف شود و نيروي انتظامي نظارت موثرتري بر رفتار رانندگان انجام دهد، تا ميزان خسارات و مرگ و مير حوادث جاده اي کاهش يابد. طيب نيا افزود: هزينه کرد اين وجوه بايد به صنعت بيمه و دولت گزارش شود تا اطمينان يابيم اين عوارض به نحو موثري هزينه مي شود و در کاهش خسارات موثر است.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در غير اينصورت تصميم جديدي در مورد لغو اين عوارض يا اصلاح هزينه کرد با نظارت بيمه مرکزي بايد انجام شود. وي در پاسخ به درخواست رئيس بيمه مرکزي مبني بر کاهش ماليات بر ارزش افزوده در صنعت بيمه گفت: در لايحه اصلاحيه قانون مالياتهاي بر ارزش افزوده ، صنعت بيمه از پرداخت اين ماليات معاف شده که اميدواريم اين لايحه ظرف يک ماه آينده به مجلس تقديم شود.




منبع: فارس




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي