آخرین اخبار

درمان نفخ شکم با اين روغن هاي طبيعي تغذيه

درمان نفخ شکم با اين روغن هاي طبيعي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

استفاده از روغن هاي ضروري براي نفخ، مانند نعناع، بطور شگفت آور خوب موثر است، اما شما همچنين مي توانيد ديگر درمان هاي طبيعي با منافع مشابه را انجام دهيد. بررسي کنيد که اين روغن ها چگونه کار مي کند. نفخ مي تواند احساس بسيار ناراحت کننده ايجاد کند و البته، آن باعث مي شود تا شما احساس چاق تري از قبل داشته باشيد.

اکثر مردم وقتي برخي غذاها را مي خورند احساس نفخ پيدا مي کنند، شما مي توانيد بسياري از کارهاي مختلف را براي جلوگيري از آن انجام دهيد و آن اين است که شما مي توانيد استفاده از روغن هاي ضروري را براي نفخ در نظر بگيريد. در اين مقاله اطلاعات بيشتر در مورد روغن هاي ضروري و چگونگي اثر آنها آورده مي شود.

علل احتمالي نفخ کدامند؟

براي درمان نفخ، شما نياز به شناسايي آنچه در وهله اول باعث نفخ شده داريد. اين مي تواند با توجه به تعدادي از دلايل اتفاق افتد، از جمله آنچه که مي خوريد و چه مقدار مي خوريد. در اينجا برخي از شايع ترين علل نفخ عبارتند از:

پرخوري: اگر شما در هنگام خوردن بيش از حد احساس نفخ داريد. راه حل ساده کاهش اندازه سهم غذاي شما است.

غذاهاي چرب: شما به احتمال زياد هنگام مصرف رژيم غذايي شامل غذاهاي پردازش شده و يا چرب احساس نفخ پيدا مي کنيد. اطمينان حاصل کنيد که فست فود در رژيم غذايي شما وجود ندارد و گلوتن به مقدار کم در رژيم غذايي وجود دارد. شما هنوز هم مي توانيد از موادغذايي سرشار از چربي هاي سالم، مانند ماهي آزاد در رژيم غذايي خود استفاده کنيد.

به سرعت غذا خوردن: شما نياز به زمان براي بلع مواد غذايي داريد خوردن بيش از حد، سريع سبب خوردن بيش از حد مي شود و حتي ممکن است سبب بلع هواي اضافي شده و سبب احساس نفخ شود.

سيگار کشيدن: زماني که شما کاري براي ترک سيگار انجام ندهيد شما ممکن است مجبور به مقابله با سوزش معده، نفخ و بسياري از مشکلات گوارشي ديگر باشيد.

روغنهاي ضروري براي نفخ

هنگامي که شما علت نفخ را شناسايي کرده ايد، پيدا کردن يک راه حل آسان تر است. در حالي که شما مي توانيد راه حل هاي مختلف را امتحان کنيد، شما ممکن است از بسياري روغن هاي ضروري بهره مند شوند. توصيه هايي در زير آورده مي شود.

1. روغن نعنا

روغن نعناع نه تنها براي درمان نفخ مفيد است بلکه به درمان بيماريهاي ديگر مانند سندرم روده تحريک پذير، سوء هاضمه، بيماري هاي کيسه صفرا، اختلالات معده، خستگي زندگي، اسهال، اختلالات روده و گرفتگي هاي قاعدگي کمک مي کند. روغن نعناع به نفخ کمک مي کند زيرا حاوي اوژنول و تيمول است که تعادل بين فلور روده و دهان را حفظ مي کند که به نوبه خود باعث کاهش تخمير مواد غذايي هضم نشده مي شود. اين خواص ضد اسپاسم است که به درمان علائم IBS کمک مي کند.

چگونه مصرف کنيد

شما مي توانيد با پخش کردن روغن نعناع راحت تر تنفس کنيد و علائم خود را بهبود دهيد. شما مي توانيد 5 قطره از روغن نعناع را با يک قاشق غذاخوري روغن زيتون يا روغن بادام مخلوط کرده و آن را بر روي پوست خود براي لذت بردن از برخي از اثرات شگفت انگيز آن پخش کنيد. شما همچنين ممکن است آن را روي قسمت پايين شکم و پايين کمر ماساژ دهيد و استرس گوارش و درد پشت را از بين ببريد.

2. روغن سرو کوهي

حضور پلي فنل و آنتي اکسيدان هاي فلاونوئيد باعث مي شود روغن سرو کوهي يکي از بهترين روغنهاي ضروري براي نفخ باشد. اين روغن به از بين بردن راديکال هاي آزاد بدن در بهبود سلامت کلي شما کمک کند. اين روغن همچنين داراي خواص ضد باکتري، آنتي اکسيدان، ضد قارچ و يک انتخاب عالي براي بهبود گردش خون، درمان بيماري هاي پوستي، افزايش دفع ادرار و سم زدايي کل بدن شما است. با حذف مايعات اضافي از سيستم بدن شما، نفخ را کاهش مي دهد و سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود مي بخشد.

چگونه مصرف کنيد

شما مي توانيد آن را به طرق زيادي استفاده کنيد. يک راه ساده اين است که آن در سراسر خانه با استفاده از يک شمع معطر منتشر کنيد. شما همچنين ممکن است از اثرات خوب آن از طريق استنشاق آن به طور مستقيم از بطري لذت ببريد. متناوباً، شما مي توانيد آن را با روغن حامل رقيق کنيد و بر روي شکم خود به منظور کاهش نفخ ماساژ دهيد، شما همچنين مي توانيد آن را به صورت خوراکي مصرف کنيد.

3. روغن زنجبيل

اين گياه ضد نفخ، به از بين بردن نفخ، گاز و گرفتگي عضلات کمک مي کند اين روغن باعث مي شود آن گاز آسان تر از دستگاه گوارش شما اخراج شود. خواص ضد باکتري و ضد التهابي آن نيز به از بين بردن نفخ، درد شکم و ساير مشکلات گوارشي کمک مي کند.شما مي توانيد چند قطره از زنجبيل مايع را با آب به منظور کاهش نفخ استفاده کنيد. شما مي توانيد از آن را بر روي شکم پف کرده خود براي رهايي از پف استفاده کنيد.

4. روغن بابونه

اين روغن براي کاهش التهاب روده موثر است. استفاده منظم نيز ممکن است درد گرفتگي را تسکين دهد. شما مي توانيد به روغن بابونه براي از بين بردن گاز در روده تکيه کنيد. مالش آن به طور مستقيم بر روي پوست شما براي از بين بردن نفخ مناسب است.

5. روغن ضروري زيره

اين روغن از بهترين روغنهاي ضروري براي نفخ است که آثار بزرگي براي کاهش گرفتگي عضلات، درد شکم و علائم IBS مانند يبوست و اسهال دارد. شما مي توانيد روغن را بر روي شکم پف کرده خود بماليد، اما اين کار را فقط در شب انجام دهيد، زيرا اين روغن مي تواند با نور خورشيد تداخل کرده و سبب بروز عوارض شود. اگر شما حامله هستيد از اسانس زيره استفاده نکنيد.

ديگر درمان هاي طبيعي

همراه با استفاده از روغن هاي ضروري براي نفخ، شما مي توانيد بسياري از درمان هاي طبيعي ديگر را که به همان اندازه نيز موثر است، براي از بين بردن گاز و نفخ امتحان کنيد.

1. جعفري

با بهبود هضم، جعفري کمک مي کند تا گاز نفخ را حل و فصل کند. شما مي توانيد چاي جعفري مصرف کنيد و يا به سادگي جعفري در سالاد براي لذت بردن از برخي از مزاياي شگفت انگيز اضافه کنيد.

2. سير

با تحريک سيستم گوارش شما، سير به عنوان يک درمان موثر براي نفخ و گاز معده عمل مي کند. شما همچنين مي توانيد مکمل هاي سير را پيدا کنيد اما بهتر است سير تازه بخوريد. يک فنجان سوپ سير گرم براي از بين بردن نفخ به شگفتي کار خواهد کرد.

3. سرکه سيب

شما هميشه مي توانيد از سرکه سيب براي درمان مشکلات معده استفاده کنيد. نه تنها براي تميز کردن روده بزرگ شما موثر است بلکه سبب حذف باکتري هاي مضر از سيستم گوارش شما مي شود. دو قاشق غذاخوري سرکه سيب را در يک ليوان آب گرم مخلوط کنيد و آن را به آرامي براي تسکين فوري بنوشيد.

4. جوش شيرين و ليمو

ترکيب ليمو و جوش شيرين حتي بهتر از روغن هاي ضروري براي نفخ کار مي کند. ترکيب کوچک از دي اکسيد کربن در بدن به روند هضم و کاهش علائم نفخ کمک مي کند. نگران نباشيد يک قاشق چاي خوري جوش شيرين را به يک ليوان آب اضافه کنيد و يک ليمو را در آن فشار دهيد و آن را به آرامي براي تسکين بنوشيد.




منبع:foodregime.com





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها