بزرگنمايي:
چه خبر - 5 برند در صنعت خودرو که بيشترين رشد را داشته اند
ليست بهترين برندهاي جهاني Interbrand چندي است که منتشر شده و درحاليکه خودروسازهاي نامآشناي زيادي در ميان 100 برند برتر جهان ديده ميشوند اما برخي از اين برندها سريعتر از ديگران رشد کردهاند.
بر اساس اعلام Interbrand، ده فاکتور براي استحکام يک برند وجود دارند که بستري بالقوه براي رشد آن به شمار ميروند: شفافيت، تعهد، تسلط، پاسخگويي، اعتبار، تمايز، ارتباطات، ثبات، درگير کنندگي و حضور پررنگ.
آئودي
در سال 2016 ارزش اين برند 11.8 ميليارد دلار بوده است. آئودي اولين بار در سال 2004 در اين ليست ظاهر شد و ارزشي برابر با 3.3 ميليارد دلار داشت. اين شرکت بيشترين رشد را بين سالهاي 2013 تا 2014 داشت و ارزش آن از 7.8 به 9.8 ميليارد دلار رسيد.
ارزش اين برند آلماني طبق گفتههاي Interbrand بين سالهاي 2015 تا 2016 به ميزان 14 درصد افزايش يافته است که نشانهاي از ميزان رقابتپذيري اين برند در سگمنت لوکسها است. سال پيش آئودي بهترين ماه دسامبر خود در آمريکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته اين شرکت 202,202 دستگاه خودرو در آمريکا به فروش رساند که افزايش قابلتوجهي را نسبت به آمار 182,011 دستگاهي يک سال پيش از آن نشان ميدهد. فروش جهاني آئودي در سال 2015 برابر با 1.8 ميليون دستگاه خودرو بوده که رشد 3.6 درصدي نسبت به سال 2014 را نشان ميدهد.
ميني
با رشد حدود 18 درصدي ارزش برند ميني به نزديک 5 ميليارد دلار رسيده است. معاون ارشد ميني آقاي سباستين مکنسن ميگويد: "الآن زمان هيجانانگيزي براي کار کردن در صنعتي است که تغييرات دراماتيکي را به خود ديده است. کار کردن در ميني هيجانانگيزتر از هميشه بوده و برند ما در حال يافتن دوبارهي جايگاه والاي خود است. امسال ميتوانيم اين نقش را دوباره تعريف کنيم که ميني نه تنها عاطفيترين برند خودرويي بوده بلکه يک برند واقعي براي سبک زندگي شهري است."
در سال 2015 ميني تعداد 338446 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پيش از آن رشد 12 را درصدي را نشان ميدهد.
پورشه
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان 225121 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار 189,849 دستگاهي سال 2014 رشدي 19 درصدي را شاهد هستيم. اين شرکت همچنين از ثبت رکورد فروش جديدي در آمريکا لذت ميبرد. اين شرکت در آمريکا 51768 دستگاه خودرو فروخته است. در ليست Interbrand، پورشه با ارزش 9.5 ميليارد دلاري رشد 18 درصدي داشته و از سال 2009 تابهحال که ارزش 4.2 ميليارد دلاري داشته همواره برندي رو به رشد بوده است.
مرسدس بنز
ارزش برند مرسدس بنز از سال 2015 تا 2016 مقدار 18 درصد افزايش يافته و به 43.5 ميليارد دلار رسيده است که بزرگترين جهش است. اولين دادههاي مربوط به مرسدس بنز در سال 2000 در ليست تجلي يافت و ارزش برند در آن زمان 21.1 ميليارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در ردهي کلي نهمي به پايان رسانده است. سرسختترين رقيب اين برند يعني ب ام و با ارزش 41.5 ميليارد دلاري در ردهي يازدهمي قرار دارد.
نيسان
و بالاخره اولين برند با بيشتري ميزان رشد در ليست Interbrand ژاپني بوده و نيسان است که رشدي 22 درصدي داشته است. ارزش کنوني اين برند 11.1 ميليارد دلار است و از زمان وارد شدن نيسان به اين ليست بيشترين ميزان رشد را داشته است. در سال 2011 برند نيسان تنها 3.8 ميليارد دلار ارزش داشت.
و آمار فروش اين شرکت نيز به همراه ارزش آن در 6 سال گذشته با افزايش همراه بوده است. در سال 2015 آمار فروش جهاني نيسان به 5,421,804 دستگاه رسيد که نسبت به سال پيش از آن رشد 2.1 درصدي را نشان ميدهد. در ايالاتمتحده نيسان 1,484,918 دستگاه خودرو فروخته که به معناي رشد 7.1 درصدي است.
منبع: pedal.ir