آخرین اخبار

چربي سوزي زومبا بيشتر است يا تي آر ايکس و پيلاتس، با کدام سريع تر لاغر مي شويم؟ تناسب و زيبايي

چربي سوزي زومبا بيشتر است يا تي آر ايکس و پيلاتس، با کدام سريع تر لاغر مي شويم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين ورزش براي چربي سوزي و لاغري چيست؟

مدت هاست از اضافه وزن موضعي در ناحيه شکم و پهلو رنج مي بريد و مي خواهيد با افرايش فعاليت بدني تان اندامي متناسب داشته باشيد؟ شايد هم وقتي روي ترازو مي رويد از وزنتان راضي هستيد يا وقتي جلو آينه قرار مي گيريد، با تصوير خودتان مشکلي نداريد ولي مي خواهيد ورزش کنيد تا جلوي اضافه وزن را در آينده بگيريد؟
در اين شرايط سراغ چه نوع ورزشي مي رويد؟ شايد تا چند سال پيش فقط ايروبيک و بدن سازي بهترين ورزش هاي تناسب اندام به شمار مي آمدند، ولي امروزه انواع و اقسام کلاس هاي ورزشي از زومبا گرفته تا تي آر ايکس و يوگا و... در باشگاه ها برگزار مي شود و حالا سوال اينجاست که کداميک از اين ورزش ها زودتر مي تواند شما را به هدفتان برساند و اندامي مناسب برايتان بسازد؟

چربي سوزي و لاغري با تي آر ايکس

ورزش کردن با طناب اين روزها محبوب نشده بلکه از قرن 19 ميلادي روي بورس بوده است. اولين بار رندي هتريک، تکاور نيروي دريايي آمريکا بود که حرکات ورزشي total resistance exercise را ابداع کرد. اصول کلي اين روزش شامل انجام يکسري حرکات بدني همراه با تسمه و بندهاي خاص است و ورزشکار براي انجام اين حرکات بايد از نيروي بدني اش کمک بگيرد.
اما مساله اصلي اينجاست که شايد تي آر ايکس به تنهايي نتواند باعث کاهش وزن دلخواه شود و لازم است که حتما در کنار تي آر ايکس، يک ورزش هوازي از جمله پياده روي، دويدن و تردميل را هم امتحان کنيد تا بتوانيد به وزن دلخواهتان برسيد. يکي از فوايد اصلي اين ورزش آن است که به شما کمک مي کند تا بدني انعطاف پذير پيدا کنيد و تعادل بدني تان به شکل قابل ملاحظه افزايش پيدا کند.
يکي ديگر از محاسن ورزش تي آر ايکس اين است که ورزشکار را کمتر از ساير فعاليت هاي بدني در معرض خطر آسيب هاي ورزشي قرار مي دهد چون قرار نيست در اين ورزش دنبل بزنيد، تي آر ايکس تاثيري روي افزايش حجم عضلاتتان ندارد. اتفاقا برعکس! مطالعاتي که اخيرا انجام شده است نشان مي دهد اين فعاليت ورزشي مي تواند توان عضلاني ورزشکار و حجم ماهيچه هاي او را به اندازه ورزش ها و تمرين هايي که با وزنه انجام مي شود، بهبود بدهد و از اين نظر کاملا با وزنه زدن قابل رقابت است.
اگر پيش از اين آسيبي به کمرتان وارد شده است حتما پيش از شروع ورزش تي آر ايکس، با يک متخصص پزشکي ورزشي مشورت کنيد و تحت معاينه قرار بگيريد و ببينيد که آيا اصلا براي انجام تي آر ايکس آماده هستيد يا خير. فراموش نکنيد که اين ورزش به نيروي زيادي در ناحيه ميان تنه نياز داشته و به کمر و شکم فشار مي آورد.
اگر قصد لاغر شدن داريد، علاوه بر تمرکز بر ورزش تي آر ايکس، يک فعاليت بدني هوازي را نيز شروع کنيد.

چربي سوزي و لاغري با زومبا

در حال حاضر زومبا از محبوب ترين برنامه هاي فيتنسي و تناسب اندام در دنيا محسوب مي شود که توسط يک طراح حرکات موزون کلمبيايي در طول سال هاي 1990 ابداع شده است. در زومبا علاوه بر يکسري حرکات موزون، حرکاتي نظير اسکات، لانژ و... را نيز گنجانده اند. هم اکنون بيش از 15 ميليون نفر در بيش از 180 کشور دنيا به طور هفتگي در کلاس هاي آموزشي زومبا شرکت مي کنند.
بهره گيري از حرکات موزون و پرانرژي بودن اين ورزش يکي از دلايل اصلي محبوبيت روزافزون اين نوع فعاليت بدني بين مردم به شمار مي آيد. چون بيشتر از اينکه شبيه ورزش باشد، يک نوع سرگرمي مفرح و شادي بخش است.
زومبا جزو ورزش هاي هوازي يا ايروبيک تقسيم بندي مي شود. با اين حال اگر مي خواهيد در اين ورزش به موفقيت برسيد بايد عضلات قوي و انعطاف پذيري بالايي داشته باشيد.
زومبا مي تواند انتخابي خوب براي افرادي باشد که قصد چربي سوزي و لاغري دارند چون کالري سوزي به دنبال انجام حرکات زومبا نسبتا بالاست به عنوان مثال شما با انجام 15 دقيقه حرکات زومبا مي توانيد چيزي حدود 150 کالري بسوزانيد. با اين حال پيش از شروع اين ورزش براي رسيدن به وزن ايده آل بايد يک سري نکات را به دقت رعايت کنيد.
به خصوص اگر دچار بيماري هايي نظير بيماري هاي قلبي و عروقي، ديابت و دردهاي مفصلي هستيد. اگر فرد به ديابت مبتلا باشد، يا از ساير بيماري متابوليک رنج ببرد و يا آسيبي در زانو، مچ پا و... داشته باشد مي تواند انواع ديگر ورزش زومبا مثل زومباي طلايي يا زومباي آبي را امتحان کند.
همچنين داشتن کفش مناسب براي انجام حرکات زومبا از اهميت بالايي برخوردار است چون اين ورزش هم شدت بالايي دارد و هم ترکيبي از حرکات جانبي مکرر است. بنابراين موقع ورود به کلاس زومبا بايد کفش مخصوص پياده روي تان را کنار بگذاريد و از يک کفش نرم استفاده کنيد تا به خودتان آسيب نزنيد.

چربي سوزي و لاغري با پيلاتس

حرکات ورزشي پيلاتس اولين بار در اوايل قرن بيستم ميلادي توسط جوزف پيلاتس ابداع شد و به سرعت در جهان به ويژه کشورهايي مثل آمريکا و کانادا رواج پيدا کرد. به طوري که براساس آمارهاي منتشر شده تا سال 2005 ميلادي بيش از 11 ميليون نفر از آمريکايي ها به اين ورزش مي پرداختند و تا آن زمان 14000 مربي به طور حرفه اي به آموزش پيلاتس در اين کشور مشغول بودند.
جوزف پيلاتس پژوهشگر فرهنگ ورزشي بود و در خانواده اي ورزشکار در موشن گلادباخ آلمان به دنيا آمد. پدر او يک ژيمناستيک کار شناخته شده بود که جوايز جهاني نيز کسب کرده و مادرش طبيعت گرا بود.
او از دوران کودکي با انواع و اقسام ورزش هاي شرقي و غربي از جمله مديتيشن و يوگا، ژيمناستيک، بوکس، کشتي و ورزش هاي سنتي يوناني آشنا شد. پيلاتس در کتاب خود با عنوان «بازگشت به زندگي از طريق کنترولوژي» پيلاتس را هنر انجام يکسري حرکات کنترل شده معرفي مي کند که بايد به عنوان تمرين ورزشي و نه يک روش درماني در نظر گرفته شود.
او مي گويد با انجام حرکات پيلاتس به مرور زمان انعطاف پذيري و استقامت کل بدن بالا مي رود. اين ورزش نيازمند توجه به شيوه تنفس، تمرکز بر ناحيه مرکزي بدن، بهبود هماهنگي عضلات و افزايش تعادل بدن است.
حرکات ورزشي پيلاتس يکي از بهترين فعاليت هاي بدني است که به افراد چاق، داراي اضافه وزن يا آنهايي توصيه مي شود که از درد کمر و ضعف عضلات شکمي رنج مي برند. هر چند اين ورزش به خودي خود نمي تواند کاهش وزن شديدي ايجاد کند اما بسته به شدت انجام حرکات ورزشي، مي تواند به چربي سوزي کمک کند.
تخمين زده مي شود که فرد با انجام حرکات پيلاتس در سطوح پيشرفته در هر 5 دقيقه حدود 30 کالري مي سوزاند. بنابراين انجام مداوم اين ورزش به اندازه 30 تا 60 دقيقه در روز مي تواند به شما کمک کند تا چيزي حدود 150 تا 300 کالري بسوزانيد. اما توجه داشته باشيد که اين کالري سوزي منحصر به زماني است که حرکات پيلاتس با شدت بالا انجام شود وگرنه مبتدي هايي که تازه پيلاتس را شروع کرده اند، تغييرات چنداني در تعداد ضربان قلب و در نتيجه چربي سوزي تجربه نمي کنند.
اگر به دليل درد مفاصل امکان پياده روي نداريد يا عادت به ورزش نداشتيد و در حال حاضر آمادگي بدنتان پايين است و اگر مي خواهيد نقص گودي کمرتان را جبران کنيد، در انجام پيلاتس شک نکنيد.

چربي سوزي و لاغري با حلقه

تقريبا همه ما در کودکي هولاهوب داشتيم و اصلا فکر نمي کرديم که بازيچه دوران کودکي مان امروز تا اين اندازه محبوب شود. البته اين محبوبيت نه فقط بين کودکان، بلکه بين بزرگترهايي ديده مي شود که از مشکل چاقي و اضافه وزن موضعي رنج مي برند و مي خواهند با حلقه زدن، پهلو و شکمي صاف و متناسب داشته باشند.
حلقه زدن مثل خيلي از ورزش هاي ديگر از جمله پياده روي، دويدن، استفاده از تردميل، حرکات موزون و... در دسته ورزش هاي ايروبيک طبقه بندي مي شود و اگر با شدت و زمان کافي انجام شود مثل هر ورزش هوازي ديگري مي تواند به سوزانده شدن چربي هايي که اطراف شکم و پهلويتان تجمع پيدا کرده اند، کمک کند.
حلقه زدن اگر قرار است منجر به کاهش اندازه دور کمر شود، بايد با شدت مناسب انجام شود يعني مثل هر نوع ورزش هوازي ديگري تعداد تنفس شما و ضربان قلبتان را در دقيقه بالا ببرد به طوري که وقتي در حال حلقه زدن هستيد نتوانيد به راحتي صحبت کنيد و بايد چند دقيقه صبر کنيد و نفس بگيريد تا بتوانيد حرف بزنيد.

البته بهتر است از ابتدا به اين شدت شروع به ورزش نکنيد، بلکه به تدريج زمان و شدت حلقه زدن را بالا ببريد و به 200 تا 300 دقيقه در هر هفته برسانيد. هر چند توصيه بهتر اين است که به جاي تمرکز روي حلقه زدن، ساير ورزش هاي هوازي را نيز با اين فعاليت بدني همراه کنيد.



منبع : salamaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد