آخرین اخبار

تبريک رهبران جهان به پيروزي دونالد ترامپ/ رهبران جهان درباره ترامپ چه گفتند؟ سياسي

تبريک رهبران جهان به پيروزي دونالد ترامپ/ رهبران جهان درباره ترامپ چه گفتند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بازتاب جهاني به يک انتخابات نفسگير/رهبران جهان درباره ترامپ چه گفتند؟

اولين واکنش به نتايج انتخابات از سوي رقيب بود، رئيس ستاد انتخاباتي کلينتون خطاب به طرفداران گفت: به خانه هايتان برويد و بگذاريد آرا شمارش شود! اين سخنان قبل از اعلام قطعي نتايج اراي انتخابات بود. چرا که بعد از آن وي شکست را پذيرفت و به ترامپ تبريک گفت.

رئيس مجلس نمايندگان آمريکا در صفحه توئيتر خود به ترامپ تبريک گفت و نوشت: در تماس تلفني با ترامپ و «مايک پنس» معاونش، پيروزي نامزد جمهوري خواهان را تبريک گفته است و آنها مکالمه بسياري خوبي داشته اند.

پل رايان پيشتر در واکنش به انتشار ويدئويي از ترامپ درباره زنان گفته بود، حرف هاي مستهجن ترامپ مشکل ساز و مشمئز کننده است.

دبير کميسيون سياست خارجي اتحاديه اروپا در واکنش به پيروزي ترامپ گفت: ما با آمريکا همکاري خود را ادامه مي دهيم،

وي در پيامي توئيتري نوشت: ارتباط اتحاديه اروپا- آمريکا از هر تغيير سياسي عميق تر است. با کشف قدرت اروپا، به همکاري با يکديگر ادامه مي دهيم.

ايرنا- «ژان مارک ارو» وزير امور خارجه فرانسه هم در اين باره گفت: در صورت پيروزي «دونالد ترامپ» در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، پاريس با آمريکا همکاري خواهد کرد.

ارو در گفت و گو با شبکه «فرانس 2»، در مورد پيروزي نامزد حزب جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، گفت: به او تبريک خواهيم گفت و فرانسه با آمريکا همکاري خواهد کرد. بعد از پيروزي ترامپ مسايل زيادي مطرح خواهد شد.

ديروز (سه شنبه) با آغاز انتخابات رياست جمهوري آمريکا، «فرانسوآ اولاند» رئيس جمهوري فرانسه تلويحا از هيلاري کلينتون حمايت کرده بود.

رهبر حزب راست افراطي فرانسه هم در صفحه توئيتر خود پيروزي ترامپ را به «رئيس جمهوري جديد و ملت آمريکا» تبريک گفت.

رهبر حزب راست افراطي فرانسه گفته بود که در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، موافق پيروزي «هر کسي جز هيلاري کلينتون» است.

وي پيشتر در مخالفت با اقدامات آمريکا در صادرات مدل اقتصادي خود به سراسر جهان، گفته بود: اگر آمريکايي بودم به دونالد ترامپ راي مي دادم.

وزير محيط زيست فرانسه هم اين گونه واکنش نشان داد: پيروزي ترامپ مانع اجراي توافق پاريس نمي شود که او نامزد حزب جمهوريخواهان است و اعتقادي به اجراي اين توافق در کشورش ندارد.

نخست وزير ترکيه هم در واکنش به پيروزي ترامپ سريعا خواسته خود را مطرح کرد، وي گفت: از ترامپ مي خواهم که فتح الله گولن را به ترکيه تحويل دهد

يلدريم که در آکادمي گارد ساحلي ترکيه سخن مي گفت، تاکيد کرد: با تحويل گولن، شروع و فصل تازه اي در مناسبات دو کشور باز خواهد شد.

و بالاخره تبريک اولين رئيس جمهور عربي به زبان سيسي!

عبدالفتاح السيسي به عنوان اولين رئيس‌جمهور عربي در بين رؤساي جمهور عرب، پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا را تبريک گفت.

وزير دفاع فيليپين گفت: همکاري نظامي با آمريکا را لغو نمي کند و سطح همکاري هاي نظامي کاهش مي يابد

وزير دفاع فيليپين اعلام کرد که رئيس جمهور اين کشور تصميم گر فته است تا اتحاد امنيتي با ايالات متحده آمريکا حفظ شود ولي فعاليت هاي مشترک نظامي کاهش خواهد يافت.

رودريگو دوترته رئيس جمهور فيليپين بارها تهديد کرده است که پيمان هاي دفاعي با آمريکا را لغو خواهد کرد و مانورهاي نظامي با آمريکا را پايان مي دهد.

ولي دلفين لورنزانا وزير دفاع فيليپين در سخناني تاکيد کرد: اتحاد امنيتي با آمريکا لغو نخواهد شد، توافقنامه اي که اجازه تمديد حضور نظاميان آمريکايي در فيليپين را مي دهد.

وي تصريح کرد: پيمان امنيتي پابرجا خواهد بود ولي برخي فعاليت هاي مشترک نظامي کاهش خواهد يافت. مانورهاي جنگي موسوم به "شانه به شانه" با حضور هزاران نظامي آمريکايي و فيليپيني ادامه خواهد يافت ولي بيشتر متمرکز بر فعاليت هاي غير نظامي، مهندسي و فعاليت هاي غير جنگي خواهد بود.

واکنش برخي ديگر از مقامات جهان به پيروزي ترامپ را از نظر مي گذرانيد:

رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه در پيامي اعلام کرد اميدوار است انتخابات جديد آمريکا باعث خير و برکت شود.

همچنين مولود چاووش‌اوغلو، وزير خارجه ترکيه پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريکا در پيامي در توييتر به دونالد ترامپ به عنوان ر ئيس جمهور جديد آمريکا تبريک گفت.

بکر بوزداغ، وزير دادگستري ترکيه نيز گفت: با تغيير رئيس جمهور در آمريکا روابط اين کشور با ترکيه تغيير نمي‌يابد زيرا روابط ميان دو کشور براساس منافع دو طرفه بوده وبر پايه همکاري‌هاي استراتژيک است. اميدواريم همکاري‌هاي استراتژيک ميان دو کشور براساس اعتماد متقابل گسترش يابد.

از سوي ديگر مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا با اشاره به پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفت: اين انتخابات شرايط را براي همکاري اتحاديه اروپا با آمريکا دشواتر خواهد کرد.

وي افزود: شرايط سخت‌ خواهد شد. همکاري با دولت جديد آمريکا دشوارتر از دولت‌هاي پيشين خواهد شد. اما وي رئيس جمهور منتخب و آزاد آمريکا است.او ادامه داد: ما بايد به رئيس جمهور آتي آمريکا احترام بگذاريم. من اميدوارم درباره مسائل مختلف همکاري کنيم.

شينزو آبه، نخست وزير ژاپن نيز در پيامي ضمن تبريک به ترامپ به حفظ روابط دو کشور متعهد شد.

ماتئو رنتزي، نخست وزير ايتاليا نيز اين پيروزي را به دونالد ترامپ تبريک گفت.

ينس استولتنبرگ، دبيرکل ناتو نيز به دونالد ترامپ پيروزي در انتخابات نفس گير رياست جمهوري آمريکا را تبريک گفته و ابراز اميدواري کرد که ناتو و آمريکا همکاري خوبي در آينده داشته باشند.

نجيب رزاق، نخست وزير مالزي با تبريک به دونالد ترامپ، نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعلام کرد: نتايج اين انتخابات نشان داد که آمريکايي‌ها مي‌خواهند کشورشان در خارج از کشور مداخله کمتري داشته باشند و مي‌خواهندبيشتر دولت جديد بر منافع و رفاه کشور متمرکز شود.

وي ادامه داد: مالزي به دنبال ادامه همکاري‌ها با آمريکا تحت رياست جمهوري ترامپ است.

همچنين يک مقام ارشد حزب محافظه کار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد: هنوز دولت آلمان نمي‌داند که دونالد ترامپ نامزد جمهوري خواهان چه کارهايي انجام خواهد داد.

نوبرت روتگن، از اعضاي ارشد حزب اتحاد دموکرات مسيحي آلمان گفت: ما هنوز نمي‌دانيم که اگر صداي اعتراض و عصبانيت وارد دفتر رياست جمهوري آمريکا شده و به قدرتمندترين مرد دنيا تبديل شود، چه کار خواهد کرد.

همچنين رئيس کميته امور خارجي پارلمان آلمان اعلام کرد: از نظر موقعيت ژئوپلتيکي، ما در شرايط بسيار نامعلومي قرار داريم.

يون بيونگ سه، وزير خارجه کره جنوبي پس از اعلام پيروزي ترامپ در انتخابات آمريکا گفت، وي معتقد است که دونالد ترامپ سياست کنوني آمريکا مبني بر فشار عليه کره شمالي درباره برنامه هسته‌اي و آزمايشات موشکي‌اش را دنبال خواهد کرد. وي گفت: ترامپ نشان داده است که بزرگترين مشکلي که جهان با آن رو به روست تهديد هسته‌اي است و تيم امنيت ملي ترامپ متمايل به اعمال فشار بيشتر عليه کره شمالي هستند.

جولي بيشاب، وزير خارجه استراليا اعلام کرد: بسيار مهم است که واشنگتن در آسيا حضور قوي‌ داشته باشد. کشورهاي منطقه ما به دنبال حضور بيشتر آمريکا بوده و نمي‌خواهد اين حضور کمتر از گذشته باشد.

وي ادامه داد: کانبرا به دنبال ادامه همکاري‌هاي نزديک با دولت جديد آمريکا است و تمايل دارد شاهد تمرکز بيشتر آمريکا در منطقه آسيا ـ اقيانوسيه باشد.

به گفته او توجه به منطقه آسيا ـ اقيانوسيه از سوي آمريکا در حيطه منافع ملي استراليا قرار مي‌گيرد. آمريکا بزرگترين سرمايه‌گذار خارجي مستقيم در منطقه است.

همچنين فون درلاين، وزير دفاع آلمان با اشاره به پيروزي ترامپ در انتخابات آمريکا گفت: اين پيروزي "شوک عظيمي" است.

وي ادامه داد: من فکر مي‌کنم که ترامپ مي‌داند که اين راي‌ها به وي نيست بلکه عليه واشنگتن و عليه بنيادهاي آمريکا است.

نايجل فاراژ، رهبر پيشين حزب استقلال انگليس اعلام کرد: پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا يک انقلاب سياسي بزرگ‌تر از خروج انگليس از اتحاديه اروپا است.

وي در پيامي در توئيتر در واکنش به پيروزي دونالد ترامپ، نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفت: به نظر مي‌رسد 2016 سال "دو انقلاب مهم و بزرگ سياسي" است. البته پيروزي ترامپ انقلابي بزرگ‌تر از تصميم انگليس به خروج از اتحاديه اروپا است.

ترزا مي، نخست وزير انگليس نيز نسبت به تقويت و تحکيم روابط با آمريکا در دوره ترامپ ابراز اميدوراي کرد.

حماس در اين رابطه اعلام کرد: سياست هاي جانبدارانه آمريکا انتخاب با رئيس جمهوري تغيير نمي کند

سامي ابوزهري سخنگوي حماس به خبرگزاري فرانسه گفت: ملت فلسطين بر تغيير رئيس جمهوري آمريکا حساب چنداني باز نمي کنند، زيرا سياست هاي اين کشور نسبت به مساله فلسطين سياستي ثابت و بر اساس تعصب استوار است.

وي در عين حال اضافه کرد که اميدوار است ترامپ رئيس جمهوري جديد آمريکا سياست هايش را درباره مساله فلسطين مورد ارزيابي مجدد قرار دهد.

وزير خارجه ايتاليا هم اين رويداد را يک اهميت تاريخي خواند،وي که هميشه به طور علني از کلينتون حمايت مي کرد در گفت و گو با شبکه راديويي `رايدو انکيو` گفت: شب گذشته فراموش نشدني خواهد بود و نبايد آن را کم اهميت محسوب کرد. پيروزي ترامپ تعجب آميز بود اما ترديدي نيست که اين پيروزي يک رويداد بسيار مهم و غيرمنتظره است که باعث ايجاد تغييرات زيادي در جهان خواهد شد.

وي افزود: ترديدي نيست که آمريکا تقسيم شده است و فکر مي کنم که اختلاف آرا ميان دو کانديدا از 7 تا 8 دهم درصد باشد و 130 ميليون آمريکايي راي داده باشند. يک تفاوت يک ميليون نفري ميان آنها وجود دارد ولي اين اتفاق زياد افتاده است و حتي برخي اوقات رئيس جمهور منتخب حتي اکثريت را نيز نداشت. البته دولت به راي دهندگان و نتيجه انتخاباتي آمريکا احترام مي گذارد. روشن است که ايتاليا به روابط دوستانه و همکاري اش با آمريکا و خط سياسي خود ادامه مي دهد.

ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه در پيامي به دونالد ترامپ، رئيس جمهور منتخب آمريکا پيروزي وي در رقابت‌هاي انتخاباتي را تبريک گفت.پوتين همچنين اعلام کرد که اميدوار است روسيه بتواند همکاري خوبي با ترامپ در زمينه مسائل مختلف جهان داشته باشد.رئيس جمهور روسيه تاکيد کرد مذاکرات آمريکا و روسيه به نفع منافع دو کشور است.

منبع: خبرآنلاين



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد