آخرین اخبار

آخرين مهلت بخشودگي جرايم معوق رانندگي اجتماعي

آخرين مهلت بخشودگي جرايم معوق رانندگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - طرح بخشودگي ديرکرد جرايم رانندگي معوق سرهنگ احمد کرمي اسد افزود: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شده در صورتي که مالکان وسايل نقليه نسبت به پرداخت اصل جرايم معوق رانندگي خود تا پايان سال 94 اقدام کنند، 2 برابري ديرکرد آنها بخشوده شود. وي افزود: بر اين اساس و با تمهيدات انديشيده شده، مالکان وسايل نقليه تا پايان آذرماه سال 95 اگر جرايم معوق رانندگي خود را تا پايان سال 94 پرداخت کنند مي‌توانند از اين تسهيلات برخوردار شده و به جاي پرداخت جريمه 2 برابري، اصل مبلغ را بپردازند.

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا با تاکيد بر اين که اين مهلت به هيچ وجه تمديد نمي‌شود، تصريح کرد: در صورتي که مالکان وسايل نقليه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرايم معوق خود اقدام نکنند، به طور سيستمي جريمه 2 برابري آنها مجددا اعمال مي‌شود.

وي با اشاره به بکارگيري تجهيزات جديد توسط پليس راهور در خصوص شناسايي رانندگان متخلف در کنار سامانه‌هاي الکترونيکي گفت: بر اساس خودرو رانندگاني که بيش از يک ميليون تومان بدهي جريمه دارند توسط ماموران پليس راه و راهور در معابر برون و درونشهري توقيف و تا زمان پرداخت ديون معوق در پارکينگ متوقف مي‌شود.

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا تصريح کرد: در عين حال تيم‌هاي عمليت پليس راهور ناجا نيز در اين خصوص تجهيز شده‌اند تا با رانندگان متخلف برخورد کنند. لذا توصيه مي‌کنيم رانندگاني که بدهي جريمه معوق دارند از مهلت باقيمانده استفاده کرده تا از تسهيلات اين طرح بهره‌مند شوند و کار خود را به روزهاي آخر موکول نکنند.

وي گفت: رانندگان براي استفاده از اين تسهيلات نيازي به مراجعه به راهنمايي و رانندگي ندارند و اين تسهيلات به طور متمرکز در سامانه اجرائيات پليس راهور اجرايي شده است و بر اين اساس مالکان وسايل نقليه مي‌توانند با ارسال vin وسيله نقليه به همراه * در پايان آن به سامانه پيامکي 1101202020 شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جريمه خود را دريافت کرده و همانند ساير قبوض از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز و يا اينترنت بانک خود آنرا پرداخت کنند.

وي افزود: همچنين مالکان وسايل نقليه مي‌توانند از طريق شماره 120 از مبلغ جريمه خود مطلع شوندو يا با مراجعه به مراکز پليس +10 و يا سايت اينترنتي پليس راهور به نشاني www.rahvar120.ir نسبت به دريافت صورت وضعيت تخلفات رانندگي خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا تصريح کرد: همچنان تسهيلات پرداخت موردي قبوض جرايم رانندگي در سامانه راهور 120 مهياست و رانندگان مي‌توانند به صورت يکجا و يا موردي نسبت به پرداخت قبوض جرايم رانندگي اقدام کنند.

وي در خصوص امکان اعتراض به جرايم سال 94 گفت: همچنان رانندگان پس از دريافت صورت وضعيت تخلفات رانندگي خود در صورتي که به جرايم ثبت شده اعتراض دارند مي‌توانند از طريق پليس + 10 و يا هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات رانندگي به جرايم رانندگي خود با ارايه مستندات اعتراض کنند.

به گزارش سايت راهور، برابر ماده 5 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاريخ مندرج در قبض جريمه يا تاريخ ابلاغ شده در قبض جريمه‌اي که به اطلاع او مي‌رسد جريمه را به حسابي که از طرف خزانه داري کل تعيين و اعلام مي‌شود پرداخت و رسيد دريافت نمايد يا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلايل به اداره اجرائيات راهنمايي و رانندگي تسليم نمايد.

اداره مذکور موظف است حداکثر ظرف 24 پس از وصول اعتراض بررسي لازم را انجام داده و در صورت غير موجه دانستن اعتراض مراتب را به معترض ابلاغ نمايد، در صورت اصرار معترض، اداره اجرائيات موضوع را جهت رسيدگي به واحد رسيدگي به اعتراضات ناشي از تخلفات رانندگي ارسال مي‌نمايد.

در صورتي که متخلف در مهلت قانوني مذکور اعتراض خود را تسليم ننمايد يا ظرف بيست روز پس از ابلاغ رأي واحد جريمه را پرداخت ننمايد، موظف است جريمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جريمه بپردازد.



منبع: مهر





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد