آخرین اخبار

استيکرهاي توهين‌آميز از عکس روستاييان ، يک روستا را به هم ريختند حوادث

استيکرهاي توهين‌آميز از عکس روستاييان ، يک روستا را به هم ريختند

  بزرگنمايي:

چه خبر - استيکرسازهاي مزاحم، روستا را به هم ريختند

همه چيز از چند وقت پيش شروع شد. محسن پسر ١٩ ساله‌اي که اهل يکي از روستاهاي شهرستان شاهرود بود، وقتي که در تلگرام با دوستانش چت مي‌کرد، ناگهان در يکي از گروه‌هاي تلگرامي عکس خودش را ديد. عکسي از خودش که به صورت استيکر ساخته شده و با يک متن توهين‌آميز دست به دست مي‌چرخيد. با يک نگاه به آن عکس متوجه شد که چند وقت پيش همين عکس را روي پروفايلش گذاشته بود. مشخص بود که کسي با سوءاستفاده از عکس پروفايلش چنين استيکر توهين‌آميزي را ساخته است. محسن شوکه شده بود، براي همين همان لحظه تصميم به شکايت گرفت.

ولي هرگز تصورش را هم نمي‌کرد که با مراجعه به پليس و تشکيل پرونده، اهالي ديگر روستا را هم ببيند که آنها نيز همين شکايت مشابه را داشته باشند. تازه آن‌جا بود که مشخص شد يک روستا به هم ريخته است، آن هم به‌خاطر ساخت استيکرهاي توهين‌آميز از عکس روستاييان در تلگرام؛ همه يک شکايت مشابه داشتند. اما اين موضوع تنها به اهالي روستا ختم نشد، کم‌کم در ميان شاکي‌ها، مسئولان و شخصيت‌هاي مذهبي روستا هم ديده شدند. آنها نيز از سازنده استيکرهاي توهين‌آميز شکايت داشتند.

عامل يا عاملان اين اتفاق به شخصيت‌هاي مذهبي و مسئولان روستا هم رحم نکرده و با سوءاستفاده از عکس پروفايل‌شان استيکرهاي توهين‌آميزي را ساخته بودند. هنوز هيچ‌کس نمي‌دانست که چه کسي با ساخت چنين استيکرهايي يک روستا را به هم ريخته است؛ تا اين‌که با افزايش شاکيان، کارآگاهان پليس فتا با جديت بيشتري روي اين پرونده متمرکز شدند و درنهايت سه پسر جوان را در اين رابطه دستگير کردند.

سرهنگ سيدعلي ميراحمدي، رئيس پليس فتاي استان سمنان درباره جزييات دستگيري اين سه جوان دردسرساز گفت: «3 جوان مزاحم تلگرامي که با ساخت و انتشار استيکرهاي توهين‌آميز براي اهالي روستايي در شهرستان شاهرود مشکل ايجاد کرده بودند، دستگير شدند. ماجراي اين پرونده با شکايت جواني ١٩ ساله اهل و ساکن يکي از روستاهاي شهرستان شاهرود آغاز شد. چندي پيش بود که او به پليس فتا مراجعه و از افرادي ناشناس که با استفاده از عکس وي استيکر توهين‌آميز ساخته و در فضاي مجازي منتشر کرده بودند، شکايت کرد. با شکايت او تحقيقات در اين رابطه آغاز شد و ماموران به دنبال متهم يا متهمان گشتند.

چند روز پس از شکايت شاکي جوان، چند نفر ديگر از اهالي اين روستا نيز مراجعه و در همين رابطه شکايت کردند. به همين دليل ماموران پليس خود را در برابر يک پرونده عجيب ديدند که فرد يا افرادي از عکس‌هاي خصوصي اهالي روستا يک‌به‌يک درحال سوءاستفاده هستند. با اعلام شکايت‌ها و افزايش شاکي‌ها، مشخص شد که ساخت و انتشار استيکرهاي توهين‌آميز براي اهالي، به‌ويژه شخصيت‌هاي مذهبي و مسئولان روستا، جو رواني نامناسبي پديد آورده است. همين موضوع اهميت رسيدگي سريع به پرونده و دستگيري متهمان را دوچندان مي‌کرد، از اين‌رو کارشناسان سايبري پليس فتا دست‌به‌کار شدند.»

سرهنگ ميراحمدي از شناسايي سه متهم جوان که همگي اهل و ساکن همان روستا بودند، خبر داد و گفت: «در نهايت با کار و تلاش شبانه‌روزي کارآگاهان سه متهم که از اهالي همان روستا بودند، دستگير شدند. متهمان با هماهنگي قاضي پرونده به اداره پليس احضار و بازجويي شدند. آنها در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف کردند و گفتند که تنها به خاطر سرگرمي اين کار را مي‌کرده‌اند. متهمان به ماموران گفتند: «فکر نمي‌کرديم که دستگير شويم. تنها براي اين‌که کمي سرگرم شويم اين کار را انجام مي‌داديم.»

رئيس پليس فتاي استان سمنان در ادامه صحبت‌هايش گفت: «در تحقيق از متهمان مشخص شد که آنها از عکس پروفايل افراد يا تصاوير خصوصي منتشر شده در گروه‌هاي مجازي در آن محله و روستا، سوءاستفاده کرده و با ساخت و انتشار استيکرهاي توهين‌آميز، اين مشکل را ايجاد کرده بودند.»

رئيس پليس توليد و تبادل فضاي اطلاعات فرماندهي انتظامي استان سمنان در پايان از تکميل تحقيقات و معرفي متهمان به دادسرا خبر داد و بر مراقبت بيشتر کاربران از اطلاعات فردي به‌ويژه عکس‌ها و فايل‌هاي تصويري خانوادگي در دنياي مجازي تأکيد کرد.

منبع: روزنامه شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت