آخرین اخبار

چاقي شما به يکي از دلايل ساده زير است، مراقب باشيد!! تناسب و زيبايي

چاقي شما به يکي از دلايل ساده زير است، مراقب باشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - دلايل اصلي چاقيخوردن محصولات کم چرب

خوردن چربي چاق تان نمي‌کند، همان‌طور که خوردن پول، پولدارتان نمي‌کند! بر اساس همين فکر که چربي عامل چاقي است، غذاها را کم چرب يا بدون چربي درست کردند. اما آمارهاي امروز، نشان از دو برابر شدن چاقي بزرگ‌سالان و سه برابر شدن چاقي کودکان دارد. چرا؟

چون :

1 - اکثر غذاهاي کم چرب و يا بدون چربي براي حفظ طعم خود از افزودني‌ها و شکر استفاده مي‌کنند، که در نتيجه کالري برابر همان غذاهاي پرچرب پيدا مي‌کنند. در نتيجه اين کالري‌ها هستند که چاق تان مي‌کنند. يعني غذاهاي پرکالري! حالا فرقي نمي‌کند غذاهاي پرکالري، پر چرب باشند يا پر کربوهيدرات يا پر پروتئين! بنابراين کالري غذاهاي خود را محدود کنيد.

2- غذاهاي کم چرب و يا بدون چربي، گرسنه‌ترتان مي‌کنند و در نتيجه مجبور به پرخوري شده و در کل، کالري بيشتري وارد بدن تان مي‌کنيد. چرا؟ زيرا اين محصولات در عوض چربي‌هاي مضر خود، کربوهيدرات‌هاي ساده‌اي دارند که سريع هضم و جذب بدن مي‌شوند. بنابراين قندخون سريع بالا مي‌رود و بعد از مدت کوتاهي قندخون افت مي‌کند و احساس گرسنگي نمايان مي‌شود. مطالعات دانشگاه آلاباما در بيرمنگهام نشان داده است که سيرکنندگي وعده‌هاي غذايي با 43% کربوهيدرات، بيشتر از وعده‌هاي داراي 55% کربوهيدرات است. ويژگي ديگر وعده‌هاي کم کربوهيدرات، تأثير کمتر آن‌ها بر افت و خيز قندخون است.

دنبال نکردن توصيه‌هاي تغذيه‌اي معتبر

مطالعه‌اي در کانادا بر روي هزار نفر نشان داد، فرستادن ايميل‌هايي در زمينه توصيه‌هاي تغذيه‌اي و ورزشي، کمک به پيشرفت فعاليت بدني و بهبود عادات غذايي‌ مي‌شود. بنابراين با عضو شدن در سايت‌هايي که روزانه اخبار آموزشي‌ را برايتان مي‌فرستند، و بهره‌مندي از توصيه‌هاي به روز آن‌ها، در جهت سلامتي خود گامي مثبت برداريد. از همين امروز شروع کنيد.

کم يا بيش خوابي

طبق مطالعات، افرادي که کمتر از پنج ساعت در طول روز مي‌خوابند، دو و نيم برابر بيشتر از افرادي که بالاي هشت ساعت مي‌خوابند، دچار چاقي شکمي مي‌شوند. براي کنترل بهتر وزن خود، به طور متوسط شش تا هفت ساعت خواب شبانه داشته باشيد.

نوشيدن نوشابه‌ها حتي انواع رژيمي آن‌ها

مگر خوردن نوشابه چه اشکالي دارد؟ مطالعه‌اي در سال 2005 نشان داد افرادي که در طول روز يک تا دو ليوان نوشابه مي‌نوشند، ريسک ابتلا به اضافه وزن و چاقي شان، سي و سه درصد افزايش مي‌يابد. خوردن نوشابه‌هاي رژيمي هم خالي از اشکال نيست! مطالعه‌اي نشان داد افرادي که روزانه بيشتر از دو ليوان نوشابه رژيمي مي‌نوشند، پنج برابر افرادي که لب به نوشابه رژيمي نمي‌زنند، دچار چاقي شکمي‌اند. چون افزودني‌هاي موجود در اين نوع نوشابه‌ها، اشتها را افزايش مي‌دهد.

حذف وعده‌هاي غذايي

در مطالعه‌اي در سال 2011 مشخص شد که هفده درصد آمريکايي‌ها براي کم کردن وزن خود وعده‌اي را حذف مي‌کنند. اما حذف وعده، درست در جهت عکس باعث افزايش وزن مي‌شود، به خصوص اگر وعده حذف شده «صبحانه» باشد. مطالعه‌اي نشان داد افرادي که وعده‌هاي صبحگاهي خود را حذف مي‌کنند با چهار و نيم برابر احتمال، بيشتر چاق مي‌شوند. چرا؟ چون حذف وعده‌ها باعث کاهش سوخت و ساز بدن، افزايش ميزان گرسنگي و افزايش ذخيره‌سازي چربي مي‌شود و همچنين احتمال پرخوري در وعده‌هاي بعدي را بيشتر مي‌کند.

غذا خوردن سريع

بدن ما انسان‌ها يک مشکل عمده دارد و آن اين است که بيست دقيقه طول مي‌کشد تا معده به مغز پيغام بدهد که سير شده‌ايم و ديگر خوردن بس است! مطالعه‌اي نشان داد افرادي که آهسته‌تر غذا مي‌خورند، درست به همان ميزان افرادي که سريع غذا مي‌خورند احساس سيري پيدا مي‌کنند، اما در هر وعده شصت و شش کالري کمتر انرژي دريافت مي‌کنند. اگر مي‌خواهيد مفهوم اين شصت و شش کالري انرژي دريافت نشده در هر وعده را بهتر متوجه شويد، لازم است بدانيد که با آهسته خوردن در هر وعده در يک سال بيشتر از (حدود) ده کيلوگرم وزن کم مي‌کنيد.

تماشاي زياد تلويزيون

مطالعات نشان داده افراد چاقي که زمان تماشاي تلويزيون خود را به نصف ساعات قبلي کاهش مي‌دهند، به طور متوسط روزانه صد و نوزده کالري بيشتر انرژي مي‌سوزاند که همين روند به طور اتوماتيک، ساليانه شش کيلوگرم وزن را کاهش مي‌دهد. براي گرفتن نتايج بهتر و سوزاندن کالري بيشتر، موقع تماشاي تلويزيون کارهاي سبکي مانند کارهاي خانه انجام دهيد.

خوردن در بشقاب‌هاي بزرگ

بشقاب بزرگ‌تر يعني غذاي بيشتر، کالري بيشتر و بدني با اضافه وزن بيشتر. مطالعات نشان داده است که 98 درصد افراد چاق، در بشقاب بزرگ غذا مي‌خورند. بنابراين براي کنترل حجم غذاي مصرفي خود، ظروف کوچک‌تر را انتخاب کنيد و در صورت نياز دوباره آن را پر کنيد.

آوردن قابلمه بر سر ميز غذا

به جاي اينکه قابلمه غذا را به سر ميز بياوريد و غذاي هر کس را بکشيد، قابلمه را در آشپزخانه گذاشته و همان جا غذاي هر کس را کشيده و ظرف‌ها را سر ميز بياوريد. تحقيقات نشان داده است كه آوردن قابلمه غذا بر سر ميز، باعث افزايش سي و پنج درصدي مصرف غذا مي‌شود. از طرفي، وقتي کسي به غذاي بيشتري هم احتياج داشته باشد، مجبور به بلند شدن از ميز غذاست، که همين موضوع، اغلب نتيجه‌اش منصرف شدن است!

انتخاب نان‌هاي سفيد

افراد داراي اضافه وزن، که غلات کامل و سبو‌س‌دار را وارد برنامه غذايي خود مي‌کنند، به علت دريافت فيبر بالاتر، بيشتر از افرادي که از نان‌هاي سفيد استفاده مي‌کنند، چاقي شکمي‌شان آب مي‌شود.

خوردن لقمه‌هاي بزرگ

افرادي که گازهاي بزرگي به لقمه‌هاي خود مي‌زنند، پنجاه و دو درصد بيشتر از افرادي که غذاي خود را به لقمه هاي کوچک تقسيم کرده و بيشتر مي‌جوند، کالري دريافت مي‌کنند. با کوچک کردن لقمه‌هاي خود، رضايت بيشتري از غذايتان مي‌بريد و البته دور کمرتان هم باريک‌تر مي‌شود!

ننوشيدن آب کافي

دريافت کافي آب براي عملکرد مناسب بدن لازم است. با نوشيدن آب بيشتر، شانس‌تان را براي لاغر ماندن افزايش مي‌دهيد. مطالعات نشان داده افرادي که پيش از غذا دو ليوان آب مي‌نوشند، سي درصد بيشتر وزن کم مي‌کنند. براي گرفتن نتيجه بيشتر مي‌توانيد يخ را هم وارد ليوان آب کنيد. چون دانشمندان آلماني معتقدند نوشيدن روزانه شش ليوان آب خنک، حدود پنجاه کالري متابوليسم روزانه را افزايش مي‌دهد. پس اگر عادت کنيد فقط روزانه بيشتر از شش ليوان آب خنک بنوشيد، در سال دو و نيم کيلوگرم وزن کم مي‌کنيد.

دير وقت غذا خوردن

زماني که خواب هستيد، بدن بهترين زمان را براي سوزاندن چربي پيدا مي‌کند. اما وقتي که شام مفصلي به فاصله کوتاهي قبل از خواب تان خورده باشيد، بدن به خاطر درگير شدن در هضم و جذب شام، مجال سوزاندن چربي‌ها را پيدا نمي‌کند. تحقيقات نشان مي دهد افرادي که بعد از ساعت هشت شام مي‌خورند، وزن بالاتري دارند.

استفاده نکردن از ترازو

دانستن وزن، انگيزه‌تان‌ براي اجراي اهداف کاهش وزن را تقويت مي‌کند و مانع از کارشکني در مسير برنامه مي‌شود. توصيه مي‌شود هفته‌اي يک بار خود را وزن کنيد. براي جلوگيري از اثر تغييرات طبيعي بدن بر وزني که ترازو نشان مي‌دهد، هر هفته در زماني يکسان با پوشش بدني ثابت پا روي ترازو بگذاريد.

نوشيدن نوشابه‌هاي ميوه‌اي

امروزه بيشتر رستوران‌ها و کافي‌شاپ‌ها به جاي عرضه ميوه تازه از آب‌ميوه‌ها، نوشابه‌ها و شربت‌هاي پر قند استفاده مي‌کنند. يادتان باشد هر چقدر نوشيدني شيرين‌تر و مخلفاتي که دور و بر آن است بيشتر باشد، براي اندازه دور کمرتان بدتر است!

غذا خوردن احساسي

افرادي که در پاسخ به تنش‌ها و استرس‌هاي زندگي دست به غذا خوردن مي‌برند و يا به اصطلاح احساسي غذا مي‌خورند، سيزده بار بيشتر از افراد عادي، ريسک چاق شدن دارند. بنابراين بهتر است به جاي خوردن، به پياده روي برويد، آدامس بجويد و يا يک ليوان آب براي خنک کردن خود بنوشيد.



منبع : tebyan.net



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد