آخرین اخبار

از جادوگر انتظار تيکي تاکا نداشته باشيد ليگ هاي ايران

از جادوگر انتظار تيکي تاکا نداشته باشيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

چالش‌هاي علي کريمي در دوران مربيگري

علي کريمي که روزگاري با توپ جادو مي کرد اکنون با خداحافظي از دنياي فوتبال مسير جديد مربيگري را در پيش گرفته است.او چندي پيش دوره کلاس هاي درجه c آسيا را پشت سر گذاشت و با دريافت مدرک آنها منتظر تاييد afc است تا خود را آماده دور بعدي کلاس ها کند. با اين حال سوال بزرگ علاقمندان به فوتبال اين است که آيا او موفق به اين خواهد شد تا روي نيمکت مربيگري هم جادو کند يا خير. در ادامه نگاهي خواهيم انداخت به پيش بيني اتفاقاتي که علي کريمي در دوران مربيگري پشت سر خواهد گذاشت.

مصائب مصاحبه و گفتگو با رسانه ها

مهمترين و اولين مشکل ستاره سابق فوتبال ايران روي نيمکت گفتگو با اصحاب رسانه خواهد بود. شماره هشت محبوب که دوري قابل ملاحظه اي با رسانه ها دارد و معمولا در طول سال شايد کمتر از دو مصاحبه از سوي او منتشر شود، در صورت حضور روي نيمکت بايد حداقل هفته اي دو مصاحبه را انجام دهد. حضور در نشست هاي خبري قبل و بعد از بازي يکي از اتفاقاتي است که باعث مي شود تا اصحاب رسانه فرصت بيشتري براي گفتگو با مربي آينده داشته باشند و منتظر صحبت هاي آتشين او باشند. کريمي که نشان داده هر وقت راضي به گفتگو شده شهر را به هم ريخته، در صورتي که بخواهد در دوران مربيگري به اين رويه ادامه دهد بايد منتظر زلزله هاي هفتگي او باشيم.

چالش اساسي با مديران سياسي

يکي ديگر از مشکلاتي که کريمي در طول اين سال ها در دوران بازي پشت سر گذاشته، عدم سازگاري با مديران معمولا سياسي بوده است. اختلاف نظر با مصطفي آجرلو در استيل آذين و محمد رويانيان در پرسپوليس از بزرگترين اتفاقاتي است که توسط او رقم خورده است. با اين حال بايد ديد علي کريمي در دوران مربيگري قادر به همکاري با اينگونه مديران خواهد بود يا خير. کريمي در دوران بازي خود حتي به سرپرستاني که سابقه ورزشي نداشتند تاخت و اين گذشته باعث مي شود تا همه در انتظار اين باشند تا ببينند جادوگر در دوران مربيگري چه برخوردي با اين اتفاقات خواهد داشت.

شاگردان بدقلق

علي کريمي اتفاقات جالب توجهي با مربيان خود نيز پشت سر گذاشته و مشکلاتي که در اردوي پرسپوليس در امارات با مصطفي دنيزلي و همچنين لگد به ساک ورزشي و البته چالش بزرگ با مانوئل ژوزه از جمله اين مسائل است. بايد ديد جادوگر در دوران مربيگري در صورت برخورد با شاگردي با ويژگي رفتاري خودش، چه برخوردي با او خواهد داشت.

دستيار چه کسي مي شود؟

علي کريمي در دوران بعد از بازي تجربه 4 ماهه حضور در کنار کادرفني کارلوس کي روش را در کارنامه دارد. او البته از سوي برانکو ايوانکوويچ نيز دعوت به حضور در پرسپوليس شد. با اين حال بعيد نيست او با دريافت مدرک مربيگري بعدي اش به عنوان دستيار کار خود را آغاز کند. دستياري برانکو ايوانکوويچ و دستياري يحيي گل محمدي و البته شايد حسين فرکي از محتمل ترين گزينه هاي او روي نيمکت تيمي در سطح اول فوتبال ايران خواهد بود و شايد اين تجربه با توجه به همکاري اش با ماگات در بايرن و شالکه براي او مهيا شود که البته خيلي دور از ذهن و بعيد به نظر مي رسد.

رويارويي احتمالي با رقيبان

علي کريمي برابر پرسپوليس، علي کريمي برابر قلعه نويي، علي کريمي برابر علي دايي، علي کريمي برابر تراکتورسازي و علي کريمي برابر استقلال، علي کريمي برابر جواد نکونام، علي کريمي برابر فرهاد مجيدي و ... تمام رقيبان احتمالي ستاره سابق محسوب مي شود که مي توانند حاشيه هاي بزرگي را رقم بزنند. شماره هشت دوست داشتني پرسپوليسي‌ها که با بازگشت خود به پرسپوليس باعث پر شدن سکوها شد چه واکنشي مقابل هواداراني که او را مي پرستند خواهد داشت. او براي نتيجه گيري مقابل استقلال چه خواهد کرد، او چه واکنشي در تقابل احتمالي با علي دايي خواهد داشت؟ همه اين ها اتفاقات جالبي است که همه منتظر وقوع آن هستند.

مربي چه تيمي خواهد شد

علي کريمي در دوراني که هنوز مربيگري را پشت سر نگذاشته بود، به واسطه محبوبيت ذاتي و البته تجربه بالايي که دوران فوتبالش در ليگ آلمان، امارات و ايران پشت سر گذاشته بود، دعوتنامه هاي مناسبي براي همکاري دريافت کرد که از جمله آن مي توان به حضور در کنار کارلوس کي روش، دعوت از سوي برانکو ايوانکوويچ براي حضور روي نيمکت پرسپوليس و همچنين حضور در خونه به خونه اشاره کرد. مسلما علي کريمي در صورت پشت سر گذاشتن موفق دوران مربيگري تيم هاي زيادي را با توجه به کاريزمايش خواهان خود مي بيند. پرسپوليس، ملوان، خونه به خونه يا تيم هاي پايه. مديران الاهلي امارات با توجه به محبوبيت بالاي اين بازيکن در اين تيم که منتهي به ساخت مجسمه اش در باشگاه شده هم بدشان نمي آيد او را در تيم خود ببينند.

تاکتيک کريمي چه خواهد بود؟

اينکه بخواهيم از علي کريمي انتظار تيکي تاکا داشته باشيم عجيب خواهد بود. علي کريمي که در دوران بازي اش بيشتر با بازي انفرادي و حفظ توپ و تکنيک توانست خود را در حد ستاره نشان دهد، مطمئنا حوصله پاسکاري هاي متوالي براي رسيدن به دروازه حريف را نخواهد داشت و نقش بازيکن فانتزيست در ترکيب تيمش بي ترديد قابل مشاهده خواهد بود. اينکه علي کريمي موفق به شناسايي ستاره اي با خصوصيات خودش براي حضور در ترکيب تيمش شود، شايد اتفاق بزرگي براي فوتبال ما محسوب شود.

کريمي مربي بهانه جويي است؟

بهانه جويي هاي علي کريمي در فوتبال ما کم نبوده و او را نيز مي توان مشابه کارلوس کي روش در تيم ملي دانست. گلايه از کيفيت پيراهن و زمين بارها از سوي او در دوران بازي هم سر زده و احتمالا اين مساله به دوران مربيگري او نيز کشيده شود. اعتراض او نسبت به کيفيت پيراهن پرسپوليس در دوران مديريت عباس انصاريفرد يکي از شاخص ترين گلايه‌هاي اوست. عدم پرداخت مطالبات يکي از اعتراضات هميشگي علي کريمي و احقاق حق براي هم تيمي هايش بود که مسلما انتظار مي رود در زمان مربيگري نيز در حق شاگردانش آن را انجام دهد.

دستياران مورد اعتماد کريمي کيست؟

اينکه علي کريمي چه کسي را به عنوان دستيار خود در تيم تحت کنترلش انتخاب کند سوال بعدي در مورد اوست. سابقه نشان داده که علي کريمي علاقه زيادي به رفيق بازي و باندبازي دارد و اين مساله را در تيم ملي و پرسپوليس بارها به نمايش گذاشته است. اينکه او براي کسب نتيجه به دنبال افراد واجد شرايط و کساني که بتوانند او را ياري کنند مي رود يا به دنبال راضي نگه داشتن دوستانش خواهد بود چالش بزرگ ديگري است که بايد در انتظار موعد آن ماند.

سکوها در تسخير جادوگر؟

حضور علي کريمي روي نيمکت مربيگري هر تيمي مي تواند نويد استقبال جالب توجه هواداران در ديدارها و همچنين تمرينات را بدهد. جادوگر سابق که از محبوبيت بالايي برخودار است مي تواند توجه هواداران را به تيم هايي که هدايت شان را برعهده مي گيرد جلب کند و مسلما هر تيمي مي تواند با حضور او به افزايش 50 درصدي هوادارانش اميدوار باشد.

مربيگري در خارج از کشور؟

اتفاق بعيد در خصوص علي کريمي حضور و ادامه کار در خارج از فوتبال ايران است. علي کريمي که پيش از اين بسياري از پيشنهادات جالب توجه بازي اش را در تيم هاي اروپايي به دليل اينکه دوست نداشت از ايران دور باشد از دست داد و امارات را نيز به دليل نزديکي با فوتبال ايران برگزيد، مسلما در بهترين حالت مربيگري خود نيز برخلاف افرادي مثل وحيد هاشميان، مهدي مهدوي کيا و داريوش يزداني و ... در بهترين حالت شايد راضي به دور شدن از تهران باشد.

ترس از پرواز با هواپيما!

علي کريمي فوبياي پرواز دارد و اين مساله باعث شده بود تا در بسياري از سفرهاي تيمي نيز با وسيله شخصي به شهرستان ها سفر کند. اين اتفاق در دوران مربيگري او نيز رقم خواهد خورد؟ البته اين ترس از پرواز با هواپيما در دوراني رقم خورد که اخبار زيادي مبني بر سقوط هواپيماها منتشر مي شد و اين اتفاق باعث شده بود تا او در بسياري از سفرها با وسيله شخصي و به همراه دوستانش راهي شهر محل بازي شود. بايد ديد ترس از سفرهاي هوايي در دوران مربيگري هم او را از جمع شاگردانش دور خواهد کرد يا خير؟

کريمي مربي موفقي خواهد شد يا خير؟

پاسخ دادن به اين سوال جزو سخت ترين کارهاي ممکن است. شايد اگر در دوران بازي کريمي بود او را قادر به انجام هر کاري مي دانستيم. با اين حال مربيگري شرايط خاص خودش را دارد و در کنار کاريزما و ذات خاص خود، نياز به صبر، تحمل و دانش آموزي زياد دارد. اينکه از جادوگر خاطره انگيز انتظار ارائه سبک تيکي تاکا داشته باشيم کاملا بعيد به نظر مي رسد و مصائب مطرح شده و چالش‌هاي پيش رو هم نشان مي‌دهد او راه سختي را در آينده روبروي خود مي بيند. کريمي البته تمام ابزار مورد نياز براي رسيدن به رتبه مربي موفق را در اختيار خواهد داشت. هر تيم با بضاعتي آرزويش است که او را روي نيمکت قرار دهد و مربيان باتجربه هم اگر او مسلط به کار خودش شود بدشان نمي‌آيد او را در کنار خود ببينند. محبوبيت بالاي کريمي در کنار اين ابزار باعث مي شود اميدوار به روزهاي خوب او روي نيمکت تيم آينده اش باشيم و بايد ديد کريمي در مسيري که در پيش گرفته تا انتها به کار خود ادامه خواهد داد يا خير.

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد