آخرین اخبار

نشانه هاي رفتاري افراد منفي باف سلامت روان

نشانه هاي رفتاري افراد منفي باف

  بزرگنمايي:

چه خبر - 15 علامت از افراد منفي باف

عدم اعتماد به نفس، عبوس بودن و محکوم کردن، بي اطميناني و اضطراب، همه با هم مخلوطي از ترکيبات سمي است. شايد شما تعجب کنيد که چگونه فردي با اين ترکيبات سمي در وجودش ميتواند زنده مانده و زندگي کند؟! با کمال تآسف بايد گفت در اطراف ما هنوز افرادي با اين مشخصات وجود دارند که نميشود از آنها دوري کرد.

اين سخنان براي اين نيست تا بگوييم که شما هرگز لحظات نوميدي و اضطراب و دلسردي نداشته ايد؛ بلکه ميخواهيم بگوييم شما بعنوان فردي مثبت، هرگز اجازه نخواهيد داد تا اين افکار منفي، زندگي شما را به پيش ببرند. زندگي يک فرد مثبت با افکار مثبت هميشه نسبت 4 به 1 دارد؛ به اين صورت که اينگونه افراد به ازاي هر يک فکر منفي، چهار انديشه مثبت در ذهنشان بوجود مي آورند تا موقعيت خود را حفظ کرده و به سختي نيفتند.

در ذيل ، شما با 15 علامت از افراد منفي باف روبرو خواهيد شد و خواهيد ديد آنها چگونه علامات منفي خود را ميسازند. همچنين کشف خواهيد کرد چرا بيشتر مردم بطور ناخودآگاه از حالتهاي منفي خودشان بيخبرند و چگونه اين حالت ميتواند زندگي خود و اطرافيانشان را خراب کند.اين علامات هشدار ، همچنين به شما ياد ميدهد تا هشيار بوده و بتوانيد از افتادن به چاله سياه منفي بافي، پرهيز کنيد.

1.منفي بافها هميشه نگرانند

اين مردم هميشه زندگي را با نگراني ميگذرانند. اين طرز فکر از آنجا سرچشمه ميگيرد که در وجود اين افراد، يک نياز به آگاهي و محافظت وجود دارد ولي از نوع بسيار شديد آن.

راه حل:

البته راهکاري نيز براي اين نياز وجود دارد . تمرين تمرکز حواس و زندگي کردن در حال، بزرگترين راه براي از بين بردن نگراني است.
هرچه بخواهد بشود ميشود ؛ چه ما نگران باشيم و چه نباشيم ........

آنا مونار

2.منفي بافها سعي ميکنند تا به شما بگويند که چکار بکنيد بهتر است

وقتي فردي شروع ميکند تا به شما بگويد مثلآ چطور زندگي کنيد، چه خانه اي بخريد و يا چگونه کار کنيد، مطمئن باشيد که آنها در گروه منفي بافها هستند. اينگونه افراد اين کارها را براي زندگي خودشان انجام نمي دهند؛ اين يک علامت روشن از اين است که آنها از مشکلات زندگي خودشان سردرنياورده اند؛ اين خيلي آسان است تا به ديگران بگوئيم چگونه زندگي کنند تا اينکه اين کارها را خودمان انجام دهيم.

3.آنها هميشه در يک موقعيت فرضي زندگي ميکنند

يک توضيح عصبي براي اين مرحله وجود دارد و آن اين است که اين امر در قسمتي از مغز به نام آميگدال اتفاق مي افتد . آميگدال نقش اصلي را در شروع پاسخ به ترس دارد و از توابع هشدار است . آميگدال تثبيت و ذخيره کردن حافظه‌ها را در نواحي ديگر مغز تحت تاثير قرار مي‌دهد بنابراين آميگدال جزئي از يک سيستم است که بعنوان تنظيم کنندهٔ قدرت حافظه‌ها با توجه به اهميت هيجاني آنها عمل مي‌کند. بعبارت ديگر، در يادگيريهايي که با هيجان همراه باشند با توجه به اينکه آميگدال فعال مي‌شود، ذخيرهٔ آنها بهتر صورت مي‌گيرد . در تمامي موقعيت هايي که مشابه موقعيت تثبيت شده در حافظه باشد ، آميگدال فعال شده و خاطره ترس يا نااميدي و شکست و ... به ياد فرد مي آيد ؛دانشمندان ، اعتقاد دارند که اين يک موقعيت پيش فرض مغزي است که از نظر تکاملي قابل درک است؛ بطور مثال در مکانيسم ترس از پرواز ، فرد از آن قسمت از مغز که نورونهاي آن مسئول دنبال کردن اخبار بد است و در حافظه نگه داشته شده ، بيشتر استفاده ميکند تا در واقع مراقب خطرات احتمالي باشد. در حقيقت فرد منفي باف هميشه با فرض اينکه يک مشکل بوجود خواهد آمد ،از اين قسمت مغزخود ( که مسئول اخبار بد است ) ، بيشتر بهره ميگيرد و توانايي خنثي کردن اين مکانيسم را ندارد ولي افراد مثبت ، توانايي ارزيابي مشکلات و توانايي رودررو شدن با آنها را در مغز خود توسعه داده در نتيجه ميتوانند اين مکانيسم را در هنگام روبرو شدن با مشکلات خنثي کنند.

4.افراد منفي باف از پنهان کاري لذت ميبرند

چنانچه در يک مهماني، با فردي منفي باف آشنا شويد، به احتمال زياد با يک بحث خسته کننده از طرف او روبرو خواهيد شد. آنها از اينکه اطلاعات زيادي درباره خودشان به شما بدهند هراس دارند و در نتيجه هميشه با ترس زندگي ميکنند؛ ترس از اينکه شما بفهميد چه نقاط ضعفي دارند. آنها بندرت به اين فکر ميکنند که ميتوانند از روش مثبت زندگي هم بهره اي ببرند. پس در دفعه بعدي که با چنين فردي در مهماني يا گروهي آشنا شديد به چرايي اين افکار منفي بهتر پي خواهيد برد.

5. آنها بدبين هستند

افراد منفي باف هميشه به دنبال ردي از بدي، اتفاق ناگوار، ترس و ... در همه اتفاقات پيرامونشان هستند. آنها بندرت يک پيامد شاد يا نتيجه مثبتي را از رويدادها تجسم ميکنند. آنها هميشه اين تصور را دارند که همه چيز غلط از آب درميايد و اگر اينطور شد چه کنند؟

6. آنها براي بازگو کردن اخبار بد، نميتوانند مرزبندي کنند

افراد منفي باف، عاشق اين هستند که به اتاق يا خوابگاه شما بيايند و چيزهايي مثل اين را به شما بگويند: اخبار بد را درباره ....شنيده اي؟

افراد منفي باف دوست دارند شما را در معرض همه جزئيات اسفبار اتفاقات بگذارند. متآسفانه، فاجعه اينجاست که بر طبق تحقيقات، اثرات بد اخبار منفي بر روي اشخاص، بسيار عميقتر از تصورات پيشين اوست. ( چرا ما نگران هستيم – اثرات روانشناسي اخبار بد ...روانشناسي امروز ). قرار گرفتن در معرض اخبار حاکي از خشونت، مرگ و فاجعه، از عوامل افسردگي و اضطراب است (POST_TRAUMATIC STRESS DISORDE =PTSD) درست همانند اختلال استرس پس از حادثه

7. افراد منفي باف خيلي پوست نازک( حساس) هستند

اينگونه افراد نسبت به هر نقدي حساس هستند حتي وقتي تعريفي را از راه غلط انجام دهيد . ممکن است شما منظوري نداشته باشيد اما آنها اين اظهارات را نامهربانانه و بي ادبانه تفسير ميکنند . براي مثال : يک فرد منفي ، يک شوخي را باره افراد کوتاه قد ، نوعي کنايه به خودش ميداند چون ممکن است او نيز کوتاه قد باشد .

8.افراد منفي هميشه شکايت دارند

آنها بسيار ناله ميکنند و سعي دارند تا همه را متقاعد کنند که دنيا بر عليه آنهاست. آنها اغلب خود را قرباني آلودگي هوا، رئيس سختگير، بدشانسي و تربيت بد پدر و مادرشان ميدانند. آنها بندرت ممکن است قبول کنند که عوامل ديگري مانند کمبود انرژي، نداشتن خلاقيت و يا ساده گرفتن يک کار سخت نيز ممکن است از عوامل شکست آنها در زندگي باشد.

9.افراد منفي باف هرگز از منطقه امن خود خارج نمي شوند

خارج شدن از دنياي آشناي خود، براي افراد منفي همانند کفرگويي است. نميتوانند با ترس بيشتر، ناراحتي ، چالش و يا شکست رو در رو شوند؛ بنابراين هيچگاه قادر نخواهند بود تجربيات جديدي داشته باشند و محکوم به سکونت در منطقه امن دلتنگ و راکد خويش هستند.

10.افراد منفي باف نيز دنيا را دوست دارند، اما .....

افراد منفي باف، ممکن است هيچ تعريفي از آشپزي شما نکنند؛ شايد از اينکه خودشان را بطور مثال در يک ساحل ببيند نيز شاد شوند و يا حتي در يک رستوران؛ اما مشکل اصلي برايشان اين است دوست دارند اظهاراتشان را با کلمه " اما " ، به پايان برسانند:

بنظر مياد که رستوران خوبي باشه "اما " نميدونم چرا روي ميز ما يک منو نيست ؟!

اين ساحل خيلي دوست داشتني هست" اما" هميشه اطرافش پر از آدمه .....

11.اين افراد موفق نيستند

عدم موفقيت ميتواند ناشي از بسياري عوامل باشد، اما علت اصلي آن منفي بافي است. افراد منفي باف، اغلب فکر ميکنند بقدر کافي باهوش، قوي و يا خوب نيستند. البته تهديد واقعي در عدم موفقيت آنها، هوش هيجاني آنهاست که در حقيقت و در مواقع بحراني، آنها را فلج ميکند ؛ البته اينگونه افراد، عدم موفقيت خود را به مردم سختگير، همکاري نکردن ديگران با خودشان و يا چيزهاي ديگر نسبت ميدهند. چنانچه اينگونه افراد کمي مثبت تر بودند، ممکن بود به هر جايي که ميخواهند برسند.

12. آنها هيچگونه هيجاني براي هدفهاي آينده خود ندارند و ترس از گذشته، تنها هيجان موجود در آنهاست

اگر اين بار با دقت بيشتري به افراد منفي باف اطراف خود، توجه کنيد، در مي يابيد که آنها از اهداف آينده، حرفي نميزنند و اگر هم چيزي بگويند با يک ديد مثبت نخواهند گفت. آنها هيچ چشم انداز زيبايي براي آينده خود ندارند، آنها در يک تونل تاريک گير کرده اند که واقع در يک اتوبان بزرگ و باز قرار دارد.

13.افراد منفي باف در واقع همانند يک خفاش، انرژي هاي مثبت اطرافيان را ميگيرند

آنها علاوه بر اينکه اين تمايل را دارند که انرژي مثبت شما را بگيرند بلکه براي از بين بردن اين انرژي نيز تا آخرين حد تلاش ميکنند همانند يک خفاش . آنها بطور ساده، ناتوان از توليد هرگونه انرژي مثبت براي جلب توجه شما هستند و در عوض با تمام انرژي، شما را تا آخرين مرحله اين مارپيچ منفي، به پايين خواهند کشاند.

14.افراد منفي باف از لذتهاي خوب زندگي دست کشيده اند

يک فرد منفي، بسختي ميتواند رضايت، هيجان مثبت، شور و اشتياق و لذت را تشخيص دهد. آنها در واقع هيجان مثبت يا احساساتي را که ديگران بطور مرتب در تجربه هايشان خواهند داشت، ندارند. البته اين يک شوک سخت است که بفهميم اينگونه افراد در حقيقت، در نارضايتي و روابطشان با ديگران و نيز در موقعيت اجتماعي که دارند، تثبيت شده اند.

15. افراد منفي باف يک چرخش منفي بر روي اخبار خوب ميگذارند

کاملآ طبيعي است که شما براي سهيم کردن ديگران درباره اخبار خوب، کار جديد، سرگرمي تازه و يا خانه جديدتان، هيجان زده باشيد؛ ولي هنگامي که ميخواهيد اين اخبار را به يک فرد منفي باف بگوئيد، او بي ميلي نشان ميدهد . ميدانيد چرا ؟ چون اغلب ميخواهد يک صداي منفي را به گوش شما برساند ؛

به شما هشدار ميدهد که مراقب باش

اخطار ميدهد که قبل از قبول کردن، با دقت فکر کن

يا ميگويد به خطراتش فکر کرده اي؟

بهترين کار براي رو در رو شدن با اين افکار منفي، اين است که از شانس خوبتان که شما را فردي مثبت کرده تشکر کنيد و از طرف ديگر بايد بدانيد که اين اتفاقات منفي براي هر کسي در زندگي رخ خواهد داد. بدترين حالت منفي گري اين افراد وقتي است که پي ببرند که شما فردي مثبت هستيد و همانند او منفي فکر نميکنيد. البته بسيار نيز مراقب باشيد تا در تارمنفي بافي اينگونه افراد گرفتار نشويد.

ترجمه: سيما آزاد فلاح/کارشناس روانشناسي



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!