آخرین اخبار

واکنش فرزند عباس کيارستمي به اظهار نظر وزير بهداشت اخبار پزشکي

واکنش فرزند عباس کيارستمي به اظهار نظر وزير بهداشت

  بزرگنمايي:

چه خبر -

بهمن کيارستمي فرزند عباس کيارستمي و يکي از مطلعين پرونده پزشکي او به اين موضوع واکنش نشان داده و اطلاعات جديدي درباره آنچه در طول روند درماني عباس کيارستمي گذشت، ارائه کرده است.

وزير بهداشت دکتر مير را باعث تمام گرفتاري‌ها مي‌دانست!

با گذشت بيش از پنج ماه از درگذشت عباس کيارستمي، تحقيق و پيگيري پرونده پزشکي اين کارگردان ادامه دارد. در طول اين مدت گفته‌هاي عجيبي از سوي پزشک و مسئولين درماني کشور مطرح شده است که حتي برخي از آنها علت درگذشت اين کارگردان بين المللي را ضربه مغزي در کشور فرانسه عنوان کردند.

حال با گذشت دو روز از اين اظهار نظر حسن قاضي زاده هاشمي، بهمن کيارستمي که به قول وزير بهداشت يکي از مطلعين پرونده درماني عباس کيارستمي است، در گفت‌وگو با ما، نسبت به گفته‌هاي حسن قاضي زاده هاشمي واکنش نشان داده است.

بهمن کيارستمي در مورد اظهارات جديد وزير بهداشت در مورد پرونده پزشکي پدرش مي‌گويد: «من از رازي که آقاي هاشمي از آن صحبت مي‌کنند بي‌خبرم. در جلسه‌اي در تاريخ چهارم تيرماه، پيش از اعزام پدر به فرانسه، با آقاي صمديان نزد آقاي هاشمي رفتيم، مي‌خواستيم françois desgrandchamps، پروفسور جراح و رئيس بخش اورولوژي بيمارستان سن لويي پاريس در اسرع وقت به ايران بيايد و بيمارمان را ببيند و با توجه به وخامت حال ايشان نمي‌خواستيم معطل مراحل صدور ويزا شويم. وزير هم قول مساعدت و همکاري داد.»

کيارستمي در مورد جزئيات جلسه مذکور به نکته بسيار مهمي اشاره مي‌کند و مي‌گويد وزير بهداشت، احمد مير را باعث و باني تمامي اتفاقاتي که براي عباس کيارستمي رخ داده بود، مي‌دانست و نمي‌خواست که او به هيچ وجه در ادامه روند درمان مرحوم کيارستمي دخالت داشته باشد: «با توجه به اينکه لازم بود اطلاعات دقيق به همراه پرونده، به صورت کامل به تيم فرانسوي داده شود از آقاي هاشمي خواستم تا اين مسئوليت را آقاي مير به عهده بگيرند، چرا که او هم فرانسه مي‌داند و به هرحال هنوز پزشک معالج کيارستمي محسوب مي‌شد و بهتر از هرکسي مي‌دانست که در آن چهار ماه چه گذشته بود. آقاي هاشمي اما از اين پيشنهاد اعلام نارضايتي کرد و در پاسخ گفت: «صلاح نمي‌دانم که هيچ مسئوليتي به دکتر مير داده شود و بهتر است او که باعث همه گرفتاري هاست به هيچ وجه در ادامه روند درمان دخيل نباشد.»

پسر عباس کيارستمي ادامه مي‌دهد: «اما روز بعد از آن جلسه حال پدر خراب‌تر شد و وقتي با شوک سپتيک (عفونت خوني) روبه‌رو شديم و او را نيمه شب به بخش icu بيمارستان «آراد» منتقل کرديم، با مشورت و توصيه تيم پزشکي فرانسه تصميم گرفتيم او را بلافاصله به پاريس منتقل کنيم. طبعاً براي اين کار به همکاري وزير احتياجي نداشتيم و ترتيبات کار را خودمان داديم. با اين حال آقاي هاشمي بعد از اطلاع از اين تصميم يادداشتي با اين مضمون براي من فرستاد که اميدوار است همه چيز خوب پيش برود و سفارشات لازم را به سفيرمان در پاريس و آقاي دکتر ظريف کرده‌ است. گرچه در روز سفر نماينده ايشان دکتر پايدار از قول وزير پيغام دادند که: «ما دوست داشتيم شما همين جا مي‌مانديد.»

کيارستمي که از طريق رسانه‌ها از گفته‌هاي وزير بهداشت مطلع شده بود از هاشمي درخواست کرد توضيحاتي درباره اظهار نظر اخير خود ارائه کند که وزير بهداشت در پاسخ به بهمن کيارستمي اين ياداشت را براي او نوشته است:«شب گذشته(اربعين) درجلسه شوراي اداري استان بوشهر که از خانواده ده نفر ازداغديدگاني که اهداي عضو کرده بودند تقدير شد، فردي که خود را وکيل پرونده رسيدگي به قصورپزشکي پدر معرفي کردند، عليه پزشکان و جامعه پزشکي به‌طور عام مطالبي فرمودند که من عرض کردم برخلاف تصور ايشان معتقدم هيچ کس مقدس و مصون ازخطا وپيگيري ومجازات نيست، مگر آنها که آسماني هستند که البته آنها هم اگر خطا کرده‌اند مجازات مي‌شوند. اگر اشکالي هست يا در قانون است ياهمکاران ايشان که وکيل وقاضي هستند و يا در خود ايشان که رأي را عادلانه نمي‌دانند.

عرض کردم قانون به ايشان اجازه داده است ازمسيرهاي مختلف حق خود را مطالبه کنند و تا امروز هم همه ما معتقد به احقاق حق همه مظلومين بوده وهستيم. اتهام زدن وتخريب سرمايه‌هاي اجتماعي چاره درد نيست. ضمناً عرض کردم درجامعه نمي‌توانيم بگوييم اخلاق يک صنف تنزل يافته وديگري ارتقا. اگربداخلاق شده‌ايم همه گرفتاريم. درهمه طبقه‌هاي اجتماعي و صنوف. اخلاق جامعه مثل ظروف مرتبطه است. سال هاست که اين سقوط تدريجي اخلاق را با تلخکامي در همه ارکان جامعه بويژه نخبگان و سياسيون شاهديم و... و نهايتاً به ايشان گفتم که من و آقاي بهمن کيارستمي و آقاي صمديان مي‌دانيم که چه گذشته است وعباس کيارستمي.»

اما بهمن کيارستمي در پايان اين يادداشت، از قاضي زاده پرسيده چه چيزي را او و سيف الله صمديان مي دانند و بقيه نمي دانند؟ که وزير بهداشت در پاسخ به اين پرسش گفته: «بعد از بازگشت از سفر چين در جلسه‌اي حضوري در اين باره صحبت مي کنيم.»

رسانه‌ها و مردم بايد منتظر بمانند تا وزير بهداشت از سفر به کشور چين بازگردد تا به قول بهمن کيارستمي: «پرده از اين راز سر به مهر بردارند.»




منبع: روزنامه ايران




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

يک دليل ديگر براي اين که غذاي مانده نخوريد

زمان انجام حجامت و فوايد حجامت

براي حفظ سلامت در سفر چه کنيم؟ قبل از مسافرت بخوانيد

کمبود اين ويتامين=عصبانيت و پرخاشگري

آب چاق مي کند يا لاغر؟

اسپري بيني ضد افسردگي توليد شد

استفاده از ذرت دام در چيپس و پفک چه خطري دارد؟

اقدامات لازم در زمان سوختگي چهارشنبه سوري

علت ايجاد طعم تلخ در دهان چيست؟

کمبود ويتامين D و بيماري آسم چه ارتباطي با هم دارند؟

قرص آهن چاق مي کند؟قرص آهن معادل چقدر خوراکي است؟

آيا صداي يک ترقه مي تواند باعث کاهش شنوايي شود ؟

سه خوراکي موثر در کاهش قندخون

عوارض عمل بيني و بوتاکس را بدانيد و بعد تصميم بگيريد

آيا باکتري هاي کاهو خطرناک هستند؟ روش صحيح شستن کاهو

کاهش فشار خون با ورزش

ارتباط عود مجدد ام اس با آلرژي غذايي

چه آزمايش هايي را ناشتا مي گيرند؟

باورهاي غلط راجع به سرماخوردگي:ليمو شيرين،شلغم،سوپ بخوريد و ...

نکته بهداشتي روز: تورم گره‌هاي لنفاوي

دو خوراکي مفيد جهت اسهال کودکان

اگر عصرها حمام مي رويد حتما اين مطلب را بخوانيد

موثرترين واکسن آنفلوانزا کدام است؟

ابداع روشي براي پيشگيري از عفونت زخم با پروبيوتيک ها

ويروس هپاتيت A تا چند وقت زنده مي ماند؟ + راههاي انتقال هپاتيت A

کبد چرب نوعي هپاتيت غيرويروسي + وضعيت هپاتيت در ايران

قابليت سرطان کشي در بدن انسان

اگر فشار خون داريد در هواي سرد خيلي بيشتر مراقب باشيد

چرا کامران تفتي دچار حمله قلبي شد؟ در زمان حمله قلبي چه بايد کرد؟

چرا برخي مبتلايان به ديابت نابينا مي شوند؟

بوسيدن راه انتقال خطرناک ترين ويروس ها، لطفا بچه ها را نبوسيد!

تشخيص زردي نوزاد در 10 دقيقه با نانو حسگرهاي جديد

دردي که با مسکن درمان نمي شود، چه زماني خطرناک است؟

ميزان ابتلا به ايدز افزايش يافته يا کاهش؟

آيا تبليغ درمان قطعي ديابت در ماهواره واقعيت دارد؟

توصيه هاي وزارت بهداشت به کساني که حيوان خانگي دارند

آيا کم کاري تيروئيد و پرکاري تيروئيد با سرطان ارتباطي دارند؟

اگر مي خواهيد چشم هايتان را ليزيک کنيد، حتما اين مطلب را بخوانيد

اگر مبتلا به کم خوني هستيد، بيشتر مراقب آلودگي هوا باشيد!

خطر مرگ در کمين افرادي که زياد مي خوابند

آيا دخترزا بودن يا پسرزا بودن بعضي خانم ها واقعيت دارد؟

راههاي پيشگيري ازمبتلا شدن به کمردرد

ورزش علائم يائسگي را کاهش مي دهد

پيش بيني بيماري هاي قلبي از کودکي امکان پذير شد

مهار سلول هاي سرطاني با قرص زعفران

درمان شنوايي با يک راهکار جديد

شراب دست ساز چگونه باعث مرگ و نابينايي مي شود؟

کشف روشي جديد براي کاهش قند خون با مواد خوراکي

افزايش طول عمر با 5 عادت ساده

توصيه هاي وزارت بهداشت به دانش آموزان در سال تحصيلي جديد