آخرین اخبار

5 ماده غذايي که شما را لاغر و باريک نگه مي دارد!! تناسب و زيبايي

5 ماده غذايي که شما را لاغر و باريک نگه مي دارد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

اگر نگاهي به کتابفروشي ها بيندازيد، دهها کتاب رژيم غذايي در قفسه ها خواهيد ديد. با وجود جلدهاي شاد و جذاب، با ادعاهاي مطمئن و خوش بينانه شان، بسياري از آنها پر از اطلاعاتي هستند که پيامهاي کاملا اشتباه را ترويج مي دهند. جين کورسبرگ، مربي ارشد در دپارتمان تغذيه دانشگاه کيس وسترن در کليولند مي گويد «کلمه رژيم، منفي است و مردم ممکن است از آن خوششان بيايد يا نيايد.» کورسبرگ، يک متخصص تغذيه است که فکر مي کند بهتر است در مورد کل مفهوم رژيم گرفتن، دوباره فکر کنيم.
او توضيح مي دهد: غذاهاي رژيمي براي بسياري از مردم گيج کننده هستند. مواد غذايي رژيمي، مخصوص چه رژيم غذايي هستند؟ آيا کم کالري، کم چربي، کم سديم، کم قند، بدون گلوتن و… است؟ علاوه بر اين بنظر مي‌رسد بسياري از غذاهايي که افراد رژيمي را بطور خاص هدف مي گيرند، بندرت راضي کننده هستند. بعنوان مثال، بسته‌هاي ميان وعده 100 کالري که براي کمک به کنترل کالري مصرفي افراد تهيه شده اند، را در نظر بگيريد. کورسبرگ مي گويد که آنها اغلب موثر نيستند. و برخلاف انتظار، تعداد کمي از افراد فقط به يک بسته بسنده مي کنند.

شما براي لاغر بودن به برنامه‌هاي فانتزي و سيستم‌هاي نقطه‌اي پيچيده نياز نداريد. تمام کاري که بايد انجام دهيد، آن است که انتخاب‌هاي غذايي‌تان هوشمندانه باشد، مراقب اندازه هاي سهم غذايتان باشيد و فعال بمانيد. کورسبرگ مي گويد «ياد گرفتن آنکه چگونه در تمام عمر، درست غذا بخوريد، مفيدتر است. تاکيد بايد بر انتخاب غذاهاي سالم در هر روز و ايجاد تغييرات مثبت در شيوه زندگي باشد.»

با اين 5 ماده غذايي لاغر بمانيد

بنابراين به جاي متوسل شدن به غذاهاي رژيمي، به سراغ مواد غذايي سالم و مغذي برويد. و اگر به چند توصيه نياز داريد، مي توانيد با اين 5 گزينه شروع کنيد، که در ميان مواد غذايي خوشمزه بسياري قرار دارند که يک ضميمه خوب براي غذا خوردن سالم بوده و در عين حال شما را لاغر و باريک نگه مي دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لاغري

لاغر ماندن با سيب

سيب‌ها، يک منبع خوب از فيبر رژيمي هستند. فيبر رژيمي نه تنها در يک سيستم گوارشي سالم و کاهش کلسترول نقش دارد، بلکه با کالري صفرش، به افرادي که در غذا خوردن دقيق هستند، سود رسانده و آنها را سير نگه مي دارد. يک چيز ديگر نيز در مورد اين ميوه وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند احساس سيري کنيد. يک مطالعه در مجله اشتها دريافت که وقتي خانمها 3 عدد سيب يا 3 عدد گلابي به وعده هاي غذايي روزانه شان اضافه کردند، نسبت به افرادي که 3 عدد کوکي جو دوسر به رژيم هايشان اضافه کرده بودند، وزن بيشتري از دست دادند، حتي با اينکه اين ميوه ها و کوکي ها دقيقا مقدار يکساني فيبر رژيمي داشتند.

در حالي که ممکن است دليل اين يافته ها مبهم باشد اما مي‌توان اينطور اظهار نظر کرد به گفته آلن آراگون، متخصص تغذيه و نويسنده «کنترل قطر شکم: علم کاهش چربي و افزايش عضله»، غذاهاي ترد مي توانند فرد را فريب دهند که بيشتر احساس سيري کند. ممکن است عمل جويدن، سيگنالهاي سيري به بدن شما ارسال کند و باعث شود فکر کنيد بيشتر از چيزي که واقعا خورده ايد، غذا مصرف کرده ايد و از گرسنگي جلوگيري نمايد.

لاغر ماندن با بادام درختي

اگر به دنبال يک ميان وعده خوشمزه براي وسط روز هستيد، يک مشت بادام درختي گزينه اي ستودني است. يک مطالعه در سال 2009 در مجله تغذيه باليني آمريکا دريافت خانمهايي که حداقل 2 بار در هفته آجيل مي خوردند، نسبت به آنهايي که از اين ماده غذايي استفاده نمي کردند، در حفظ وزنشان موفق تر بودند. آراگون مي گويد که بادام درختي، انتخاب اول برخي متخصصان تغذيه است. 30 گرم بادام درختي فقط 167 کالري دارد و بعلاوه حاوي حدود 6 گرم پروتئين و 3 گرم فيبر است که هر دوي اين مواد مغذي مي توانند باعث شوند احساس سيري کنيد.
علاوه بر اين، بادام ها نيز مانند سيبها ترد بوده و به مقدار زيادي جويدن نياز دارند، بنابراين آنها نيز مي توانند باعث شوند احساس کنيد بيشتر از مقداري که واقعا خورده ايد، غذا مصرف کرده ايد و شما را بمدت طولاني تري سير نگه دارند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم لاغري 7 روزه اي که 8 کيلو وزن تان را کم مي کند

لاغر ماندن با سالمون

شواهدي وجود دارد که چربي موجود در مواد غذايي مانند سالمون مي تواند سطوح سيري را افزايش دهد. بعنوان مثال يک مطالعه که در مجله بين المللي چاقي منتشر شد، دريافت هنگامي که افراد رژيم گيرنده چند بار در هفته سالمون خوردند، نسبت به آنهايي که غذاهاي دريايي را در وعده هاي غذايي شان نگنجانده بودند، حدود 1 کيلو گرم بيشتر وزن از دست دادند. سالمون، نسبتا کم کالري است. يک وعده 100 گرمي از آن فقط 175 کالري دارد. سالمون، يک منبع عالي از پروتئين نيز مي باشد.

لاغر ماندن با تخم مرغ

هيچ شکي وجود ندارد که پروتئين مانند فيبر داراي قدرت سيرکنندگي قابل توجهي است و در حاليکه بنظر مي رسد تخم مرغ ها در حال خلاص شدن از شر شهرت بدي هستند که در برخي محافل داشتند، اما در توانايي آنها براي کمک به تحت کنترل نگه داشتن وزن و لاغر ماندن هيچ رقيبي برايشان وجود ندارد.
تحقيقات نشان مي دهد که خوردن تخم مرغ در صبحانه مي تواند به شما کمک کند لاغر بمانيد. يک مطالعه که در سال 2008 در مجله بين المللي چاقي منتشر شد، دريافت هنگاميکه افراد رژيمي در 5 روز از هفته براي صبحانه 2 عدد تخم مرغ خوردند، نسبت به افراد رژيمي که در صبح نان شيريني مصرف کرده بودند، 65 درصد وزن بيشتري از دست دادند.
اگر چه پروتئين به احتمال زياد در هر زماني که آن را بخوريد، شما را سير مي کند اما برخي دانشمندان معتقدند که خوردن پروتئين بيشتر در صبح مي تواند شما را در تمام روز، سيرتر نگه دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لاغري بدون رژيم هاي سخت اينگونه ميسر مي شود!!

لاغر ماندن با گوجه فرنگي

اين درست است که اکثر سبزيجات، يک ماده غذايي رژيمي ايده آل هستند، بخصوص سبزيجات غيرنشاسته اي مانند هويج، کرفس و اسفناج که سرشار از فيبر مي باشند. آنها مانند ساير مواد غذايي سرشار از فيبر مي توانند به سير نگه داشتن شما کمک کنند.
آراگون مي گويد «بعلاوه آنها بسيار خودگردان هستند. شما واقعاً نمي توانيد در مصرف سبزيجات غيرنشاسته اي پرخوري کنيد. يک شخص بدون فرو بردن هويج در سس رنچ، چند تا از آنها را مي تواند بخورد؟»
بنابراين در حالي که سبزيجات زيادي وجود دارند که مي توانند به شما کمک کنند لاغر بمانيد اما گوجه فرنگي ها يک گزينه بسيار خوب هستند، چون بسيار خوشمزه مي باشند. علاوه بر اين با وجود اين استدلال که برخي معتقدند گوجه فرنگي يک ميوه است و برخي مي گويند که سبزي است، ممکن است بکل خوردن گوجه فرنگي را فراموش کنيد. يک فنجان گوجه فرنگي قرمز پخته شده فقط 43 کالري دارد اما درست به اندازه هر تعداد از غذاهاي پرکالري، خوشمزه است.
حداقل نيمي از راز، پيدا کردن مواد غذايي است که هم سالم هستند و هم خوشمزه. نکته مثبت اين است که چنين مواد غذايي وجود دارند. با گذشت زمان شما کشف خواهيد کرد که کدام مواد غذايي کامل و سيرکننده را ترجيح مي دهيد، انتخابهايتان را گسترش داده و در عين حال از سايز دور کمرتان مي کاهيد.



منبع : fitnessmagazine.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد