آخرین اخبار

غذاهايي که بوي عرق را زياد و بدن را بدبو مي کنند! تغذيه

غذاهايي که بوي عرق را زياد و بدن را بدبو مي کنند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺪﺑﻮﯾﯽ ﺑﺪﻥ مي ﺷﻮﻧﺪ

بدون شک تاکنون در محل کار يا بيرون با افرادي ملاقات کرده ايد که بوي تند عرق مي دهند، نفسشان بدبو و تمام تنشان خيس عرق است. اين تجربه باعث شکل گيري تصويري از فرد مي شود که براي هميشه در ذهن مي ماند... در برخي موارد فرد تقصيري ندارد. برخي مواد غذايي باعث تغيير بوي بدن شده و مايه ي آبروريزي مي شوند. بنابراين علاوه بر رعايت بهداشت لازم است که قبل از ملاقات هاي رسمي و مهم از مصرف برخي مواد غذايي مانند مارچوبه، قهوه، کلم، پياز و غيره بپرهيزيد. با ما باشيد تا با ليست دقيق تري از اين مواد غذايي بد بو کننده و به اصطلاح آبروبر آشنا شويد.


قهوه: عرق از سر و رويتان مي ريزد

به عقيده ي متخصصان، قهوه و چاي باعث افزايش نيروي بدن شده و دماي بدن را افزايش مي دهند. اين تأثير باعث تعريق بيشتر و در نتيجه ايجاد بوي بد بدن (ناشي از باکتري هايي که روي پوست قرار دارند) مي شود. علاوه بر اين قهوه باعث بوي دهان نيز مي شود و نفس فرد را بودار مي کند. بنابراين اگر قرار ملاقات رسمي و يا عاشقانه اي داريد بهتر است، از نوشيدن چاي و قهوه ي زياد قبل از رفتن به قرار بپرهيزيد.


مارچوبه: ادرار را بدبو مي کند

مارچوبه حاوي «اسپاراگوسيک اسيد» است. زماني که مارچوبه هضم مي شود اين اسيد باعث توليد ترکيبات حاوي «متان تيول»، «سولفور دي متيل» و «دي متيل سولفون» مي شود که با ادرار تخليه مي شوند و بوي بدي به جا مي گذارند. اين ترکيبات حاوي گوگرد هستند که بويي شبيه بوي تخم مرغ گنديده ايجاد مي کند. اگر مي خواهيد مهماني برويد و احتمال مي دهيد کارتان به دستشويي ميزبان نيز بکشد، بهتر است از خوردن مارچوبه بپرهيزيد تا اينکه پشت سرتان حرف و حديث نباشد.

سير از منافذ پوست تخليه مي شود

مولکول هاي بودار سير از لوله ي گوارش تجزيه نمي شود. اين مولکول ها وارد خون شده و سپس از طريق تعريق از راه پوست دفع مي شوند. در نتيجه تمام منافذ پوست بوي سير مي گيرد. علاوه بر اين گازي نيز به سمت بالاي بدن پيش مي رود و باعث ايجاد بوي بد دهان مي شود که براي همه شناخته شده است. بنابراين اگر نمي خواهيد خودتان را خجالت زده و طرف مقابل را معذب کنيد، قبل از ملاقات هاي جدي از خوردن اين ماده ي غذايي بسيار مفيد و باخاصيت بپرهيزيد.



فلفل عرق را بودار مي کند

برخي مولکول هاي بودار فلفل و اکثر ادويه ها، در طول هضم شدن از بين نمي روند و به صورت عرق از تمام قسمت هاي بدن (نه صرفاً زير بغل ها) تبخير مي شوند. در برخي کشوها، مردم ادويه مي خورند تا پشه ها به آن ها نزديک نشوند. علاوه بر اين ادويه ها باعث افزايش دماي بدن مي شوند. در واقع «کاپسايسين» موجود در فلفل ترکيبي است که سنسورهاي حرارتي ناحيه ي دهان را تحريک مي کند. به همين دليل برخي افراد با خوردن فلفل و ديگر ادويه ها دچار تعريق زياد بخصوص در ناحيه ي صورت مي شوند. اين تعريق بيشتر نيز باعث ايجاد بوي عرق خواهد شد.


ماهي: بدن بوي ماهي مي گيرد

«سندرم بوي ماهي» نام يک بيماري ژنتيکي است. تري متيل آمين يک ترکيب بوداري است که از هضم برخي مواد غذايي پروتئينه مانند ماهي و تخم مرغ ايجاد مي شود. زماني که تري متيل آمينه توسط آنزيمي که در کبد توليد مي شود، تا بوي آن را بگيرد از بين نرود سندرم بوي ماهي بروز مي کند. در اين صورت عرق، بزاق و ادرار فرد بو مي گيرد. البته اين مشکل نوعي بيماري است. اما بهتر است قبل از ملاقات هاي مهم از مصرف ماهي بپرهيزيد تا بدنتان بوي ماهي ندهد.


پياز حاوي مولکول هاي بدبو

برخي مولکول هاي پياز در لوله ي گوارش تجزيه نمي شوند و عرق را بودار مي کنند. مدت زماني که مواد غذايي در لوله ي گوارش مي مانند باعث مي شود که گاز تا دهان بالا بيايد و باعث ايجاد بوي بد دهان شده و به صورت آروغ دفع شود. البته بوي بد دهان مي تواند به تنهايي ناشي از مواد غذايي باشد، اما در عين حال عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و مشکلات گوارشي نيز در اين مسئله بي تأثير نيستند.


کلم بوي گوگرد مي دهد

بروکلي، گل کلم و تمام اعضاي خانواده ي کلم ها از سولفورهيدروژن تشکيل شده اند که در حين هضم شدن باعث ايجاد بوي گوگرد مي شوند که از طريق تعريق يا گاز دفع مي شوند. بنابراين اگر نمي خواهيد در يک جلسه ي کاري يا آشنايي دچار چنين مصائبي شويد بهتر است مصرف کلم ها را به موقعيت ديگري موکول کنيد.


گوشت بوي زير بغل را تغيير مي دهد

نتايج پژوهشي که در سال 2006 در Chemical Senses به چاپ رسيده است نشان مي دهد، خانم هايي ادعا کرده اند، بوي زير بغل همسرانشان بعد از دو هفته عدم مصرف گوشت قرمز کاهش پيدا کرده است. البته هنوز محققان به طور دقيق نمي دانند، مصرف چه ميزان گوشت قرمز باعث ايجاد بوي بدن مي شود و تأثير آن تا چه مدتي به جا مي ماند.


الکل باعث تعريق مي شود

عرقي که از طريق غدد درم ترشح مي شود، براي تنظيم دماي بدن است. فعاليت هايي مانند ورزش و يا استرس باعث افزايش دماي بدن مي شود. الکل با تحريک سيستم لنفاتيک (فعاليت هاي عمومي، ضربان قلب) بدن را گرم کرده و باعث تحريک ترشح عرق مي شود.
بايد بدانيد که تعريق به خودي خود بد بو نيست. اما زماني که با برخي باکتري هاي پوست تماس پيدا مي کند بوي نامطلوبي مي گيرد. در نتيجه بهتر است قبل از حاضر شدن در قرارهاي مهم زندگي تان و يا مثلا شب عروسي تان از مصرف چنين مواد غذايي يا نوشيدني هايي که باعث افزايش تعريق و بوي بد بدن مي شوند، بپرهيزيد.




منبع:tebyan.net





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها