آخرین اخبار

گزارش "ليورپول اکو" در مورد سردار/ همه چيز در مورد يک احتمال هيجان انگيز ليگ هاي خارج

گزارش "ليورپول اکو" در مورد سردار/ همه چيز در مورد يک احتمال هيجان انگيز

  بزرگنمايي:

چه خبر -

گزارش "ليورپول اکو" در مورد سردار

دني اينگز به علت مصدوميت تا پايان فصل قادر به همراهي مرسي سايدي ها نيست و ساديو مانه نيز حداقل يک ماه را به علت حضور در مسابقات جام ملت هاي آفريقا از ترکيب ليورپول دور خواهد بود.يورگن کلوپ نيز هفته گذشته تاکيد کرد که در فصل نقل و انتقالات زمستاني، در پي تقويت خط حمله تيم خود خواهد بود.

در حال حاضر، روبرتو فيرمينيو، اوريگي و دنيل استوريچ، گزينه هايي هستند که مي توانند در پست هاي هجومي مرسي سايدي ها به ميدان بروند اما يورگن کلوپ معتقد است آنها در ادامه فصل، براي حضور در چالش هاي بزرگ، به تقويت خط حمله خود احتياج دارند.

کلوپ در اين رابطه گفت: "ما هميشه شرايط بازار نقل و انتقالات را زير نظر داريم. البته بايد عنوان داشت که تيم ما بايد براي اتفاقات مختلف آماده باشد که يکي از آنها مي تواند مصدوم شدن بازيکنان در ادامه فصل باشد. ما از قبل هم مي دانستيم که ساديو مانه در مقطعي از فصل به علت حضور در مسابقات جام ملت هاي آفريقا غايب خواهد بود و از شنيدن اين اتفاق متعجب نشديم.اما با اين تفاسير، ما قصد داريم شرايط بازار نقل و انتقالات را مورد بررسي قرار دهيم.

در حال حاضر در پست مهاجم نوک ما 3 بازيکن داريم که به نظر کافي مي رسد اما خواسته من، تقويت تيم در پست بال هاي کناري ( وينگر ) است".

عليرغم حفظ تمايل ليورپول به جذب کريستين پوليسيچ از دورتموند، دپارتمان استعداديابي باشگاه ليورپول، سردار آزمون را به عنوان يک هدف جالب زير نظر گرفته است و با توجه به عملکرد بسيار خوب اين مهاجم ايراني در باشگاه روستوف، تمايل ليورپول براي جذب سردار آزمون خيلي هم عجيب به نظر نمي رسد.

آشنايي با سردار آزمون

بعد از سپري کردن دوران ابتدايي رشد در ايران، عملکرد او مورد توجه سران باشگاه روبين کازان قرار گرفت و در سال 2013 و در حاليکه تنها 17 سال سن داشت، به روسيه مهاجرت کرد. در فصل 2014-2013، سردار در 14 بازي با پيراهن روبين کازان، 4 گل به ثمر رساند و بعد از گذراندن فصل دوم نه چندان خوب، به صورت قرضي به روستوف ملحق شد. سردار در روستوف در اوايل دوران حضورش نمايش خوبي داشت و با به ثمر رساندن 3 گل، نقش موثري در رهايي يافتن روستوف از سقوط به دسته پايين تر داشت.

در سال بعد، قرارداد قرضي او باز هم با روستوف ادامه پيدا کرد و سردار موفق شد به همراه روستوف به بهترين رتبه تاريخ اين باشگاه دست پيدا کرده و راهي مرحله پلي آف ليگ قهرمانان شود. با به ثمر رساندن 9 گل، سردار بهترين گلزن روستوف در آن فصل لقب گرفت و حتي با درخشش او، اين تيم نبم نگاهي به کسب عنوان قهرماني نيز داشت.

دلايل عدم بازگشت او به روبين کازان

روبين کازان، که در فصل گذشته ليگ اروپا با ليورپول نيز روبرو شد، قصد داشت تا بعد از تبديل شدن سردار به استعداد اول فوتبال روسيه، دوباره او را جمع بازيکنانش بازگرداند. البته روستوف نيز در اين ميان بيکار ننشست و با استفاده از بندي موجود در قرارداد اين مهاجم جوان ايراني و البته علاقه خود وي به ماندن در روستوف، در نهايت موفق شد با استناد به راي دادگاه ورزشي، سردار را در تيم خود نگه دارد.

عملکرد سردار در فصل جاري

اين مهاجم جوان در فصل جاري در 11 بازي تنها 1 گل به ثمر رسانده است و روستوف در رتبه هفتم قرار گرفته و فاصله زيادي با عملکرد رويايي فصل گذشته خود دارد. اما نقطه عطف عملکرد سردار آزمون، درخشش او در بازي هاي ليگ قهرمانان اروپا بوده است.

با گلزني در برابر اندرلخت و آژاکس، او يکي از عوامل اصلي رسيدن روستوف به مرحلخ گروهي ليگ قهرمانان و همگروه شدن با بايرن مونيخ، اتلتيکو مادريد و پي اس وي آيندهوون لقب گرفت و اوج درخشش او، گلزني در ورزشگاه ويسنته کالدرون در برابر اتلتيکو مادريد در ديداري بود که در نهايت به سود مادريدي ها به پايان رسيد.

سردار آزمون، ليونل مسي فوتبال ايران؟

سبک بازي سردار ، شبيه ستارگان امروز دنياي فوتبال و بر پايه قدرت حمل توپ، مهارت استفاده مناسب از موقعيت و قدرت دريبلينگ مناسب بنا شده است. عليرغم آمار گلزني معمولي او در روستوف که البته بي ربط به سبک دفاعي حاکم بر ليگ اين کشور نيست، سردار در عرصه ملي موفق به ثبت آماري بسيار خوب گلزني شده است.

سردار در سن 19 سالگي توسط کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي ايران در ليست ابتدايي بازيکنان اعزامي به جام جهاني قرارگرفت اما در نهايت توفيقي براي حضور گرفتن در بين 23 بازيکن نهايي راه يافته به جام جهاني پيدا نکرد. با اين تفاسير، او موفق به زدن 16 گل در 22 بازي ملي شده است و در تابستان امسال، اين مهاجم جوان در برابر تيم ملي مقدونيه موفق به ثبت هت تريک شد. پس به نظر مي رسد که مقايسه او با مسي کمي دور از انتظار باشد زيرا با توجه به قامت مناسب سردار، او در پيکارهاي هوايي نيز تبحر ويژه اي دارد.

پست اصلي بازي سردار آزمون

عليرغم ابراز تمايل يورگن کلوپ براي تقويت تيمش در پست وينگر، سردار در ديدارهاي فصل جاري تيمش در پست مهاجم نوک به ميدان رفته است. با توجه به حضور در مناطق مرکزي خط حمله، مي توان او را گزينه مناسبي براي انجام وظيفه در پست شماره 10 نيز قلمداد کرد.

البته سبک بازي سردار مويد آن است که با توجه به سرعت، کنترل توپ بالا و خلاقيت، مي تواند گزينه مناسبي براي بازي در پست نوک خط حمله مرسي سايدي ها نيز محسوب شود.

نگراني هاي احتمالي در مورد خريد اين مهاجم جوان

تاريخ نشان داده است که انتقال بازيکني از ليگ روسيه به ليگ برتر معمولا پر سر و صدا بوده است. ستارگاني مثل آندره آرشاوين و رومن پاوليچنکو، شروع بسيار خوبي را در فوتبال جزيره تجربه کرده اند اما معمولا در حفظ روند خوب خود توفيقي نيافته اند. سلمان راندان، جديدترين نمونه اي است که از روسيه به جزيره مهاجرت کرده است اما عليرغم ارائه نمايشي خوب در وست بروم، به زمان زيادي براي تطبيق پذيري با فضاي فوتبال در انگليس احتياج داشت.

اما نکته جالب در مورد سردار، آمار گلزني او و تعداد گل هاي به ثمر رسيده توسط اين مهاجم جوان با ضربه سر نسبت به پا است. با اين تفاسير، شايد او با توجه به سبک فوتبال انگليس، قادر است راحت تر با اين مهاجرت هماهنگ شود.

آيا واقعا ليورپول به او احتياج دارد؟

شايد گفتن اين موضوع که دپارتمان استعدايابي ليورپول مدت هاست عملکرد او را زير نظر گرفته است، نکته جديدي نباشد. اما با توجه به درخشش سردار در رده باشگاهي و البته عرصه ملي، شايد درک دليل اين تمايل خيلي هم دشوار نباشد. با توجه به 21 سال سن و پتانسيل بالفعل بالاي او، عجيب نيست که تيمي مانند ليورپول در پي جذب او باشد.

نظر ديگر کارشناسان در رابطه با اين انتقال

کارلوس کي روش، سرمربي سابق رئال مادريد که در حال حاضر هدايت تيم ملي ايران را بر عهده دارد در خصوص سردار گفت: "همه خصوصيات لازم براي بازي کردن در بالاترين سطح فوتبال در سردار ديده مي شود. او با تلاش فراوان و قدرت تصميم گيري صحيح، روز به روز در حال پيشرفت کردن است. با اين روند، او تبديل به ستاره فوتبال ايران و آسيا خواهد شد".

مانوئل وتز، از روزنامه نگران فوتبال آلمان با تمجيد از عملکرد سردار، او را به کارل هاينس ريدله، بازيکن سابق دورتموند، ليورپول و تيم ملي آلمان تشبيه کرده است.

او با اشاره به ضربه سر ديدني سردار در برابر آژاکس که نقش موثري در صعود روستوف به مرحله گروهي ليگ قهرمانان داشت، اين حرکت را يادآور دوران فعاليت ريدله دانست.

مانوئل وتز در اين خصوص گفت: "کارل هاينس ريدله بازيکني بود که عليرغم داشتن 180 سانتيمنتر قد، تبحر خاصي در نواختن ضربات سر داشت و مقايسه کردن شکل بازي سردار با اين مهاجم سابق تيم ملي آلمان، خيلي هم اغراق آميز نيست. سرادر آزمون در حال حاضر با درخشيدن در بالاترين سطح فوتبال اروپا، آمادگي خود را براي پيوستن به باشگاه هاي بزرگ فوتبال قاره سبز به نمايش گذاشته است.

امکان سنجي پيوستن سردار به ليورپول

اخبار زيادي در رابطه با تمايل تيم هايي مثل بورسيا دورتموند، مارسي، شالکه و لورکوزن به جذب سردار شنيده شده است و عليرغم اينکه خود او نيز از هواداران سرسخت رئال مادريد محسوب مي شود، بايد از ليگ برتر جزيره به عنوان مقصد مورد نظر او در آينده ياد کرد.

سردار مدتي پيش ضمن ابراز علاقه به کهکشاني ها، ار ليگ برتر به عنوان مقصد مورد علاقه خود نام برد و گفت: "من بسيار به حضوردر فوتبال جزيره علاقمند هستم و بازي کردن در انگليس تحقق روياي من خواهد بود".

منبع: liverpoolecho.co.uk

ترجمه: آريا فاطمي مقدم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ليگ قهرمانان اروپا؛ جنگ بارسلونا و ليورپول!

شگفتي در ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس با رونالدو حذف شد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا: برد ارزشمند بارسلونا مقابل منچستر

آژاکس رئال مادريد را در هم کوبيد!!

معجزه در پاريس؛ برد منچستريونايتد در آخرين دقيقه مقابل پاري سن ژرمن

انتقام سخت رونالدو از اتلتيکومادريد؛ حذف نماينده اسپانيا

بايرن مونيخ – ليورپول؛ جنگِ سرخ ها براي صعود

شاهکار ليورپول و بارسلونا براي صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان اروپا

خاطره ژوليو سزار از نوشته جالب لباس مورينيو

با بهترين پنالتي‌زن لاليگا آشنا شويد!

رکورد جديد ليونل مسي در دنياي فوتبال

رئال مادريد بازهم به بارسلونا باخت

بارسلونا با تحقير رئال مادريد به فينال جام حذفي رفت

قرعه کشي ليگ اروپا: بازي سخت سردار و زنيت با تيم اسپانيايي

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ شب عجيب يوونتوس و منچسترسيتي

امشب ديدار حساس ليورپول و بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان اروپا

ليگ قهرمانان اروپا: برد رئال مادريد با خوش شانسي

ليگ قهرمانان اروپا: شکست تلخ منچستر مقابل پاريس

آغاز دوباره هيجان ليگ قهرمانان اروپا: امشب منچستريونايتد - پاري سن ژرمن

چلسي توسط منچسترسيتي درهم کوبيده شد

امشب ساعت 23:30 بارسلونا - رئال‌مادريد + ترکيب احتمالي دو تيم

برد راحت منچستريونايتد مقابل آرسنال

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس با رونالدو منچستريونايتد را شکست داد

تحقير شدن رئال مادريد توسط بارسلونا با 5 گل!!

پيروزي عجيب منچستريونايند مقابل يوونتوس در لحظات پاياني

شکست غيرمنتظره بارسلونا در خانه در ديداري با 7 گل

تير خلاص رونالدو باعث برد يوونتوس مقابل ميلان

گوارديولا بازهم منچستريونايند و مورينيو را شکست داد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ شب عجيب ليگ قهرمانان براي ليورپول

ديدار حساس منچستريونايتد - آرسنال امشب در تئاتر رؤيا‌ها

امشب نبرد گلادياتور‌ها : يوونتوس - اينتر ميلان

با پيروزي مقابل اينتر ميلان؛ يوونتوس دست نيافتني تر شد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ اينتر ميلان صعود نکرد اما ليورپول رستگار شد!

شب عجيب ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس و منچستر باختند

شکست تلخ منچستر يونايتد مقابل ليورپول

بازي هاي هيجان انگيز در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان + تاريخ بازي ها

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ ريش هاي مسي درآمد بارسلونا طوفاني شد!

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ منچستر و رئال ناکامان بزرگ

شعار حيا کن رها کن در نيوکمپ بارسلون!

درخشش مسي در اولين بازي ليگ قهرمانان اروپا

نتايج ليگ قهرمانان اروپا: همه بردند بجز منچسترسيتي

امشب بازي هيجان انگيز ليورپول – پاري سن ژرمن در ليگ قهرمانان اروپا

پايان طلسم رونالدو در تيم يوونتوس

بارسلونا حريفش را به خاک و خون کشيد!!

بحراني شدن شرايط مورينيو در منچستريونايتد؛ شکست سنگين مقابل تاتنهام

شکست برايتون مقابل ليورپول در حضور عليرضا جهانبخش

اشتباهات عجيب دروازه بان ليورپول باعث قهرماني رئال مادريد شد!

اتلتيکومادريد با اقتدار قهرمان ليگ اروپا شد

کشتن بارسلونا و روياهايش با 5 گل!

افتضاح داوري در شب تساوي رئال مادريد و بارسلونا