آخرین اخبار

از سوبا تا منشا؛ از طالب لو تا رجب زاده و سيدجلال ليگ هاي ايران

از سوبا تا منشا؛ از طالب لو تا رجب زاده و سيدجلال

  بزرگنمايي:

چه خبر -

تيم منتخب هفته يازدهم ليگ برتر

11 بازيکن برتر هفته در سيستم 2-5-3 جاي گرفته و به شرح زير اند، با اين توضيح که مثل هميشه جاي چند بازيکن در اين فهرست خالي است.بازيکناني مثل رادوشوويچ، مهدي کياني، محمد قاضي، شيمبا، محمد نژاد مهدي، ساسان انصاري، رسول نويدکيا، بختيار رحماني و....

وحيد طالب لو (فولاد):

در بازگشت به ورزشگاه نوستالژي نقش جهان يک بار ديگر درخشيد تا فولاد با امتياز نصف جهان را ترک کند. پنالتي را گرفت، توپ از زير ديرک دروازه بيرون کشيد و در يکي دو صحنه هم مانع گلزني مهخاجمان سپاهان روي فرصت هاي صد درصد گلزني شد تا آمادگي اش را به رخ کشيده و همچون سال 82 که براي اولين بار با پيراهن استقلال تجربه بازي در ليگ برتر را مقابل سپاهان در نقش جهان به دست آورد و نامي براي خود دست و پا کرد اين بار بعد از نزديک به 13 تا 14 سال دوباره همه نگاه ها را به خود معطوف کرده و عنوان دروازه بان برتر هفته را به خود اختصاص دهد. مسلما آمادگي روحي و رواني طالب لو مي تواند نقطه اتکايي براي سعداوي و شاگردان جوانش در راه اوج گيري بيشتر باشد.

سيدجلال حسيني (پرسپوليس):

هرچقدر برخي بگويند سن سيدجلال حسيني بالا رفته، او بيشتر در ترکيب پرسپوليس خودنمايي مي کند. در روزي که پيکان مقابل پرسپوليس باانگيزه ظاهر شد و مهاجمان اين تيم نيز بارها خط دفاعي سرخپوشان را اذيت کردند، کاپيتان پرسپوليس مثل يک صخره مقابل توپ ها قرار گرفت و اشتباهات بازيکنان جوان را پوشش داد. شايد اگر حسيني در خط دفاع پرسپوليس نبود، شاگردان برانکو نخستين باخت فصل خود را تجربه مي کردند.

احسان حاجي صفي (سپاهان):

بازي سپاهان مقابل فولاد فرصتي براي نشان دادن اندوخته هاي تيم سابقا مدعي سپاهان بود . مسابقه اي با هجوم هاي يکسره به دروزاه طالب لو از چپ و راست . شايد اگر احسان حاجي صفي کمي خوش شانس بود دروزاه طالب لو را باز مي کرد اما سانتر – ضربه مواج او با واکنش وحيد به کرنر رفت تا کاپيتان سپاهان در حسرت از دست دادن دو امتياز حساس بازي باقي بماند . احسان که در سپاهان ويسي هم جا مي افتد براي روزهاي دشوار تا نيم فصل عصاي دست مربي ايست که بايد بتواند ظرفيت ستاره هايي مثل حاجي صفي را ازاد کند.

محمد ايرانپوريان (تراکتورسازي):

مدافع راست تراکتورسازي در ليگ شانزدهم عزمش را جزم کرده تا از نظر آماري بالاتر از تمام دفاع راست هاي ايران قرار بگيرد. او که پنالتي زن اول تراکتورسازي محسوب مي شود، در بازي ديروز با صباي قم نيز يک گل ديگر از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. علاوه بر اين ايرانپوريان ديروز در به تحرک در آوردن تيمش در جناح راست نقش قابل توجهي ايفا کرد و پايه ساز چند حمله خوب براي شاگردان قلعه نويي بود. ايرانپوريان حالا با 5 گل زده در کنار ادينيو بهترين گلزن تراکتور نيز محسوب مي شود.

آرش رضاوند (نفت تهران):

قبل از بازي نفت مقابل سايپا کسي فکر نمي کرد آرش رضاوند در ترکيب نفتي ها باشد چرا که او در هفته هاي قبل جاي خود را به يک بازيکن جوان ديگر داده بود ، اما اين مدت نيمکت نشيني کار خودش را کرد و رضاوند با بهترين فرم ممکن به زمين آمد و تبديل به سرنوشت ساز ترين بازيکن تيم در برد 2-0 مقابل سايپا شد . البته آرش 21 ساله که دومين فصل حضور در نفت را مي گذراند با وجود همه تمجيد ها هنوز به آن چيزي که از او انتظار دارند دست نيافته ، اگرچه ديدار با سايپا نشان داد اگر به غيرت اش بر بخورد قادر به گلزني و تعيين سرنوشت بازي هم هست .او با گلزني و تاثير روي پنالتي روز خوبش را کامل کرد.

عليرضا نقي زاده (گسترش فولاد):

يکي از بهترين بازي هاي خود در ترکيب گسترش فولاد را برابر استقلال به معرض نمايش گذاشت و هنرنمايي اش با گل زيبايي که وارد دروازه رحمتي کرد تا بازي به تساوي کشيده شود، تکميل شد. نقي زاده جوان در طول 90 دقيقه به خوبي از قدرت بدني و هوش بالاي خود در راه برتري تيمش بهره برد و نه تنها در بيشتر جنگ هاي تن به تن برنده بود بلکه در فاز تهاجمي گسترش نيز حضور فعالي داشت که اوج اين اتفاق در صحنه گل تساوي تبريزي ها آن هم با يک يار کمتر و 10 نفره رخ داد تا شوک بزرگي به استقلال و طرفدارانش وارد شود.

محسن کريمي (استقلال):

بهترين نمايش اين فصل هافبک مهاجم جوان استقلالي ها در مصاف با گسترش رقم خورد. محسن کريمي روي هر دو گل تيمش در دقايق ابتدايي نقش اصلي را ايفا کرد گرچه گل اول به نام او ثبت نشد و گل به خودي مدافع تبريزي ها قلمداد شد اما چيزي از ارزش هاي اين مهاجم ريزنقش به عنوان ستاره آبي ها کم نکرد. در نيمه دوم فرارها و سرعت بالاي کريمي بيشتر بلاي جان مدافعان گسترش شد و روي يکي از همين صحنه ها مهاجم استقلال کاري کرد که داور گلر گسترش را با کارت قرمز اخراج و حريف را 10 نفره کند گرچه اين هنر کريمي چندان براي استقلالي ها خوشايند نبود و باعث شد هم تيمي هاي او کار را تمام شده قلمداد و زحمات او را بر باد بدهند.

احسان پهلوان (ذوب آهن):

اين هافبک جوان در يکي از بهترين روزهاي فوتبالي اش پايه گذار برد پرگل ذوب در خانه نفت بود . ستاره اي با پاس هاي دقيق پشت دفاع که دوبار مهدي رجب زاده را در موقعيت تک به تک و گلزني قرار داد . پهلوان خوش تکنيک که در مرز تبديل شدن به يک ستاره است با باور بيشتر مي تواند يک مدعي جدي براي پيراهن تيم ملي باشد اگرچه شخصيت آرام و بازي در تيم کم حاشيه ذوب به هرحال مانعي براي ستاره تر بودن اوست . البته او فقط 23 سال دارد و راهي طولاني پيش روي اين جوان بجنوردي است .

سوبا ديارا (پديده):

اين بازيکن سريع تيم پديده سرانجام اين شانس را خواهد داشت تا در تيم منتخب هفته ما جاي بگيرد . سوبا در بازي مقابل ماشين سازي با سرعت عمل و تصميم گيري هاي به موقع از خطرناک ترين هاي تيمش بود و يک بار هم تير دروازه حريف سبزپوش را لرزاند . براي پديده که بعد از مدتها آرام آرام روزهاي خوش را در آغوش مي گيرد آمادگي بازيکنان به خصوص خارجي ها بسيار کليدي است به خصوص که هفته بعد نوبت به بازي حساس و پر از کري مقابل تراکتورمي رسد . اين بازيکن ساحل عاجي که سابقه عضويت در ريزه اسپور را دارد بايد نشان بدهد ارزش پول پرداختي اش را دارد به خصوص که اسمش سوباست و همين نام انتظار ها را ازاو بالاتر هم مي برد!

مهدي رجب زاده (ذوب آهن):

هافبک- مهاجم کهنه کار تيم ذوب آهن در ديدار مقابل صنعت نفت در آبادان با ثبت اولين هت تريک ليگ برتر نگاه ها را بار ديگر به سوي خود خيره کرد.او در ليگي که کمتر ممکن است بازيکني در يک بازي سه گل بزند هرسه گل بازي را به نام خود زد تا نشان بدهد هنوز از رو نرفته و حريف مي طلبد . در اين بين رجب زاده که تکنيک بالايي دارد، گل سوم را به زيبايي هر چه تمام تر و با ضربه چيپ از بالاي سر حسن هوري عبور داد، تا سنگين ترين شکست شاگردان دست نشان در خانه رقم بخورد. رجب زاده با ثبت اين سه گل، در بازي هاي ليگ شانزدهم 6 گله شد و همراه با ساسان انصاري در رتبه دوم جدول بهترين گلزنان قرار دارد.

گادوين منشا (پيکان):

مهاجم نيجريه اي پيکان بدون ترديد بهترين بازيکن اين تيم در هفته هاي گذشته بوده است. مهاجم سيه چرده در چند بازي عصاي دست مجيد جلالي شده و در بازي با پرسپوليس هم عملکرد خوبي داشت. او اگرچه در گلزني ناکام بود اما با تکنيک مثال زدني و البته قدرت حمل توپ بالا توانست روز سختي را براي خط دفاع پرسپوليس رقم بزند. منشا در اين بازي يکي دو موقعيت خوب هم داشت که البته نتوانست از آنها استفاده کند؛ با اين حال او نقش زيادي از شکل گيري حملات تيم آبي پوش پيکان داشت.

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد