آخرین اخبار

هيس! مردم فرياد نزنيد اجتماعي

هيس! مردم فرياد نزنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - خبرگزاري فارس: مردم اين روزها عادت کرده‌اند که اگر سؤالي از مسئولان مي‌پرسند در جواب بشنوند تقصير دولت قبلي است و در اين دولت يا همه چيز عادي است يا در حال پيگيري!

موضوع آلودگي هوا هم که ديگر قصه پر غصه اين روزهاي مردم شده است يک روز تهران و ساير کلانشهرها از شدت آلودگي هوا نفسشان به تنگ مي‌آيد و يک روز ديگر مردم خوزستان، کرمانشاه و اهواز زندگي‌شان با خاک يکسان مي‌شود.

مردم هم نبايد از مسئولان گلايه کنند و از بي‌تدبيري‌ها نالان باشند چرا که مقصر گرد و غبار و ريزگردها به گفته رئيس محيط زيست، داعش است و آلودگي در کلان‌شهرها به گفته معاون خانم رئيس طبيعي است!

سعيد متصدي معاون محيط زيست در آخرين اظهار نظر خود در خصوص آلودگي هواي اين روزها در کلان‌شهرهاي کشور گفته است: اينکه آلودگي هوا داشته باشيم در اين فصل امري طبيعي است، همانطور که برف و کولاک طبيعي است بروز پديده اينورژن نيز طبيعي است.

متصدي گفته است ايران از سال ١٣٥٠ دچار آلودگي هوا بوده و هر شهري که کلان‌شهر شد در زمره شهرهاي آلوده قرار گرفت چون تا به امروز تلاش‌هاي صورت گرفته مديريت شده نبود اما امروزه تمام برنامه‌ها با مديريت پيش مي‌رود.

معاون خانم رئيس از برنامه‌هاي مديريت شده براي کاهش آلودگي هوا مي‌گويد، برنامه‌هايي که مديريت شده بنزين داخل را عامل آلودگي هوا مي‌دانست و راه را براي واردات بنزين باز مي‌کرد، بنزيني که هنوز هم يورو ٤ بودن آن با اما و اگرهاي زيادي همراه است، اما نکته قابل تأمل اينجاست که اگر آلودگي هوا در اين فصل‌ها طبيعي است چرا آنقدر خانم رئيس بر آلودگي بنزين داخل تأکيد داشت آلودگي و اينورژن که طبيعي است چه با بنزين وارداتي چه با بنزين پتروشيمي، چه کسي از واردات بنزين سود مي‌برد که آن زمان بنزين داخلي علت اصلي آلودگي هوا شده بود؟!

معاون ابتکار در بخش ديگري از اظهار نظرهايش ضمن انتقاد از کساني که به آلودگي هوا معترض هستند به موضوع بنزين هم اشاره کرده و گفته است: تاکنون اقدامات بسيار خوبي در زمينه کاهش آلودگي هوا در کشور صورت گرفته است؛ مثلا حذف بنزين پتروشيمي، حذف آروماتيک‌ها و بنزن از سوخت، اين‌ها کار ساده‌اي نبود اما انجام شد بنابر اين چرا اين افراد اين اقدامات را نمي‌بينند و فقط 2 روز آلودگي هوا را که آن هم بخش زيادي از آن در اين فصل امري طبيعي است، مي‌بينند.

فقط ٢ روز آقاي معاون! شايد در محل زندگي شما و خانم رئيس تنها ٢ روز آلوده بوده است اما تهران و ساير کلان‌شهرها نزديک به 2 هفته در پاييز امسال هواي آلوده را تجربه کرده‌اند که گويا به نظر شما طبيعي است و نبايد گلايه کنند.

معاون ابتکار با بيان اينکه سازمان محيط زيست هميشه حقيقت را بيان مي‌کند، گفته است: همواره گفته‌ايم که هواي اهواز خراب است و علت آن هم بروز طوفان‌هاي گرد و غبار است که از سمت عراق و عربستان وارد مي‌شود، تاکنون هم بيشترين هزينه را در اهواز و خوزستان کرده ايم و بيشترين مصوبات را براي خوزستان گرفته ايم. شايد سه چهارم بودجه را در اهواز هزينه کرده‌ايم که اجراي طرح‌هايي همچون مالچ پاشي، کاشت نهال، آبگيري هورالعظيم تا شکستن آب بندهايي که مانع ورود آب به تالاب هورالعظيم مي‌شدند را شامل مي‌شود.

بنابراين با اين حساب آلودگي در کلان‌شهرها طبيعي است و در شهرهاي جنوبي هم که بيشترين بودجه صرف شده است پس بايد به مردم گفت انتقاد نکنيد هوا فقط ٢ روز آلوده بوده است!

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دهم با اشاره به آلودگي‌هاي اخير در تهران و ساير کلان‌شهرها مي‌گويد: ما بايد جلوي توليد آلودگي را بگيريم کساني که روزي مطرح مي‌کردند بنزين داخلي آلوده است و تأکيد بر روي واردات داشتند و اعضاي خانواده‌شان واردکننده بنزين بودند. هم اکنون بايد پاسخ دهند که چرا بنزين فعلي باز هم آلودگي دارد اين نوع راه‌حل‌ها که راه‌حل محسوب نمي‌شود بهتر است به جاي تعطيل کردن زندگي مردم راه‌حل‌هاي جلوگيري از توليد آلودگي را دنبال کنيم.

سيد حسين نقوي حسيني ادامه مي‌دهد: البته حضور سياسي رئيس محيط زيست خيلي پررنگ‌تر از حضور محيط زيستي او است به گونه‌اي که فعاليت‌ها، حضور و تلاش رئيس محيط زيست در عرصه‌هاي سياسي خيلي بيشتر از حضور و فعاليت در عرصه‌هاي محيط زيستي است و شايد يکي از علل اينکه مشکلات زيست محيطي ما حل نمي‌شود همين باشد، بهتر است محيط زيست همين مشکل را حل کند تا قدمي در راه پاکيزه کردن محيط زيست برداشته شود.

اين گفته‌ها در حالي است که باران و برف باز هم تهران و ساير کلان‌شهرها را نجات داد اما پيش بيني شده است که باز هم هوا طي روزهاي آينده در شرايط ناسالم قرار بگيرد، شرايطي که به گفته مسئولان محيط زيست طبيعي است بنابراين به گفته کارشناسان همتي هم براي رفع مشکل وجود ندارد!



منبع: فارس





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد